Dumbría - ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE DUMBRÍA

Publicación provisional: 17/03/2014 BOP Nº: 51
Publicación definitiva: 07/05/2014 BOP Nº: 85
Aplicable dende: 26/05/2014

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

A Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das bases de Réxime Local (BOE nº 80, do 3 de abril de 1985), establece no seu artigo 25.2 k) que os concellos exercerán, en todo caso, competencias nos termos da lexislación do Estado e das Comunidades Autónomas en materia de prestación de servizos sociais e de promoción e reinserción social.

A Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, regula o dereito de todas as persoas aos servizos sociais, correspondéndolles, aos poderes públicos, garantir este dereito, posibilitando así que as liberdades e igualdades entre individuos sexan reais e efectivas, tal e como consagra a propia Constitución Española.

A Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, establece no seu capítulo II, o catálogo de servizos sociais, onde define o servizo de axuda no fogar coma un servizo consistente en ofrecerlles un conxunto de atencións ás persoas ou familias no seu propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e permanencia no seu contorno habitual. Esta mesma lei establece no seu artigo 11.f) que é función dos servizos sociais comunitarios básicos a xestión da axuda no fogar.

Coa entrada en vigor da Lei 39/2006, de 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia, así como a normativa estatal e galega que a desenvolve, fíxose necesario establecer un novo marco regulador de carácter básico dos contidos, formas de prestación e aspectos procedementales e organizativos de axuda no fogar de maneira que coa aprobación da Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar, se estableceron pautas de carácter xeral para asegurar un nivel equitativo de atención a todas as persoas que tiñan limitada a súa autonomía persoal.

O Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia, establece no seu artigo 7. b) como requisito xeral dos centros e programas de servizos sociais, dispoñer dunhas normas de funcionamento, visadas polo órgano competente, en materia de autorización e inspección de servizos sociais, da Xunta de Galicia, que garanta o respecto ao dereito das persoas usuarias e establezan as condicións de prestación e desenvolvemento dos servizos.

Coa aprobación e publicación do Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, faise necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar co fin de dar cumprimento ao establecido na disposición derradeira primeira do citado decreto.

O Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, dálle unha nova redacción aos artigos 14.2, 59 e 61 do Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, polo que se fai necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar ao establecido nos mencionados artigos.

En consecuencia e coa finalidade de garantir unha equidade, calidade e intensidade homoxéneas nos tipos de atención e os criterios de participación económica das persoas usuarias, o Concello de Dumbría, de conformidade co marco normativo referenciado que confire aos concellos a potestade regulamentaria, e de autoorganización dentro da esfera das súas competencias, regula os requisitos e condicións da prestación do servizo de axuda no fogar municipal, a través da presente ordenanza.

CAPÍTULO I: DISPOSICIÓNS XERAIS

Artigo 1º.- Obxecto

É obxecto desta ordenanza a regulación do servizo de axuda no fogar desenvolvido polo Concello de Dumbría.

Artigo 2º.- Ámbito de aplicación

O establecido nesta ordenanza é de aplicación ao servizo de axuda no fogar que se desenvolve no Concello de Dumbría.

Artigo 3º.- Natureza, definición e obxectivos do servizo

1. O servizo de axuda no fogar é un servizo público de carácter local, consistente en ofrecer un conxunto de atencións ás persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu contorno habitual.

2. O servizo de axuda no fogar poderá prestarse, a calquera persoa ou unidade de convivencia, para as cales, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu medio inmediato.

3. O servizo de axuda no fogar ten por obxecto prestar un conxunto de atencións ás persoas no seu domicilio, dende unha perspectiva integral e normalizadora, naquelas situacións en que teñan limitada a súa autonomía persoal ou nos casos de desestructuración familiar.

Son obxectivos do servizo de axuda no fogar:

a) Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.

b) Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.

c) Favorecer e potenciar a autonomía persoal no propio domicilio.

d) Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.

e) Previr situacións de dependencia ou exclusión social.

f) Retardar ou evitar a institucionalización.

g) Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.

Artigo 4º.- Contido do servizo

1. De conformidade coa valoración técnica realizada en cada caso polos servizos sociais, no marco do servizo de axuda no fogar poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:

a. Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, tales como:

I. Asistencia para levantarse e deitarse.

II. Apoio no coidado e hixiene persoal, así como para vestirse.

III. Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.

IV. Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.

V. Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espazo temporal.

VI. Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.

VII. Outras tarefas para favorecer a atención integral da persoa usuaria.

b. Atencións de carácter persoal na realización doutras actividades da vida diaria, tales como:

I. Acompañamento fóra do fogar para acudir a consultas ou tratamentos.

II. Apoio na realización de xestións necesarias e urxentes.

c. Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda, tales como:

I. Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.

II. Compra de alimentos e outros produtos de uso común.

III. Preparación dos alimentos.

IV. Lavado e coidado das prendas de vestir.

V. Coidados básicos da vivenda.

Este tipo de atención poderá ser facilitado en parte, se é o caso, por programas específicos de lavandaría ou alimentación a domicilio.

d. Atencións de carácter psicosocial e educativo: intervencións técnico profesionais formativas e de apoio ao desenvolvemento das capacidades persoais, á afectividade, á convivencia e á integración na comunidade así como á mellora da estruturación familiar.

2. Con carácter complementario, o servizo de axuda no fogar poderá incorporar, entre outros, os seguintes tipos de atención:

a. Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables.

b. Servizo de préstamo de axudas técnicas para persoas en situación de dependencia ou dependencia temporal. Para estes efectos enténdese por axuda técnica calquera produto, dispositivo, equipamento, instrumento, tecnoloxía ou software, fabricado especialmente ou dispoñible no mercado, para previr, compensar, controlar, mitigar ou neutralizar deficiencias ou limitacións na actividade e restricións na participación social das persoas.

c. Prestación de atención a distancia mediante dispositivos de teleseguimento, teleasistencia e similares.

d. Adaptacións funcionais do fogar.

e. Servizo de podoloxía.

f. Servizo de fisioterapia.

3. Poderán integrarse, ademais, dentro do servizo de axuda no fogar, determinadas atencións e actividades que se desenvolvan fóra do marco do domicilio da persoa usuaria, sempre que, de acordo coa prescrición técnica sobre o contido do servizo, incidan de maneira significativa na posibilidade de permanencia no fogar e na mellora da autonomía e calidade de vida.

4. En todo caso, as atencións prestadas terán un carácter de reforzo e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu contorno inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.

5. En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:

a. A realización de actividades domésticas, que non fosen incluídas no proxecto de intervención e no acordo de servizo.

b. Actuacións, que polo seu carácter sanitario, deban en todo caso, ser realizadas por persoal facultativo.

Artigo 5º.- Persoas destinatarias

1. O servizo de axuda no fogar estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia para as que, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato, así como fogares con menores, en que se observe a necesidade dunha intervención de carácter socio educativo. Tamén poderá dar unha resposta preventiva e socializadora a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.

2. En todo caso, darase prioridade de acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.

Artigo 6.- Dereitos das persoas usuarias

As persoas usuarias do servizo, no marco dos dereitos que con carácter xeral se lle recoñecen na lexislación aplicable sobre servizos sociais e, se é o caso, sobre o procedemento administrativo común, terán dereito:

1. A ser tratadas co respecto debido á súa dignidade, intimidade e autonomía.

2. A acceder e utilizar o servizo en condicións de igualdade e non discriminación.

3. A recibir unha atención individualizada e adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración determinadas en cada caso.

4. A recibir unha información de xeito áxil, suficiente, veraz e comprensible sobre os recursos e as prestacións do sistema galego de servizos sociais, así como a que sexan asistidas e orientadas nos trámites necesarios de cara ao seu acceso aos demais sistemas de benestar social.

5. A ter asignada unha persoa profesional de referencia que actúe como interlocutora principal e que asegure a coherencia da intervención.

