Oroso - ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE OROSO
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS
A Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases de Réxime Local (BOE nº 80, do 3 de abril de 1985), establece no seu artigo 25.2 k) que os concellos exercerán, en todo caso, competencias nos termos da lexislación do Estado e das Comunidades Autónomas en materia de prestación de servizos sociais e de promoción e reinserción social.
A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, regula o dereito de todas as persoas aos servizos sociais, correspondéndolles aos poderes públicos garantir este dereito, posibilitando así que as liberdades e igualdades entre individuos sexan reais e efectivas, tal e como consagra a propia Constitución Española.
A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, establece no seu capítulo II do Título I, o catálogo de servizos sociais, onde define o servizo de axuda no fogar coma un servizo consistente en ofrecerlles un conxunto de atencións ás persoas ou familias no seu propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e permanencia no seu contorno habitual. Esta mesma lei establece no seu artigo 11.f) que é función dos servizos sociais comunitarios básicos a xestión da axuda no fogar.
Coa entrada en vigor da Lei 39/2006, do 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia, así como a normativa estatal e galega que a desenvolve, fíxose necesario establecer un novo marco regulador de carácter básico dos contidos, formas de prestación e aspectos procedimentais e organizativos de axuda no fogar de maneira que coa aprobación da Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar, se estableceron pautas de carácter xeral para asegurar un nivel equitativo de atención a todas as persoas que tiñan limitada a súa autonomía persoal.
O Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia, establece no seu artigo 7. b) como requisito xeral dos centros e programas de servizos sociais, dispoñer dunhas normas de funcionamento, visadas polo órgano competente, en materia de autorización e inspección de servizos sociais da Xunta de Galicia, que garanta o respecto ao dereito das persoas usuarias e establezan as condicións de prestación e desenvolvemento dos servizos.
O Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, faise necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar co fin de dar cumprimento ao establecido na disposición derradeira primeira do citado decreto.
O Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, dálle unha nova redacción aos artigos 14.2, 59 e 61 do Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, polo que se fai necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar ao establecido nos mencionados artigos.
O Decreto 148/2014, do 6 de novembro, polo que se modifica o Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, entre outros aspectos modifica a regulación co copagamento do servizo municipal de axuda no fogar en réxime de libre concorrencia.
A Orde do 31 de maio de 2016 pola que se modifica o módulo de financiamento do servizo de axuda no fogar a persoas en situación de dependencia, modifica os criterios para o financiamento do servizo de axuda no fogar, recollidos no anexo III do Decreto 99/2012.
En consecuencia e coa finalidade de garantir unha equidade, calidade e intensidade homoxéneas nos tipos de atención e os criterios de participación económica das persoas usuarias, o Concello de Oroso, de conformidade co marco normativo referenciado que confire aos concellos a potestade regulamentaria e de autoorganización dentro da esfera das súas competencias, regula os requisitos e condicións da prestación do servizo de axuda no fogar municipal a través da presente ordenanza.
CAPÍTULO I: DISPOSICIÓNS XERAIS
1. Obxecto
É obxecto desta ordenanza a regulación do servizo de axuda no fogar desenvolvido polo concello de Oroso
2. Ámbito de aplicación
O establecido nesta ordenanza é de aplicación ao servizo de axuda no fogar que se desenvolve no concello de Oroso
3. Natureza, definición e obxectivos do servizo
1. O servizo de axuda no fogar é un servizo público de carácter local, consistente en ofrecer un conxunto de atencións ás persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu contorno habitual.
2. O servizo de axuda no fogar poderá prestarse a calquera persoa ou unidade de convivencia, para as cales, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu medio inmediato.
3. O servizo de axuda no fogar ten por obxecto prestar un conxunto de atencións ás persoas no seu domicilio, dende unha perspectiva integral e normalizadora, naquelas situacións en que teñan limitada a súa autonomía persoal ou nos casos de desestruturación familiar.
Son obxectivos do servizo de axuda no fogar:
a) Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.
b) Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.
c) Favorecer e potenciar a autonomía persoal no propio domicilio.
d) Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.
e) Previr situacións de dependencia ou exclusión social.
f) Retardar ou evitar a institucionalización.
g) Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.
4. Contido do servizo
1. Asinarase un acordo de servizo entre a persoa usuaria e a entidade titular, no cal se recollerá o contido particular das atencións que se prestarán, a programación temporal da prestación, a intensidade horaria e os compromisos de ambas as partes, incluíndo o compromiso de copagamento que corresponda.
2. Sen prexuízo da execución de todas as tarefas contidas no dito acordo, o conxunto de atencións do SAF terá un carácter de apoio e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu medio inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.
3. De conformidade coa valoración técnica realizada en cada caso polos servizos sociais, no marco do servizo de axuda no fogar poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:
a. Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria no propio domicilio, tales como:
a.1) Asistencia para levantarse e deitarse.
a.2) Tarefas de coidado e hixiene persoal, así como para vestirse.
a.3) Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.
a.4) Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.
a.5) Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espazo-temporal.
a.6) Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.
a.7) Outras tarefas para favorecer a atención integral da persoa usuaria.
b. Acompañamento persoal na realización doutras actividades necesarias da vida diaria:
b.1) Seguimento das intervencións realizadas polo sistema sanitario.
b.2) Apoio en trámites urxentes de carácter administrativo, xudicial e similares.
c. Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda que incidan e axuden na mellora do contorno das persoas usuarias e da súa familia , tales como:
c.1) Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.
c.2) Compra de alimentos e outros produtos de uso común.
c.3) Preparación dos alimentos.
c.4) Lavado e coidado das pezas de vestir, así como do enxoval doméstico.
c.5) Apoio á unidade familiar.
c.6) Coidados e mantemento básico da vivenda.
Este tipo de atención poderá ser facilitado en parte, se é o caso, por programas específicos de lavandaría ou alimentación a domicilio.
d. Atencións de carácter psicosocial e educativo: intervencións técnico-profesionais formativas e de apoio ao desenvolvemento das capacidades persoais, á afectividade, á convivencia e á integración na comunidade así como á mellora da estruturación familiar.
4. Con carácter complementario, unha vez garantido o nivel básico de atención, o servizo de axuda no fogar poderá incorporar, entre outros, as seguintes actuacións e servizos:
a. Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables.
b. Servizo de préstamo de axudas técnicas para persoas en situación de dependencia ou dependencia temporal. Para estes efectos enténdese por axuda técnica calquera produto, dispositivo, equipamento, instrumento, tecnoloxía ou software, fabricado especialmente ou dispoñible no mercado, para previr, compensar, controlar, mitigar ou neutralizar deficiencias ou limitacións na actividade e restricións na participación social das persoas.
c. Prestación de atención a distancia mediante dispositivos de teleseguimento, teleasistencia e similares.
d. Adaptacións funcionais do fogar.
e. Servizo de podoloxía.
f. Servizo de fisioterapia.
g. Terapia ocupacional.
5. Poderán integrarse, ademais, dentro do servizo de axuda no fogar, determinadas atencións e actividades que se desenvolvan fóra do marco do domicilio da persoa usuaria, sempre que, de acordo coa prescrición técnica sobre o contido do servizo, incidan de maneira significativa na posibilidade de permanencia no fogar e na mellora da autonomía e calidade de vida.
6. En todo caso, as atencións prestadas terán un carácter de reforzo e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu contorno inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.
7. En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:
a. A realización de actividades domésticas que non fosen incluídas no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
b. Actuacións, que polo seu carácter sanitario, deban en todo caso ser realizadas por persoal facultativo.
5. Persoas destinatarias
1. O servizo de axuda no fogar estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia para as que, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato, así como fogares con menores, en que se observe a necesidade dunha intervención de carácter socioeducativo. Tamén poderá dar unha resposta preventiva, educativa e socializadora a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.
2. En todo caso, darase prioridade de acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.
6. Requisitos xerais das persoas destinatarias para acceder ao servizo
Son requisitos xerais para ter acceso ao servizo, sendo motivo de denegación o seu incumprimento:
1. Estar empadroada e ter residencia efectiva no concello de Oroso
2. Estar dentro dalgún dos grupos de persoas destinatarias do artigo anterior.
3. Acadar a puntuación mínima esixida segundo o baremo establecido para o SAF de libre concorrencia ( anexo 3)
4. Residir nunha vivenda que teña condicións de habitabilidade mínimas , que posibiliten a prestación do servizo nunhas condicións de salubridade aceptables. En caso de non reunir as anteditas condicións recibirá o apoio e asesoramento dos servizos sociais comunitarios de Oroso para melloralas e favorecer o acceso ao servizo.
5. Non ter dereito a recibir este servizo de ningunha outra entidade (MUFACE, ISFAS, etc.)
6. No caso do Servizo de Axuda no fogar por libre concorrencia, que este servizo sexa valorado como idóneo polos servizos sociais de Oroso mediante o informe social coa debida proposta.
Para a realización do diagnóstico social terase en conta ademais da situación persoal e socioeconómica a existencia ou non de familiares obrigados legalmente a prestarlles auxilio. Na valoración desta obriga considerarase en todo caso a súa dispoñibilidade ,a capacidade e a posibilidade real de prestarlle as atencións obxecto deste servizo.
7. No caso do servizo polo Sistema de Autonomía persoal e Atención a Dependencia, estar valorada como persoa en situación de dependencia pola Xunta de Galicia en calquera dos seus graos segundo a disposición final primeira da lei 39/2006 de promoción da autonomía persoal e atención ás `persoas en situación de dependencia , e ter asignado o Servizo de Axuda no Fogar na correspondente resolución do PIA , conforme o establecido no Decreto 148/2011 do 7 de xullo.
