Miño - REGULAMENTO MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MIÑO
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS
A Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases de Réxime Local (BOE nº 80, do 3 de abril de 1985), establece no seu artigo 25.2 k) que os concellos exercerán, en todo caso, competencias nos termos da lexislación do Estado e das Comunidades Autónomas en materia de prestación de servizos sociais e de promoción e reinserción social.
A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, regula o dereito de todas as persoas aos servizos sociais, correspondéndolles, aos poderes públicos, garantir este dereito, posibilitando así que as liberdades e igualdades entre individuos sexan reais e efectivas, tal e como consagra a propia Constitución Española.
A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, establece no seu capítulo II, o catálogo de servizos sociais, onde define o servizo de axuda no fogar coma un servizo consistente en ofrecerlles un conxunto de atencións ás persoas ou familias no seu propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e permanencia no seu contorno habitual. Esta mesma lei establece no seu artigo 11.f) que é función dos servizos sociais comunitarios básicos a xestión da axuda no fogar.
Coa entrada en vigor da Lei 39/2006, de 14 do decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia, así como a normativa estatal e galega que a desenvolve, fíxose necesario establecer un novo marco regulador de carácter básico dos contidos, formas de prestación e aspectos procedementais e organizativos de axuda no fogar de maneira que coa aprobación da Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar, se estableceron pautas de carácter xeral para asegurar un nivel equitativo de atención a todas as persoas que teñan limitada a súa autonomía persoal.
O Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia, establece no seu artigo 7. b) como requisito xeral dos centros e programas de servizos sociais, dispoñer dunhas normas de funcionamento, visadas polo órgano competente, en materia de autorización e inspección de servizos sociais, da Xunta de Galicia, que garanta o respecto ao dereito das persoas usuarias e establezan as condicións de prestación e desenvolvemento dos servizos.
Co Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, faise necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar co fin de dar cumprimento ao establecido na disposición derradeira primeira.
O Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, dalle unha nova redacción aos artigos 14.2, 59 e 61 do Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, polo que se fai necesario adaptar a normativa municipal existente de axuda no fogar ao establecido nos mencionados artigos.
En consecuencia e coa finalidade de garantir unha equidade, calidade e intensidade homoxéneas nos tipos de atención e os criterios de participación económica das persoas usuarias, o Concello de Miño, de conformidade co marco normativo referenciado que confire aos concellos a potestade regulamentaria, e de autoorganización dentro da esfera das súas competencias, regula os requisitos e condicións da prestación do servizo de axuda no fogar municipal, a través do presente regulamento.
CAPÍTULO I: DISPOSICIÓNS XERAIS
Artigo 1º.- Obxecto
É obxecto deste regulamento a regulación do servizo de axuda no fogar desenvolvido polo concello de Miño.
Artigo 2º.- Ámbito de aplicación
O establecido neste regulamento é de aplicación ao servizo de axuda no fogar que se desenvolve no concello de Miño.
Artigo 3º.- Natureza, definición e obxectivos do servizo
1. O servizo de axuda no fogar é un servizo público de carácter local, consistente en ofrecer un conxunto de atencións ás persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu contorno habitual.
2. O servizo de axuda no fogar poderá prestarse, a calquera persoa ou unidade de convivencia, para as cales, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá ás persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu medio inmediato.
3. O servizo de axuda no fogar ten por obxecto prestar un conxunto de atencións ás persoas no seu domicilio, dende unha perspectiva integral e normalizadora, naquelas situacións en que teñan limitada a súa autonomía persoal ou nos casos de desestructuración familiar.
Son obxectivos do servizo de axuda no fogar:
a) Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.
b) Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.
c) Favorecer e potenciar a autonomía persoal no propio domicilio.
d) Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.
e) Previr situacións de dependencia ou exclusión social.
f) Retardar ou evitar a institucionalización.
g) Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.
Artigo 4º.- Contido do servizo
1. De conformidade coa valoración técnica realizada en cada caso polos servizos sociais, no marco do servizo de axuda no fogar poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:
a. Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, tales como:
I. Asistencia para levantarse e deitarse.
II. Tarefas de coidado e hixiene persoal, así como para vestirse.
III. Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.
IV. Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.
V. Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espazo-temporal.
VI. Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.
VII. Outras tarefas para favorecer a atención integral da persoa usuaria.
b. Acompañamento persoal na realización doutras actividades complementarias:
I. Seguimento das intervencións realizadas polo seguimento sanitario.
II. Apoio en trámites urxentes de carácter administrativo, xudicial e similares.
c. Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda, tales como:
I. Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.
II. Compra de alimentos e outros productos de uso común.
III. Preparación dos alimentos.
IV. Lavado e coidado das prendas de vestir, así como do enxoval doméstico.
V. Apoio á unidade familiar.
VI. Coidados e mantemento básico da vivenda.
Este tipo de atención poderá ser facilitado en parte, se é o caso, por programas específicos de lavandaría ou alimentación a domicilio.
d. Atencións de carácter psicosocial e educativo: intervencións técnico-profesionais formativas e de apoio ao desenvolvemento das capacidades persoais, á afectividade, á convivencia e á integración na comunidade así como á mellora da estructuración familiar.
2. Con carácter complementario, unha vez garantido o nivel básico de atención, o servizo de axuda no fogar poderá incorporar, entre outros, as seguintes actuacións e servizos:
a. Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables.
b. Servizo de préstamo de axudas técnicas para persoas en situación de dependencia ou dependencia temporal. Para estes efectos enténdese por axuda técnica calquera producto, dispositivo, equipamento instrumento, tecnoloxía ou software, fabricado especialmente ou dispoñible no mercado, para previr, compensar, controlar, mitigar ou neutralizar deficiencias ou limitacións na actividade e restriccións na participación social das persoas.
c. Prestación de atención a distancia mediante dispositivos de teleseguimento, teleasistencia e similares.
d. Adaptacións funcionais do fogar.
e. Servizo de podoloxía.
f. Servizo de fisioterapia.
3. Poderán integrarse, ademais, dentro do servizo de axuda no fogar, determinadas atencións e actividades que se desenvolvan fóra do marco do domicilio da persoa usuaria, sempre que, de acordo coa prescrición técnica sobre o contido do servizo, incidan de maneira significativa na posibilidade de permanencia no fogar e na mellora da autonomía e calidade de vida.
4. En todo caso, as atencións prestadas terán un carácter de reforzo e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu contorno inmediato, de maneira que se falicite e promova a súa autonomía.
5. No caso de precisar algún destes servizos de carácter complementario, o medio de transporte será facilitado polo usuario.
6. En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:
a. A realización de actividades domésticas, ou outro tipo de actuación que non fosen incluídas no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
b. Actuacións, que polo seu carácter sanitario, deban en todo caso, ser realizadas por persoal facultativo.
Artigo 5º.- Persoas destinatarias
1. O servizo de axuda no fogar estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia para as que, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato, así como fogares con menores, en que se observe a necesidade dunha intervención de carácter socioeducativo. Tamén poderá dar unha resposta preventiva e socializadora a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.
