Melide - REGULAMENTO DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MELIDE

Publicación provisional: 13/12/2013 BOP Nº: 237
Publicación definitiva: 31/01/2014 BOP Nº: 21
Aplicable dende: 18/02/2014

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

A Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases de Réxime Local (BOE nº 80, do 3 de abril de 1985), establece no seu artigo 25.2 k) que os concellos exercerán, en todo caso, competencias nos termos da lexislación do Estado e das Comunidades Autónomas en materia de prestación de servizos sociais e de promoción e reinserción social.

A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, regula o dereito de todas as persoas aos servizos sociais, correspondéndolles, aos poderes públicos, garantir este dereito, posibilitando así que as liberdades e igualdades entre individuos sexan reais e efectivas, tal e como consagra a propia Constitución Española.

A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, establece no seu capítulo II, o catálogo de servizos sociais, onde define o servizo de axuda no fogar coma un servizo consistente en ofrecerlles un conxunto de atencións ás persoas ou familias no seu propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e permanencia no seu contorno habitual. Esta mesma lei establece no seu artigo 11.f) que é función dos servizos sociais comunitarios básicos a xestión da axuda no fogar.

Coa entrada en vigor da Lei 39/2006, do 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia, así como a normativa estatal e galega que a desenvolve, fíxose necesario establecer un novo marco regulador de carácter básico dos contidos, formas de prestación e aspectos procedementais e organizativos de axuda no fogar de maneira que coa aprobación da Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar, se estableceron pautas de carácter xeral para asegurar un nivel equitativo de atención a todas as persoas que tiñan limitada a súa autonomía persoal.

O Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia, establece no seu artigo 7. b) como requisito xeral dos centros e programas de servizos sociais, dispoñer dunhas normas de funcionamento, visadas polo órgano competente, en materia de autorización e inspección de servizos sociais da Xunta de Galicia, que garanta o respecto ao dereito das persoas usuarias e establezan as condicións de prestación e desenvolvemento dos servizos.

O Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, faise necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar co fin de dar cumprimento ao establecido na disposición derradeira primeira.

O Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, dálle unha nova redacción aos artigos 14.2, 59 e 61 do Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, polo que se fai necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar ao establecido nos mencionados artigos.

En consecuencia e coa finalidade de garantir unha equidade, calidade e intensidade homoxéneas nos tipos de atención e os criterios de participación económica das persoas usuarias, o Concello de Melide, de conformidade co marco normativo referenciado que confire aos concellos a potestade regulamentaria e de autoorganización dentro da esfera das súas competencias, regula os requisitos e condicións da prestación do servizo de axuda no fogar municipal a través do presente regulamento.

CAPÍTULO I: DISPOSICIÓNS XERAIS

Artigo 1º.- Obxecto

É obxecto deste texto a regulación do servizo de axuda no fogar desenvolvido polo concello de Melide.

Artigo 2º.- Ámbito de aplicación

O establecido neste regulamento é de aplicación ao servizo de axuda no fogar que se desenvolve no concello de Melide.

Artigo 3º.- Natureza, definición e obxectivos do servizo

1. O servizo de axuda no fogar é un servizo público de carácter local, consistente en ofrecer un conxunto de atencións ás persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu contorno habitual.

2. O servizo de axuda no fogar poderá prestarse a calquera persoa ou unidade de convivencia, para as cales, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu medio inmediato.

3. O servizo de axuda no fogar ten por obxecto prestar un conxunto de atencións ás persoas no seu domicilio, dende unha perspectiva integral e normalizadora, naquelas situacións en que teñan limitada a súa autonomía persoal ou nos casos de desestructuración familiar.

Son obxectivos do servizo de axuda no fogar:

a) Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.

b) Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.

c) Favorecer e potenciar a autonomía persoal no propio domicilio.

d) Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.

e) Previr situacións de dependencia ou exclusión social.

f) Retardar ou evitar a institucionalización.

g) Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.

Artigo 4º.- Contido do servizo

1. De conformidade coa valoración técnica realizada en cada caso polos servizos sociais, no marco do servizo de axuda no fogar poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:

a. Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, tales como:

I. Asistencia para levantarse e deitarse.

II. Tarefas de coidado e hixiene persoal, así como para vestirse.

III. Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.

IV. Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.

V. Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espacio-temporal.

VI. Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.

VII. Outras tarefas para favorecer a atención integral da persoa usuaria.

b. Acompañamento persoal na realización doutras actividades complementarias:

I. Seguimento das intervencións realizadas polo sistema sanitario.

II. Apoio en trámites urxentes de carácter administrativo, xudicial e similares.

c. Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda, tales como:

I. Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.

II. Compra de alimentos e outros productos de uso común.

III. Preparación dos alimentos.

IV. Lavado e coidado das pezas de vestir, así como do enxoval doméstico.

V. Apoio á unidade familiar.

VI. Coidados e mantemento básico da vivenda.

Este tipo de atención poderá ser facilitado en parte, se é o caso, por programas específicos de lavandaría ou alimentación a domicilio.

d. Atencións de carácter psicosocial e educativo: intervencións técnico-profesionais formativas e de apoio ao desenvolvemento das capacidades persoais, á afectividade, á convivencia e á integración na comunidade así como á mellora da estructuración familiar.

2. Con carácter complementario, unha vez garantido o nivel básico de atención, o servizo de axuda no fogar poderá incorporar, entre outros, as seguintes actuacións e servizos:

a. Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables.

b. Servizo de préstamo de axudas técnicas para persoas en situación de dependencia ou dependencia temporal. Para estes efectos enténdese por axuda técnica calquera produto, dispositivo, equipamento, instrumento, tecnoloxía ou software, fabricado especialmente ou dispoñible no mercado, para previr, compensar, controlar, mitigar ou neutralizar deficiencias ou limitacións na actividade e restriccións na participación social das persoas.

c. Prestación de atención a distancia mediante dispositivos de teleseguimento, teleasistencia e similares.

d. Adaptacións funcionais do fogar.

e. Servizo de podoloxía.

f. Servizo de fisioterapia.

3. Poderán integrarse, ademais, dentro do servizo de axuda no fogar, determinadas atencións e actividades que se desenvolvan fóra do marco do domicilio da persoa usuaria, sempre que, de acordo coa prescrición técnica sobre o contido do servizo, incidan de maneira significativa na posibilidade de permanencia no fogar e na mellora da autonomía e calidade de vida.

4. En todo caso, as atencións prestadas terán un carácter de reforzo e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu contorno inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.

5. En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:

a. A realización de actividades domésticas que non fosen incluídas no proxecto de intervención e no acordo de servizo.

b. Actuacións, que polo seu carácter sanitario, deban en todo caso ser realizadas por persoal facultativo.

Artigo 5º.- Persoas destinatarias

1. O servizo de axuda no fogar estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia empadroadas no Concello de Melide para as que, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato, así como fogares con menores, en que se observe a necesidade dunha intervención de carácter socioeducativo. Tamén poderá dar unha resposta preventiva e socializadora a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.

2. En todo caso, darase prioridade de acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.

3. Non precisarán cumplir o requisito de estar empadroadas as persoas en situación de dependencia, que teñan recoñecido no seu programa individual de atención o servizo de axuda no fogar, que se trasladen temporalmente ao termo municipal do Concello de Melide.