7. Dereitos das persoas usuarias
As persoas usuarias do servizo, no marco dos dereitos que con carácter xeral se lle recoñecen na lexislación aplicable sobre servizos sociais e, se é o caso, sobre o procedemento administrativo común, terán dereito:
1. A seren tratadas co respecto debido á súa dignidade, intimidade e autonomía.
2. A accederen e utilizaren o servizo en condicións de igualdade e non discriminación.
3. A recibiren unha atención individualizada e adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración determinadas en cada caso.
4. A recibiren unha información de xeito áxil, suficiente, veraz e comprensible sobre os recursos e as prestacións do sistema galego de servizos sociais, así como a que sexan asistidas e orientadas nos trámites necesarios de cara ao seu acceso aos demais sistemas de benestar social.
5. A teren asignada unha persoa profesional de referencia que actúe como interlocutora principal e que asegure a coherencia da intervención.
6. A coñeceren a organización e o regulamento do servizo.
7. Ao tratamento confidencial dos seus datos, de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
8. A coñeceren a situación do seu expediente.
9. A seren informadas, de xeito claro e preciso, sobre a intervención prevista e elixir libremente, dentro da capacidade de oferta do sistema e logo da valoración técnica, o tipo de medidas ou de recursos adecuados para o seu caso, así como a participar na toma de decisións que modifiquen o proceso de intervención acordado.
10. Á calidade dos servizos recibidos e a presentaren queixas e suxestións á persoa coordinadora do servizo.
11. Ao respecto dos seus dereitos lingüísticos, garantindo, en todo caso, o desenvolvemento da actividade do servizo dende a práctica dunha oferta positiva do idioma galego.
8. Deberes das persoas usuarias
As persoas usuarias, no marco dos deberes que con carácter xeral se establecen no artigo 7 da Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, e, se é o caso, na lexislación vixente sobre o procedemento administrativo común, terán os seguintes deberes:
1. Cumprir as normas, requisitos e procedementos para o acceso aos diferentes servizos.
2. Facilitar a información precisa e veraz sobre as circunstancias determinantes para o acceso e utilización dos servizos, así como comunicar ao persoal de referencia, os cambios de circunstancias familiares, sociais ou financeiras que puideran resultar relevantes na asignación, modificación, suspensión ou extinción das prestacións ou servizos.
3. Cumprir coas condicións do servizo, facilitando e colaborando na execución das tarefas do persoal ao seu cargo e poñendo á súa disposición, cando se trate dun servizo realizado no domicilio, os medios materiais necesarios.
4. Colaborar co persoal encargado do seu caso, acudindo ás entrevistas programadas, seguindo as orientacións e participando no desenvolvemento das actividades incluídas no servizo, centro ou programa en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.
5. Manter unha actitude positiva de colaboración coas persoas profesionais dos servizos sociais comunitarios, participando activamente no proceso pautado de mellora, autonomía persoal e inserción social.
6. Facilitar e cooperar no seguimento, avaliación e inspección do servizo.
7. Respectar a dignidade persoal e profesional das persoas que lles presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais.
8. Informar dos cambios de calquera circunstancia que impliquen un cambio na súa capacidade económica, así como de circunstancias relevantes de carácter persoal ou familiar que puidese dar lugar á modificación, suspensión ou extinción na prestación do servizo.
9. A comunicar, con dez días de antelación, en circunstancias ordinarias e previsibles, calquera ausencia temporal que puidese impedir ou dificultar a execución dos servizos que, se fose o caso, se prestasen no seu domicilio.
No caso de que persoa usuaria se ausente do domicilio durante o horario establecido para á prestación do servizo e non comunicase coa suficiente antelación tal circunstancia ao concello, computáraselle a primeira hora ou fracción de tempo concedida de prestación do servizo aos efectos do pagamento.
10. Participar no pagamento do servizo nos termos que se estableza na súa norma reguladora.
9. Causas de extinción e modificación do servizo
1. Son causas de extinción do servizo de axuda no fogar as seguintes:
a. A renuncia da persoa usuaria.
b. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidade co servizo de axuda no fogar.
c. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.
d. Falecemento da persoa usuaria.
e. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.
f. A falta reiterada de pagamento do servizo.
g. A suspensión temporal do servizo que supere o período máximo de tres meses para as persoas usuarias do servizo polo sistema de libre concorrencia e por un máximo de dous meses para as persoas usuarias de dependencia.
h. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.
i. No supostos de acceso pola vía de urxencia , a non presentación de documentación preceptiva e obrigatoria .
2. Ademais, con carácter xeral, a alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias, en calquera caso, deberán reflectirse no expediente individual, mediante un novo informe social.
3. Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar, asignado a persoas en situación de dependencia, na correspondente resolución de Programa Individual de Atención, consonte ao establecido na Orde de 2 de xaneiro de 2012, de desenvolvemento do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento do sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia, o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes, modificado polo Decreto 148/2011, do 7 de xullo, a incoación por parte da entidade titular do servizo, dun expediente de extinción ou modificación das condicións de prestación do servizo, deberá notificarse en todo caso ao órgano competente para ditar resolución de Programa Individual de Atención.
10. Causas de suspensión temporal do servizo
A suspensión do servizo de axuda no fogar suporá unicamente que a persoa usuaria terá reservada a praza durante o tempo que dure a mesma. Esta reserva non garante a posibilidade de manter o horario inicial, nin á persoa auxiliar asignada, quedando a expensas da dispoñibilidade de servizo.
Son causa de suspensión temporal do servizo as que seguen:
1. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses para as persoas usuarias que accedan ao servizo polo sistema de libre concorrencia e por un máximo de dous meses para as persoas usuarias de dependencia, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.
2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo en tanto persista o cambio de circunstancias causante da suspensión, coa excepción das prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do sistema de autonomía e a atención á dependencia, suposto no que se estará ao disposto na correspondente normativa reguladora.
Esta suspensión requirirá a tramitación do correspondente expediente e informe motivado do persoal técnico coordinador do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal.
11. Incompatibilidades
A modalidade de acceso ao servizo de axuda no fogar polo sistema de libre concorrencia e a modalidade de acceso polo Sistema de Atención a la Dependencia son incompatibles entre elas.
CAPÍTULO II. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO
SECCIÓN 1ª. DISPOSICIÓNS COMÚNS
12. Formas de prestación do servizo
1. O servizo público de axuda no fogar prestarase polo concello de Oroso ben directamente, ou ben mediante as diversas modalidades de contratación da xestión de servizos públicos, regulados na normativa vixente sobre contratos do sector público, a través de entidades privadas debidamente autorizadas.
2. No obstante a súa natureza de servizo público, non impide que as entidades privadas poderán realizar a prestación dun servizo privado de axuda no fogar en réxime de libre mercado sempre que cumpran os requisitos de autorización e acreditación legalmente establecidos.
3. As entidades privadas non poderán subcontratar a execución da prestación principal do servizo de axuda no fogar, entendendo por tal as atencións de carácter básico, regular e continuado, realizadas no fogar da persoa ou unidade de convivencia usuaria do servizo. Non obstante, poderanse subcontratar prestacións complementarias do servizo, así como as que non teñan carácter regular, as que se poidan executar fóra do domicilio ou sexan un reforzo das atencións básicas.
4. O servizo público de SAF poderá ser prestado mediante fórmulas de colaboración institucional entre as administracións competentes ou por entidades de dereito público, de acordo co establecido na lexislación vixente.
13. Requisitos específicos
1. Existirá un profesional de referencia, que actuará como coordinador do servizo e que deberá estar en posesión dunha cualificación mínima de diplomatura universitaria na área de servizos sociais. O seu número e dedicación virá determinado pola normativa autonómica na materia.
2. O persoal que presta atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por auxiliares de axuda no fogar, que, no caso de prestar o servizo a persoas en situación de dependencia valorada, deberán estar en posesión das titulacións que estableza a normativa autonómica vixente en cada momento.
3. Deberá existir unha coordinación efectiva entre os servizos sociais comunitarios básicos do concello de Oroso e a entidade privada prestadora do servizo. Para tal efecto existirá un protocolo de comunicación, coordinación e seguimento do servizo.
O seguimento da prestación do servizo nos domicilios das persoas usuarias realizarase polo persoal coordinador, sempre que as circunstancias o fagan necesario e, como mínimo, con carácter bimestral. Da supervisión realizada quedará constancia no correspondente expediente individual. Mediante esta supervisión revisarase e axustarase, se fose o caso, o contido das prestacións expresado no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
4. O Concello de Oroso, e de ser o caso, a entidade prestadora en réxime privado do servizo, abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:
a. Un informe social, asinado por un traballador ou traballadora social da entidade titular do servizo.
b. Un proxecto de intervención, asinado pola persoa técnica responsable e que recollerá como mínimo o contido do anexo 6 desta ordenanza.
c. Un acordo de servizo asinado entre o Concello de Oroso e a persoa usuaria, e que recollerá como mínimo o contido do anexo 5 desta ordenanza.
d. Informes de seguimento periódicos, que terán un carácter bimestral como mínimo , ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.
En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes, realizarase de acordo coa Lei 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
SECCIÓN 2ª. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO
14. Modalidades de acceso ao servizo,
O acceso ao servizo de axuda no fogar municipal producirase a través dos servizos sociais comunitarios do concello de Oroso de acordo co seguinte:
14.1 Modalidade de acceso directo a través do Sistema de Autonomía e Atención á Dependencia de Galicia ( SAAD)
O acceso será prioritario e directo para as persoas que, tendo recoñecida unha situación de dependencia, se lles asigne a axuda no fogar na correspondente resolución de Programa Individual de Atención (P.I.A), e consonte a aplicación do programa de asignación de recursos, establecido no título II do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos. Para estes efectos, o concello de Oroso cando sexa o caso, dará a alta ás persoas en agarda, de acordo coa orde de prelación establecida no Programa de Asignación de Recursos (P.A.R).