2. En todo caso, darase prioridade de acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.
Artigo 6.- Dereitos das persoas usuarias
As persoas usuarias do servizo, no marco dos dereitos que con carácter xeral se lle recoñecen na lexislación aplicable sobre servizos sociais e, se é o caso, sobre o procedemento administrativo común, terán dereito:
1. A seren tratadas co respecto debido á súa dignidade, intimidade e autonomía.
2. A accederen e utilizaren o servizo en condicións de igualdade e non discriminación.
3. A recibiren unha atención individualizada e adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración determinadas en cada caso.
4. A recibiren unha información de xeito áxil, suficiente, veraz e comprensible sobre os recursos e as prestacións do sistema galego de servizos sociais, así como a que sexan asistidas e orientadas nos trámites necesarios de cara ao seu acceso aos demais sistemas de benestar social.
5. A teren asignada unha persoa profesional de referencia que actúe como interlocutora principal e que asegure a coherencia da intervención.
6. A coñeceren a organización e o regulamento do servizo.
7. Ao tratamento confidencial dos seus datos, de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
8. A coñeceren a situación do seu expediente.
9. A seren informadas, de xeito craro e preciso, sobre a intervención prevista e elixir libremente, dentro da capacidade de oferta do sistema e logo da valoración técnica, o tipo de medidas ou de recursos adecuados para o seu caso, así como a participar na toma de decisións que modifiquen o proceso de intervención acordado.
10. Á calidade dos servizos recibidos e a presentaren queixas e suxestións á persoa coordinadora do servizo.
11. Ao respecto dos seus dereitos lingüísticos, garantindo, en todo caso, o desenvolvemento da actividade do servizo dende a práctica dunha oferta positiva do idioma galego.
Artigo 7º.- Deberes das persoas usuarias
As persoas usuarias, no marco dos deberes que con carácter xeral se establecen no artigo 7 da Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, e, se é o caso, na lexislación vixente sobre o procedemento administrativo común, terán os seguintes deberes:
1. Cumprir as normas, requisitos e procedementos para o acceso aos diferentes servizos.
2. Facilitar a información precisa e veraz sobre as circunstancias determinantes para o acceso e utilización dos servizos, así como comunicar ao persoal de referencia, os cambios de circunstancias familiares, sociais ou financeiras que puideran resultar relevantes na asignación, modificación, suspensión ou extinción das prestacións ou servizos.
3. Cumprir coas condicións do servizo, facilitando e colaborando na execución das tarefas do persoal ao seu cargo e poñendo á súa disposición, cando se trate dun servizo realizado no domicilio, os medios materiais necesarios.
4. Colaborar co persoal encargado do seu caso, acudindo ás entrevistas programadas, seguindo as orientacións e participando no desenvolvemento das actividades incluídas no servizo, centro ou programa en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.
5. Manter unha actitude positiva de colaboración coas persoas profesionais dos servizos sociais comunitarios, participando activamente no proceso pautado de mellora, autonomía persoal e inserción social.
6. Facilitar e cooperar no seguimento, avaliación e inspección do servizo.
7. Respectar a dignidade persoal e profesioal das persoas que lles presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais.
8. A comunicar, con dez días de antelación, en circunstancias ordinarias e previsibles, calquera ausencia temporal que puídese impedir ou dificultar a execución dos servizos que, se fose o caso, se prestasen no seu domicilio.
Artigo 8º.- Causas de extinción e modificación do servizo
1. Son causas de extinción do servizo de axuda no fogar, as seguintes:
a. A renuncia da persoa usuaria.
b. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidade co servizo de axuda no fogar.
b. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.
c. Falecemento da persoa usuaria.
d. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.
e. A falta reiterada de pagamento do servizo.
f. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.
2. Ademais, con carácter xeral, a alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias, en calquera caso, deberán substanciarse no expediente individual, mediante un novo informe social.
3.Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar, asignado a persoas en situación de dependencia, na correspondente resolución de Programa Individual de Atención, consonte ao establecido na Orde de 2 de xaneiro de 2012, de desenvolvemento do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento do sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia, o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes, modificado polo Decreto 148/2011, do 7 de xullo, a incoación por parte da entidade titular do servizo, dun expediente de extinción ou modificación das condicións de prestación do servizo, deberá notificarse en todo caso ao órgano competente para ditar resolución de Programa Individual de Atención.
Artigo 9º.- Causas de suspensión temporal do servizo
Son causa de suspensión temporal do servizo, logo da tramitación do correspondente expediente e informe razoado do persoal técnico coordinador do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal, as que seguen:
1. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses para as persoas usuarias que accedan ao servizo polo sistema de libre concurrencia e por un máximo de dous meses para as persoas usuarias de dependencia, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a ausencia.
2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo en tanto persista o cambio de circusntancias causante da suspensión, coa excepción das prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do sistema de autonomía e a atención á dependencia, suposto no que se estará ao disposto na correspondente normativa reguladora.
3. Cando o usuario se encontre hospitalizado, deberá presentar xustificante que así o acredite co fin de paralizar o devengo das taxas correspondentes ao periodo de hospitalización.
4. Cando por motivos do propio servizo non se poida prestar puntualmente dito servizo non terán que ser satisfeitas as taxas correspondentes a ese periodo.
CAPÍTULO II. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO
SECCIÓN 1ª. DISPOSICIÓNS COMÚNS
Artigo 10º.- Formas de prestación do servizo
O servizo público de axuda no fogar será prestado polo concello de Miño ben directamente, ou ben mediante as diversas modalidades de contratación da xestión de servizos públicos, regulados na normativa vixente sobre contratos do sector público, a través de entidades privadas debidamente autorizadas.
Artigo 11º.- Requisitos específicos
1. Existirá un profesional de referencia, que actuará como coordinador do servizo e que deberá estar en posesión dunha cualificación mínima de diplomatura universitaria na área de servizos sociais. No caso de que o número de persoas usuarias sexa menor de 50, o persoal técnico mínimo esixible será de 0,02 profesionais en cómputo de xornada completa por persoa usuaria. Nos demais casos aplicarase a seguinte táboa:
Número de persoas usuarias | Persoal técnico mínimo |
50 a 99 | 1 técnico/a titulado/a xornada completa |
100 a 199 | 2 técnicos/as titulados/as a xornada completa |
200 a 399 | 3 técnicos/as titulados/as a xornada completa |
Incrementos sucesivos | Por cada grupo de 200 persoas usuarias corresponderá un incremento de 1 técnico/a titulado/a a xornada completa |
2. O persoal que presta a atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por auxiliares de axuda no fogar, que, no caso de prestar o servizo a persoas en situación de dependencia valorada, deberán estar en posesión do título de técnico en Atención a persoas en situación de Dependencia ou equivalente, regulado no Real Decreto 1593/2011, do 4 de novembro ou en posesión do certificado de profesionalidade de atención sociosanitaria a persoas no domicilio ou equivalente, regulado no Real Decreto 1379/2008, do 1 de agosto, polo que se establecen os certificados de profesionalidade da familia profesional de servizos socioculturais e á comunidade.