Artigo 6.- Dereitos das persoas usuarias

As persoas usuarias do servizo, no marco dos dereitos que con carácter xeral se lle recoñecen na lexislación aplicable sobre servizos sociais e, se é o caso, sobre o procedemento administrativo común, terán dereito:

1. A seren tratadas co respecto debido á súa dignidade, intimidade e autonomía.

2. A accederen e utilizaren o servizo en condicións de igualdade e non discriminación.

3. A recibiren unha atención individualizada e adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración determinadas en cada caso.

4. A recibiren unha información de xeito áxil, suficiente, veraz e comprensible sobre os recursos e as prestacións do sistema galego de servizos sociais, así como a que sexan asistidas e orientadas nos trámites necesarios de cara ao seu acceso aos demais sistemas de benestar social.

5. A teren asignada unha persoa profesional de referencia que actúe como interlocutora principal e que asegure a coherencia da intervención.

6. A coñeceren a organización e o regulamento do servizo.

7. Ao tratamento confidencial dos seus datos, de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.

8. A coñeceren a situación do seu expediente.

9. A seren informadas, de xeito claro e preciso, sobre a intervención prevista e elixir libremente, dentro da capacidade de oferta do sistema e logo da valoración técnica, o tipo de medidas ou de recursos adecuados para o seu caso, así como a participar na toma de decisións que modifiquen o proceso de intervención acordado.

10. Á calidade dos servizos recibidos e a presentaren queixas e suxestións á persoa coordinadora do servizo.

11. Ao respecto dos seus dereitos lingüísticos, garantindo, en todo caso, o desenvolvemento da actividade do servizo dende a práctica dunha oferta positiva do idioma galego.

Artigo 7º.- Deberes das persoas usuarias

As persoas usuarias, no marco dos deberes que con carácter xeral se establecen no artigo 7 da Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, e, se é o caso, na lexislación vixente sobre o procedemento administrativo común, terán os seguintes deberes:

1. Cumprir as normas, requisitos e procedementos para o acceso aos diferentes servizos.

2. Facilitar a información precisa e veraz sobre as circunstancias determinantes para o acceso e utilización dos servizos, así como comunicar ao persoal de referencia, os cambios de circunstancias familiares, sociais ou financeiras que puideran resultar relevantes na asignación, modificación, suspensión ou extinción das prestacións ou servizos.

3. Cumprir coas condicións do servizo, facilitando e colaborando na execución das tarefas do persoal ao seu cargo e poñendo á súa disposición, cando se trate dun servizo realizado no domicilio, os medios materiais necesarios.

4. Colaborar co persoal encargado do seu caso, acudindo ás entrevistas programadas, seguindo as orientacións e participando no desenvolvemento das actividades incluídas no servizo, centro ou programa en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.

5. Manter unha actitude positiva de colaboración coas persoas profesionais dos servizos sociais comunitarios, participando activamente no proceso pautado de mellora, autonomía persoal e inserción social.

6. Facilitar e cooperar no seguimento, avaliación e inspección do servizo.

7. Respectar a dignidade persoal e profesional das persoas que lles presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais.

8. A comunicar, con dez días de antelación, en circunstancias ordinarias e previsibles, calquera ausencia temporal que puidese impedir ou dificultar a execución dos servizos que, se fose o caso, se prestasen no seu domicilio.

Artigo 8º.- Causas de extinción e modificación do servizo

1. Son causas de extinción do servizo de axuda no fogar as seguintes:

a. A renuncia da persoa usuaria.

b. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidad co servizo de axuda no fogar.

b. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.

c. Falecemento da persoa usuaria.

d. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.

e. A falta reiterada de pagamento do servizo.

f. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.

2. Ademais, con carácter xeral, a alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias, en calquera caso, deberán substanciarse no expediente individual, mediante un novo informe social.

3. Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar, asignado a persoas en situación de dependencia, na correspondente resolución de Programa Individual de Atención, consonte ao establecido na Orde de 2 de xaneiro de 2012, de desenvolvemento do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento do sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia, o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes, modificado polo Decreto 148/2011, do 7 de xullo, a incoación por parte da entidade titular do servizo, dun expediente de extinción ou modificación das condicións de prestación do servizo, deberá notificarse en todo caso ao órgano competente para ditar resolución de Programa Individual de Atención.

Artigo 9º.- Causas de suspensión temporal do servizo

Son causa de suspensión temporal do servizo, logo de tramitación do correspondente expediente e informe razoado do persoal técnico coordinador do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal, as que seguen:

1. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses para as persoas usuarias que accedan ao servizo polo sistema de libre concorrencia e por un máximo de dous meses para as persoas usuarias de dependencia, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.

Estas últimas, nas ausencias temporais, por causas imputables a persoa usuaria, nos servizos con dereito a reserva de praza mensual que sexan superiores aos dez días, agás o suposto previsto no artigo 27 da Orde do 2 de xaneiro de 2012, deivindicarán un 40% do importe correspondente á participación no seu financiamento en concepto de reserva de praza.

2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo en tanto persista o cambio de circunstancias causante da suspensión, coa excepción das prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do sistema de autonomía e a atención á dependencia, suposto no que se estará ao disposto na correspondente normativa reguladora.

CAPÍTULO II. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO

SECCIÓN 1ª. DISPOSICIÓNS COMÚNS

Artigo 10º.- Formas de prestación do servizo

O servizo público de axuda no fogar será prestado polo concello de Melide ben directamente, ou ben mediante as diversas modalidades de contratación da xestión de servizos públicos, regulados na normativa vixente sobre contratos do sector público, a través de entidades privadas debidamente autorizadas.

Artigo 11º.- Requisitos específicos

1. Existirá un profesional de referencia, que actuará como coordinador do servizo e que deberá estar en posesión dunha cualificación mínima de diplomatura universitaria na área de servizos sociais. No caso de que o número de persoas usuarias sexa menor de 50, o persoal técnico mínimo exixible será de 0,02 profesionais en cómputo de xornada completa por persoa usuaria. Nos demais casos aplicarase a seguinte táboa:

Número de persoas usuarias

Persoal técnico mínimo

50 a 99

1 técnico/a titulado/a xornada completa

100 a 199

2 técnicos/as titulados/as a xornada completa

200 a 399

3 técnicos/as titulados/as a xornada completa

Incrementos sucesivos

Por cada grupo de 200 persoas usuarias corresponderá un incremento de 1 técnico/a titulado/a a xornada completa

2. O persoal que presta atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por auxiliares de axuda no fogar, que, no caso de prestar o servizo a persoas en situación de dependencia valorada, deberán estar en posesión do título de Técnico en Atención a Persoas en Situación de Dependencia ou equivalente, regulado no Real Decreto 1593/2011, do 4 de novembro, ou en posesión do certificado de profesionalidade de atención sociosanitaria a persoas no domicilio ou equivalente, regulado no Real Decreto 1379/2008, do 1 de agosto, polo que se establecen os certificados de profesionalidade da familia profesional de servizos socioculturais e á comunidade.

3. O seguimento da prestación do servizo nos domicilios das persoas usuarias realizarase polo persoal coordinador, sempre que as circunstancias o fagan necesario e, como mínimo, con carácter bimestral. Da supervisión realizada quedará constancia no correspondente expediente individual. Mediante esta supervisión revisarase e axustarase, se fose o caso, o contido das prestacións expresado no proxecto de intervención e no acordo de servizo.

4. O Concello de Melide, e de ser o caso, a entidade prestadora en réxime privado do servizo, abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:

a. Un informe social (anexo III), asinado por un traballador ou traballadora social da entidade titular do servizo.

b. Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o anexo VI deste regulamento.

c. Un acordo de servizo asinado entre o Concello de Melide e a persoa usuaria, segundo o anexo IV deste regulamento.

d. Informes de seguimento periódicos, que terán un carácter bimestral, ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.