As persoas para as que o programa individual de atención, determine o servizo de axuda no fogar como recurso principal ou idóneo terán, en todo caso, preferencia sobre aquelas ás que se lles asigne o servizo de axuda no fogar como respiro do coidador.
14.2. Modalidade de acceso polo sistema de libre concorrencia
Para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, o acceso ao servizo, resolverase en réxime de libre concorrencia, segundo o seguinte procedemento, que terá un prazo máximo para resolver será de tres meses desde a data de entrada da solicitude no rexistro de entrada do concello.
O procedemento iniciarase a instancia de parte mediante a presentación da solicitude, segundo o anexo 1 desta ordenanza, no Rexistro Municipal do Concello, acompañada da seguinte documentación:
1. Fotocopia do DNI da persoa beneficiaria do servizo e de ser o caso das persoas que convivan no mesmo domicilio.
2. Cando a persoa solicitante sexa un menor de idade, ou cando existan menores de idade na unidade de convivencia, copia compulsada do libro de familia.
3. Acreditación da persoa representante, no seu caso.
4. Fotocopia da tarxeta sanitaria da persoa solicitante.
5. Informe médico de condicións de saúde emitido por un profesional do Servizo Galego
de Saúde segundo o ANEXO II
6. De ser o caso, Informes complementarios e emitidos polos profesionais doutras administracións públicas que traten habitualmente á persoa solicitante, entidades e asociacións sen ánimo de lucro no ámbito da discapacidade
7. Certificado de discapacidade e/ou certificado do grao de dependencia, de ser o caso.
8. Xustificantes de ingresos da persoa solicitante e do resto dos membros da unidade de convivencia:
· Certificado expedido pola Axencia Estatal de Administración Tributaria de Nivel de Renda de cada un dos membros da unidade de convivencia maior de idade, ou no caso que no se estivese obrigado a presentar a declaración do IRPF segundo a normativa correspondente, certificado de imputacións de renda declarados por terceiros expedido pola mesma Axencia. O certificados achegados non poderán ter una antigüidade maior de un mes dende a data de presentación da solicitude. Se o solicitante así o autoriza mediante impreso previsto no Anexo 7, o concello poderá solicitar telematicamente os devanditos certificados.
· Certificados de todos os ingresos procedentes de salarios, pensións, subsidios e outros bens que posúan.
· Documentación acreditativa do patrimonio na que se detalle o conxunto das súas titularidades de bens e dereitos de contido económico
· Xustificante de aluguer de vivenda, de ser o caso.
· Certificado bancario de depósitos, valores e saldos de contas do último trimestre do ano ou a 31 de decembro do ano anterior
9.Calquera outra documentación que sexa requirida polo traballador/a social para a valoración do seu expediente.
O Concello consultará os datos referidos a residencia e a convivencia da persoa solicitante
En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes individuais, realizarase de acordo coa normativa vixente en materia de protección de datos de carácter persoal.
As solicitudes incompletas contarán cun prazo de 10 días para emendar deficiencias; en caso de non facelo, serán arquivadas sen máis trámite tal como se establece na lexislación que regula o procedemento administrativo.
a. As solicitudes presentadas serán valoradas polo/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios do Concello, que, unha vez realizada a correspondente visita domiciliaria, determinará, mediante o informe técnico, a idoneidade do servizo, así como a intensidade recomendable para cada caso concreto, tendo en conta todas as circunstancias de necesidade e a aplicación do baremo establecido a tal fin, segundo anexo 3
b. O departamento de Servizos Sociais elaborará un informe social e proposta segundo o anexo 4, no que se determinará entre outros aspectos:
i. Puntuación acadada segundo o baremo
ii. Cálculo da capacidade económica do usuario segundo as regras previstas nesta ordenanza.
iii. Proposta de número de horas de mensual e duración da prestación.
c. Darase traslado do expediente á Intervención municipal aos efectos de certificar crédito suficiente para facer fronte as obrigas económicas derivadas da prestación proposta.
d. Unha vez completados todos os trámites, o expediente será elevado á Alcaldía-Presidencia o concellería delegada no seu caso para ditar a corresponde resolución, a cal poderá ser:
i. Desfavorable de acceso ao servizo, por non cumprires os requisitos previstos nesta ordenanza ou non achegar a documentación precisa.
ii. Favorable e de alta ao servizo, no suposto de que de conformidade co informe social e a certificación de crédito da Intervención municipal a solicitude cumpra os requisitos para ao acceso ao servizo e exista consignación orzamentaria suficiente.
iii. Favorable e de inclusión na lista de agarda, no suposto que de conformidade co informe social a solicitude cumpra os requisitos para ao acceso ao servizo pero de conformidade coa certificación emitida pola Intervención municipal non existise consignación orzamentaria suficiente.
e. Notificarase ao usuario a correspondente resolución de conformidade coa normativa de procedemento administrativo.
f. Cando concorran circunstancias que aconsellen a intervención inmediata do servizo, o órgano competente resolverá o expediente, á vista do informe e da proposta do persoal técnico de traballo social e previa certificación de crédito da Intervención. Este informe conterá as causas que motiven a tramitación pola vía de urxencia.
Enténdese como situación de extrema e urxente necesidade aquela non prevista, que se presenta de súpeto, que supoña un grave perigo para a seguridade e o benestar físico da persoa usuaria por desatención, como son as altas hospitalarias sen rede de apoio, os ingresos hospitalarios da persoa coidadora habitual.
O procedemento de urxencia terá validez como norma xeral durante un mes transcorrido o cal producirase a extinción do servizo e a tramitación pola vía ordinaria. No obstante poderá prorrogarse excepcionalmente outro mes cando se manteña a situación desencadéante da emerxencia e sexa previsible nese prazo a resolución da situación ou o acceso a outro recurso idóneo .
O acceso pola vía de urxencia non exime da achega con posterioridade á data de alta no servizo, da documentación preceptiva e obrigatoria e do pagamento do prezo público segundo a súa capacidade económica. O prazo de presentación da dita documentación será de 20 días contados dende a data de alta no servizo.
15. Xestión da lista de agarda do sistema de libre concorrencia
Formarán parte da lista de agarda do sistema de libre concorrencia todos aqueles usuarios aos que de conformidade co disposto no artigo anterior se lle recoñecese o dereito de prestación do servizo pero no seu momento non existise consignación orzamentaria adecuada e suficiente para o financiamento do servizo.
No caso de que o usuario pasara a integrarse na lista de agarda, a orde de prioridade virá determinada pola puntuación que obtivese na aplicación do baremo. No caso de empate da puntuación, atenderase por orde de entrada da demanda.
No momento de existires consignación orzamentaria, acreditada mediante a certificación de existencia positiva de crédito da Intervención municipal, a proposta do Servizo de Servicios Sociais, mediante a correspondente resolución do órgano competente ditarase a alta ao servizo.
Se a persoa beneficiaria supera 1 ano na listaxe de agarda, antes de proceder á súa alta como usuario do servizo, será preceptiva unha nova valoración da situación, requiríndolle dende o departamento de servizos sociais a documentación que se xulgue necesaria.
16. Desenvolvemento da prestación do servizo
1. O prazo de inicio do servicio será como máximo de sete días contados:
a. Para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de dependencia, dende que a persoa usuaria lle corresponde o acceso ó servizo dende o Programa de Asignación de Recursos.
b. Para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de libre concorrencia dende que se dita a resolución de alta por parte do órgano competente. No suposto de que o usuario estivese na lista de agarda do servizo, computarase dende a resolución de alta no servizo
Para as persoas ás que se lles concede o servizo, pola vía de urxencia, o prazo de alta será como máximo de dous días dende a presentación da solicitude.
2. Previo ao inicio do servizo, o persoal técnico realizará unha avaliación da situación e establecerá un consenso coa persoa usuaria, sobre as actuacións e tarefas a desenvolver no domicilio. Designarase tamén a persoa profesional de referencia.
3. A asignación do persoal de atención directa farase en base ao perfil requirido para cada caso concreto, e realizarase unha visita domiciliaria para a presentación do persoal de atención directa á persoa usuaria.
Se a persoa beneficiaria, rexeita ao/á auxiliar de axuda no fogar que se lle asigna, sen razón suficientemente xustificada, pasará á lista de agarda ata que se lle asigne outro/a auxiliar, sempre que sexa tecnicamente posible.
Os cambios no persoal técnico asignado, así como nos horarios de prestación do servizo, que deban efectuarse por necesidades de organización do servizo, comunicaranse á persoa beneficiaria, seguindo en vigor o acordo asinado.
4. Para o inicio da prestación do servizo, será requisito previo asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo 5 desta ordenanza.
5. O persoal técnico elaborará un proxecto de intervención, segundo o anexo 6 desta ordenanza, que deberá conter como mínimo: días da semana de atención, horario concreto no que se desenvolverá a prestación, identidade do persoal de atención directa responsable da execución do proxecto, obxectivos e tarefas a desempeñar no domicilio, e o seguimento efectivo da prestación no domicilio do usuario, con carácter mínimo bimestral.
6. Farase entrega á persoa usuaria dunha copia da ordenanza municipal de axuda no fogar, debidamente visada polo órgano competente.
7. Así mesmo, entregarase á persoa usuaria e ao persoal de atención directa o documento que conteña as tarefas a desenvolver no domicilio.