3. O seguemento da prestación do servizo nos domicilios das persoas usuarias realizarase polo persoal coordinador, sempre que as circunstancias o fagan necesario e, como mínimo, con carácter bimestral. Da supervisión realizada quedará constancia no correspondente expediente individual. Mediante esta supervisión revisarase e axustarase, se fose o caso, o contido das prestacións expresado no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
4. O Concello de Miño, e de ser o caso, a entidade prestadora en réxime privado do servizo, abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:
a. Un informe social, asinado por un traballador ou traballadora social da entidade titular do servizo.
b. Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o Anexo IV deste regulamento.
c. Un acordo de servizo asinado entre o Concello de Miño e a persoa usuaria, segundo o Anexo III deste regulamento.
d. Informes de seguemento periódicos, que terán un carácter bimensual, ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.
En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes, realizarase de acordo coa Lei 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
SECCIÓN 2ª. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO
Artigo 12º.- Modalidades de acceso ao servizo, organización e procedemento
O acceso ao servizo de axuda no fogar municipal producirase de acordo co seguinte:
1. O acceso será prioritario e directo para as persoas que, tendo recoñecida unha situación de dependencia, se lles asigne a axuda no fogar na correspondente resolución do programa individual de atención, e consonte a aplicación do programa de asignación de recursos, establecido no título II do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos. Para estes efectos, o concello de Miño, cando sexa o caso, procederá a dar de alta as persoas en agarda, de acordo coa orde de prelación establecida no programa de asignación de recursos. As persoas para as que o programa individual de atención, determine o servizo de axuda no fogar como recurso principal ou idóneo terán, en todo caso, preferencia sobre aquelas ás que se lles asigne o servizo de axuda no fogar como respiro do coidador.
2. Para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, o acceso ao servizo, logo da prescrición técnica do profesional de referencia resolverase en réxime de libre concorrencia, segundo o seguinte procedemento:
a. Presentación da solicitude, segundo o anexo II deste regulamento, dirixida ao Alcalde no Rexistro Municipal do Concello, acompañada da seguinte documentación:
I. Fotocopia do DNI da persoa beneficiaria do servizo e das persoas que convivan no mesmo domicilio, de ser o caso.
II. Fotocopia da tarxeta sanitaria da persoa solicitante.
III. Certificado de convivencia.
IV. Informe médico ou clínico sobre o seu estado de saúde.
V. Certificado de discapacidade e/ou certificado do grao e nivel de dependencia, de ser o caso.
VI. Xustificantes de ingresos da persoa solicitante e do resto dos membros da unidade de convivencia:
1. Fotocopia da última declaración da renda, ou no seu defecto, certificado de imputacións do IRPF, expedido pola Axencia Tributaria correspondente.
2. Certificados de todos os ingresos procedentes de salarios, pensións, subsidios e outros bens que posúan
3. Xustificante de aluguer de vivenda, de ser o caso.
4. Calquera outra documentación que sexa requerida polo traballador/a social para a valoración do seu expediente.
VI. Impreso de domiciliación bancaria.
En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes individuais, realizarase de acordo coa normativa vixente, en materia de protección de datos de carácter persoal.
As solicitudes incompletas contarán cun prazo de 10 días para enmendar deficiencias, en caso de non facelo, serán arquivadas sen máis trámite tal como se establece na lexislación que regula o procedemento administrativo.
b. As solicitudes presentadas serán valoradas polo/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios do Concello, que, unha vez realizada a correspondente visita domiciliaria, determinará, mediante o informe técnico, a idoneidade do servizo, así como a intensidade recomendable para cada caso concreto, tendo en conta todas as circunstancias de necesidade e a aplicación do baremo establecido a tal fin, segundo anexo I deste regulamento.
c. O departamento de Servizos Sociais elaborará un Informe - proposta que será elevado ao órgano competente para dictar resolución. O prazo máximo para resolver será de tres meses.
No caso de que sexa favorable, cunha puntución mínima de 30 puntos segundo o baremo establecido a tal fin, a mesma terá a consideración de alta no servizo. En caso de non existir dispoñibilidade, a solicitude pasará a integrarse na lista de agarda, nunha orde de prioridade determinada pola puntuación que obtivese na aplicación do baremo. No caso de empate da puntuación, atenderase por orde temporal da demanda.
d. Cando concorran circunstancias que aconsellen a intervención inmediata do servizo, a Alcaldía resolverá o expediente, á vista do informe-proposta do/a traballador/a social. Este informe conterá as causas que motiven a tramitación pola vía de urxencia. O procedemento de urxencia terá validez mentres se manteña a situación desencadeante. A desaparición desta, levará consigo a extinción do servizo e a tramitación pola vía ordinaria.
e. Para o inicio da prestación do servizo será requisito previo asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo III deste regulamento.
f. A duración da prestación, entenderase concedida por un período de 1 ano, contado a partir do día da ¿Alta" da persoa beneficiaria . Transcorrido o dito prazo, prorrogarase por anualidades, previa comprobación polos Servizos Sociais, de que non se produciron cambios nas circunstancias que motivaron a súa concesión. As persoas beneficiarias deberán presentar a documentación necesaria establecida no apartado a) deste artigo, agás aquela que xa conste no seu expediente individual.
g- A prestación do servizo estará supeditada á dispoñibilidade orzamentaria existente en cada caso.
Artigo 13º.- Desenvolvemento da prestación do servizo
1. O prazo de alta no servizo, será como máximo dunha semana, dende que a persoa usuaria se lle asigna o recurso dende o Programa de Asignación de Recursos para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de dependencia, ou dende que se dita resolución por parte da Alcaldía, para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de libre concorrencia. Para as persoas usuarias ás que se lles concede o servizo, pola vía de urxencia, o prazo de alta será como máximo de dous días.
2. Previo ao inicio do servizo, o persoal técnico realizará unha avaliación da situación e establecerá un consenso coa persoa usuaria, sobre as actuacións e tarefas a desenvolver no domicilio. Designarase tamén a persoa profesional de referencia.
3. A asignación do persoal de atención directa farase en base ao perfil requerido para cada caso concreto, e realizarase unha visita domiciliaria para a presentación do persoal de atención directa á persoa usuaria.
Se a persoa beneficiaria, rexeita ao/á auxiliar de axuda no fogar que se lle asigna, sen razón suficientemente xustificada, pasará á lista de agarda ata que se lle asigne outro/a auxiliar, sempre que sexa técnicamente posible.
Os cambios no persoal técnico asignado, así como nos horarios de prestación do servizo, que deban efectuarse, por circunstancias de necesidade de organización do servizo, comunicaranse á persoa beneficiaria, seguindo en vigor o acordo asinado.
4. Para o inicio da prestación do servizo, será requisito previo, asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo III deste regulamento.