En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes, realizarase de acordo coa Lei 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.

SECCIÓN 2ª. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO

Artigo 12º.- Modalidades de acceso ao servizo, organización e procedemento

O acceso ao servizo de axuda no fogar municipal producirase de acordo co seguinte:

1. O acceso será prioritario e directo para as persoas que, tendo recoñecida unha situación de dependencia, se lles asigne a axuda no fogar na correspondente resolución de programa individual de atención, e consonte a aplicación do programa de asignación de recursos, establecido no título II do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos. Para estes efectos, o concello de Melide, cando sexa o caso, procederá a dar de alta as persoas en agarda, de acordo coa orde de prelación establecida no programa de asignación de recursos. As persoas para as que o programa individual de atención, determine o servizo de axuda no fogar como recurso principal ou idóneo terán, en todo caso, preferencia sobre aquelas ás que se lles asigne o servizo de axuda no fogar como respiro do coidador.

2. Para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, o acceso ao servizo, logo da prescrición técnica do profesional de referencia resolverase en réxime de libre concorrencia, segundo o seguinte procedemento:

a. Presentación da solicitude, segundo o anexo I deste regulamento, dirixida á Alcaldesa no Rexistro Municipal do Concello, acompañada da seguinte documentación:

I. Fotocopia do DNI da persoa beneficiaria do servizo e das persoas que convivan no mesmo domicilio, de ser o caso.

II. Fotocopia da tarxeta sanitaria da persoa solicitante.

III. Empadroamento colectivo

IV. Informe médico ou clínico sobre o seu estado de saúde (anexo II).

V. Certificado de discapacidade e/ou certificado do grao de dependencia, de ser o caso.

VI. Xustificantes de ingresos da persoa solicitante e do resto dos membros da unidade de convivencia:

1. Fotocopia da última declaración da renda, ou no seu defecto, certificado de imputacións do IRPF, expedido pola Axencia Tributaria correspondente.

2. Certificados de todos os ingresos procedentes de salarios, pensións, subsidios e outros bens que posúan.

3. Xustificante de aluguer de vivenda, de ser o caso.

4. Calquera outra documentación que sexa requirida polo traballador/a social para a valoración do seu expediente.

En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes individuais, realizarase de acordo coa normativa vixente en materia de protección de datos de carácter persoal.

As solicitudes incompletas contarán cun prazo de 10 días para emendar deficiencias; en caso de non facelo, serán arquivadas sen máis trámite tal como se establece na lexislación que regula o procedemento administrativo.

b. As solicitudes presentadas serán valoradas polo/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios do Concello, que, unha vez realizada a correspondente visita domiciliaria, determinará, mediante o informe técnico, a idoneidade do servizo, así como a intensidade recomendable para cada caso concreto, tendo en conta todas as circunstancias de necesidade e a aplicación do baremo establecido a tal fin, segundo anexo V.

c. O departamento de Servizos Sociais elaborará un Informe – proposta que será elevado ao órgano competente para dictar resolución. O prazo máximo para resolver será de tres meses.

No caso de que sexa favorable, a mesma terá a consideración de alta no servizo. En caso de non existir dispoñibilidade, a solicitude pasará a integrarse na lista de agarda, nunha orde de prioridade determinada pola puntuación que obtivese na aplicación do baremo. No caso de empate da puntuación, atenderase por orde temporal da demanda.

d. Cando concorran circunstancias que aconsellen a intervención inmediata do servizo, a Alcaldía resolverá o expediente, á vista do informe-proposta do/a traballador/a social. Este informe conterá as causas que motiven a tramitación pola vía de urxencia. O procedemento de urxencia terá validez mentres se manteña a situación desencadeante. A desaparición desta, levará consigo a extinción do servizo e a tramitación pola vía ordinaria.

e. Para o inicio da prestación do servizo será requisito previo asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo IV deste regulamento.

f. Anualmente, farase unha revisión de todas as persoas beneficiarias do servizo, co fin de comprobar que cumpre as condicións para a continuidade do mesmo. Para a renovación anual do servizo, as persoas beneficiarias deberán presentar a documentación establecida no apartado a) deste artigo, agás aquela que xa conste no seu expediente individual.

Artigo 13º.- Desenvolvemento da prestación do servizo

1. O prazo de alta no servizo, será como máximo dunha semana, desde que a persoa usuaria se lle asigna o recurso dende o Programa de Asignación de Recursos para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de dependencia, ou desde que se dita resolución por parte da Alcaldía, para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de libre concorrencia. Para as persoas usuarias ás que se lles concede o servizo, pola vía de urxencia, o prazo de alta será como máximo de dous días.

2. Previo ao inicio do servizo, o persoal técnico realizará unha avaliación da situación e establecerá un consenso coa persoa usuaria, sobre as actuacións e tarefas a desenvolver no domicilio. Designarase tamén a persoa profesional de referencia.

3. A asignación do persoal de atención directa farase en base ao perfil requirido para cada caso concreto, e realizarase unha visita domiciliaria para a presentación do persoal de atención directa á persoa usuaria.

Se a persoa beneficiaria, rexeita ao/á auxiliar de axuda no fogar que se lle asigna, sen razón suficientemente xustificada, pasará á lista de agarda ata que se lle asigne outro/a auxiliar, sempre que sexa tecnicamente posible.

Os cambios no persoal técnico asignado, así como nos horarios de prestación do servizo, que deban efectuarse por circunstancias de necesidades de organización do servizo, comunicaranse á persoa beneficiaria, seguindo en vigor o acordo asinado.

4. Para o inicio da prestación do servizo, será requisito previo asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo IV deste regulamento.

5. O persoal técnico elaborará un proxecto de intervención, segundo o anexo IV deste regulamento, que deberá conter: días da semana de atención, horario concreto no que se desenvolverá a prestación, identidade do persoal de atención directa responsable da execución do proxecto, obxectivos e tarefas a desempeñar no domicilio, e o seguimento efectivo da prestación no domicilio do usuario, con carácter mínimo bimensual.

6. Farase entrega á persoa usuaria dunha copia do regulamento de axuda no fogar, debidamente visado polo órgano competente.

7. Así mesmo, entregarase á persoa usuaria e ao persoal de atención directa o documento que conteña as tarefas a desenvolver no domicilio.

8. Informarase ás persoas usuarias da existencia dun libro de reclamacións, que estará á súa disposición para calquera queixa ou reclamación. No caso de queixa ou reclamación, facilitarase unha copia da queixa á persoa usuaria e remitirase o orixinal ao servizo de inspección no prazo de tres días, xunto cun informe do caso, segundo establece o artigo 6.i) do Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia.

Artigo 14º.- Criterios de organización

O servizo de axuda no fogar regularase polas seguintes normas que deberán de respectar tanto as persoas usuarias coma as persoas do seu entorno e os profesionais ou voluntarios que poidan intervir no programa.

1. A actuación do persoal auxiliar de axuda no fogar, e de ser o caso, das persoas voluntarias, axustarasºe estrictamente ao proxecto de intervención tecnicamente establecido.

2. Calquera queixa ou suxestión que os prestadores do servizo reciban das persoas usuarias, deberán de poñela en coñecemento do/a técnico/a responsable.

3. O persoal auxiliar de axuda no fogar debe de eludir todo conflicto persoal coas persoas usuarias e cos restantes membros da unidade de convivencia, informando ao persoal técnico responsable de todo incidente para que se resolva.