8. A persoa usuaria recibirá un informe coas horas efectivamente prestadas no mes anterior a efectos do pagamento da taxa pola prestación do servizo.
Se non estivese conforme cos datos contidos no antedito informe, a persoa usuaria poderá presentar alegacións por escrito. O prazo para alegar é de 10 días que se contarán dende o día seguinte á recepción da comunicación.
9. Informarase ás persoas usuarias da existencia dun libro de reclamacións, que estará á súa disposición para calquera queixa ou reclamación.
10. No caso de queixa ou reclamación, facilitarase unha copia da queixa á persoa usuaria e remitirase o orixinal ao servizo de inspección no prazo de tres días, xunto cun informe do caso, segundo establece o artigo 6.i) do Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia.
17. Intensidade na prestación do servizo
1. A intensidade do servizo determinarase, con carácter xeral, en horas mensuais de atención, distribuídas en función das necesidades da persoa usuaria e do informe técnico.
2. A intensidade do servizo de axuda no fogar, para as persoas atendidas no marco do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, estará predeterminada no seu programa individualizado de atención. A súa aplicación horaria será flexible e conforme co proxecto de intervención, de xeito que, cando menos, se garanta a cobertura das necesidades de atención de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, relacionadas no artigo 4.1º a) da Orde de 22 de xaneiro de 2009, pola que se regula o servizo de axuda no fogar, todos os días da semana. , festivos incluídos.
3. Nos restantes casos, a intensidade do servizo, virá determinada na prescrición efectuada polo departamento de servizos sociais do concello.
4. En todo caso a prestación do servizo polo sistema de libre concorrencia será de luns a venres no horario comprendido de 7:00 a 22:00 horas, excluídas as fins de semana e os festivos.
5. Como norma xeral para o sistema de libre concorrencia, non poderá superarse 40 de horas ao mes de atención, salvo situacións declaradas extraordinarias logo da valoración técnica da persoa coordinadora.
18. Determinación da capacidade económica do sistema de atención a persoas usuarias da dependencia
1. A capacidade económica das persoas dependentes, valoradas con dereito recoñecido de atención, mediante o servizo de axuda no fogar, calcularase de acordo coas normas de valoración contidas no capítulo II do título III do Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, observándose as normas de aplicación á materia, vixentes en cada momento, polo órgano competente en materia de servizos sociais da Xunta de Galicia. (artigo 59 Decreto 99/2012)
2. O resultado do cálculo da capacidade económica, correspondente ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido no servizo de axuda no fogar, constará na resolución do plan individualizado de atención que se desenvolva en cada caso, así como a participación no custo do servizo, de conformidade co artigo 38 do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes.
19. Determinación da capacidade económica das persoas usuarias do servizo polo sistema de libre concorrencia e doutros servizos que impliquen copagamento
1. No servizo de axuda no fogar prestado a persoas ou unidades de convivencia do servizo polo sistema de libre concorrencia e doutros servizos que impliquen copagamento o cómputo da capacidade económica farase de acordo cos criterios establecidos no artigo 60 do Decreto 99/2012 ou norma autonómica que a poida substituír.
20. Participación no financiamento do servizo das persoas dependentes con dereito de atención recoñecido como usuarias do servizo de axuda no fogar
1. No caso de que a capacidade económica da persoa usuaria do servizo de axuda no fogar para persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, sexa igual ou inferior ao indicador público de rendas a efectos múltiples (IPREM), quedará exenta da obriga de participar no custo do servizo.
2. Nos demais supostos, aplicarase as regras e porcentaxes de copagamento establecidos no artigo 61 do decreto 99/12 da Xunta de Galicia ou normativa que a poida substituír en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade do servizo asignado.
3. Nos casos en que, por renuncia parcial expresa da persoa beneficiaria ao seu dereito de atención co número de horas expresadas no PIA, ou cando por tratarse dun suposto de compatibilización do SAF con outro servizo ou prestación do catálogo, as horas reais prestadas de servizo de axuda no fogar sexan inferiores á cantidade expresada en cada columna da táboa anterior para o grao correspondente, a cantidade a pagar será minorada proporcionalmente á diminución das horas efectivas de servizo.
4. En ningún caso, o importe da participación económica que deberá ingresar a persoa beneficiaria en concepto de copagamento poderá exceder o 90% do custo do servizo, determinado en termos de prezo/hora.
5. No caso das atencións e servizos complementarios do nivel básico do servizo de axuda no fogar, prestados ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido aplicarase o establecido no artigo 61.4 do decreto 99/12 da Xunta de Galicia ou normativa que a poida substituír en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade do servizo asignado.
21. Participación das persoas usuarias no financiamento doutros servizos que impliquen copagamento
Para o servizo de axuda no fogar, en réxime de libre concorrencia, para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, aplicarase a seguinte táboa que regula unha progresiva participación económica no custo do servizo en base ó cálculo da capacidade económica per cápita, de acordo co establecido no artigo 19desta ordenanza.
CAPACIDADE ECONÓMICA | Participación no custe do servizo de SAF básico |
Menor do 0,80 IPREM | 0% |
Maior do 0,80 e menor ou igual a 100 % IPREM | 15% |
Maior do 100 % e menor ou igual a 150 % IPREM | 20% |
Maior do 150 % e menor ou igual a 175 % IPREM | 25% |
Maior do 175 % e menor ou igual a 200 % IPREM | 35% |
Maior do 200 % e menor ou igual a 215 % IPREM | 50% |
Maior do 215 % e menor ou igual a 250 % IPREM | 70% |
Maior do 250 % IPREM | 90% |
Sen prexuízo do anterior, poderán establecerse excepcións aos criterios xerais do referido copagamento nos casos en que a situación causante da aplicación do servizo de axuda no fogar sexa unha problemática de desestruturación familiar, exclusión social ou pobreza infantil, circunstancia que deberá estar debidamente xustificada no correspondente informe social.
En calquera caso, establecerase un límite máximo de participación económica das persoas usuarias do 40% da súa capacidade económica.
22. Renovación anual do servizo de axuda no fogar por libre concorrencia
Anualmente, farase unha revisión anual de todas as persoas beneficiarias do servizo polo Sistema de Libre concorrencia, a fin de determinar se cumpre as condicións para a continuidade do mesmo e de calcular novamente a porcentaxe de participación no custe do servizo , tendo en conta as posibles variacións.
Para esta revisión, as persoas beneficiarias deberán presentar dentro do mes que cada ano se estableza, preferiblemente no primeiro trimestre do ano a documentación establecida no artigo 14.2 .a), agás aquela que xa conste no seu expediente individual.
De non achegar a documentación requirida por causa imputable a persoa usuaria, procederase a extinción do servizo.
23. Da coordinación coas entidades privadas que atendan a persoas usuarias financiados total ou parcialmente con fondos públicos
No caso das entidades privadas que presten o servizo de axuda no fogar, mediante financiamento total ou parcial con fondos públicos, ou que atendan a persoas usuarias derivadas do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, manterán unha coordinación efectiva cos servizos sociais comunitarios básicos, establecendo un protocolo de comunicación de altas no servizo de cada persoa usuaria, así como unha copia do correspondente proxecto de intervención e dos informes de seguimento, dirixidos aos servizos sociais comunitarios básicos do Concello ou entidade local.
24. Réxime de cobro dos prezos públicos
Estarase ao disposto na ordenanza reguladora do prezo público pola prestación dos servicios descritos nesta ordenanza para todo o referente ao seu importe, devindicación, xestión e cobro dos mesmos.
25. Infraccións e sancións
As infraccións e sancións rexeranse, no relativo aos pagamentos pola Lei 58/2003 Xeral Tributaria, do 17 de decembro, e polo Real Decreto 939/2005, do 29 de xullo, polo que se aproba o Regulamento Xeral de Recadación, e no resto das materias, polo disposto na Lei 13/2008, de 3 de decembro, de Servizos Sociais de Galicia.
DISPOSICIÓN DERRADEIRA
A presente ordenanza entrará en vigor cando unha vez aprobada definitivamente polo Pleno da corporación e publicado o seu texto integro no Boletín Oficial da Provincia, teña transcorrido o prazo previsto no artigo 65.2 da Lei 7/85, de 2 de abril, reguladora das bases de réxime local.