6. A coñecer a organización e o regulamento do servizo.

7. Ao tratamento confidencial dos seus datos, de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.

8. A coñecer a situación do seu expediente.

9. A ser informadas, de xeito claro e preciso, sobre a intervención prevista e elixir libremente, dentro da capacidade de oferta do sistema e logo da valoración técnica, o tipo de medidas ou de recursos adecuados para o seu caso, así como a participar na toma de decisións que modifiquen o proceso de intervención acordado.

10. Á calidade dos servizos recibidos e a presentar queixas e suxestións á persoa coordinadora do servizo.

11. Ao respecto dos seus dereitos lingüísticos, garantindo, en todo caso, o desenvolvemento da actividade do servizo dende a práctica dunha oferta positiva do idioma galego.

Artigo 7º.- Deberes das persoas usuarias

As persoas usuarias, no marco dos deberes que con carácter xeral se establecen no artigo 7 da Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, e, se é o caso, na lexislación vixente sobre o procedemento administrativo común, terán os seguintes deberes:

1. Cumprir as normas, requisitos e procedementos para o acceso aos diferentes servizos.

2. Facilitar a información precisa e veraz sobre as circunstancias determinantes para o acceso e utilización dos servizos, así como comunicar ao persoal de referencia, os cambios de circunstancias familiares, sociais ou financeiras que puideran resultar relevantes na asignación, modificación, suspensión ou extinción das prestacións ou servizos.

3. Cumprir coas condicións do servizo, facilitando e colaborando na execución das tarefas do persoal ao seu cargo e poñendo á súa disposición, cando se trate dun servizo realizado no domicilio, os medios materiais necesarios.

4. Colaborar co persoal encargado do seu caso, acudindo ás entrevistas programadas, seguindo as orientacións e participando no desenvolvemento das actividades incluídas no servizo, centro ou programa en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.

5. Manter unha actitude positiva de colaboración coas persoas profesionais dos servizos sociais comunitarios, participando activamente no proceso pautado de mellora, autonomía persoal e inserción social.

6. Facilitar e cooperar no seguimento, avaliación e inspección do servizo.

7. Respectar a dignidade persoal e profesional das persoas que lles presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais.

8. A comunicar, con dez días de antelación, en circunstancias ordinarias e previsibles, calquera ausencia temporal que puidese impedir ou dificultar a execución dos servizos que, se fose o caso, se prestasen no seu domicilio.

Artigo 8º.- Causas de extinción e modificación do servizo

1. Son causas de extinción do servizo de axuda no fogar, as seguintes:

a. A renuncia da persoa usuaria.

b. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidade co servizo de axuda no fogar.

b. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.

c. Falecemento da persoa usuaria.

d. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.

e. A falta reiterada de pagamento do servizo.

f. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.

2. Ademais, con carácter xeral, a alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias, en calquera caso, deberán substanciarse no expediente individual, mediante un novo informe social.

3. Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar, asignado a persoas en situación de dependencia, na correspondente resolución de Programa Individual de Atención, consonte ao establecido na Orde de 2 de xaneiro de 2012, de desenvolvemento do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento do sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia, o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes, modificado polo Decreto 148/2011, do 7 de xullo, a incoación por parte da entidade titular do servizo, dun expediente de extinción ou modificación das condicións de prestación do servizo, deberá notificarse en todo caso ao órgano competente para ditar resolución de Programa Individual de Atención.

Artigo 9º.- Causas de suspensión temporal do servizo

Son causa de suspensión temporal do servizo, logo de tramitación do correspondente expediente e informe razoado do persoal técnico coordinador do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal, as que seguen:

1. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses para os usuarios de libre concorrencia e por un máximo de dous meses para os usuarios de dependencia, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.

2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo en tanto persista o cambio de circunstancias causante da suspensión, coa excepción das prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do sistema de autonomía e a atención á dependencia, suposto no que se estará ao disposto na correspondente normativa reguladora.

CAPÍTULO II. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO

SECCIÓN 1ª. DISPOSICIÓNS COMÚNS

Artigo 10º.- Formas de prestación do servizo

O servizo público de axuda no fogar será prestado polo Concello de Dumbría ben directamente, ou ben mediante as diversas modalidades de contratación da xestión de servizos públicos, regulados na normativa vixente sobre contratos do sector público, a través de entidades privadas debidamente autorizadas.

Artigo 11º.- Requisitos específicos

1. Profesionais que interveñen e funcións:

a) Existirá un profesional de referencia, que actuará como coordinador do servizo e que deberá estar en posesión dunha cualificación mínima de diplomatura universitaria na área de servizos sociais. No caso de que o número de persoas usuarias sexa menor de 50, o persoal técnico mínimo exixible será de 0,02 profesionais en cómputo de xornada completa por persoa usuaria. Nos demais casos aplicarase a seguinte táboa:

Número de persoas usuarias

Persoal técnico mínimo

50 a 99

1 técnico/a titulado/a xornada completa

100 a 199

2 técnicos/as titulados/as a xornada completa

200 a 399

3 técnicos/as titulados/as a xornada completa

Incrementos sucesivos

Por cada grupo de 200 persoas usuarias corresponderá un incremento de 1 técnico/a titulado/a a xornada completa

Ao que corresponde as funcións de:

- Programación e organización xeral do Servizo

- Xestións para a financiación.

- Recepción da demanda e valoración das necesidades de acordo co baremo establecido.

- Realización das visitas domiciliarias necesarias tanto para a valoración como para o seguimento.

- Elaboración de informes sociais e propostas.

- Deseño do proxecto individualizado de intervención e acordo do servizo co usuario.

- Elaboración do plan de traballo asignado á auxiliar.

- Seguimento e supervisión do proxecto de intervención de forma bimestral.

- Coordinación co resto dos profesionais intervintes, tanto da entidade local como de entidades externas.

b) O persoal que presta atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por auxiliares de axuda no fogar, que, no caso de atender a persoas afectadas por déficit de autonomía e persoas dependentes, deberá estar en posesión do título de Técnico en atención a persoas en situación de dependencia ou equivalente, regulado no Real Decreto 1593/2011, do 4 de novembro, ou en posesión do certificado de profesionalidade de ¿atención socio sanitaria a persoas no domicilio" ou equivalente, regulado no Real decreto 1379/2008, do 1 de agosto, polo que se establecen os certificados de profesionalidade da familia profesional de ¿servizos socioculturais e a comunidade".

As entidades prestadoras do servizo de axuda no fogar adaptarán o 100% do seu cadro de persoal ós requisitos de cualificación esixidos no artigo 16.4 deste decreto antes do 31 de decembro de 2015.

Ao que corresponde as función de:

- Asistenciais de atención persoal e doméstica.

- Educativas sobre habilidades sociais básicas.

- De favorecer a participación do usuario e non substituílo naquelas función que poida desenvolver por si mesmo.

- De acompañamento médico e realización de xestións.

- De colaboración e coordinación co resto dos profesionais intervintes.

c) Educador/a familiar:

Ao que corresponde as función de:

- Atencións de carácter educativo de cara a adquisición e recuperación de habilidades.

d) Voluntariado:

Ao que corresponde as función de:

- Acompañamento en actividades de lecer.

- Calquera outra acordada no proxecto de intervención e que non sexa susceptible de responsabilidade por parte doutro profesional.

2. Seguimento.

O seguimento da prestación do servizo nos domicilios das persoas usuarias realizarase polo persoal coordinador, sempre que as circunstancias o fagan necesario e, como mínimo, con carácter bimestral. Da supervisión realizada quedará constancia no correspondente expediente individual. Mediante esta supervisión revisarase e axustarase, se fose o caso, o contido das prestacións expresado no proxecto de intervención e no acordo de servizo.