4. A atención establecida non pode interferir nin limitar o dereito da persoa usuaria a súa intimidade. En consecuencia, o persoal auxiliar de axuda no fogar non poderá acompañarse de ningunha persoa allea ao servizo cando acceda ao seu traballo, e gardará en todo momento o respecto e sixilo profesional sobre os casos asignados. Asemade as persoas usuarias deberán gardar o debido respecto aos/ás traballadores/as, non indagando na súa intimidade.

5. Serán por conta da persoa usuaria todos os gastos de limpeza, comida, aseo...

6. Ao persoal auxiliar de axuda no fogar non lle está permitido recibir en custodia cartos, nin xoias, nin obxecto ningún. Asemade deberá de rexeitar calquera doazón efectuada pola persoa usuaria ou achegados.

7. O persoal auxiliar de axuda no fogar non disporá das chaves de ningún domicilio, agás cando as condicións do caso así o esixan e sempre co consentimento do responsable técnico directo do servizo, e por suposto, a demanda da persoa usuaria.

8. Cando a persoa usuaria non se atope no domicilio no horario fixado para a súa atención, o persoal de axuda no fogar non ten obriga de permanecer á espera.

Artigo 15º.- Intensidade na prestación do servizo

1. A intensidade do servizo determinarase, con carácter xeral, en horas mensuais de atención, distribuídas en función das necesidades da persoa usuaria e do informe técnico.

2. A intensidade do servizo de axuda no fogar, para as persoas atendidas no marco do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, estará predeterminada no seu programa individualizado de atención. A súa aplicación horaria será flexible e conforme co proxecto de intervención, de xeito que, cando menos, se garanta a cobertura das necesidades de atención de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, relacionadas no artigo 4.1º a) da Orde de 22 de xaneiro de 2009, pola que se regula o servizo de axuda no fogar, todos os días da semana.

3. Nos restantes casos, a intensidade do servizo, virá determinada na prescrición efectuada polo departamento de servizos sociais do concello.

Artigo 16º.- Determinación da capacidade económica do sistema de atención a persoas usuarias da dependencia.

1. A capacidade económica das persoas dependentes, valoradas con dereito recoñecido de atención, mediante o servizo de axuda no fogar, calcularase de acordo coas normas de valoración contidas no capítulo II do título III do Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, observándose as normas de aplicación á materia, vixentes en cada momento, polo órgano competente en materia de servizos sociais da Xunta de Galicia .

2. O resultado do cálculo da capacidade económica, correspondente ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido no servizo de axuda no fogar, constará na resolución do plan individualizado de atención que se desenvolva en cada caso, de conformidade co que establece o artigo 38 do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes.

Artigo 17º.- Determinación da capacidade económica das persoas usuarias doutros servizos que impliquen copagamento

No servizo de axuda no fogar prestado a persoas ou unidades de convivencia distintas ás referidas no artigo anterior, o cómputo da capacidade económica farase de acordo cos seguintes criterios:

1. Computarase a renda de todas as persoas residentes na mesma unidade de convivencia. Para estes efectos considérase renda a suma de calquera das modalidades de ingreso a que se refire o artigo 6.2 da Lei 35/2006, do 28 de novembro, do imposto sobre a renda das persoas físicas.

2. Computarase, así mesmo, o patrimonio neto de todas as persoas residentes na unidade de convivencia. Para estes efectos, enténdese por patrimonio neto o conxunto de bens e dereitos de contido económico de que sexan titulares, determinados consonte as regras de valoración recollidas na Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, con dedución das cargas e gravames de natureza real que diminúan o seu valor, así como das débedas e obrigas persoais das cales deba responder. Igualmente, para o cómputo do patrimonio neto deberán terse en conta as exencións que prevé a Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, ao respecto da vivenda habitual e doutros bens e dereitos.

3. A capacidade económica calcularase sumando todas as rendas computables, modificadas á alza pola suma dun 5% do patrimonio neto en cómputo anual, e dividindo o resultado da dita suma entre o total de persoas que convivan no fogar.

Artigo 18º.- Participación no financiamento do servizo das persoas dependentes con dereito de atención recoñecido como usuarias do servizo de axuda no fogar

1.- No caso de que a capacidade económica da persoa usuaria do servizo de axuda no fogar para persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, sexa igual ou inferior ao indicador público de rendas a efectos múltiples (IPREM), quedará exenta da obriga de participar no custo do servizo.

2.- Nos demáis supostos, aplicarase a seguinte táboa, na cal se expresa o copagamento en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade do servizo asignado:

Capacidade económica
(referenciada ao IPREM)
Ata

Grao I

Grao II

Grao III

<=20 h

<=45 h

<=70 h

100,00 %

0,00 %

0,00 %

0,00 %

115,00 %

4,52 %

9,61 %

14,70 %

125,00 %

5,41 %

11,50 %

17,58 %

150,00 %

5,55 %

11,79 %

18,03 %

175,00 %

5,65 %

12,00 %

18,35 %

200,00 %

5,72 %

12,16 %

18,60 %

215,00 %

5,81 %

12,34 %

18,87 %

250,00 %

6,03 %

12,82 %

19,61 %

300,00 %

6,24 %

13,26 %

20,29 %

350,00 %

6,42 %

13,63 %

20,85 %

400,00 %

6,54 %

13,90 %

21,25 %

450,00 %

6,63 %

14,09 %

21,55 %

500,00 %

6,70 %

14,25 %

21,79 %

>500 %

6,76 %

14,36 %

21,97 %

3.- Nos casos en que, por renuncia parcial expresa da persoa beneficiaria ao seu dereito de atención co número de horas expresadas no PIA, ou cando por tratarse dun suposto de compatibilización do SAF con outro servizo ou prestación do catálogo, as horas reais prestadas de servizo de axuda no fogar sexan inferiores á cantidade expresada en cada columna da táboa anterior para o grao correspondente, a cantidade a pagar será minorada proporcionalmente á diminución das horas efectivas de servizo.

4.- En ningún caso, o importe da participación económica que deberá ingresar a persoa beneficiaria en concepto de copagamento poderá exceder o 90% do custo do servizo, determinado en termos de prezo/hora.

5.- No caso das atencións e servizos complementarios do nivel básico do servizo de axuda no fogar, prestados ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, para os efectos de facer efectiva a obriga de participar no custo do servizo por parte das persoas usuarias, aplicarase a seguinte táboa, na cal se expresa a súa participación en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade e do tipo de atención ou servizo asignado:

% Capacidade económica (referenciada ao IPREM)