5. O persoal técnico elaborará un proxecto de intervención, segundo o anexo IV deste regulamento, que deberá conter: días da semana de atención, horario concreto no que se desenvolverá a prestación, identidade do persoal de atención directa responsable da execución do proxecto, obxectivos e tarefas a desempeñar no domicilio, e o seguimento efectivo da prestación no domicilio do usuario, con carácter mínimo bimestral.
6. Farase entrega á persoa usuaria, dunha copia do regulamento municipal de axuda no fogar, debidamente visado polo órgano competente.
7. Así mesmo, entregarase á persoa usuaria e ao persoal de atención directa, o documento que conteña as tarefas a desenvolver no domicilio.
8. Informarase ás persoas usuarias da existencia dun libro de reclamacións, que estará á súa disposición, para calquera queixa ou reclamación. No caso de queixa ou reclamación, facilitarase unha copia da queixa á persoa usuaria e remitirase o orixinal ao servizo de inspección no prazo de tres días, xunto cun informe do caso, segundo establece o artigo 6.i) do Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia.
9. O departamento de servizos sociais do Concello abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:
¿ Un informe de avaliación inicial, asinado polo técnico competente, responsable da coordinación do servizo de axuda no fogar.
¿ Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o anexo IV deste regulamento.
¿ Un acordo de servizo asinado entre o concello de Miño e a persoa usuaria, segundo o anexo III deste regulamento.
¿ Informes de seguemento da prestación nos domicilios das persoas usuarias, que terán, como mínimo, un carácter bimestral, ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.
Artigo 14º.- Intensidade na prestación do servizo
1. A intensidade do servizo determinarase, con carácter xeral, en horas mensuais de atención, distribuidas en función das necesidades da persoa usuaria e do informe técnico.
2. A intensidade do servizo de axuda no fogar, para as persoas atendidas no marco do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, estará predeterminada no seu programa individualizado de atención. A súa aplicación horaria será flexible e conforme co proxecto de intervención, de xeito que, cando menos, se garanta a cobertura das necesidades de atención de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, relacionadas no artigo 4.1º a) da Orde de 22 de xaneiro de 2009, pola que se regula o servizo de axuda no fogar, todos os días da semana.
3. No servizo de axuda no fogar de libre concurrencia, o horario de atención será de 9:00 a 14:00 e de 16:00 a 19:00 horas. Cun máximo de atención por usuario de unha hora diaria de Luns a Venres.
Artigo 15º.- Protocolo de actuación en caso de incidencia grave ou emerxencia.
Entendemos por incidencia grave ou emerxencia dentro do Servicio de Axuda no fogar aquela situación ou circunstancia relacionada con persoas susceptibles de ser usuarios/as do servizo, ou que xa están integradas nel, na que é imprescindible unha actuación inmediata para solucionar ou paliar unha situación que podería ter graves consecuencias de non actuar con rapidez.
En función do anterior, diferenciamos dous tipos de urxencias:
a) As que pode presentar un/unha potencial usuario/a do servizo de axuda no fogar, previamente ao proceso de tramitación do servizo, situación que queda recollida no artigo 12, punto d) deste regulamento
O protocolo de actuación será:
1.- Coñecemento da situación de necesidade ou recepción da demanda urxente.
2.- Realización dunha visita domiciliaria para valorar a necesidade e tipo de atención que se precisa.
3.- Asignación dun horario e unha/un auxiliar de axuda no fogar cun plan de traballo concreto.
4.- Inicio do servicio.
5.- Tendo en conta a dispoñibilidade orzamentaria.
b) As que pode presentar un/unha usuario/a que xa está integrado no servizo municipal, nalgún momento no que esté recibindo a atención domiciliaria. Estas situacións de ¿incidencias graves" ou ¿emerxencias" soen ter que ver con agravamentos ou crises no estado de saúde das persoas usuarias, tanto a nivel físico, psicolóxico ou emocional, con accidentes domésticos, así como outro tipo de incidencias relacionadas coa atención recibida.
O protocolo de actuación será:
1.- O/a auxiliar de axuda no fogar chamará aos servizos de urxencia, se valora que a situación é moi grave. Despois chamará aos servizos sociais.
2.- Se non hai perigo de vida ou morte, avisará aos servizos sociais para notificar a situación. O técnico responsable do SAF avisará á familia da persoa usuaria se fose o caso, ou mobilizará outros recursos que se consideren adecuados para atender debidamente a ¿incidencia grave" ou ¿emerxencia".
3.- O/a auxiliar de axuda no fogar permanecerá no domicilio do/a usuario/a ata que chegue a familia, os servizos de urxencia ou calquera outro que sexa preciso, procurando seguir as instrucións que poidan darlle desde os distintos servizos cos que se contacte se fose necesario.
4.- Cando a persoa usuaria quede debidamente atendida, o/a auxiliar de axuda no fogar poderá abandoar o domicilio.
5.- Dende os servizos sociais se rexistrará no expediente individual do/a usuario/a esta circunstancia acaecida e as actuacións levadas a cabo.
6.- Seguemento da situación a través do/a auxiliar de axuda no fogar e de contactos directos co/a usuario/a e/ou a súa familia.
Artigo 16º.- Normas xerais respecto ao SAF
1.- A auxiliar de axuda no fogar non poderá ir acompañada de ningunha persoa allea ó servizo cando acceda ao seu traballo, así como gardará en todo momento o respecto e sixilo profesional sobre os casos asignados.
2.-Mentres a persoa beneficiaria esté incluida no SAF ningunha auxiliar contratada polo concello ou pola empresa adxudicataria do servizo, poderá prestarlle atención, a titulo particular, percibindo ou non remuneración por ilo.
3.-Cando o usuario/a non se atope no domicilio no horario fixado para a súa atención a auxiliar esperará, como máximo, 10 minutos, transcurridos os cales, deberá comunicar aos servizos sociais esta circunstancia e seguir co seu horario de traballo. Se isto fose algo habitual valorarase o caso e tomaránse as decisións oportunas.
4.- En relación ás atencións de apoio á unidade familiar, estas realizaranse tendo en conta as necesidades reais da familia e sempre e cando cumpran a función de apoio á unidade familiar.
Artigo 17º.- Determinación da capacidade económica do sistema de atención a persoas usuarias da dependencia
1. A capacidade económica das persoas dependentes, valoradas con dereito recoñecido de atención, mediante o servizo de axuda no fogar, calcularase de acordo coas normas de valoración contidas no capitulo II do título III do Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, observándose as normas de aplicación á materia, vixentes en cada momento, polo órgano competente en materia de servizos sociais da Xunta de Galicia..
2. O resultado do cálculo da capacidade económica, correspondente ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido no servizo de axuda no fogar, constará na resolución do plan individualizado de atención que se desenvolva en cada caso, de conformidade co que establece o artigo 38 do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes.
Artigo 18º.- Determinación da capacidade económica das persoas usuarias doutros servizos que impliquen copagamento.
No servizo de axuda no fogar prestado a persoas ou unidades de convivencia distintas ás referidas no artigo anteriror, o cómputo da capacidade económica farase de acordo cos seguintes criterios:
1. Computarase a renda de todas as persoas ou unidades de convivencia. Para estes efectos considerarase renda a suma de calquera das modalidades de ingreso a que se refire o artigo 6.2 da lei 35/2006, do 28 de novembro, do imposto sobre a renda das persoas físicas.