ANEXOS
Anexo 1-A |
SOLICITUDE DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
NOME E APELIDOS: | DNI/NIE: |
ESTADO CIVIL | TARXETA SANITARIA |
ENDEREZO:
| TELÉFONOS: Fixo: Móbil:
|
DATOS DA PERSOA REPRESENTANTE OU GARDADOR DE FEITO
NOME E APELIDOS | DNI: |
ENDEREZO: | TELÉFONOS: Fixo: Móbil: |
DATOS DA UNIDADE DE CONVIVENCIA
NOME E APELIDOS | DNI | DATA DE NACEMENTO | PARENTESCO |
|
| ||
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DECLARO:
1.Que toda a información que figura nesta solicitude e nos documentos que se achegan é verdadeira , non existindo omisión de datos e que autorizo ao Concello de Oroso para que realice as consultas necesarias de ficheiros públicos para os efectos de comproba- la veracidade dos datos declarados 2.- Que coñezo as posibles responsabilidades administrativas existentes nos supostos de ocultación, falseamento de datos ou calquera outra actuación fraudulenta dirixida a obter ou conservar o servizo que solicito. 3.-Que se despois de presentar esta solicitude, se produce algunha variación da miña situación persoal, familiar ou económica, así como das persoas coas que convivo, comunicareille estes cambios ao Concello de Oroso
|
DOCUMENTACIÓN QUE SE PRESENTA OU SE DECLARA ESTAR EN PODER DA ADMINISTRACIÓN ACTUANTE:
SOLICITUDE SEGUNDO MODELO ANEXO 1.A FOTOCOPIA DO DNI DA PERSOA SOLICITANTE E DO RESTO DOS MEMBROS DA UNIDADE DE CONVIVENCIA ACREDITACIÓN DA PERSOA REPRESENTANTE ,DE SER O CASO FOTOCOPIA DA TARXETA SANITARIA DA PERSOA SOLICITANTE LIBRO DE FAMILIA, SÓ NO CASO DE MENORES DE IDADE NA UNIDADE DE CONVIVENCIA INFORME MÉDICO DE CONDICIÓNS DE SAÚDE SEGUNDO O MODELO ANEXO 2 INFORMES COMPLEMENTARIOS E EMITIDOS POLOS PROFESIONAIS DOUTRAS ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS QUE TRATEN HABITUALMENTE Á PERSOA SOLICITANTE, ENTIDADES E ASOCIACIÓNS SEN ÁNIMO DE LUCRO NO ÁMBITO DA DISCAPACIDADE CERTIFICADO DE DISCAPACIDADE E /OU CERTIFICADO DO GRAO DE DEPENDENCIA , CANDO PROCEDA DECLARACIÓN RESPONSABLE SEGUNDO O MODELO ANEXO 1.D DE NON TER DEREITO A RECIBIR UN SERVIZO SIMILAR DOUTRA ENTIDADE (ONCE, MUFACE , ISFAS¿) DECLARACIÓN DE INGRESOS SEGUNDO O MODELO DO ANEXO 1.B DA PERSOA SOLICITANTE E 1.C DAS PERSOAS QUE CONFORMAN A UNIDADE DE CONVIVENCIA XUSTIFICANTE DE INGRESOS ECONÓMICOS DA PERSOA SOLICITANTE E DO RESTO DAS PERSOAS QUE CONFORMAN A UNIDADE DE CONVIVENCIA : Certificado expedido pola Axencia Estatal de Administración Tributaria de Nivel de Renda de cada un dos membros da unidade de convivencia maior de idade, ou no caso que no se estivese obrigado a presentar a declaración do IRPF segundo a normativa correspondente, certificado de imputacións de renda declarados por terceiros expedido pola mesma Axencia. O certificados achegados non poderán ter una antigüidade maior de un mes dende a data de presentación da solicitude. Non será necesaria a achega desta documentación no caso de que a persoa solicitante e as que conforman a unidade de convivencia autoricen ao Concello de Oroso a solicitar telematicamente os devanditos certificados mediante o impreso previsto no Anexo 7 Certificación da titularidade de bens inmobles (só no caso de non autorizar a súa consulta) Certificado ou documentación acreditativa de todos os ingresos procedentes de pensións, salarios , prestacións , subsidios ou outros bens que posúan. Certificado bancario de depósitos valores e saldos de contas do ultimo trimestre do ano ou a 31 de decembro do ano anterior Tarxeta de demanda de emprego cando sexa de aplicación De ser o caso, contrato de aluguer da vivenda e último recibo vencido AUTORIZACIÓN DO/A SOLICITANTE PARA A DOMICILIACIÓN BANCARIA DO COBRO DA TAXA OUTROS QUE LLE POIDAN SER REQUERIDOS COA FINALIDADE DE ACREDITAR A SUA SITUACIÓN DE SAÚDE, FAMILIAR, SOCIAL E ECONÓMICA --------------------------------
|
LEXISLACIÓN APLICABLE
- Ordenanza do servizo de axuda no fogar do Concello de Oroso(BOP nº do de 2017)
|
Oroso , de
SINATURA DO SOLICITANTEOU REPRESENTANTE LEGAL Asdo: |
Anexo 1.B
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
DECLARACIÓN DE INGRESOS
O /A Solicitante ou representante legal / gardador de feito D./Dª--------------------- con DNI ------------
DECLARO BAIXO A MIÑA RESPONSABILIDADE :
Que os ingresos persoais do/a solicitante son os que se citan
INGRESOS NETOS (pensións, prestacións económicas ,retribucións ¿) | |
CONCEPTO | CONTÍA ANUAL |
|
|
CAPITAL MOBILIARIO (xuros ,venda de valores, letras do tesouro¿/accións , contas correntes ¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL / VALOR DE PATRIMONIO |
|
|
OUTROS RENDEMENTOS (capital inmobiliario, actividades económicas¿.) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
GANANCIAS E PERDAS PATRIMONIAIS (venda de accións , venda de inmobles, reembolso de fondos de investimento¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
BENS INMOBLES | |
CONCEPTO | VALOR CATASTRAL |
|
|
TRANSMISIÓNS PATRIMONIAIS (transmisións patrimoniais a titulo oneroso ou gratuíto nos últimos 5 anos) | |
TERCEIROS INTERVENIENTES NESTES ACTOS | VALOR CATASTRAL |
|
|
Oroso , de de 201
Asdo:
Anexo 1.C
Que os ingresos das persoas convivintes son os que se citan :
NOME | PARENTESCO | DNI |
|
|
|
INGRESOS NETOS (pensións, prestacións económicas ,retribucións ¿) | |
CONCEPTO | CONTÍA ANUAL |
|
|
CAPITAL MOBILIARIO (xuros ,venda de valores, letras do tesouro¿/accións , contas correntes ¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL / VALOR DE PATRIMONIO |
|
|
OUTROS RENDEMENTOS (capital inmobiliario, actividades económicas¿.) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
GANANCIAS E PERDAS PATRIMONIAIS (venda de accións , venda de inmobles, reembolso de fondos de investimento¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
BENS INMOBLES | |
CONCEPTO | VALOR CATASTRAL |
|
|
TRANSMISIÓNS PATRIMONIAIS (transmisións patrimoniais a titulo oneroso ou gratuíto nos últimos 5 anos) | |
TERCEIROS INTERVENIENTES NESTES ACTOS | VALOR CATASTRAL |
|
|
Oroso, de de 201
Asdo:
Anexo 1-D
D./Dª --------------------------------------------------------------- con DNI /NIE----------------------------------------------
Manifesto non percibir outros servizos e prestacións de análogo contido ou finalidade recoñecidos por calquera entidade pública ou privada
Oroso, a de de 201
O/A solicitante ou representante legal,
Asdo.:
Anexo 2.A
INFORME MÉDICO
NOME E APELIDOS DO/A DOUTOR/A
| Nª COLEXIADO/A |
MOTIVO: Solicitude do servizo de axuda no fogar
Centro de saúde de¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿. | TELÉFONO: Fixo: |
DATOS DA PERSOA SOLICITANTE
NOME E APELIDOS: | DNI: |
ENDEREZO:
| TELÉFONOS: Fixo: Móbil: |
1. SITUACIÓN FÍSICA/SENSORIAL:
| OBSERVACIÓNS/VALORACIÓN |
Ten limitacións no campo visual e ou auditivo: NON (0) Leves (1) Importantes (2) Totais (3) |
|
Ten incontinencia: NON (0) Ocasional (1) Frecuente (2) Permanente (3) |
|
Ten dificultade no manexo das extremidades superiores: NON (0) Leves (1) Importantes (2) Totais (3) |
|
Ten dificultade no manexo das extremidades inferiores: NON (0) Leves (1) Importantes (2) Totais (3) |
|
Ten dificultades respiratorias: NON(0) Leve(1) Moderada (2) Severa (3) |
|
A persoa atópase inmobilizada na cama, necesitando coidados de maneira permanente1 SI (3) NON(0) |
|
Anexo 2.B
2. SITUACIÓN PSÍQUICA:
| OBSERVACIÓNS/VALORACIÓN |
Ten desorientación temporo-espacial NON(0) Leve ou de forma esporádica (1) Importante ou de forma habitual (2) Desorientación total (3) |
|
Ten incoherencias na comunicación NON (0) Lixeiras (1) Frecuentes (2) Totais (3) |
|
Ten trastornos da memoria NON (0) Leves (1) Moderados (2) Graves (3) |
|
Ten trastornos da conduta NON Leves Moderados Graves |
|
Ten diagnosticada algunha enfermidade mental SI (3) NON (0) |
|
Anexo 2.C
3.VALORACIÓN FUNCIONAL:
3.1. ACTIVIDADES BÁSICAS DA VIDA DIARIA 2:
| OBSERVACIÓNS/VALORACIÓN |
Lavarse, bañarse Independente. Entra e sae só do baño (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Dependente (3) |
|
Aseo, arreglarse (lavar a cara, as mans, peitearse, etc.) Independente (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Totais (3) |
|
Vestirse Independente (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Dependente (3) |
|
Comer Independente(0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Dependente(3)
|
|
Usar o retrete Independente (ir ó WC, quitar e poñer a roupa) (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Dependente (3) |
|
Deambular Independente (camiña só a lo menos 50 metros) (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (para camiñar 50 metros)(1) Dependente(3) |
|
Subir escalos Independente(0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa(1) Dependente(3) |
|
Transferencias (da cama á cadeira, etc) Independente (0) Mínima axuda física ou supervisión(1) Gran axuda, pero é capaz de manterse sentado/a sen axuda (2) Dependente(3) |
|
3.2. ACTIVIDADES INSTRUMENTAIS DA VIDA DIARIA:
| OBSERVACIÓNS/VALORACIÓN |
Capacidade para usar o teléfono Usa o teléfono por iniciativa propia (0) É capaz de marcar algúns números familiares e mantén unha conversa coherente (1) É capaz de contestar, pero non de marcar e mantén unha conversa coherente (2) Non usa o teléfono ou o pode usar pero non mantén conversas coherentes (3) |
|
Compras Independente (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Totalmente incapaz de comprar por motivos físicos ou psíquicos (3) |
|
Facer a comida Independente (0) É capaz de preparar a comida se lle proporcionan os ingredientes (1) Pode facer a comida pero non segue unha dieta adecuada (2) Necesita que lle preparen a comida ou precisa dunha supervisión total e estrita de todo o proceso (3) |
|
Coidado da casa Independente (0) Necesita axuda ou supervisión doutra persoa (1) Non pode participar en ningunha tarefa doméstica ou precisa dunha supervisión total e estrica do proceso (3) |
|
Uso de medios de transporte Independente (0) Pode usar o autobús pero con axuda ou supervisión (1) Precisa usar un taxi ou transporte adaptado e non pode usar o autobús por razóns físicas ou psíquicas (2) Non pode viaxar en absoluto (3) |
|
Control da medicación Independente(0) Pode tomar a doses se está preparada previamente por outra persoa (1) Non é capaz de tomar a medicación por razóns físicas ou psíquicas (2) |
|
Anexo 2.D
Pode manexar os asuntos económicos (uso e comprensión dos cartos) SI NON |
|
4. DIAGNÓSTICOS:
5. OBSERVACIÓNS:
LEXISLACIÓN APLICABLE - Ordenanza do servizo de axuda no fogar Concello de Oroso((BOP nº do de 2017)
|
¿¿¿....... , ..... de......................................de 200...