Ata

Grao I

Grao II

Grao III

Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia

Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables

Servizo de préstamo de axudas técnicas

Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia

Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables

Servizo de préstamo de axudas técnicas

Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia

Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables

Servizo de préstamo de axudas técnicas

<=15

<=28

<=45

100,00 %

0,00 %

12,87 %

13,76 %

0,00 %

22,73 %

24,29 %

0,00 %

35,51 %

37,95 %

115,00 %

5,98 %

13,10 %

14,00 %

10,56 %

23,12 %

24,71 %

16,50 %

36,13 %

38,61 %

125,00 %

7,15 %

13,39 %

14,31 %

12,63 %

23,64 %

25,26 %

19,73 %

36,94 %

39,47 %

150,00 %

7,34 %

13,52 %

14,44 %

12,95 %

23,87 %

25,50 %

20,24 %

37,29 %

39,85 %

175,00 %

7,47 %

13,61 %

14,54 %

13,18 %

24,03 %

25,67 %

20,60 %

37,54 %

40,12 %

200,00 %

7,57 %

13,76 %

14,70 %

13,36 %

24,29 %

25,96 %

20,87 %

37,96 %

40,56 %

215,00 %

7,68 %

13,83 %

14,78 %

13,56 %

24,42 %

26,09 %

21,18 %

38,16 %

40,77 %

250,00 %

7,98 %

13,96 %

14,91 %

14,09 %

24,64 %

26,33 %

22,01 %

38,50 %

41,14 %

300,00 %

8,25 %

14,06 %

15,02 %

14,57 %

24,82 %

26,52 %

22,77 %

38,78 %

41,44 %

350,00 %

8,48 %

14,16 %

15,13 %

14,98 %

25,00 %

26,72 %

23,40 %

39,07 %

41,74 %

400,00 %

8,65 %

14,35 %

15,33 %

15,27 %

25,33 %

27,06 %

23,85 %

39,57 %

42,29 %

>400,00 %

8,77 %

14,48 %

15,48 %

15,48 %

25,57 %

27,32 %

24,19 %

39,95 %

42,69 %

Artigo 19.- Participación das persoas usuarias no financiamento doutros servizos que impliquen copagamento

1. Para o servizo de axuda no fogar, en réxime de libre concorrencia, para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, aplicarase a seguinte táboa que regula unha progresiva participación económica no custo do servizo en base ó cálculo da capacidade económica per cápita, de acordo co establecido no artigo 17 deste regulamento.

CAPACIDADE ECONÓMICA

Participación no custe do servizo de SAF básico

Menor de 0,80 IPREM

0%

Maior de 0,80 e menor ou igual a 1,00 IPREM

10%

Maior de 1,00 e menor ou igual a 1,50 IPREM

15%

Maior de 1,50 e menor ou igual a 2,00 IPREM

20%

Maior de 2,00 e menor ou igual a 2,50 IPREM

40%

Maior de 2,50 IPREM

60%

2. Sen prexuizo do anterior, poderán establecerse excepcións aos criterios xerais do referido copagamento nos casos en que a situación causante da aplicación do servizo de axuda no fogar sexa unha problemática de desestructuración familiar, exclusión social ou pobreza infantil, circunstancia que deberá estar debidamente xustificada no correspondente informe social.

3. En calquera caso, establecerase un límite máximo de participación económica das persoas usuarias do 40% da súa capacidade económica.

Artigo 20º.- Afectación dos ingresos municipais polo copagamento dos servizos

De conformidade co artigo 56.7 de Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, en todo caso, os ingresos que recade o concello de Melide, en concepto de achega das persoas usuarias para a súa participación no custo dos servizos sociais comunitarios, estarán afectados ao financiamento dos servizos sociais que reciban.

Artigo 21º.- Da coordinación coas entidades privadas que atendan a persoas usuarias financiados total ou parcialmente con fondos públicos

No caso das entidades privadas que presten o servizo de axuda no fogar, mediante financiamento total ou parcial con fondos públicos, ou que atendan a persoas usuarias derivadas do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, manterán unha coordinación efectiva cos servizos sociais comunitarios básicos, establecendo un protocolo de comunicación de altas no servizo de cada persoa usuaria, así como unha copia do correspondente proxecto de intervención e dos informes de seguimento, dirixidos aos servizos sociais comunitarios básicos do Concello ou entidade local.

Artigo 22º.- Obrigados ao pagamento

Están obrigados ao pagamento do prezo público regulado nesta ordenanza as persoas físicas usuarias do servizo de axuda no fogar prestado por este Concello.

Artigo 23º. -Nacemento da obriga de pago

O réxime xurídico da participación económica das persoas usuarias no custo do servizo é o establecido polo Real decreto lexislativo 2/2004, do 5 de marzo, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Facendas Locais.

A obriga de pagar os prezos públicos regulados neste regulamento, nace, en xeral, desde que se inicia a prestación do servizo, pero as liquidacións practicaranse, a posteriori, por meses naturais en función do servizo prestado.

Para iso, cada persoa usuaria asinará a autorización bancaria para a domiciliación do pagamento (anexo VII).

Por parte do concello e, sobre a base do parte de traballo asinado, conxuntamente pola persoa usuaria e polo persoal de atención directa, elaborarase un recibo individual có importe correspondente ao servizo prestado no mes anterior, que se remitirá á entidade bancaria elixida pola persoa beneficiaria, para que se efectúe o pagamento.

Artigo 24º. - Infraccións e sancións.

As infraccións e sancións rexeranse, no relativo aos pagos, pola Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria e polo Real Decreto 939/2005, do 29 de xullo, polo que se aproba o Regulamento Xeral de Recadación, e no resto das materias, polo disposto na Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia.

DISPOSICIÓNS

DISPOSICIÓN ADICIONAL

No non previsto expresamente no presente Regulamento estarase ao disposto no Decreto 99/2012 da Consellería de Traballo e Benestar e na Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar, da Vicepresidencia da Igualdade e do Benestar.

O servizo de axuda no fogar adaptarase en todo momento á normativa vixente en materia de servizos sociais, así como á normativa nacional e autonómica en torno ao sistema nacional de dependencia, procedendo este concello á adaptación do presente regulamento de verse afectado polas modificacións substanciais que se produzan.

DISPOSICIÓN DERROGATORIA

Queda modificado o actual Regulamento municipal do servizo de axuda no fogar do Concello de Melide aprobado por acordo plenario do 9 de maio de 2013 e publicado no BOP da provincia da Coruña nº 154, do 14 de agosto de 2013, unha vez que entre en vigor o presente Regulamento.

DISPOSICIÓN DERRADEIRA

O presente regulamento entrará en vigor unha vez publicado no Boletín Oficial da Provincia e logo de transcorrer o prazo ao que se refire o artigo 70.2 en relación co 65.2 da citada Lei 7/1985, e comezará a aplicarse a partires do día seguinte, permanecendo en vigor a ata a súa modificación ou derrogación expresa.

ANEXOS

ANEXO I

SOLICITUDE DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR MUNICIPAL

NOME E APELIDOS:

DNI:

ENDEREZO:

Código postal:

TELÉFONOS:

Fixo:

Móbil:

DATOS DA PERSOA REPRESENTANTE OU GARDADOR DE FEITO

NOME E APELIDOS:

DNI:

ENDEREZO:

Código postal

TELÉFONOS:

Fixo:

Móbil:

DATOS DA UNIDADE FAMILIAR

NOME E APELIDOS

DNI

DATA DE NACEMENTO

PARENTESCO

SITUACION LABORAL

SERVIZOS QUE SOLICITO

Limpeza do fogar

Aseo persoal

Paseo e acompañamento en xestións

Coidado da roupa

Atencións a encamados

Apoio psico-social e nas relacións familiares

Compras

Control da medicación

Outras

Preparación de comidas

Control da alimentación

DECLARO:

Que toda a información que figura nesta solicitude e nos documentos que se achegan é verdadeira , non existindo omisión de datos e que autorizo ao Concello de Melide para que realice as consultas necesarias de ficheiros públicos para os efectos de comprobar a veracidade dos datos declarados

LEXISLACIÓN APLICABLE

- Regulamento do servizo de axuda no fogar municipal do Concello de Melide (BOP nº de de 2013)

-Ordenanaza fiscal do.

Melide , ..... de......................................de 20..