2. Computarase, así mesmo, o patrimonio neto de todas as persoas residentes na unidade de convivencia. Para estes efectos, enténdese por patrimonio neto o conxunto de bens e dereitos de contido económico de que sexan titulares, determinados consonte as regras de valoración recollidas na Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, con dedución das cargas e gravames de natureza real que diminúan o seu valor, así como das débedas e obrigas persoais das cales deba responder. Igualmente, para o cómputo do patrimonio neto deberán terse en conta as exencións que prevé a Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, ao respecto da vivenda habitual e doutros bens e dereitos.
3. A capacidade económica calcularase sumando todas as rendas computables, modificadas á alza pola suma dun 5% do patrimonio neto en cómputo anual, e dividindo o resultado da dita suma entre o total de persoas que convivan no fogar.
Artigo 19º.- Participación no financiamento do servizo das persoas dependentes con dereito de atención recoñecido como usuarias do servizo de axuda no fogar
1.- No caso de que a capacidade económica da persoa usuaria do servizo de axuda no fogar para persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, sexa igual ou inferior ao indicador público de rendas a efectos múltiples (IPREM), quedará exenta da obriga de participar no custo do servizo.
2.- Nos demáis supostos, aplicarase a seguinte táboa, na cal se expresa o copagamento en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade do servizo asignado:
Capacidade económica (referenciada ao IPREM) Ata | Grao I | Grao II | Grao III |
<=20 h | <=45 h | <=70 h | |
100,00 % | 0,00 % | 0,00 % | 0,00 % |
115,00 % | 4,52 % | 9,61 % | 14,70 % |
125,00 % | 5,41 % | 11,50 % | 17,58 % |
150,00 % | 5,55 % | 11,79 % | 18,03 % |
175,00 % | 5,65 % | 12,00 % | 18,35 % |
200,00 % | 5,72 % | 12,16 % | 18,60 % |
215,00 % | 5,81 % | 12,34 % | 18,87 % |
250,00 % | 6,03 % | 12,82 % | 19,61 % |
300,00 % | 6,24 % | 13,26 % | 20,29 % |
350,00 % | 6,42 % | 13,63 % | 20,85 % |
400,00 % | 6,54 % | 13,90 % | 21,25 % |
450,00 % | 6,63 % | 14,09 % | 21,55 % |
500,00 % | 6,70 % | 14,25 % | 21,79 % |
>500 % | 6,76 % | 14,36 % | 21,97 % |
3.- Nos casos en que, por renuncia parcial expresa da persoa beneficiaria ao seu dereito de atención co número de horas expresadas no PIA, ou cando por tratarse dun suposto de compatibilización do SAF con outro servizo ou prestación do catálogo as horas reais prestadas de servizo de axuda no fogar sexan inferiores á cantidade expresada en cada columna da táboa anterior para o grao correspondente, a cantidade a pagar será minorada proporcionalmente á diminución das horas efectivas de servizo.
4.- En ningún caso, o importe da participación económica que deberá ingresar a persoa beneficiaria en concepto de copagamento, poderá exceder o 90% do custo do servizo determinado en termos de prezo/hora.
5.-No caso das atencións e servizos complementarios do nivel básico do servizo de axuda no fogar, prestados ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, para os efectos de facer efectiva a obriga de participar no custo do servizo por parte das persoas usuarias, aplicarase a seguinte taboa, na cal se expresa a súa participación en termos de porcentaje sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade e do tipo de atención ou servizo asignado:
% Capacidade económica (referenciada ao IPREM) Ata | Grao I | Grao II | Grao III | ||||||
Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia | Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables | Servizo de préstamo de axudas técnicas | Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia | Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables | Servizo de préstamo de axudas técnicas | Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía, fisioterapia | Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables | Servizo de préstamo de axudas técnicas | |
<=15 | <=28 | <=45 | |||||||
100,00 % | 0,00 % | 12,87 % | 13,76 % | 0,00 % | 22,73 % | 24,29 % | 0,00 % | 35,51 % | 37,95 % |
115,00 % | 5,98 % | 13,10 % | 14,00 % | 10,56 % | 23,12 % | 24,71 % | 16,50 % | 36,13 % | 38,61 % |
125,00 % | 7,15 % | 13,39 % | 14,31 % | 12,63 % | 23,64 % | 25,26 % | 19,73 % | 36,94 % | 39,47 % |
150,00 % | 7,34 % | 13,52 % | 14,44 % | 12,95 % | 23,87 % | 25,50 % | 20,24 % | 37,29 % | 39,85 % |
175,00 % | 7,47 % | 13,61 % | 14,54 % | 13,18 % | 24,03 % | 25,67 % | 20,60 % | 37,54 % | 40,12 % |
200,00 % | 7,57 % | 13,76 % | 14,70 % | 13,36 % | 24,29 % | 25,96 % | 20,87 % | 37,96 % | 40,56 % |
215,00 % | 7,68 % | 13,83 % | 14,78 % | 13,56 % | 24,42 % | 26,09 % | 21,18 % | 38,16 % | 40,77 % |
250,00 % | 7,98 % | 13,96 % | 14,91 % | 14,09 % | 24,64 % | 26,33 % | 22,01 % | 38,50 % | 41,14 % |
300,00 % | 8,25 % | 14,06 % | 15,02 % | 14,57 % | 24,82 % | 26,52 % | 22,77 % | 38,78 % | 41,44 % |
350,00 % | 8,48 % | 14,16 % | 15,13 % | 14,98 % | 25,00 % | 26,72 % | 23,40 % | 39,07 % | 41,74 % |
400,00 % | 8,65 % | 14,35 % | 15,33 % | 15,27 % | 25,33 % | 27,06 % | 23,85 % | 39,57 % | 42,29 % |
>400,00 % | 8,77 % | 14,48 % | 15,48 % | 15,48 % | 25,57 % | 27,32 % | 24,19 % | 39,95 % | 42,69 % |
Artigo 20.- Participación das persoas usuarias no financiamento doutros servizos que impliquen copagamento.
1. Para o servizo de axuda no fogar, en réxime de libre concorrencia, para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, aplicarase a seguinte táboa que regula unha progresiva participación económica no custo do servizo en base ó cálculo da capacidade económica per cápita, de acordo co establecido no artigo 18 deste regulamento.