SINATURA DO/A DOUTOR/A
Asdo:
|
Anexo 3
SOLICITUDE DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
BAREMO PARA DETERMINAR A ASIGNACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
1.-VALORACIÓN SITUACIÓN SOCIOPERSOAL E FUNCIONAL DO/A SOLICITANTE
FACTOR-1: AUTONOMÍA PERSOAL (máximo total 40 puntos)
A.-PERSOAS CON MINUSVALIA OU DEPENDENCIA
O valor asignado en función da falta de autonomía das persoas será o que se deduza da valoración realizada polos órganos oficiais competentes para a valoración da discapacidade e do grao de dependencia.
As persoas dependentes valoradas que teñan dereito á prestación pola vía de acceso directo do sistema da dependencia (PIA con acceso efectivo ao servizo de axuda no fogar), non poderán acceder polo sistema de libre concorrencia.
A asignación de valor en función do factor ¿autonomía persoal" realizarase de acordo coa seguinte táboa:
TÁBOA DE EQUIVALENCIAS PARA A VALORACIÓN DO NIVEL DE AUTONOMÍA PERSOAL | |||||||||
De 33%
a
64% de
disca- pacidade |
De 65%
a
74% de
disca- pacidade | 75%-100% |
| 81%-87% |
| 88%-93% |
| 94%-100% | Grao de discapacida de en menores de 18 anos sen valoración de ATP ou BVD |
75%-100% discapa cidade e ata 14 pts ATP |
| 75%-100% disca pacidade e 15-29 pts ATP |
| 75%-100% disca pacidade e 30-44 pts ATP |
| 75%-100% disca pacida de e 45-72 pts ATP | Grao de Discapacidade + Axuda Terceira Persoa. ATP RD 1971/1999 | ||
75% discapaci dade e ata 24 pts BVD | 25-39 pts BVD | 40-49 pts BVD | 50-64 pts BVD | 65-74 pts BVD | 75-89 pts BVD | 90-100 pts BVD | Grao de Discapacidade + Axuda Terceira Persoa. Puntuación BVD (RD. 504/2007) | ||
| Grao I, Nivel 1 | Grao I, Nivel 2 | Grao II, Nivel 1 | Grao II, Nivel 2 | Grao III, Nivel 1 | Grao III, Nivel 2 | Situación de dependencia. Decreto 176/2007 | ||
5 pts | 10 pts | 14 pts | 20 pts | 24 pts | 30 pts | 32 pts | 38 pts | 40 pts | PUNTUACIÓN Nivel de Autonomía persoal |
Puntos
Total puntos autonomía persoal |
|
B.-OUTROS CASOS VALORACIÓN AUTONOMIA PERSOAL ( INFORME MÉDICO ANEXO 2)
Total puntos autonomía persoal |
|
FACTOR-2: APOIO SOCIAL (máximo total 20 puntos)
Puntos
A persoa vive soa e carece de familiares e/ou redes distintas de apoio (20 puntos) |
| |||
| ||||
|
| |||
A persoa vive soa, carece de familiares e só ten apoio do contorno veciñal ou outras redes (18 puntos) |
| |||
| ||||
|
| |||
A persoa convive con persoa sen capacidade para atendelo (ata 12 puntos): |
| |||
|
| |||
| Cunha persoa maior de 70 anos (3 puntos) |
|
|
|
| Cunha persoa con discapacidade ou dependencia (3 puntos) |
|
|
|
| Cunha persoa que carece de tempo (3 puntos) |
|
|
|
| Con incapacidade para organizarse (3 puntos) |
|
|
|
|
|
|
| |
Os familiares néganse a atendelo/a aínda que teñan posibilidades (8 puntos) |
| |||
|
| |||
Vive só/soa pero hai familiares con posibilidade de atendelos no mesmo concello ou a menos de 20 km (5 puntos) |
| |||
| ||||
|
| |||
Está ben atendido (0 puntos) |
|
Total puntos apoio social |
|
FACTOR-3: SITUACIÓN FAMILIAR/SOCIALIZACIÓN MENORES (máximo total 20 puntos)
3.1. Conflito (máximo total 4 puntos) Puntos
Cun membro xerador de conflito de nivel moderado (1 punto) |
|
|
|
Cun membro xerador de conflito de nivel grave (2 puntos) |
|
|
|
Con máis dun membro xerador de conflito de nivel moderado (3 puntos) |
|
|
|
Con máis dun membro xerador de conflito de nivel grave (4 puntos) |
|
3.2. Limitacións de rol (máximo total 2 puntos) Puntos
Familias nas que ambos proxenitores ou titores teñan importantes limitacións físicas ou psíquicas para proporcionar unha axeitada atencións aos menores (2 puntos) |
|
|
3.3. Monoparentalidade (máximo total 2 puntos) Puntos
Familias monoparentais que por distintas circunstancias (saúde, traballo, idade avanzada...) non poidan atender aos menores (2 puntos) |
|
|
3.4. Habilidades parentais (máximo total 2 puntos) Puntos
Familias con escasas habilidades parentais (carencia de hábitos alimenticios, aseo persoal, administracións do orzamento, ausencia de roles, organización...) (2 puntos) |
|
|
3.5. Número de menores (máximo total 10 puntos) Puntos
Un menor (3 puntos) |
|
Dous menores (5 puntos) |
|
Tres menores (7 puntos) |
|
Catro ou máis menores (10 puntos) |
|
Total puntos situación familiar/socialización menores |
|
FACTOR-4: OUTROS ASPECTOS SOCIAIS (máximo total 20 puntos)
4.1. Vivenda (total 10 puntos) Puntos
Non hai luz eléctrica (1 punto) |
|
Non hai auga corrente (1 punto) |
|
Non posúe WC (1 punto) |
|
Non posúe cuarto de baño completo (1 punto) |
|
Non ten neveira (1 punto) |
|
Non ten quentador (1 punto) |
|
Non ten lavadora (1 punto) |
|
Non reúne condicións mínimas de hixiene/habitabilidade (1 punto) |
|
Existen barreiras arquitectónicas no interior da vivenda (1 punto) |
|
Existen barreiras arquitectónicas no exterior da vivenda (1 punto) |
|
4.2. Integración no contorno (total 10 puntos) Puntos
Situación de illamento ou de rexeitamento (10 puntos) |
|
Ausencia de relacións sociais (6 puntos) |
|
Existen escasas relacións coas persoas do contorno (4 puntos) |
|
Integración axeitada no contorno (0 puntos) |
|
Total puntos outros aspectos sociais |
|
Puntos
TOTAL XERAL |
|
FACTOR-5 SITUACIÓN ECONÓMICA (TOTAL 6puntos)
CAPACIDADE ECONOMICA | PUNTOS |
≤ 100% IPREM | 6 |
> 100% IPREM ≤ 200 % IPREM | 5 |
>200 % IPREM ≤ 300 % IPREM | 4 |
>300 % IPREM ≤ 400 % IPREM | 3 |
>400 % IPREM ≤ 500 % IPREM | 2 |
>500 % IPREM | 1 |
TOTAL |
|
Anexo 4.A
INFORME SOCIAL
CONCELLO:
Motivo: Solicitude do servizo de axuda no fogar
| Traballador a social :
Nº de colexiada:
|
DATOS DE IDENTIFICACIÓN DA PERSOA SOLICITANTE
NOME E APELIDOS:
| DNI:
|
DATA DE NACEMENTO:
| Nº SEGURIDADE SOCIAL:
|
ENDEREZO:
| TELÉFONOS:
|
É UNHA SITUACIÓN DE EMERXENCIA SOCIAL
SI NON
|
ESPECIFICAR O MOTIVO:
|
1. COMPOSICIÓN DO GRUPO DE CONVIVENCIA (1)
NOME E APELIDOS | PARENTESCO | DATA DE NACEMENTO | ESTADO CIVIL | SITUACION LABORAL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. FAMILIARES OU PERSOAS ACHEGADAS NON CONVIVINTES (1)
APELIDOS E NOME | PARENTESCO | ENDEREZO | TELÉFONO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) indicar cal é o membro da familia, ou persoa, que asume o rol de coidador/a principal, en caso de que exista.