SINATURA DO SOLICITANTE OU REPRESENTANTE LEGAL

Asdo:

Sra. Alcaldesa- presidenta do Concello de Melide

DOCUMENTACIÓN QUE SE ACHEGA

 SOLICITUDE SEGUNDO MODELO ANEXO I

 FOTOCOPIA DO DNI ,PASAPORTE OU NIE DE TODOLOS MEMBROS DA UNIDADE DE CONVIVENCIA

 XUSTIFICANTE DE INGRESOS ECONÓMICOS DA UNIDADE FAMILIAR (COPIA COTEXADA DA ÚLTIMA DECLARACIÓN DA RENDA OU CERTIFICACIÓN NEGATIVA DA AEAT NO CASO DE NON TER QUE PRESENTALA , PENSIÓNS , NÓMINAS, PRESTACIÓNS POR DESEMPREGO RECIBIDA )

 CERTIFICADO DE EMPADROAMENTO COLECTIVO

 FOTOCOPIA DA TARXETA SANITARIA

 INFORME MÉDICO SEGUNDO MODELO ANEXO III

 DE SER O CASO, CERTIFICADO/S DE MINUSVALÍAS EMITIDO POLO EVO OU RESOLUCIÓN DE INCAPACIDADE EMITIDA POLO EVI

 DE SER O CASO, CERTIFICADO DE RESOLUCIÓN DO GRAO DE DEPENDENCIA,

 CERTIFICADO DE BENS INMOBLES DA SÚA TITULARIDADE (RÚSTICA E URBANA) DE TÓDOLOS MEMBROS DA UNIDADE FAMILIAR DE CONVIVENCIA XUNTO COS ÚLTIMOS RECIBOS PAGADOS

 DE SER O CASO, CONTRATO DE ALUGUER DA VIVENDA OU XUSTIFICANTE DO PRÉSTAMO HIPOTECARIO, E ÚLTIMO RECIBO VENCIDO

 DECLARACIÓN RESPONSABLE DE NON TER DEREITO A RECIBIR UN SERVIZO SIMILAR DOUTRA ENTIDADE (ONCE, MUFACE , ISFAS…) OU DE SER O CASO, DOCUMENTO QUE ACREDITE A DENEGACIÓN DO MESMO

 AUTORIZACIÓN DO/A SOLICITANTE PARA A DOMICILIACIÓN BANCARIA DO COBRO DA TAXA QUE SE ESTABLEZA NA ORDENANZA APROBADA AO EFECTO

 OUTROS QUE LLE POIDAN SER REQUERIDOS COA FINALIDADE DE ACREDITAR A SUA SITUACIÓN DE SAÚDE, FAMILIAR, SOCIAL E ECONÓMICA .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

D./Dª ……………………….........................................................……………………………........………, con DNI nº …........................................…………………….

Manifesto non ter dereito nin percibir outros servizos e prestacións de análogo contido ou finalidade recoñecidos por calquera entidade pública ou privada

Melide, ................ de .......................................................... de 20

O/A solicitante ou representante legal,

Asdo.:

ANEXO II

INFORME MÉDICO

NOME E APELIDOS DO DOUTOR/A

Nº COLEXIADO/A

MOTIVO: Valoración da solicitude de axuda no fogar

Centro de Saúde de ………………………………………

Teléfono:

DATOS DA PERSOA SOLICITANTE

NOME E APELIDOS:

DNI:

ENDEREZO:

TELÉFONOS

Fixo:

Móbil:

(marcar cun X)

Padece enfermidade infecto- contaxiosa

Non

En caso afirmativo indicar cal:

1. SITUACIÓN FÍSICA/SENSORIAL

Válese por si mesmo, segundo o seu estado físico para desenvolverse nas actividades normais da vida diaria

Si

Non

A persoa atópase inmobilizada na cama necesitando coidados de maneira permanente

Si

Non

1.1. Limitacións no campo visual e/ou auditivo

Non

Leve

Importante

Total

1.2. Incontinencia

Non

Ocasional

Frecuente

Total

1.3. Dificultade no manexo das extremidades superiores

Non

Leve

Importante

Total

1.4. Dificultade no manexo das extremidades inferiores

Non

Leve

Importante

Total

1.5. Dificultade respiratoria

Non

Leve

Moderada

Total

2. SITUACIÓN PSÍQUICA

Válese por si mesmo, segundo o seu estado psíquico para desenvolverse nas actividades normais da vida diaria

Si

Non

A persoa ten diagnosticada enfermidade mental

Si

Non

2.1. Desorientación temporal - espacial

Non

Leve

Importante

Total

2.2. Alteracións de percepción

Non

Ocasional

Moderada

Importante

2.3. Incoherencia na comunicación

Non

Leve

Moderada

Importante

2.4. Descontrol emocional

Non

Leve

Importante

Total

2.5. Trastorno da memoria

Non

Leve

Moderada

Severa

2.6. Trastorno da conducta

Non

Leve

Moderada

Grave

XUÍZO DIAGNÓSTICO (Especificarase o tratamento e a evolución)

Melide, de de 20

Asdo.:

ANEXO III

INFORME SOCIAL

Expediente nº …………………………..

Data .…………………………………….

1. DATOS DE IDENTIFICACIÓN DO SOLICITANTE E UNIDADE FAMILIAR

Nome e apelidos

DNI

Domicilio

Nacemento

EC

Profesión

2. CARACTERÍSTICAS DA UNIDADE CONVIVENCIAL

3. RELACIÓN CO ENTORNO

4. SITUACIÓN ECONÓMICA DA UNIDADE DE CONVIVENCIA

5. CARACTERÍSTICAS DA VIVENDA

Réxime de tenza.

Condicións de habitabilidade:

Condicións de equipamento:

Barreiras arquitectónicas:

6. NECESIDADES DETECTADAS

7. PUNTUACIÓN OBTIDA NA APLICACIÓN DO BAREMO

8. PROPOSTA VALORADA DE RESOLUCIÓN

9. CONDICIÓNS DO SERVIZO:

Horario:

Tarefas:

Achega económica do beneficiario:

Melide, a …… de …................…… de 20

Asdo.: A traballadora social

Colexiada n.º

ANEXO IV

SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MELIDE

CONTRATO DE SERVIZOS

Reunidos en ................................................................................... o día ....................................................... dunha parte don/dona ..………………………………………................................................ con DNI: ………………… E doutra ............................................................................................................, en calidade de Traballador/a social responsable do servizo de axuda no fogar do concello de ...................………………………………..

ACORDAN:

1. Que a Concello de Melide, prestará o Servizo de Axuda no Fogar (SAF), á persoa arriba citada, dende o día ............do ................................ de 20..........

2. Que a prestación do Servizo de Axuda no Fogar se realizará para os usuarios de dependencia con carácter indefinido e para os usuarios de libre concorrencia por un prazo de ___________________________, con posibilidade de prórroga segundo valoración técnica do departamento de Servizos Sociais deste concello.

3. Que o SAF se levará a cabo por un total de horas mensuais (que variarán dependendo do mes para as persoas usuarias a través da vía de libre concorrencia), distribuídas nos seguintes días da semana

4. Que atendendo á Orde do 22 de xaneiro que regula o Servizo de Axuda no Fogar, ao Decreto 99/2012, do 16 de marzo, e en aplicación da Ordenanza Fiscal municipal que regula as taxas do SAF e o baremo que corresponde,

a persoa usuaria do servizo de axuda no fogar para persoas en situación de dependencia conta cunha capacidade económica de ............................. euros/mes, polo que lle corresponde unha porcentaxe de .................... sobre a súa capacidade económica. En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo comprométese a achegar .................. € polo total de horas prestadas.

a persoa usuaria a través da vía de libre concorrencia conta cunha capacidade económica de ....................................euros/mes, polo que lle corresponde unha porcentaxe de .................... sobre o custo do servizo. En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo comprométese a achegar .................. € por cada hora efectivamente prestada.