DIAS ORDINARIOS
INGRESO EN RELACIÓN AO IPREM | % DE CONTRIBUCIÓN |
MENOR 0,80 IPREM | 0% |
MAIOR 0,80 MENOR OU IGUAL 1,20 IPREM | 10% |
MAIOR 1,20 MENOR OU IGUAL 1,50 IPREM | 20% |
MAIOR 1,50 MENOR OU IGUAL 1,75 IPREM | 30% |
MAIOR 1,75 MENOR OU IGUAL 2,00 IPREM | 40% |
MAIOR 2,00 MENOR OU IGUAL 2,25 IPREM | 50% |
MAIOR 2,25 MENOR OU IGUAL 2,50 IPREM | 60% |
MAIOR 2,50 | 70% |
DIAS FESTIVOS
INGRESO EN RELACIÓN AO IPREM | % DE CONTRIBUCIÓN |
MENOR 0,80 IPREM | 0% |
MAIOR 0,80 MENOR OU IGUAL 1,20 IPREM | 10% |
MAIOR 1,20 MENOR OU IGUAL 1,50 IPREM | 20% |
MAIOR 1,50 MENOR OU IGUAL 1,75 IPREM | 30% |
MAIOR 1,75 MENOR OU IGUAL 2,00 IPREM | 40% |
MAIOR 2,00 MENOR OU IGUAL 2,25 IPREM | 50% |
MAIOR 2,25 MENOR OU IGUAL 2,50 IPREM | 60% |
MAIOR 2,50 | 70% |
FESTIVOS DE ESPECIAL SIGNIFICACIÓN
INGRESO EN RELACIÓN AO IPREM | % DE CONTRIBUCIÓN |
MENOR 0,80 IPREM | 0% |
MAIOR 0,80 MENOR OU IGUAL 1,20 IPREM | 10% |
MAIOR 1,20 MENOR OU IGUAL 1,50 IPREM | 20% |
MAIOR 1,50 MENOR OU IGUAL 1,75 IPREM | 30% |
MAIOR 1,75 MENOR OU IGUAL 2,00 IPREM | 40% |
MAIOR 2,00 MENOR OU IGUAL 2,25 IPREM | 50% |
MAIOR 2,25 MENOR OU IGUAL 2,50 IPREM | 60% |
MAIOR 2,50 | 70% |
2. Sen prexuizo do anterior, poderán establecerse excepcións aos criterios xerais do referido copagamento nos casos en que a situación causante da aplicación do servizo de axuda no fogar sexa unha problemática de desestructuración familiar, exclusión social ou pobreza infantil, circunstancia que deberá estar debidamente xustificada no correspondente informe social.
3. En calquera caso, establecerase un límite máximo de participación económica das persoas usuarias do 40% da súa capacidade económica.
Artigo 21º.- Contía do Prezo Público a aplicar aos usuarios/as do servizo de axuda no fogar de libre concorrencia e persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido
Aos efectos previstos para a aplicación das tarifas dos artigos 19 e 20, establécese o prezo da hora por prestación do servizo en:
- 11,95€ + IVE hora ordinaria
- 12,40€ + IVE hora extraordinaria
- 12,40€ + IVE hora extraordinaria festivos de especial significación
a) Libre concorrencia:
Considérase a estes efectos que a hora ordinaria é a realizada entre as 9:00 e as 14:00 e entre as 16:00 e as 19:00 de Luns a Venres.
b) Dependencia:
Considérase a estes efectos que a hora ordinaria é a realizada entre as 8:00 e as 22:00 de Luns a Sábado.
A hora extraordinaria é a realizada os domingos e demáis días que oficialmente sexan festivos.
A hora extraordinaria dos festivos de especial significación é a realizada os festivos nacionais e autonómicos.
Artigo 22º.- Afectación dos ingresos municipais polo copagamento dos servizos
De conformidade co artigo 56.7 de Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, en todo caso, os ingresos que recade o concello de Miño, en concepto de achega das persoas usuarias para a súa participación no custo dos servizos sociais comunitarios, estarán afectados ao financiamento dos servizos sociais que reciban.
Artigo 23º.- Da coordinación coas entidades privadas que atendan a persoas usuarias financiados total ou parcialmente con fondos públicos
No caso das entidades privadas que presten o servizo de axuda no fogar, mediante financiamento total ou parcial con fondos públicos, ou que atendan a persoas usuarias derivadas do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, manterán unha coordinación efectiva cos servizos sociais comunitarios básicos, establecendo un protocolo de comunicación de altas no servizo de cada persoa usuaria, así como unha copia do correspondente proxecto de intervención e dos informes de seguimento, dirixidos aos servizos sociais comunitarios básicos do Concello ou entidade local.
Artigo 24º.- Obrigados ao pagamento
Están obrigados ao pagamento do prezo público regulado neste regulamento, as persoas físicas usuarias do servizo de axuda no fogar prestado por este Concello.
Artigo 25º. -Nacemento da obriga de pago
O réxime xurídico da participación económica das persoas usuarias no custo do servizo é o establecido polo Real decreto legislativo 2/2004, do 5 de marzo, polo que se aproba o texto refundido da lei de Facendas Locais.
A obriga de pagar os prezos públicos regulados neste regulamento, nace, en xeral, dende que se inicie a prestación do servizo e deberá facerse efectivo de acordo coas siguientes normas de xestión:
1. Os prezos públicos contemplados neste regulamento satisfaranse con carácter posterior á prestación do servizo e con carácter específico, durante os vinte primeiros días do mes seguinte.
2. Por parte do concello e, sobre a base do parte de traballo asinado, conxuntamente pola persoa usuaria e polo persoal de atención directa, elaborarase un recibo individual có importe correspondente ao servizo prestado no mes anterior, que se remitirá á entidade bancaria elixida pola persoa beneficiaria, para que se efectúe o pagamento.
Artigo 26º. - Infraccións e sancións.
As infraccións e sancións rexeranse, no relativo aos pagos, pola Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria e polo Real Decreto 939/2005, do 29 de xullo, polo que se aproba o Regulamento Xeral de Recadación, e no resto das materias, polo disposto na Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia.
DISPOSICIÓN DERROGATORIA.
Este regulamento derroga expresamente o regulamento regulador do servizo de axuda no fogar publicado no BOP Nº 41 de 01 de marzo de 2011, a Ordenanza fiscal reguladora da taxa do servizo do SAF publicada no BOP Nº15 do 23 de xaneiro de 2012 e calquera outra disposición de igual ou inferior rango que sexa contraria á mesma.
DISPOSICIÓN DERRADEIRA.
Esta ordenanza entrará en vigor trancurrido o prazo de 15 días dende a súa publicación íntegra no Boletín Oficial da provincia de A Coruña.
Anexos
Anexo I
BAREMO PARA DETERMINAR A ASIGNACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA A FOGAR EN RÉXIME DE LIBRE CONCURRENCIA
(Modalidade de prestación básica de servizos sociais de atención primaria)
O valor asignado en función da falta de autonomía das persoas será o que se deduza da valoración realizada polos órganos oficiais competentes para a valoración da discapacidade e do grao de dependenciaAs persoas dependentes valoradas que, polo calendario oficial de implantación, teñan dereito á prestación pola vía de acceso directo do sistema da dependencia (PIA con posible asignación de servizos de axuda no fogar) non poderán acceder polo sistema de libre concorrencia.A asignación de valor en función do factor autonomía persoal realizarase de acordo coa seguinte táboa.