3. O Concello de Dumbría, e de ser o caso, a entidade prestadora en réxime privado do servizo, abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:

a) Un informe social, asinado por un traballador ou traballadora social da entidade titular do servizo.

b) Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o anexo V desta ordenanza.

c) Un acordo de servizo asinado entre o Concello de Dumbría e a persoa usuaria, segundo o anexo IV desta ordenanza.

d) Informes de seguimento periódicos, que terán un carácter bimestral, ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.

En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes, realizarase de acordo coa Lei 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.

SECCIÓN 2ª. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO

Artigo 12º.- Modalidades de acceso ao servizo, organización e procedemento

O acceso ao servizo de axuda no fogar municipal producirase de acordo co seguinte:

1. O acceso será prioritario e directo para as persoas que, tendo recoñecida unha situación de dependencia, se lles asigne a axuda no fogar na correspondente resolución de programa individual de atención, e consonte a aplicación do programa de asignación de recursos, establecido no título II do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos. Para estes efectos, o concello de Dumbría, cando sexa o caso, procederá a dar de alta as persoas en espera, de acordo coa orde de prelación establecida no programa de asignación de recursos. As persoas para as que o programa individual de atención, determine o servizo de axuda no fogar como recurso principal ou idóneo terán, en todo caso, preferencia sobre aquelas ás que se lles asigne o servizo de axuda no fogar como respiro do coidador.

2. Para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, o acceso ao servizo, logo da prescrición técnica do profesional de referencia resolverase en réxime de libre concorrencia. Empregarase un baremo, segundo anexo I, no que, ademais dos posibles déficits de autonomía se valoren factores de carácter persoal e socio familiar, o apoio social, a situación da vivenda e outros que dificulten obxectivamente a normalización social e a calidade de vida. Aplicarase o seguinte procedemento:

a. Presentación da solicitude, segundo o anexo II desta ordenanza, dirixida ao Alcalde no Rexistro Municipal do Concello, acompañada da seguinte documentación:

I. Fotocopia do DNI da persoa beneficiaria do servizo e das persoas que convivan no mesmo domicilio, de ser o caso.

II. Fotocopia da tarxeta sanitaria da persoa solicitante.

III. Informe de convivencia.

IV. Informe médico ou clínico sobre o seu estado de saúde.

V. Certificado de discapacidade e/ou certificado do grao e nivel de dependencia, de ser o caso.

VI. Xustificantes de ingresos da persoa solicitante e do resto dos membros da unidade de convivencia:

1. Fotocopia da última declaración da renda, ou no seu defecto, certificado de imputacións do IRPF, expedido pola Axencia Tributaria correspondente.

2. Certificados de todos os ingresos procedentes de salarios, pensións, subsidios e outros bens que posúan

3. Xustificante de aluguer de vivenda, de ser o caso.

4. Calquera outra documentación que sexa requirida polo/a traballador/a social para a valoración do seu expediente.

En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes individuais, realizarase de acordo coa normativa vixente, en materia de protección de datos de carácter persoal.

As solicitudes incompletas contarán cun prazo de 10 días para emendar deficiencias, en caso de non facelo, serán arquivadas sen máis trámite tal como se establece na lexislación que regula o procedemento administrativo.

b. As solicitudes presentadas serán valoradas polo/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios do Concello, que, unha vez realizada a correspondente visita domiciliaria, determinará, mediante o informe técnico, a idoneidade do servizo, así como a intensidade recomendable para cada caso concreto, tendo en conta todas as circunstancias de necesidade e a aplicación do baremo establecido a tal fin, segundo anexo I.

c. O departamento de Servizos Sociais do Concello abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:

· Un informe de avaliación inicial, asinado polo/a traballador/a social, responsable da coordinación do servizo da entidade titular de axuda no fogar.

· Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o anexo V desta ordenanza.

· Un acordo de servizo asinado entre o Concello de Dumbría e a persoa usuaria, segundo o anexo IV desta ordenanza.

· Informes de seguimento da prestación nos domicilios das persoas usuarias, que terán, como mínimo, un carácter bimestral, ou extraordinarios cando as circunstancias así o aconsellen.

d. O/a traballador/a social elaborará un informe - proposta que será elevado ao órgano competente para ditar resolución. O prazo máximo para resolver será de tres meses.

No caso de que sexa favorable, a mesma terá a consideración de alta no servizo. En caso de non existir dispoñibilidade, a solicitude pasará a integrarse na lista de espera, nunha orde de prioridade determinada pola puntuación que obtivese na aplicación do baremo. No caso de empate da puntuación, atenderase por orde temporal da demanda.

e. Cando concorran circunstancias que aconsellen a intervención inmediata do servizo, a Alcaldía resolverá o expediente, á vista do informe proposta do/a traballador/a social. Este informe conterá as causas que motiven a tramitación pola vía de urxencia. O procedemento de urxencia terá validez mentres se manteña a situación desencadeante. A desaparición desta, levará consigo a extinción do servizo e a tramitación pola vía ordinaria.

f. Para o inicio da prestación do servizo será requisito previo asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo IV desta ordenanza.

g. Anualmente, farase unha revisión de todas as persoas beneficiarias do servizo, co fin de comprobar que cumpre as condicións para a continuidade do mesmo. Para a renovación anual do servizo, as persoas beneficiarias deberán presentar a documentación establecida no apartado a) deste artigo, agás aquela que xa conste no seu expediente individual.

Artigo 13º.- Desenvolvemento da prestación do servizo

1. O prazo de alta no servizo, será como máximo dunha semana, dende que a persoa usuaria se lle asigna o recurso dende o Programa de Asignación de Recursos para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de dependencia, ou dende que se dita resolución por parte da Alcaldía, para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de libre concorrencia. Para as persoas usuarias ás que se lles concede o servizo, pola vía de urxencia, o prazo de alta será como máximo de dous días.

2. Previo ao inicio do servizo, o/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios realizará unha avaliación da situación e establecerá un consenso coa persoa usuaria, sobre as actuacións e tarefas a desenvolver no domicilio. Designarase tamén a persoa profesional de referencia.

3. A asignación do persoal de atención directa farase en base ao perfil requirido para cada caso concreto, e realizarase unha visita domiciliaria para a presentación do persoal de atención directa á persoa usuaria.

Se a persoa beneficiaria, rexeita ao/á auxiliar de axuda no fogar que se lle asigna, sen razón suficientemente xustificada, pasará á lista de espera ata que se lle asigne outro/a auxiliar, sempre que sexa tecnicamente posible.

Os cambios no persoal técnico asignado, así como nos horarios de prestación do servizo, que deban efectuarse, por circunstancias de necesidades de organización do servizo, comunicaranse á persoa beneficiaria, seguindo en vigor o acordo asinado.

4. Para o inicio da prestación do servizo, será requisito previo, asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo IV desta ordenanza.

5. O persoal técnico elaborará un proxecto de intervención, segundo o anexo V desta ordenanza, que deberá conter: días da semana de atención, horario concreto no que se desenvolverá a prestación, identidade do persoal de atención directa responsable da execución do proxecto, obxectivos e tarefas a desempeñar no domicilio, e o seguimento efectivo da prestación no domicilio do usuario, con carácter mínimo bimestral.

6. Farase entrega á persoa usuaria, dunha copia da ordenanza municipal de axuda no fogar, debidamente visada polo órgano competente.

7. Así mesmo, entregarase á persoa usuaria e ao persoal de atención directa, o documento que conteña as tarefas a desenvolver no domicilio.

8. Informarase ás persoas usuarias da existencia dun libro de reclamacións, que estará á súa disposición, para calquera queixa ou reclamación. No caso de queixa ou reclamación, facilitarase unha copia da queixa á persoa usuaria e remitirase o orixinal ao servizo de inspección no prazo de tres días, xunto cun informe do caso, segundo establece o artigo 6.i) do Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia.