5. Que a persoa usuaria acepta domiciliar o pagamento da taxa do SAF establecida no punto 4º, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.

6. Que, de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:

 Atencións de carácter persoal

 Atencións de carácter persoal doutras actividades da vida diaria (acompañamentos fora do fogar)

 Atencións de carácter apoio psicosocial e educativo

 Atencións de carácter doméstico e da vivenda

 Atencións de carácter técnico e complementario

 ---------------------------------------------------------------

7. Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste contrato, deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e o/a Traballador/a social responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.

8. Que o servizo se prestará atendendo ás condicións reguladas na normativa autonómica que regula o Servizo de Axuda no Fogar e na ordenanza municipal sobre o SAF, onde están recollidas os dereitos e obrigas da persoa usuaria, baixas temporais e causas de extinción.

9. Que existe un libro de queixas e reclamacións a disposición das persoas usuarias.

Ambas partes dan a súa conformidade ó presente contrato de prestación do SAF, e o asinan

En ……………………… a …… de ……………………………….de 20…..

A persoa usuaria O/a Traballador/a social responsable

ANEXO V

BAREMO PARA DETERMINAR A ASIGNACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

FACTOR 1.- VALORACIÓN DA SITUACIÓN SOCIOPERSOAL E FUNCIONAL DO SOLICITANTE (máximo 40 puntos)

1) Persoas con valoración do grao de dependencia o certificado de discapacidade (máximo 40 puntos).

Táboa de equivalencias

Do 33% a 64% de discapacidade

Do 65% a 74% de discapacidade

75% - 80%

25-39 ptos.

BVD

81% - 87%

88% - 93%

94% - 100%

Grao de discapacidade en menores de 18 anos sen valoración de ATP ou BVD

Do 75% - 100% de discapacidade e ata 14 ptos. ATP

Do 75% - 100% de discapacidade de 15 a 29 ptos. ATP

Do 75% - 100% de discapacidade de 30 a 44 ptos. ATP

Do 75% - 100% de discapacidade de 45 a 72 ptos. ATP

Grao de discapacidade + axuda de terceira persoa ATP

RD 1971/1999

75% de discapacidade e ata 24 ptos. ATP

40-49 ptos.

BVD

50-64 ptos.

BVD

65-74 ptos.

BVD

75-89 ptos.

BVD

90-100 ptos.

BVD

Grao de discapacidade + axuda de terceira persoa BVD

RD 504/2007

Grao I nivel 1

Grao I nivel 2

Grao II nivel 1

Grao II nivel 2

Grao III nivel 1

Grao III nivel 2

Situación de dependencia

Decreto 176/ 2007

5 ptos.

10 ptos.

14 ptos.

20 ptos.

24 ptos.

30 ptos.

32 ptos.

38 ptos.

40 ptos.

Puntuación Nivel de autonomía persoal

2) Outros casos (máximo 40 puntos)

b.1 valoración da autonomía persoal (segundo o modelo de informe médico do anexo II) (máximo 10 puntos)

b.2 valoración da autonomía funcional (segundo o baremo funcional)

Para poder ser valorado deberá de acadar alomenos algún punto neste apartado.

Baremo funcional

1-Actividades básicas da vida diaria (máximo 15 puntos)

Lavarse, bañarse

Independente (entra e sae só do baño

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Aseo (lavar a cara, as mans, peitearse, etc.)

Independente

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Vestirse

Independente

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Comer

Independente

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Usar o retrete

Independente (ir ao WC, quita r e poñer a roupa)

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Deambular

Independente (camiña só polo menos 50 metros)

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Subir escaleiras

Independente

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Dependente

2 ptos

Transferencias (da cama á cadeira, etc.)

Independente 0 ptos

Mínima axuda física ou supervisión

1 pto

Gran axuda, pero é capaz de manterse sentado/a sen axuda

2 ptos

Dependente

3 ptos

É necesario ter en conta a especial situación de persoas con enfermidades mentais pero con boa mobilización, dado que poden precisar da supervisión para a realización das distintas tarefas.

2. Actividades instrumentais da vida diaria (máximo 15 puntos)

Capacidade para usar o teléfono

Usa o teléfono por iniciativa propia

0 ptos.

É capaz de marcar algúns números familiares e mantén unha conversa coherente

1 pto.

É capaz de contestar, pero non de marcar e manter unha conversa coherente

2 ptos.

Non usa o teléfono ou o pode usar pero non mantén conversas coherentes 3ptos

Compras

Independente

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Totalmente incapaz de comprar por motivos físicos ou psíquicos

2 ptos

Facer a comida

Independente

0 ptos

É capaz de preparar a comida se lle proporcionan os ingredientes

1 pto

Pode facer a comida mais non segue unha dieta axeitada

2 ptos

Necesita que lle preparen a comida ou precisa dunha supervisión total e estrita de todo o proceso

3 ptos

Coidado da casa

Independente

0 ptos

Necesita axuda ou supervisión doutra persoa

1 pto

Non pode participar en ningunha tarefa doméstica ou precisa dunha supervisión total e estricta do proceso

2 ptos

Uso de medios de transporte

Independente

0 ptos

Pode usar o autobús pero con axuda ou supervisión

1 pto

Precisa un taxi e non pode usar o autobús por razóns físicas ou psíquicas

2 ptos

Non pode viaxar en absoluto

3 ptos

Control da medicación

Independente

0 ptos

Pode tomar as doses se está preparada previamente por outra persoa

1 pto

Non é capaz de tomar a medicación por razóns físicas ou psíquicas

2 ptos

Pode manexar os asuntos económicos (uso e comprensión dos cartos)

0 pto

Non

1 pto

FACTOR-2: APOIO SOCIAL (máximo 10 puntos)

A persoa precisa axuda, vive soa e carece de familiares e/ou redes apoio

10 Puntos

A persoa precisa axuda, vive soa e só ten apoio do contorno veciñal ou outras redes

8 Puntos

A persoa recibe axuda de familiares que presentan as seguintes circunstancias: (máximo 8 ptos )

a) referidas o/a coidador/a situación socio laboral

Desocupado/a e/ou inactivo sen cargas familiares

0 Puntos

Traballa a media xornada

1 Puntos

Traballa a xornada completa en quenda continua ou partida

2 Puntos

b) referidas o/a coidador/a situación familiar

Ten menores de 16 anos ao seu cargo

1 Puntos

Ten outro familiar dependente ao seu cargo

2 Puntos

c) referidas o/a coidador/a situación persoal

Ten recoñecidos facultativamente déficits na súa saúde que lle dificulta a prestación da axuda

2 Puntos

Ten 70 ou máis anos de idade

2 Puntos

Está ben atendido

0 Puntos

FACTOR-3: SITUACIÓN FAMILIAR/SOCIALIZACIÓN MENORES (máximo de 20 puntos)

Conflicto

Cun membro xerador de conflicto de nivel moderado

1 Punto

Cun membro xerador de conflicto de nivel grave

2 Puntos

Con máis dun membro xerador de conflicto de nivel moderado

3 Puntos

Con máis dun membro xerador de conflicto de nivel grave

4 Puntos

Limitacións de rol

Familias nas que ambos proxenitores ou titores teñan importantes limitacións físicas ou psíquicas para proporcionar unha axeitada atencións aos menores

2 Puntos

Monoparentalidade

Familias monoparentais que por distintas circunstancias (saúde, traballo, idade avanzada...) non poidan atender aos menores

2 Puntos

Habilidades parentais

Familias con escasas habilidades parentais (carencia de hábitos alimenticios, aseo persoal, administracións do orzamento, ausencia de roles, organización...)