Táboa de equivalencia para a valoración do nivel de autonomía persoal
De 33% A 64% de discapacidade | De 65% a 74% de discapacidade | 75%-100% | 81%-87% | 88%-93% | 94%-100% | Grao de discapacidade en menores de 18 anos sen valoración de ATP ou BVD | |||
75%-100% discapacidade e ata 14 pts. ATP | 75%-100% discapacidade e 15-29pts. ATP | 75%-100% discapacidade e 30-44pts.ATP | 75%-100% dis- capacidade e 45-72pts. ATP | Grao de discapacidade+axuda terceira persoa. ATP (R.D.1971/1999) | |||||
75% discapacidade e ata 24 pts. BVD | 25-39PTS. BVD | 40-49pts. BVD | 50-64pts. BVD | 65-74PTS. BVD | 75-89pts. BVD | 90-100PTS. BVD | Grao de discapacidade+axuda terceira persoa. Puntuación BVD (r.d.504/2007) | ||
Grao I Nivel 1 | Grao I Nivel 2 | Grao II Nivel 1 | Grao II Nivel 2 | Grao III Nivel 1 | Grao III Nivel 2 | Situación de dependencia (Decreto 176/2007) | |||
5pts. | 10pts. | 14pts. | 20pts. | 24pts. | 30pts. | 32pts. | 38pts. | 40pts. | Puntuación Nivel de autonomia persoal |
Factor 2: apoio social (máximo total 20 puntos)
A persoa vive soa e carece de familiares e/ou redes distintas de apoio (20 puntos) | Puntos | ||
A persoa vive soa, carece de familiares e so ten apoio do contorno veciñal ou outras redes (18 puntos) | |||
A persoa convive con persoa sen capacidade para atendelo (ata 12 puntos) | |||
Cunha persoa maior de 70 anos (3 puntos) | |||
Cunha persoa con discapacidade ou dependencia (3 puntos) | |||
Cunha persoa que carece de tempo (3 puntos) | |||
Con incapacidade para organizarse (3 puntos) | |||
Os familiares néganse a atendelo/a aínda que teñan posibilidades (8 puntos) | |||
Vive só/soa pero hai familiares con posibilidade de atendelos no mesmo concello ou a menos de 20 km. (5 puntos) | |||
Está ben atendido (0 puntos) |
Puntos
Total puntos apoio social |
Factor 3: situación familiar/socialización menores (máximo total 20 puntos)
3.1 Conflicto (máximo total 4 puntos) | Puntos |
Cun membro xerador de conflicto de nivel moderado (1 punto) | |
Cun membro xerador de conflicto de nivel grave (2 puntos) | |
Con máis dun membro carador de conflicto de nivel moderado (3 puntos) | |
Con máis dun membro carador de conflicto de nivel grave (4 puntos) | |
3.2 Limitacións de rol (máximo total 2 puntos) | Puntos |
Familias en que ambos os progenitores ou titores teñan importantes limitacións físicas ou psíquicas para proporcionar unha axeitada atención os menores (2 puntos) | |
3.3. Monoparentalidade (máximo total 2 puntos) | Puntos |
Familias monoparentais que por distintas circunstancias (saúde, traballo, idade avanzada¿) non poidan atender aos menores (2 puntos) | |
3.4 Habilidades parentais (máximo total 2 puntos) | Puntos |
Familias con escasas habilidades parentais (carencia de hábitos alimenticios, aseo persoal, administración do orzamento, ausencia de roles, organización¿..) (2 puntos) | |
3.5. Número de menores (máximo total 10 puntos) | Puntos |
Un menor (3 puntos) | |
Dous menores (5 puntos) | |
Tres menores (7 puntos) | |
Catro ou máis menores (10 puntos) | |
Puntos | |
Total puntos situación familiar/socialización menores |
Factor 4: outros aspectos sociais (máximo total 20 puntos)
4.1. Vivenda (total 10 puntos) | Puntos |
Non hai luz eléctrica (1 punto) | |
Non hai auga corrente (1 punto) | |
Non posue WC (1 punto) | |
Non posúe cuarto de baño completo (1 punto) | |
Non ten neveira (1 punto) | |
Non ten quentador (1 punto) | |
Non ten lavadora (1 punto) | |
Non reúne condicións mínimas de higiene/habitabilidade (1 punto) | |
Existen barreiras arquitectónicas no interior da vivenda (1 punto) | |
Existen barreiras arquitectónicas no exterior da vivenda (1 punto) |
Puntos | |
4.2. Integración do contorno (total 10 puntos) | |
Situación de illamento ou de rexeitamento (10 puntos) | |
Ausencia de relacións sociais (6 puntos) | |
Existen escasas relacións coas persoas do contorno (4 puntos) | |
Integración axeitada no contorno (0 puntos) | |
Puntos | |
Total puntos outros aspectos sociais | |
Puntos | |
Total xeral |
Anexo II
SOLICITUDE DE PRESTACIÓN DO SERVICIO DE AXUDA NO FOGAR
(Libre Concorrencia)
Nome e apelidos do/a Beneficiario/a_______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
DNI_____________________________________________________________________________________________
Data de nacemento_______________________________________________________________________________
Estado Civil______________________________________________________________________________________
Enderezo________________________________________________________________________________________
Nome e apelidos do/a representante legal (persoas incapacitadas e/ou menores de edad)________________
_________________________________________________
Relación co/a beneficiario/a_______________________________________________________________________
DNI_________________________________Teléfono de contacto__________________________________________
Motivos polo que se solicita o servizo_______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
______________________________________
DOCUMENTACIÓN QUE ACOMPAÑA Á SOLICITUDE
I.- Fotocopia do DNI da persoa beneficiaria do servizo e das persoas que convivan no mesmo domicilio, de ser o caso.
II.- Fotocopia da tarxeta sanitaria da persoa solicitante.
III.- Certificado de empadroamento e convivencia.
IV.- Informe médico ou clínico sobre o seu estado de saúde.
V.- Fotocopia do libro de familia cando haxa menores na unidade de convivencia.
VI.- Calquera outro documento que xustifique a concorrencia de circunstancias familiares específicas (sentencia de separación, divorcio¿)
VII.- Certificado de discapacidade e/ou certificado do grao e nivel de dependencia, de ser o caso.
VIII.- Xustificantes de ingresos da persoa solicitante e do resto dos membros da unidade de convivencia:
1. Fotocopia da última declaración da renda, ou no seu defecto, certificado de imputacións do IRPF, expedido pola Axencia Tributaria correspondente.
2. Certificados de todos os ingresos procedentes de salarios, pensións, subsidios e outros bens que posúan.
3. Xustificante de aluguer de vivenda, de ser o caso.
4. Calquera outra documentación que sexa requerida polo traballador/a social para a valoración do seu expediente.
¿De acordo co previsto no artigo 5 da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de decembro, ¿Lei de Protección de Datos de Carácter Persoal" (B.OE. nº 298 de 14 de decembro), se lle informa de que os datos persoais incluidos nesta solicitude, serán incorporados nun ficheiro responsabilidade do Concello de Miño, para a xestión de usuarios con acceso ós ficheiros con datos de carácter persoal, non estando prevista ningunha cesión dos ditos datos. Igualmente. Os dereirtos de acceso, rectificación, cancelación de datos e oposición poderanse realizar nos termos previstos na citada lei.