Artigo 14º.- Intensidade na prestación do servizo

1. A intensidade do servizo determinarase, con carácter xeral, en horas mensuais de atención, distribuídas en función das necesidades da persoa usuaria e do informe do persoal técnico

2. A intensidade do servizo de axuda no fogar, para as persoas atendidas no marco do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, estará predeterminada no seu programa individualizado de atención. A súa aplicación horaria será flexible e conforme co proxecto de intervención, de xeito que, cando menos, se garanta a cobertura das necesidades de atención de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, relacionadas no artigo 4.1º a) da Orde de 22 de xaneiro de 2009, pola que se regula o servizo de axuda no fogar, todos os días da semana.

a) En todo caso o usuario poderá optar á renuncia parcial da intensidade no PIA.

3. Nos restantes casos, a intensidade do servizo, determinarase con carácter xeral en horas mensuais de atención distribuída en función das necesidades da persoa usuaria e da prescrición efectuada polo/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios do concello.

Artigo 15º.- Determinación da capacidade económica do sistema de atención a persoas usuarias da dependencia.

1. A capacidade económica das persoas dependentes, valoradas con dereito recoñecido de atención, mediante o servizo de axuda no fogar, calcularase de acordo coas normas de valoración contidas no capítulo II do título III do Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, observándose as normas de aplicación á materia, vixentes en cada momento, polo órgano competente en materia de servizos sociais da Xunta de Galicia .

2 O resultado do cálculo da capacidade económica, correspondente ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido no servizo de axuda no fogar, constará na resolución do plan individualizado de atención que se desenvolva en cada caso, de conformidade co que establece o artigo 38 do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes.

Artigo 16º.- Determinación da capacidade económica das persoas usuarias doutros servizos que impliquen copagamento

No servizo de axuda no fogar prestado a persoas ou unidades de convivencia distintas ás referidas no artigo anterior, o cómputo da capacidade económica farase de acordo cos seguintes criterios:

1. Computarase a renda de todas as persoas residentes na mesma unidade de convivencia. Para estes efectos considérase renda a suma de calquera das modalidades de ingreso a que se refire o artigo 6.2 da Lei 35/2006, do 28 de novembro, do imposto sobre a renda das persoas físicas.

2. Computarase, así mesmo, o patrimonio neto de todas as persoas residentes na unidade de convivencia. Para estes efectos, enténdese por patrimonio neto o conxunto de bens e dereitos de contido económico de que sexan titulares, determinados consonte as regras de valoración recollidas na Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, con dedución das cargas e gravames de natureza real que diminúan o seu valor, así como das débedas e obrigas persoais das cales deba responder. Igualmente, para o cómputo do patrimonio neto deberán terse en conta as exencións que prevé a Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, ao respecto da vivenda habitual e doutros bens e dereitos.

3. A capacidade económica calcularase sumando todas as rendas computables, modificadas á alza pola suma dun 5% do patrimonio neto en cómputo anual, e dividindo o resultado da dita suma entre o total de persoas que convivan no fogar.

Artigo 17.- Participación no financiamento do servizo das persoas dependentes con dereito de atención recoñecido como usuarias do servizo de axuda no fogar

1.- No caso de que a capacidade económica da persoa usuaria do servizo de axuda no fogar para persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, sexa igual ou inferior ao indicador público de rendas a efectos múltiples (IPREM), quedará exenta da obriga de participar no custo do servizo.

2.- Nos demais supostos, aplicarase a seguinte táboa, na cal se expresa o copagamento en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade do servizo asignado:

Capacidade económica
(referenciada ao IPREM)
Ata

Grao I

Grao II

Grao III

<=20 h

<=45 h

<=70 h

100,00 %

0,00 %

0,00 %

0,00 %

115,00 %

4,52 %

9,61 %

14,70 %

125,00 %

5,41 %

11,50 %

17,58 %

150,00 %

5,55 %

11,79 %

18,03 %

175,00 %

5,65 %

12,00 %

18,35 %

200,00 %

5,72 %

12,16 %

18,60 %

215,00 %

5,81 %

12,34 %

18,87 %

250,00 %

6,03 %

12,82 %

19,61 %

300,00 %

6,24 %

13,26 %

20,29 %

350,00 %

6,42 %

13,63 %

20,85 %

400,00 %

6,54 %

13,90 %

21,25 %

450,00 %

6,63 %

14,09 %

21,55 %

500,00 %

6,70 %

14,25 %

21,79 %

>500 %

6,76 %

14,36 %

21,97 %

3.- Nos casos en que, por renuncia parcial expresa da persoa beneficiaria ao seu dereito de atención co número de horas expresadas no PIA, ou cando por tratarse dun suposto de compatibilidade do SAF con outro servizo ou prestación do catálogo as horas reais prestadas de servizo de axuda no fogar sexan inferiores á cantidade expresada en cada columna da táboa anterior para o grao e nivel correspondente, a cantidade a pagar será minorada proporcionalmente á diminución das horas efectivas de servizo.

4.- En ningún caso, o importe da participación económica que deberá ingresar a persoa beneficiaria en concepto de copagamento poderá exceder o 90% do custo do servizo, determinado en termos de prezo/hora.

5.- No caso das atencións e servizos complementarios do nivel básico do servizo de axuda no fogar, prestados ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, para os efectos de facer efectiva a obriga de participar no custo do servizo por parte das persoas usuarias, aplicarase a seguinte táboa, na cal se expresa a súa participación en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade e do tipo de atención ou servizo asignado:

% Capacidade económica (referenciada ao IPREM)

Ata

Grao I

Grao II

Grao III

Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia

Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables

Servizo de préstamo de axudas técnicas

Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia

Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables

Servizo de préstamo de axudas técnicas

Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia

Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables

Servizo de préstamo de axudas técnicas

<=15

<=28

<=45

100,00 %

0,00 %

12,87 %

13,76 %

0,00 %

22,73 %

24,29 %

0,00 %

35,51 %

37,95 %

115,00 %

5,98 %

13,10 %

14,00 %

10,56 %

23,12 %

24,71 %

16,50 %

36,13 %

38,61 %

125,00 %

7,15 %

13,39 %

14,31 %

12,63 %

23,64 %

25,26 %

19,73 %

36,94 %

39,47 %

150,00 %

7,34 %

13,52 %

14,44 %

12,95 %

23,87 %

25,50 %

20,24 %

37,29 %

39,85 %

175,00 %

7,47 %

13,61 %

14,54 %

13,18 %

24,03 %

25,67 %

20,60 %

37,54 %

40,12 %

200,00 %

7,57 %

13,76 %

14,70 %

13,36 %

24,29 %

25,96 %

20,87 %

37,96 %

40,56 %

215,00 %

7,68 %

13,83 %

14,78 %

13,56 %

24,42 %

26,09 %

21,18 %

38,16 %

40,77 %

250,00 %

7,98 %

13,96 %

14,91 %

14,09 %

24,64 %

26,33 %

22,01 %

38,50 %

41,14 %

300,00 %

8,25 %

14,06 %

15,02 %

14,57 %

24,82 %

26,52 %

22,77 %

38,78 %

41,44 %

350,00 %

8,48 %

14,16 %

15,13 %

14,98 %

25,00 %

26,72 %

23,40 %

39,07 %

41,74 %

400,00 %

8,65 %

14,35 %

15,33 %

15,27 %

25,33 %

27,06 %

23,85 %

39,57 %

42,29 %

>400,00 %

8,77 %

14,48 %

15,48 %

15,48 %

25,57 %

27,32 %

24,19 %

39,95 %

42,69 %

Artigo 18.- Participación das persoas usuarias no financiamento doutros servizos que impliquen copagamento

1. Para o servizo de axuda no fogar, en réxime de libre concorrencia, para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, aplicarase a seguinte táboa que regula unha progresiva participación económica no custo do servizo en base ó cálculo da capacidade económica per cápita, de acordo co establecido no artigo 16 desta ordenanza.