2 Puntos

Número de menores

Un menor

3 Puntos

Dous menores

5 Puntos

Tres menores

7 Puntos

Catro ou máis menores

10 Puntos

TOTAL PUNTOS SITUACIÓN FAMILIAR/SOCIALIZACIÓN MENORES

FACTOR-4: OUTROS ASPECTOS SOCIAIS (máximo 15 puntos)

4.1. Vivenda (máximo 5 puntos)

Non reúne condicións mínimas de hixiene

3 Puntos

Existen barreiras arquitectónicas no interior da vivenda

1 Punto

Existen barreiras arquitectónicas no exterior da vivenda

1 Punto

4.2. Integración no contorno máximo (10 puntos)

Situación de illamento ou de rexeitamento

10 Puntos

Ausencia de relacións sociais

6 Puntos

Existen escasas relacións coas persoas do contorno

4 Puntos

Integración axeitada no contorno

0 Puntos

FACTOR 5.- BAREMO SITUACIÓN ECONÓMICA (máximo 15 ptos)

Ingresos < 60% do IPREM

15 puntos

Ingresos entre o 60 e o 80 % do IPREM

14 puntos

Ingresos entre o 80 e o 100 % do IPREM

13 puntos

Ingresos entre o 100 e o 120 % do IPREM

12 puntos

Ingresos entre o 120 e o 140 % do IPREM

11 puntos

Ingresos entre o 140 e o 160 % do IPREM

10 puntos

Ingresos entre o 160 e o 180 % do IPREM

8 puntos

Ingresos entre o 180 e o 200 % do IPREM

6 puntos

Ingresos entre o 200 e o 220 % do IPREM

4 puntos

Ingresos entre o 220 e o 240 % do IPEM

2 puntos

Ingresos entre o 240 e o 260 % do IPREM

1 punto

> 260 do IPREM

0 puntos

FACTOR 6.- BAREMO OUTROS FACTORES

Neste apartado incluiranse, exclusivamente, aquelas situacións non recollidas en ningún dos apartados anteriores que agraven a situación de necesidade. Inclúe variables que determinan, dalgunha maneira, certo grao de necesidade do solicitante. (2 puntos por cada item )

Situacións xerais marxinantes: Baixo nivel cultural, inhabilidade social, desemprego, rexeitamento social, etc.

Existencia de gastos regulares de relevancia relacionados coa cobertura de necesidades básicas que incrementen a precariedade económica: alugueiros, hipotecas, alugueiro de axudas técnicas, préstamos para eliminación de barreiras arquitectónicas ou mellorar as condicións de habitabilidade, etc.

Outras circunstancias especiais que levan ao solicitante a un estado de necesidade.

FACTOR 7: VALORACIÓN TECNICA

O técnico poderá valorar positivamente a inclusión no programa do SAF aínda cando non reunindo os requisitos establecidos na ordenanza reguladora, considere que a non prestación deste podería conlevar un grave risco de deterioro persoal e familiar do solicitante.”

ANEXO VI

PROXECTO DE INTERVENCIÓN

1.- Datos de Identificación do Expediente.

Nº de expediente Intervención nº Data de solicitude Data inicio

Sector de referencia Ámbito de atención Nº total de usuarios/as

Nome e apelidos Data nacemento DNI Sexo E.C.

Proxecto Data do proxecto Data de fin do proxecto

Antecedentes relevantes:

2. Atención que se prestará.

Días da semana

L

M

M

X

V

S

D

Nº de horas

semanais

Horario

Tipo de Servizo a prestar:

Perfíl dos profesionais:

Outros servizos:

3. Existencia doutros Servizos/Apoios prestados a Domicilio

Existencia.

Servizos e apoios.

Nº de horas semanais:

4.Obxectivos específicos e tarefas que se propoñen.

Obxectivos do servizo proposto:

Tarefas que se realizarán:

5. Periodicidade do seguimento (mínimo bimensual)

Técnico responsable

Asdo.:

ANEXO VII

DOCUMENTO : DOMICILIACIÓN BANCARIA

PROCEDEMENTO: SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

Moi Sres/as. meus:

Agradecerei a vostedes que tomen nota de cargar na conta abaixo detallada, os recibos que a nome de:
………………………......................................................................................…………………………………………..

Para o seu cobro seranlle presentados de forma mensual polo servizo de axuda no fogar do Concello de Melide.

CAIXA OU BANCO ...................................................................……………………….…………………………………….

SUCURSAL ................................................................……………………………………………………….………………

NÚMERO DE CONTA (tódolos díxitos) .................................................................…………………………………………

TITULAR .............................................................………………………………………………………..……………………

N.I.F. ……………………………………………………………………………………

Melide ……………. de ………………….............. de ………………..

Atentamente saúdao,

Asdo.: ..........................………………………………

ANEXO VIII

PROTOCOLO DE ACTUACION ANTE SITUACIÓNS DE EMERXENCIA

Ante incidencias que se produzan no domicilio no transcurso da prestación dos servizos de axuda no fogar ou en situacións que poideran dar lugar a unha ALERTA relacionada tanto coa ausencia dunha persoa usuaria da casa como calquera urxencia sanitaria ou doutro tipo, procederase do seguinte xeito:

1. Se a auxiliar de axuda no fogar chegase ao domicilio e non se atopase ninguén ou non abrisen a porta, deberá esperar 10 minutos de cortesía por se o usuario saíu e non chegou a tempo para o inicio do servizo. Despois dese tempo de espera a auxiliar deberá comunicar coa súa oficina base para proceder a localizar telefónicamente a algún familiar que poda dar razón da ausencia. Neste caso o procedemento de búsqueda remata en canto se lle transmite á familia a incidencia e no momento en que asumen a incidencia.

Se non fose viable esta posibilidade,e descartado que acudira a un centro sanitario, a casa de algún veciño ou familiar e tendo a dúbida razoable de que a persoa usuaria puidera estar no interior do domicilio con algún problema que lle imposibilite abrir a porta, o profesional responsable ( dependente do concello ou da empresa concesionaria si fora o caso) se poñerá en contacto coa policía local para comunicar o sucedido e tomar as medidas pertinentes.

2. Se se presentase un problema de saúde no transcurso da prestación, a resposta inmediata será chamar ao 061, ou ao 112 e se actuará de acordo as indicacións do persoal cualificado dos devanditos servizos.

3. En calquera outra circunstancia de emerxencia se chamará de inmediato ao 112.

A continuación, en tódolos casos, a auxiliar chamará á súa oficina base, que contactará coa familia para comunicar o sucedido.

Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios

O regulamento dispón a súa entrada en vigor unha vez publicado o seu texto completo no Boletín oficial da Provincia, e transcorrido o prazo previsto ao que se refiren os artigos 70.2 e 65.2  da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:

Artigo 70.2: “…..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el “Boletín Oficial” de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en la Ley 39/1988, de 28 de diciembre, Reguladora de las Haciendas Locales.....” (desde el 10 de marzo de 2004 RDL 2/2004, de 5 de marzo).

Artigo 65.2: “El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo.”

Ó no ter coñecemento da fecha exacta da recepción da comunicación do acordo, o Servizo de Asistencia Económica a Municipios toma como fecha estimada da súa entrada en vigor o prazo de quince días hábiles a partir da publicación definitiva.