ANEXO III.-ACORDO DE SERVIZO
CONTRATO DE ACEPTACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR MUNICIPAL (S.A.F.) USUARIOS DE DEPENDENCIA
Reunidos en Miño, dunha parte D. _______________________________________, DNI número _________________, domiciliado en ____________________________.
E doutra_______________________________________, en calidade de traballador social do Concello de Miño, Técnico responsable do servicio de axuda no fogar.
ACORDAN:
1) Que o Concello de Miño prestará o Servizo de Axuda no Fogar (SAF) á persoa arriba citada, dende o día _ de _____ de ___, e con carácter indefinido.
2) Que a persoa usuaria ten recoñecido por Resolución do Programa Individual de Atención, unha intensidade de ____ horas mensuais.
3) Que o SAF se levará a cabo por un total de _________ horas efectivas mensuais, distribuídas semanalmente nos seguintes dias: ____________________________________________________________
4) Que atendendo ao Decreto 99/2012, modificado polo Decreto 149/2013, á Orde do 22 de xaneiro do 2009 que regula o Servizo de Axuda no Fogar, á Ordenanza fiscal municipal que regula as taxas do SAF, e á aplicación do baremo que corresponde, a persoa ususaria conta cunha capacidade de_____________euros, polo que lle corresponde unha porcentaxe de ______% sobre a súa capacidade económica. En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo, comprométese a achegar a cantidade de _______ euros mensuais, polo total de horas prestadas.
5) Que a persoa usuaria acepta domiciliar o aboamento da taxa do SAF establecido no punto 4, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.
6) Que, de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:
Atencións de carácter persoal | |
Atencións de carácter persoal doutras actividades da vida diaria (acompañamentos fóra do fogar) | |
Atencións de carácter de apoio psicosocial e educativo Atencións de carácter doméstico e da vivenda | |
Atencións de carácter técnico e complementario | |
7) Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste acordo, deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e a persoa responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.
8) Que o servizo se prestará atendendo ás condicións reguladas na Orde do 22 de xaneiro de 2009 que regula o Servizo de Axuda no fogar e na Ordenanza municipal sobre o SAF, onde están recollidos os dereitos e obrigas da persoa usuaria, baixas temporais e causas de extinción.
9) Que se informa á persoa usuaria do dereito que lle asiste a recibir o servizo todos os días da semana, incluíndo domingos e días declarados festivos.
10) Que existe un libro de reclamacións a disposición das persoas usuarias nas dependencias do Concello.
11) Que co presente acordo do servizo se lle entrega á pesoa usuaria unha copia da ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar debidamente visada.
Ámbalas dúas partes dan a súa conformidade ao presente acordo de prestación do SAF, e asínano.
En Miño, a ___ de _________ de ____
A persoa usuaria Representante da entidade ou traballador/a social
ANEXO III.-ACORDO DE SERVIZO
CONTRATO DE ACEPTACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR MUNICIPAL (S.A.F.) LIBRE CONCORRENCIA
Reunidos en Miño, dunha parte D. _______________________________________, DNI número _________________, domiciliado en ____________________________.
E doutra _______________________________________, en calidade de traballador social do Concello de Miño, técnico responsable do servicio de axuda no fogar.
ACORDAN:
1) Que o Concello de Miño prestará o Servizo de Axuda no Fogar (SAF) á persoa arriba citada, dende o día _ de _____ de ___. A prestación do servizo realizarase por un prazo de ______ con posibilidade de prórroga segundo valoración técnica do Departamento de Servizos Sociais da entidade prestadora acreditada.
2) Que a persoa usuaria ten recoñecido por Decreto de Alcaldía, unha intensidade de ____ horas mensuais. Que as citadas horas distribuiranse semanalmente nos seguintes días: _____________________________________________________
3) Que atendendo ao Decreto 99/2012, á Orde do 22 de xaneiro do 2009 que regula o Servizo de Axuda no Fogar, á Ordenanza Fiscal municipal que regula as taxas do SAF, e á aplicación do baremo que corresponde, a unidade de convivencia conta cunha capacidade económica de_____________euros, polo que lle corresponde unha porcentaxe de ______% sobre o custo do servizo. En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo, comprométese a achegar a cantidade de _______ euros mensuais polo total de horas prestadas.
4) Que a persoa usuaria acepta domiciliar o aboamento da taxa do SAF establecido no punto tres, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.
5) Que, de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:
Atencións de carácter persoal | |
Atencións de carácter persoal doutras actividades da vida diaria (acompañamentos fóra do fogar) | |
Atencións de carácter de apoio psicosocial e educativo Atencións de carácter doméstico e da vivenda | |
Atencións de carácter técnico e complementario | |
6) Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste acordo, deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e a persoa responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.
7) Que o servizo se prestará atendendo ás condicións reguladas na Orde do 22 de xaneiro de 2009 que regula o Servizo de Axuda no fogar e na Ordenanza municipal sobre o SAF, onde están recollidos os dereitos e obrigas da persoa usuaria, baixas temporais e causas de extinción.
8) Que existe un libro de reclamacións a disposición das persoas usuarias nas dependencias do Concello.
9) Que co presente acordo do servizo se lle entrega á pesoa usuaria unha copia da ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar debidamente visada.
Ámbalas dúas partes dan a súa conformidade ao presente acordo de prestación do SAF, e asínano.
En Miño, a ___ de _________ de ____
A persoa usuaria Representante da entidade ou traballador/a social
Anexo IV
PROYECTO DE INTERVENCIÓN
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
1. Datos de identificación do expediente.
Expediente (SIUSS) | Intervención nº | Data de solicitude | Data de inicio | |||||||
Sector de referencia (SIUSS) | Ámbito de aplicación (SIUSS) | Nº total de usuarios | ||||||||
Nome e apelidos | Data de nacemento | DNI | Sexo | Estado civil | ||||||
Proxecto | Data do proxecto | Data fin do proxecto |
2. Antecedentes relevantes
3. Atención que se prestará
Días da semana
L | M | MI | J | V | S | D | Nº de Horas semanais | Horario |
4. Perfil dos/as profesionais.
5. Existencia doutros servizos/Apoios prestados a Domicilio.
6. Tarefas que se propoñen.
7. Obxectivos do servizo proposto.
8. Periodicidade do seguimento (mínimo bimensual)
Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios
O regulamento dispón a súa entrada en vigor ós 15 días hábiles seguintes a súa publicación no B.O.P., pero se debe ter en conta que o artigo 70.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril , reguladora das Bases do Réxime Local establece que:
¿¿..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el ¿Boletín Oficial" de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en
Artigo 65.2: ¿El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo."
A modificación do Anexo III do regulamento non dispón a súa entrada en vigor, pero se debe ter en conta tamén o que establece o artigo 70.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril , reguladora das Bases do Réxime Local.