CAPACIDADE ECONÓMICA

Participación no custe do servizo de SAF básico

Menor de 0,80 IPREM

0%

Maior de 0,80 e menor ou igual a 1,50 IPREM

10%

Maior de 1,50 e menor ou igual a 2,00 IPREM

20%

Maior de 2,00 e menor ou igual a 2,50 IPREM

40%

Maior de 2,50 IPREM

60%

2. Sen prexuízo do anterior, poderán establecerse excepcións aos criterios xerais do referido copagamento nos casos en que a situación causante da aplicación do servizo de axuda no fogar sexa unha problemática de desestructuración familiar, exclusión social ou pobreza infantil, circunstancia que deberá estar debidamente xustificada no correspondente informe social.

3. En calquera caso, establecerase un límite máximo de participación económica das persoas usuarias do 40% da súa capacidade económica.

Artigo 19º.- Afectación dos ingresos municipais polo copagamento dos servizos

De conformidade co artigo 56.7 de Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, en todo caso, os ingresos que recade o concello de Dumbría, en concepto de achega das persoas usuarias para a súa participación no custo dos servizos sociais comunitarios, estarán afectados ao financiamento dos servizos sociais que reciban.

Artigo 20º.- Da coordinación coas entidades privadas que atendan a persoas usuarias financiados total ou parcialmente con fondos públicos

No caso das entidades privadas que presten o servizo de axuda no fogar, mediante financiamento total ou parcial con fondos públicos, ou que atendan a persoas usuarias derivadas do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, manterán unha coordinación efectiva cos servizos sociais comunitarios básicos, establecendo un protocolo de comunicación de altas no servizo de cada persoa usuaria, así como unha copia do correspondente proxecto de intervención e dos informes de seguimento, dirixidos aos servizos sociais comunitarios básicos do Concello ou entidade local.

Artigo 21º.- Obrigados ao pagamento

Están obrigados ao pagamento do prezo público regulado nesta ordenanza, as persoas usuarias beneficiarias do servizo prestado por este Concello ás que se refire o artigo 5.

Artigo 22º. -Nacemento da obriga de pago

A obriga de pagar os prezos públicos regulados neste acordo regulador, nace, en xeral, dende que se inicie a prestación do servizo e deberá facerse efectivo de acordo coas seguintes normas de xestión:

1. Os prezos públicos contemplados nesta ordenanza satisfaranse con carácter posterior á prestación do servizo e con carácter específico, durante a os vinte primeiros días do mes seguinte.

2. Por parte do concello e, sobre a base do parte de traballo asinado, conxuntamente pola persoa usuaria e polo persoal de atención directa, elaborarase un recibo individual co importe correspondente ao servizo prestado no mes anterior, que se remitirá á entidade bancaria elixida pola persoa beneficiaria, para que se efectúe o pagamento.

Artigo 23º. - Infraccións e sancións.

As infraccións e sancións rexeranse, no relativo aos pagos, pola Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria e polo Real Decreto 939/2005, do 29 de xullo, polo que se aproba o Regulamento Xeral de Recadación, e no resto das materias, polo disposto na Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia.

DISPOSICIÓN DERROGATORIA.

Esta ordenanza derroga expresamente a ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar publicada no BOP nº 217 de 14 de novembro de 2013, e calquera outra disposición de igual ou inferior rango que sexa contraria á mesma.

DISPOSICIÓN DERRADEIRA.

No referente a entrada en vigor da ordenanza estarase ao que dispón a lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases de réxime local.

Esta ordenanza entrará en vigor de conformidade cos artigos 65.2 e 70.2 da Lei de Bases de Réxime Local, e logo da súa publicación no Boletín Oficial da Provincia da Coruña.

ANEXOS

ANEXO I

VALORACIÓN DE SITUACIÓNS CON PROBLEMAS DE AUTONOMIA PERSOAL

BAREMO PARA DETERMINAR A ASIGNACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR EN RÉXIME DE LIBRE CONCORRENCIA

(modalidade de prestación básica de servizos sociais de atención primaria) AUTONOMÍA PERSOAL (máximo total 40 puntos)

O valor asignado en función da falta de autonomía das persoas será o que se deduza da valoración realizada polos órganos oficiais competentes para a valoración da discapacidade e do grao de dependencia.

As persoas dependentes valoradas que polo calendario oficial de implantación teñan dereito á prestación pola vía de acceso directo do sistema da dependencia (PIA con posible asignación de servizos de axuda no fogar), non poderán acceder polo sistema de libre concorrencia.

A asignación de valor en función do factor ¿autonomía persoal" realizarase de acordo coa seguinte táboa:

TÁBOA DE EQUIVALENCIAS PARA A VALORACIÓN DO NIVEL DE AUTONOMÍA PERSOAL

De 33%

A 64%

de

discapacidade

De

65%

a

74%

de

discapacidade

75%-100%

81%-87%

88%-93%

94%-100%

Grao de discapacidade en menores de 18 anos sen valoración de ATP ou BVD

75%-100% discapacidade e ata 14 pts ATP

75%-100% discapacidade e 15-29 pts ATP

75%-100% discapacidade e 30-44 pts ATP

75%-100% discapacide de e 45-72 pts ATP

Grao de Discapacidade + Axuda Terceira Persoa.

ATP RD 1971/1999

75% discapacidade e ata 24 pts BVD

25-39 pts

BVD

40-49 pts

BVD

50-64 pts

BVD

65-74 pts

BVD

75-89 pts

BVD

90-100 pts

BVD

Grao de Discapacidade + Axuda Terceira Persoa. Puntuación BVD (RD. 504/2007)

Grao I, Nivel1

Grao I, Nivel 2

Grao II, Nivel 1

Grao II, Nivel 2

Grao III, Nivel 1

Grao III, Nivel 2

Situación de dependencia. Decreto 176/2007

5 pts.

10 pts

14 pts.

20 pts

24 pts

30 pts

32 pts

38 pts

40 pts

PUNTUACIÓN

Nivel de Autonomía persoal

Puntos

Total puntos autonomía persoal

AVALIACIÓN PARA O S.A.F.

SITUACIÓN CON PROBLEMAS DE AUTONOMÍA PERSOAL

Don/a:

Domicilio:

Data: Teléfono:

Realizado por:

I.- DE AUTONOMÍA PERSOAL PARA CASOS NON VALORADOS POR DEPENDENCIA (MÁXIMO 40 puntos)

Puntuarase con 1 punto cada tarefa que non poida realizar o usuario

VALORACIÓN EN COMER E BEBER

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relativas a comer e beber sen o apoio doutra persoa no seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Empregar nutrición e/ou hidratación artificial

 NA

 SI

 NON

Abrir botellas ou latas

 NA

 SI

 NON

Usar garfos, coitelos e culleres para levar a comida a boca

 NA

 SI

 NON

Suxeitar o recipiente da comida

 NA

 SI

 NON

Achegar o recipiente de comida a boca

 NA

 SI

 NON

Sorber as bebidas

 NA

 SI

 NON

NA: Necesita Axuda

VALORACIÓN EN REGULACIÓN DA MICCIÓN/DEFECACIÓN

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relativas á regulación da micción/defecación sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Acudir a un lugar axeitado

 NA

 SI

 NON

Manipular a roupa

 NA

 SI

 NON

Adoptar ou abandonar apostura axeitada

 NA

 SI

 NON

Limparse

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN LAVARSE

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relativas a lavarse sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Lavarse as mans

 NA

 SI

 NON

Lavarse a cara

 NA

 SI

 NON

Lavarse aparte inferior do corpo

 NA

 SI

 NON

Lavarse aparte superior do corpo

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN OUTROS COIDADOS CORPORAIS

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas con outros coidados corporais sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Peitearse