Anexo 4.B
3. SITUACIÓN SOCIOFAMILIAR
3.1. Situación de convivencia e relacións e apoios familiares
Vive coa parella e/ou familia, a relación de convivencia e as atencións e apoios que recibe son os adecuados
Vive coa parella e/ou familia e/ou outros , pero existen limitacións para prestarlle o apoio necesario ven por sobrecarga, carencias, deterioro das relacións o outros motivos
Vive só/a , e ten fillos e /ou familiares próximos que non cobren as súas necesidades de atención
Vive só/a ,non ten familiares de apoio ou se os ten está desatendido/a pola familia
Observacións/valoración: ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
3.2. Relacións e contactos sociais
Mantén relacións sociais fóra do domicilio con normalidade
Só relaciónase coa súa familia ou veciños/as, aínda que sae da casa
Só relaciónase coa súa familia, raramente sae da casa
Non sae do seu domicilio, recibe familia ou visitas (> 1 por semana)
Non sae do domicilio, nin recibe visitas ( < 1 por semana)
Observacións/ valoración: ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
3.3. Apoios /rede social
Recibe apoio diario da familia ou o soporte social é bo
Ten soporte social pero é insuficiente
Recibe apoio social formal suficiente (centro de día...)
Non ten ningún soporte social e o precisa
Observacións/ valoración: ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Anexo 4.C
4. SITUACIÓN SOCIOPERSOAL E FUNCIONAL DO SOLICITANTE CON RELACIÓN Ó COTIDO DO PROGRAMA
Necesidades de apoio nas ABVD e cobertura actual das mesmas (explicalas brevemente)
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿.
Necesidades de outros apoios para a mellora da calidade de atención e a promoción da autonomía persoal (explicalas brevemente)
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Responsabilidade e implicación dos familiares na atención das súas necesidades
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Valoración do apoio e coidados que recibe en relación as necesidades de atención que precisa
¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Anexo 4.D
5. SITUACIÓN ECONÓMICA
1. DA PERSOA SOLICITANTE
RENDAS | |
CONCEPTO |
CONTÍA ANUAL |
|
|
CAPITAL MOBILIARIO (xuros ,venda de valores, letras do tesouro¿/accións , contas correntes ¿) | |
ONCEPTO |
CONTIA ANUAL / VALOR DE PATRIMONIO |
|
|
OUTROS RENDEMENTOS (capital mobiliario, actividades económicas¿.) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
GANANCIAS E PERDAS PATRIMONIAIS (venda de accións , venda de inmobles, reembolso de fondos de investimento¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
BENS INMOBLES | |
CONCEPTO | VALOR CATASTRAL |
Finca urbana e
|
|
TRANSMISIÓNS PATRIMONIAIS (transmisións patrimoniais a titulo oneroso ou gratuíto nos últimos 5 anos) | |
TERCEIROS INTERVENIENTES NESTES ACTOS | VALOR CATASTRAL |
|
|
Anexo 4.E
2. DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR
NOME E APELIDOS
|
DNI |
PARENTESCO |
|
|
|
INGRESOS NETOS (pensións, prestacións económicas ,retribucións pecuniarias ¿) | |
CONCEPTO | CONTÍA ANUAL |
|
|
CAPITAL MOBILIARIO (xuros ,venda de valores, letras do tesouro¿/accións , contas correntes ¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL / VALOR DE PATRIMONIO |
|
|
OUTROS RENDEMENTOS (capital mobiliario, actividades económicas¿.) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
GANANCIAS E PERDAS PATRIMONIAIS (venda de accións , venda de inmobles, reembolso de fondos de investimento¿) | |
CONCEPTO | CONTIA ANUAL |
|
|
BENS INMOBLES | |
CONCEPTO | VALOR CATASTRAL |
|
|
TRANSMISIÓNS PATRIMONIAIS (transmisións patrimoniais a titulo oneroso ou gratuíto nos últimos 5 anos) | |
TERCEIROS INTERVENIENTES NESTES ACTOS | VALOR CATASTRAL |
|
|
Anexo 4.F
6. CARACTERISTICAS DA VIVIENDA
6.1.Tipo de vivenda
Piso
Vivenda unifamiliar
Infravivenda/chabola
Outros (especificar)¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
6.2.Réxime de tenza
Propia
Propia con préstamo hipotecario Gasto mensual ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Alugada Gasto aluguer¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Cedida
Outros( especificar)¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
6.3 Equipamento e adaptabilidade
Calefacción Teléfono Ascensor Auga Corrente Auga quente | Luz eléctrica Retrete, Cuarto de baño
Barreiras arquitectónicas SI NON |
|
Indicar cales:
|
6.4. Características da zona
Localización da vivenda Núcleo urbano Fora do núcleo urbano Zona rural Zona rural illada
| Accesibilidade, medios de comunicación ós equipamentos e servizos
Proximidade Pouca distancia/accesos aceptables Distancia media/accesos con certas deficiencias Moita distancia/vías de acceso deficientes |
Observacións/ valoración: ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
Anexo 4.G
7. DATOS DE SAÚDE:
Especial referencia á existencia de persoas con dependencia ou minusvalía na unidade familiar
8. OUTROS DATOS DE INTERESE RELACIONADOS CO OBXECTIVO DO INFORME
Se o /a solicitante ten outros apoios informais de interese para a súa situación, etc.
9. INTERPRETACIÓN E VALORACION PROFESIONAL
10. PUNTUACIÓN ACADADA SEGUNDO O BAREMO
11. PROPOSTA DE INTERVENCIÓN
Nº horas atención mensuais | Nº días á semana | Días da semana | Horario aproximado | |||||
|
| L | M | Me | X | V
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A traballadora social
ACORDO DE SERVIZO
Contrato de aceptación do servizo de axuda no fogar do Concello de Oroso
Libre concorrencia / Dependencia
Reunidos en ........................................................o día ................................ ....................... dunha parte don/dona..¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿.con DNI:¿¿¿¿¿¿¿¿.......
E doutra ............................................................................, en calidade de Traballadora social, colexiada número ¿¿¿.responsable técnica do servizo de axuda no fogar do Concello de Oroso
ACORDAN:
1. Que o Concello de Oroso prestará o Servizo de Axuda no Fogar (SAF, á persoa arriba citada, dende o día _______ do _________ de 200__.
2. Que a prestación do Servizo de Axuda no Fogar se realizará por un prazo Indefinido no caso de usuarias derivadas do Sistema de Atención ou por un prazo de________ con posibilidade de prórroga segundo valoración técnica dos Servizos Sociais Comunitarios do Concello.
3. Que o SAF se levará a cabo os días da semana ______________________, en horario de________________; por un total de ____ horas semanais.
4. Que segundo a documentación que consta no expediente , a capacidade económica da usuaria do SAF é de ___________euros mensuais , e atendendo ao Decreto 99/2012, á Orde do 22 de xaneiro de 2009 que regula o servizo de axuda no fogar , a ordenanza reguladora do Concello de Oroso (BOP núm. do de 2017) que regula o prezo público do SAF, e á aplicación do baremo que corresponde, correspóndelle unha porcentaxe do ________% sobre o custo do servizo polo que comprométese a aportar _________euros por hora prestada ,
5. Que a persoa usuaria acepta domiciliar o abono da taxa do SAF establecido no punto 4º, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.
6. Que, de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:
Atencións de carácter persoal
Atencións de carácter apoio psicosocial
Atencións de carácter doméstico
Atencións de carácter socio-educativo
Atencións de carácter técnico e complementario
----------------------------------------------------------------
7. Que as tarefas que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF, e que serán levadas acabo polo persoal auxiliar do servizo serán as contempladas no proxecto de intervención individual deseñado pola entidade prestadora (plan de Traballo) , conforme a este Acordo de Servizo
8. Que, así mesmo, a persoa usuaria, a súa familia ou persoas achegadas se comprometen a levar a cabo o resto das tarefas non contempladas neste Acordo de Servizo
9. Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste acordo, deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e a persoa responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.
10.Que o servizo se prestará atendendo ás condicións reguladas na Orde do 22 de xaneiro do 2009 que regula o servizo de axuda no fogar e na Ordenanza Municipal sobre o SAF, onde están recollidos os dereitos e obrigas da persoa usuaria, as suspensións ou extincións do servizo.
11.Que existe un libro de reclamacións a disposición das persoas usuarias nas dependencias da entidade
12.Que co presente acordo do servizo se lle entrega á persoa usuaria unha copia da ordenanza reguladora do servizo no fogar debidamente visada.
Ambas partes dan a súa conformidade ó presente acordo de prestación do SAF, e o asinan
En ¿¿¿¿¿¿¿¿¿ a ¿¿ de ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿.de 200¿..