 NA

 SI

 NON

Cortarse as uñas

 NA

 SI

 NON

Lavarse o cabelo

 NA

 SI

 NON

Lavarse os dentes

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN VESTIRSE

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas con vestirse sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Calzarse

 NA

 SI

 NON

Abotoarse

 NA

 SI

 NON

Vestirse as prendas da parte inferior do corpo

 NA

 SI

 NON

Vestirse as prendas d aparte superior do corpo

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN MANTEMENTO DA SAÚDE

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas co mantemento da saúde sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Aplicarse as medidas terapéuticas recomendadas

 NA

 SI

 NON

Pedir axuda ante unha urxencia

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN TRANSFERENCIAS CORPORAIS

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas coas transferencias corporais da saúde sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Sentarse

 NA

 SI

 NON

Tombarse

 NA

 SI

 NON

Erguerse

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN TAREFAS DOMÉSTICAS

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas coas tarefas domésticas sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Preparar o xantar

 NA

 SI

 NON

Facer a compra

 NA

 SI

 NON

Limpa re coidar a vivenda

 NA

 SI

 NON

Lavar e coidar a roupa

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN DA CAPACIDADE DE TOMAR DECISIÓNS

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas coas seguintes actividades sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Actividades de autocoidado

 NA

 SI

 NON

Actividades de mobilidade

 NA

 SI

 NON

Tarefas domésticas

 NA

 SI

 NON

Usar e xestionar os cartos

 NA

 SI

 NON

Uso de servizos a disposición do público

 NA

 SI

 NON

VALORACIÓN EN DESPLAZARSE DENTRO E FORA DO FOGAR

¿É capaz de realizar as seguintes tarefas relacionadas con desprazarse dentro e fora do fogar sen o apoio doutra persoa do seu entorno habitual?

TAREFAS

DESEMPEÑO

Acceder a todas as estancias comúns da vivenda onde reside

 NA

 SI

 NON

Utilización de medios de transporte

 NA

 SI

 NON

TOTAL PUNTUACIÓN

ptos

II.- SITUACIÓN FAMILIAR E APOIO SOCIAL (máximo total 20 puntos)

A persoa vive soa e carece de familiares e/ou redes distintas de apoio (20 puntos)

A persoa vive soa, carece de familiares e só ten apoio do contorno veciñal ou outras redes (18 puntos)

A persoa convive con persoa sen capacidade para atendelo (ata 12 puntos):

Cunha persoa maior de 70 anos (3 puntos)

Cunha persoa con discapacidade ou dependencia (3 puntos)

Cunha persoa que carece de tempo (3 puntos)

Con incapacidade para organizarse (3 puntos)

Os familiares néganse a atendelo/a aínda que teñan posibilidades (8 puntos)

Vive só/soa pero hai familiares con posibilidade de atendelos no mesmo concello ou a menos de 20 km (5 puntos)

Está ben atendido (0 puntos)

Total puntos apoio social

III: SITUACIÓN SOCIAL (máximo total 20 puntos)

3.1. Vivenda (total 10 puntos) Puntos

Non hai luz eléctrica (1 punto)

Non hai auga corrente (1 punto)

Non posúe WC (1 punto)

Non posúe cuarto de baño completo (1 punto)

Non ten neveira (1 punto)

Non ten quentador (1 punto)

Non ten lavadora (1 punto)

Non reúne condicións mínimas de hixiene/habitabilidade (1 punto)

Existen barreiras arquitectónicas no interior da vivenda (1 punto)

Existen barreiras arquitectónicas no exterior da vivenda (1 punto)

3.2. Integración no contorno (total 10 puntos)

Situación de illamento ou de rexeitamento (10 puntos)

Ausencia de relacións sociais (6 puntos)

Existen escasas relacións coas persoas do contorno (4 puntos)

Integración axeitada no contorno (0 puntos)

Total puntos outros aspectos sociais

TOTAL XERAL

IV.- SITUACIÓN ECONÓMICA

1.- Ingresos económicos do beneficiario

2.- Ingresos da unidade familiar

3.- Rendas procedentes de bens familiares

4.- ¿Posúe vivenda propia?

5.- Aluguer da vivenda

TOTAL (ingresos totais menos o aluguer da vivenda)

V.- AVALIACIÓN TÉCNICA.-

RESUMO DA AVALIACIÓN

I- Situación de autonomía persoal

ptos

A. Casos non valorados polo sistema de dependencia

B. Con valoración do grao de dependencia

II- Situación familiar

ptos

A- Situación de soidade

B- Convivencia con familiares

III- Situación social

ptos

A- Vivenda

B- Integración no contorno

AVALIACIÓN TOTAL

AVALIACIÓN PARA O S.A.F.

SITUACIÓN DE DESAXUSTE FAMILIAR OU CONFLITO PSICOSOCIAL

Don/a:

Domicilio: Data:

Teléfono: Realizado por:

I.-SITUACIÓN FAMILIAR/SOCIALIZACIÓN MENORES (máximo total 20 puntos)

A.-Conflito (máximo total 4 puntos) Puntos

Cun membro xerador de conflito de nivel moderado (1 punto)

Cun membro xerador de conflito de nivel grave (2 puntos)

Con máis dun membro xerador de conflito de nivel moderado (3 puntos)

Con máis dun membro xerador de conflito de nivel grave (4 puntos)

B.-Limitacións de rol (máximo total 2 puntos) Puntos

Familias nas que ambos proxenitores ou titores teñan importantes limitacións físicas ou psíquicas para proporcionar unha axeitada atencións aos menores (2 puntos)

C.-Monoparentalidade (máximo total 2 puntos) Puntos

Familias monoparentais que por distintas circunstancias (saúde, traballo, idade avanzada...) non poidan atender aos menores (2 puntos)

D.-Habilidades parentais (máximo total 2 puntos) Puntos

Familias con escasas habilidades parentais (carencia de hábitos alimenticios, aseo persoal, administracións do orzamento, ausencia de roles, organización...) (2 puntos)

E.-Número de menores (máximo total 10 puntos) Puntos

Un menor (3 puntos)

Dous menores (5 puntos)

Tres menores (7 puntos)

Catro ou máis menores (10 puntos)

Total puntos situación familiar/socialización menores

II: SITUACIÓN SOCIAL (máximo total 20 puntos)

A.-Vivenda (total 10 puntos)

Non hai luz eléctrica (1 punto)

Non hai auga corrente (1 punto)

Non posúe WC (1 punto)

Non posúe cuarto de baño completo (1 punto)

Non ten neveira (1 punto)

Non ten quentador (1 punto)

Non ten lavadora (1 punto)

Non reúne condicións mínimas de hixiene/habitabilidade (1 punto)

Existen barreiras arquitectónicas no interior da vivenda (1 punto)

Existen barreiras arquitectónicas no exterior da vivenda (1 punto)

B.-.Integración no contorno (total 10 puntos)

Situación de illamento ou de rexeitamento (10 puntos)

Ausencia de relacións sociais (6 puntos)

Existen escasas relacións coas persoas do contorno (4 puntos)

Integración axeitada no contorno (0 puntos)

Total puntos outros aspectos sociais

TOTAL XERAL

SITUACIÓN ECONÓMICA

1.- Ingresos económicos do beneficiario

2.- Ingresos da unidade familiar

3.- Rendas procedentes de bens familiares

4.- ¿Posúe vivenda propia?

5.- Aluguer da vivenda

TOTAL (ingresos totais menos o aluguer da vivenda)

AVALIACIÓN TÉCNICA.-

RESUME DA AVALIACIÓN

I. Situación familiar

ptos

A.- Conflito

B.- Limitación de rol

C.- Monoparentalidade

D.-Habilidades parentais

E.-Número de menores

II. Situación social

ptos

A.-Vivenda

B.-Integración no contorno

AVALIACIÓN TOTAL

ptos

ANEXO II

SOLICITUDE DE AXUDA NO FOGAR

1.- DATOS DO/A INTERESADO/A

Apelidos

Nome

DNI

Data de nacemento

Estado civil

Enderezo

C.P.

Localidade

Provincia

Telfs. contacto:

Nº Membros U.F.:

2. - DATOS DO/A REPRESENTANTE (EN CASO DE MENORES DE IDADE E INCAPACITADOS)

Apelidos

Nome

D.N.I.

Enderezo

C.P.

Localidade

Provincia

Tel. contacto:

Relación co solicitante

3.- CAUSAS POLAS QUE SOLICITA O SERVIZO

Declarando, baixo a miña responsabilidade, que tódolos datos reflectidos son certos.

En Dumbría, de de 20__

Asdo._____________________________

SR. ALCALDE DO CONCELLO DE DUMBRÍA

Cláusula xeral:De acordo co disposto no artigo 5 da Lei orgánica 15/1999, de protección de datos de carácter persoal, informámolo/a de que os datos persoais facilitados se incorporan e manteñen nun ficheiro titularidade do Concello, coa finalidade de poder atender a súa solicitude. Os devanditos datos serán tratados de xeito confidencial, podendo ser cedidos só nos casos previstos na Lei orgánica 15/1999, de protección de datos de carácter persoal. Comunicámoslle que pode exercer os dereitos de acceso, rectificación, cancelación e oposición, na medida en que a lei o permita, dos seus datos, comunicándollo por escrito ó Concello, achegando copia de documento que acredite a súa identidade.

DOCUMENTACIÓN QUE ACOMPAÑA A SOLICITUDE

 Fotocopia do DNI do/a solicitante

 Fotocopia do DNI do cónxuxe

 Fotocopia da cartilla de asistencia sanitaria

 Certificado de empadroamento e convivencia

 Recibo de aluguer

 Xustificantes de ingresos económicos de tódolos membros da unidade de convivencia, mediante os documentos que se sinalan:

1. Copia compulsada da última declaración da renda ou certificación negativa de non facela

2. Certificacións de pensións ou prestacións percibidas no último ano impositivo.

3. Fotocopia compulsada das nóminas correspondentes ao último ano impositivo

4. No suposto de percepción de ingresos irregulares en contía e periodicidade, tomarase a contía percibida nos doce meses anteriores a da solicitude.

5. Certificacións catastrais sobre bens rústicos, urbanos e industriais correspondentes ao último ano fiscal impositivo.

6. Calquera outro documento acreditativo da situación económica-laboral

 Cando corresponda, informe médico que acredite a carencia de autonomía, estado de saúde e prescrición de tratamentos.

 Cando corresponda, resolución do recoñecemento da dependencia e resolución do PIA.

 Outros documentos (especificar)....................................................................

ANEXO III

INFORME MÉDICO

Recoñecemento efectuado ó/á solicitante do SAF D/Dna._____________________________________________________

Doutor/a D./Dna. __________________________________ colexiado/a nº ___________ médico de __________________

(Marcar cunha X o que proceda)

A- Padece enfermidade infecto-contaxiosa.

SI

NON

B- Encóntrase inmobilizado/a na cama, necesitando coidados de maneira permanente.

SI

NON

C- Presenta enfermidade dexenerativa grave que pode producir alteracións na convivencia.

SI

NON

1.- SITUACIÓN FÍSICA

CONTINENCIA

VESICAL

. Continente control total

. Frecuentemente incontinente: tende a ser incontinente diariamente pero existe algún control (por ex. durante o día)

. Incontinente: múltiples episodios diarios

INTESTINAL

. Continente control total

. Frecuentemente Incontinente episodio de incontinencia 2 ou 3 veces por semana.

. Incontinente todo ou case todo o tempo.

CAPACIDADE FUNCIONAL

PREPARA-LA
COMIDA

(Planificación do menú, cociñar, poñe-la mesa)

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

AMAÑA-LA

CASA

Como realiza-las tarefas domésticas ordinarias: face-la cama, limpa-lo po, ordena-la casa, lava-la roupa.

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

MANEXO

DO DIÑEIRO

Como paga-las facturas, leva-las contas, valora-los gastos da casa

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

TOMA DE

MEDICAMENTO

Como controla-la medicación (recordar tomala, abri-los frascos, toma-la dose correcta)

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

USA-LO

TELÉFONO

Como se realizan e reciben chamadas (incluídas axudas técnicas como números grandes no teléfono, amplificadores voz)

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

FACE-LAS

COMPRAS

Como se fai a compra de alimentos e produtos para o fogar (selecciona-lo que se vai comprar, manexa-lo diñeiro)

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

TRANSPORTE

Como o/a usuario/a usa algún vehículo (vai a sitios onde non pode chegar andando, transporte público ou individual)

. Independente

. Necesita axuda

. Dependente

MOVILIDADE

CAMA

Móvese desde/cara á posición de tombado, dá a volta dun lado ó outro e cambia de posición na cama.

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

TRANSFERENCIAS

Móvese entre superficies cara a/desde: cama, cadeira, cadeira de rodas, posición de pé (excluído ir de/ó baño WC).

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

DEAMBULACIÓN

Móvese entre o seu cuarto e o comedor contiguo do seu mesmo piso. Se usa cadeira de rodas, é independente unha vez sentado

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

VESTIRSE

Inclúe prepara-la roupa, sacándoa do armario, poñela, quitala, vestirse, abrocharse, quitar toda a roupa de saír a rúa, incluíndo quitar ou poñer próteses.

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

COMER

Inclúe comer con calquera método, incluso sonda nasogástrica

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

USA-LO ASEO

Comprende o uso do aseo (ouriñal de asento, cuña, etc.). Cómo se levanta e se senta, cómo se lava despois, se cambia os absorbentes, ou manexa a sonda ou a ostomia e axusta a roupa.

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

HIXENE PERSOAL

Mantén a propia hixiene, incluíndo peitearse, cepilla-los dentes, afeitarse, maquillarse, lavar e seca-la cara, as mans e o perineo (excluíndo baños e duchas).

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

BAÑARSE

Cómo toma o usuario a ducha ou o baño e se move dentro/fora da bañeira/ducha (exclúe lava-la cabeza e as costas). Rexístrase da forma seguinte:

. Independente

. Necesita axuda

. Dependencia total

SUBI-LAS

ESCALEIRAS

. Sobe e baixa sen axuda

. Sobe e baixa con axuda

. Incapaz de facelo

RISCO DE CAÍDAS

. Ningún

. Camiña dunha forma inestable

. Limita saír fóra da casa por medo a caer

2.- SITUACIÓN PSÍQUICA.

(Marcar cunha X)

Ningunha

Leve

Importante

Total

Desorientación témporo-espacial

Alteracións de percepción

Descontrol emocional

Trastornos da memoria

CAPACIDADE TOMA DE DECISIÓNS

. Independente: decisións razoables/consecuentes

. Moderadamente alterada: decisións pobres, requísese supervisión ou estímulos.

. Gravemente alterada: nunca, raramente toma decisións

COMPORTAMENTO

PROBLEMÁTICO

. Deambulador moveuse sen propósito racional identificado, parece alleo as súas necesidades ou á súa seguridade.

. Verbalmente agresivo ameazou, berrou, insultou a outros

. Fisicamente agresivo pegou, empuxou, rabuñou a outros.

. Comportamento social inadecuado emitiu sons incoherentes, berrou, autolesionouse, realizou actos obscenos, lanza comida ou feces.

. Resistencia ante os coidados negouse a toma-la medicación, a que lle poñan inxeccións, a recibi-los coidados básicos diarios.

3.- SITUACIÓN SENSORIAL

AUDICIÓN (Con aparellos se os utiliza)

. Oe adecuadamente conversación normal, TV, teléfono

. Dificultade a persoa que lle fala ten que axusta-lo ton de voz e falar claro.

. Audición moi diminuída ou ausencia total de audición

CAPACIDADE PARA FACERSE ENTENDER

. Enténdeselle

. Normalmente enténdeselle: a súa capacidade está limitada a peticións moi concretas.

. Raramente ou nunca se lle entende

VISIÓN(Con gafas se as utiliza)

. Adecuada ve detalles finos( incluíndo impresión normal de libros e xornais.)

. Deficiente, incapaz de ver os titulares dos xornais, parece seguir os obxectos cos ollos.

. Deficiencia severa, non ve ou parece que só distingue luz, cores ou siluetas.

XUÍZO DIAGNÓSTICO. (Reflectirase a causa médica que provocou a incapacidade física e/ou psíquica sinalada. Especificarase tratamento e evolución).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

(Data e sinatura)

ANEXO IV

CONTRATO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

Acordo de Servizo

Reunidos en Dumbría o día ____ dunha parte don/dona _______________________________con DNI nº _____________

E doutra ___________________________________, en calidade de técnico/a responsable do Servizo de Axuda no Fogar de ___________________________________

ACORDAN:

1. Que o Concello de _______________ /a entidade prestadora ................................., prestará o Servizo de Axuda no Fogar (SAF), á persoa arriba citada, dende o día _______ do _________ de 20___.

2. Que a prestación do Servizo de Axuda no Fogar se realizará para os usuarios de dependencia con carácter indefinido e para os usuarios de libre concorrencia por un prazo de ___________________________, con posibilidade de prórroga segundo valoración técnica do departamento de Servizos Sociais/da Entidade prestadora acreditada

3. Que o SAF se levará a cabo por un total de .............. horas/mes, distribuídas semanalmente nos seguintes días.

4. Que atendendo ao Decreto 149/2013 do 5 de setembro, a Ordenanza Fiscal municipal que regula as taxas do SAF, e á aplicación do baremo que corresponde, a persoa usuaria conta cunha capacidade económica de ............... polo que lle corresponde unha porcentaxe de ............ sobre a súa capacidade económica (para os usuarios de dependencia) ou sobre o custo do servizo (para os usuarios de libre concorrencia). En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo comprométese a achegar a cantidade de ............ polo total de horas prestadas.

5. Que a persoa usuaria acepta domiciliar o abono da taxa do SAF establecido no punto 4º, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.

6. Que, de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:

 Atencións de carácter persoal

 Atencións de carácter persoal doutras actividades da vida diaria (acompañamentos fora do fogar)

 Atencións de carácter apoio psicosocial e educativo

 Atencións de carácter doméstico e da vivenda

 Atencións de carácter técnico e complementario

7. Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste acordo, deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e a persoa responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.

8. Que o servizo se prestará atendendo ás condicións reguladas na Orde do 22 de xaneiro que regula o Servizo de Axuda no Fogar e na ordenanza municipal sobre o SAF, onde están recollidas os dereitos e obrigas da persoa usuaria, baixas temporais e causas de extinción.

9. Existe nas dependencias do concello un libro de queixas e reclamacións a disposición das persoas usuarias.

10. Co presente acordo se lle entrega á persoa usuaria unha copia da ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar debidamente visada.

Ambas partes dan a súa conformidade ó presente acordo de prestación do SAF, e o asinan

En Dumbría, ¿¿ de ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿.de 20¿..

A persoa usuaria O/A técnico/a responsable

ANEXO V

SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

Proxecto de Intervención

1.-Datos de Identificación do Expediente

Expediente 1

Intervención nº 2

Data de solicitude

Data de Inicio

Sector de Referencia 3

Ámbito de Atención 3

Nº Total de Usuarios

Nome e Apelidos

Data Nacemento

DNI

Sexo

Estado Civil

Proxecto

Data do Proxecto

Data Fin de Proxecto

ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE DUMBRÍA[1] ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE DUMBRÍA[2] ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE DUMBRÍA[3]

Antecedentes relevantes:

2.-Atencións a prestar. Días da semana

L

M

X

J

V

S

D

Nº de horas semanais

Horario

Tipo de servizo a prestar ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE DUMBRÍA[4]

Perfil dos/as profesionais:

Outros servizos:

3.-Existencia doutros servizos/apoios prestados a domicilio

Existencia:

Servizos/apoios:

Nº de horas semanais:

4.-Obxectivos Específicos e Tarefas que se propoñen

Obxectivos do servizo proposto:

Tarefas a realizar:

5.-Periodicidade do Seguimento (mínimo bimensual)

Técnico/a responsable:

Asdo.:

COMUNICACIÓN Ó SOLICITANTE DO SAF

D/Dna._________________________________________________________________________________________________

estudada a súa solicitude da prestación do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve CONCEDERLLE os seguintes servizos:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Previo a ser efectiva tal prestación, o solicitante deberá poñerse en contacto cos Servizos Sociais do Concello, para proceder á sinatura do contrato de prestacións.

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20___

COMUNICACIÓN Ó SOLICITANTE DO SAF

D/Dna_________________________________________________________________________________________________

estudada a súa solicitude da prestación do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve CONCEDERLLE PROVISIONALMENTE, os seguintes servizos:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Previo a ser efectiva tal prestación, o solicitante deberá poñerse en contacto cos Servizos Sociais do Concello, para proceder á sinatura do contrato de prestacións.

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20___

COMUNICACIÓN Ó SOLICITANTE DO SAF

D/Dna. ________________________________________________________________________________________________

estudiada a súa solicitude da prestación do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve DENEGARLLE esta prestación polos seguintes motivos:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20____

COMUNICACIÓN Ó SOLICITANTE DO SAF

D/Dna. ________________________________________________________________________________________________

estudiada a súa solicitude da prestación do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve INCLUÍ-LO NA LISTA DE RESERVA ata que a dispoñibilidade do mesmo o permita.

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20___

COMUNICACIÓN DE EXTINCIÓN DO SAF

D/Dna. ________________________________________________________________________________________________

estudiada a súa actual situación como beneficiario do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve a EXTINCIÓN desta prestación polos seguintes motivos:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20____

COMUNICACIÓN DE SUSPENSIÓN PROVISIONAL DO SAF

D/Dna. ________________________________________________________________________________________________

estudada a súa actual situación como beneficiario do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve a SUSPENSIÓN PROVISIONAL desta prestación a partir do día ___________________________________ polos seguintes motivos:

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Deberá comunicar ós Servizos Sociais do Concello ( tlfo. 981-74 40 01 ) a variación das circunstancias que motivaron a suspensión para poder recibir novamente o servizo.

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20____

COMUNICACIÓN DE MODIFICACIÓN DO SAF

D/Dna. ________________________________________________________________________________________________

estudada a súa actual situación como beneficiario do Servizo de Axuda no Fogar, o Concello de Dumbría, resolve a MODIFICACIÓN desta prestación polos seguintes motivos:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

O servizo prestarase a partir do día __________________ da seguinte maneira:

Os días __________________ en horario de _____________ e consistirá en:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

O que se comunica para o seu coñecemento.

En Dumbría, a _____ de __________________ de 20____

Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios

A ordenanza dispón a súa entrada en vigor unha vez publicado o seu texto completo no Boletín oficial da Provincia, e transcorrido o prazo previsto ao que se refiren os artigos 70.2 e 65.2  da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:

Artigo 70.2: ¿¿..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el ¿Boletín Oficial" de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en la Ley 39/1988, de 28 de diciembre, Reguladora de las Haciendas Locales....." (desde el 10 de marzo de 2004 RDL 2/2004, de 5 de marzo).

Artigo 65.2: ¿El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo."

Ó no ter coñecemento da fecha exacta da recepción da comunicación do acordo, o Servizo de Asistencia Económica a Municipios toma como fecha estimada da súa entrada en vigor o prazo de quince días hábiles a partir da publicación definitiva.