A persoa usuaria O técnico
responsable
Anexo 6
PROXECTO DE INTERVENCIÓN DO SAF
1.- DATOS DE IDENTIFICACIÓN:
Nome e apelidos:
D.N.I:
Data de nacemento: Sexo:
Enderezo:
Teléfono:
Data de inicio servizo: Data do proxecto: Data fin :
Elaborado por:
2.- TIPOLOXÍA DO SERVIZO E ATENCIÓNS A PRESTAR:
Tipo de servizo: Grado/Nivel de dependencia:
Horas concedidas: Horas de prestación (mensual/semanal):
Antecedentes e observacións:
HORARIO | LUNS | MARTES | MERCORES | XOVES | VENRES | SABADO | DOMINGO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tipo de atención a prestar:
Atencións de carácter persoal
Atencións de carácter doméstico
Atencións de carácter complementario
Atencións de carácter psicosocial e educativo
Perfil dos/as profesionais:
Traballador/a social do Concello:
Traballador/a social da empresa xestora
Auxiliar/es de axuda no fogar:
3.-OUTROS SERVIZOS/APOIOS PRESTADOS:
|
|
|
4.- OBXECTIVOS DO SERVIZO PROPOSTO:
Obxectivos:
A PERSOA | |
| Saúde física e funcional: |
| Incrementala autonomía da persoa atendida para que poida permanecer vivindo na súa casa o maior tempo posible. |
| Fomentar o desenrolo de hábitos saudables (alimentación, hixiene, exercicio físico,...) |
| Control da cronicidade. |
| Favorecer a intervención en coidados paliativos específicos. |
| Mantemento do equilibrio de saúde a través de actuacións preventivas específicas. |
| Saúde Mental: |
| Acadar cambios condutuais na persoa tendentes a mellorar a súa calidade de vida. |
| Favorecela prevalencia de sentimentos positivos ante a vida, desterrando actitudes nihilistas e autocompasivas |
| Saúde Social: |
| Facilitarlle a realización de tarefas e actividades que non pode realizar por si soa, sen interferir na súa capacidade de decisión |
| Previr situacións de dependencia e/ou exclusión social. |
| Fomento da creación de redes sociais de apoio |
O FOGAR | |
| Adecuar a vivenda ás necesidades da persoa atendida mediante reparacións, adaptacións, e/ou instalación de axudas técnicas. |
| Conservar as condicións de habitabilidade da vivenda. |
| Aumentala seguridade persoal. |
A FAMILIA COIDADORA | |
| Formación das persoas coidadoras en habilidades de coidado. |
| Apoiar e/ou intervir no proceso de cambio xurdido pola situación de dependencia. |
A CONTORNA | |
| Potenciar o desenrolo de actividades na propia casa e no entorno comunitario, dentro das posibilidades reais da persoa. |
| Mellorar o equilibro persoal do individuo, da súa familia, e do seu entorno mediante o reforzamento dos vínculos familiares, veciñais e de amizade. |
| Potencialas relacións sociais, estimulando a comunicación co exterior, e paliar así posibles problemas de illamento. |
OUTROS | |
|
|
|
|
5.-PERIOCIDADE DO SEGUEMENTO: bimensual
6.-PRAZO REVISIÓN DO PROXECTO:
ANEXO DESGLOSE DAS TAREFAS DO PROXECTO DE INTERVENCIÓN
| ATENCIÓNS DE CARÁCTER PERSOAL | MAÑÁ | MEDIODÍA | TARDE | NOITE | PERIODICIDADE | ||
DIARIO | SEMANAL | SEGÚN NECESIDADE | ||||||
MOBILIZACIÓNS | Levantar e deitar |
|
|
|
|
|
|
|
Incorporación cama/cadeira |
|
|
|
|
|
|
| |
Transferencias |
|
|
|
|
|
|
| |
Cambios posturais |
|
|
|
|
|
|
| |
Axudar a subir e baixar escaleiras |
|
|
|
|
|
|
| |
Apoio nos desprazamentos |
|
|
|
|
|
|
| |
HIXIENE PERSOAL | Aseo completo |
|
|
|
|
|
|
|
Aseo parcial (membros superiores, inferiores, pés¿) |
|
|
|
|
|
|
| |
Cambio de cueiro |
|
|
|
|
|
|
| |
Botar cremas |
|
|
|
|
|
|
| |
Masaxes |
|
|
|
|
|
|
| |
Peitear |
|
|
|
|
|
|
| |
Depilar/afeitar |
|
|
|
|
|
|
| |
Lavar os dentes |
|
|
|
|
|
|
| |
Arranxo de unllas |
|
|
|
|
|
|
| |
Cambio ou baleirar a bolsa |
|
|
|
|
|
|
| |
Cambio de colectores |
|
|
|
|
|
|
| |
Cortar pelo |
|
|
|
|
|
|
| |
Axudar a vestir/espir |
|
|
|
|
|
|
| |
Limpar axudas técnicas |
|
|
|
|
|
|
| |
Exercicios de mantemento físico e cognitivo |
|
|
|
|
|
|
| |
Supervisar hixiene persoal |
|
|
|
|
|
|
| |
| ||||||||
MEDICACIÓN | Solicitar citas médicas |
|
|
|
|
|
|
|
Supervisar medicación |
|
|
|
|
|
|
| |
Recollida de receitas |
|
|
|
|
|
|
| |
Comprar medicación |
|
|
|
|
|
|
| |
Administrar medicación (vía oral, rectal, tópica) |
|
|
|
|
|
|
| |
Control da glucosa |
|
|
|
|
|
|
| |
Administrar insulina (vía oral inxectable) |
|
|
|
|
|
|
| |
Administrar eparina |
|
|
|
|
|
|
| |
Administrar osíxeno e aerosois |
|
|
|
|
|
|
| |
Control da tensión |
|
|
|
|
|
|
| |
Cambio de parches |
|
|
|
|
|
|
| |
Curas menores |
|
|
|
|
|
|
| |
Rexistro de actividade de inxestión e recollida de eliminación |
|
|
|
|
|
|
|
| ATENCIÓNS DE CARÁCTER DOMÉSTICO | MANÁ | MEDIODÍA | TARDE | NOITE | PERIODICIDADE | |||
DIARIO | SEMANAL | SEGÚN NECESIDADE | |||||||
LIMPEZA E MANTEMENTO DO FOGAR | Facer a cama |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cambiar a cama |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpeza básica cuarto de baño |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpeza básica de la habitación |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpeza da cociña |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpar mesados |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpar armarios de cociña |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Ordenar utensilios de cociña e comida |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Varrer |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Fregar chans |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Ordenar a casa |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Fregar louza |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpar portas |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Facer compra segundo necesidade |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Comprobar billas, luz¿. |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Facer pequenas reparacións domésticas |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Sacar o lixo |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Comprobar telefonía móbil, teleasistencia |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Ventilar habitación |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Acender o lume e poñer calefacción |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Limpar escaleiras |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Supervisar tarefas domésticas |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
| ||||||||
ALIMENTACIÓN | Planificar menús e dietas |
|
|
|
|
|
|
|
|
Preparación de alimentos |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Poñer e recoller a mesa |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Administrar comida |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Administrar comida por sonda |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Supervisar alimentación |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Xestión económica de aprovisionamento |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
| ||||||||
COIDADO DA ROUPA | Poñer a lavadora |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tender a roupa |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Recoller a roupa |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Ordenar a roupa nos armarios |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Pasar o ferro |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Coser |
|
|
|
|
|
|
|
| |
Comprar roupa |
|
|
|
|
|
|
|
|
ATENCIÓN DE CARÁCTER COMPLEMENTARIO | MANÁ | MEDIODÍA | TARDE | NOITE | PERIODICIDADE | ||
DIARIO | SEMANAL | SEGÚN NECESIDADE | |||||
Acompañamento ao médico |
|
|
|
|
|
|
|
Facer compras e/ou outras xestións |
|
|
|
|
|
|
|
Xestións telefónicas |
|
|
|
|
|
|
|
Xestión da correspondencia |
|
|
|
|
|
|
|
Estimulación física e cognitiva |
|
|
|
|
|
|
|
Acompañamento centro de día, ocio, etc. |
|
|
|
|
|
|
|
Creación ou mantemento de redes sociais |
|
|
|
|
|
|
|
Calquera outra tarefa que se considere necesaria para a atención integral da persoa usuaria |
|
|
|
|
|
|
|
Asinado en , a de 201
Visto e prace da T. S. Concello de
| T.S. da Empresa | Recibida copia: P. Usuaria/Responsable | Recibida copia: Auxiliar /es |
ANEXO 7
AUTORIZACIÓN DEL INTERESADO PARA RECABAR DATOS TRIBUTARIOS A LAS ADMINISTRACIONES TRIBUTARIAS DEL ESTADO Y COMUNIDAD AUTÓNOMA SOBRE EL NIVEL DE RENTA
La/s personas abajo firmantes autorizan al Ayuntamiento de Oroso a solicitar a la Agencia Estatal de Administración Tributaria y a la Xunta de Galicia información de naturaleza tributaria para la comprobación de datos de renta del solicitante y las personas relacionadas en el apartado B de esta solicitud, a los efectos de la participación en el proceso de obtención de plaza en la prestación del servicio de Ayuda a Domicilio, así como la determinación y comprobación de las tarifas aplicables por su utilización.
Esta autorización se otorga al amparo del artículo 95.1 k) de la ley 58/2003 General Tributaria que permite, previa autorización del interesado, la cesión de los datos tributarios que precisen las administraciones públicas para el ejercicio de sus funciones y de acuerdo con el artículo 14 del Reglamento del Servicio.
La presente autorización tendrá validez mientras se tenga la condición de usuario del servicio de Ayuda a Domicilio o se permanezca en la lista de espera de plaza, hasta el momento de baja o renuncia como usuario, sin perjuicio del derecho de revocación expresa por escrito dirigido al Alcalde-Presidente del ayuntamiento.
A.- DATOS DEL USUARIO O TUTOR SOLICITANTE DEL INGRESO EN EL SERVICIO
APELLIDOS Y NOMBRE: | |
NIF | FIRMA |
B.- DATOS DE OTROS MIEMBROS DE LA UNIDAD DE CONVIVENCIA MAYORES DE 18 AÑOS
PARENTESCO CON EL SOLICITANTE | NOMBRE Y APELLIDOS | NIF | FIRMA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En Oroso, a ____ de_____________ de _________"
Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios
A ordenanza dispón a súa entrada en vigor unha vez publicado o seu texto completo no Boletín oficial da Provincia, e transcorrido o prazo previsto no artigo 65.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:
¿El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo."
Ó no ter coñecemento da fecha exacta da recepción da comunicación do acordo, o Servizo de Asistencia Económica a Municipios toma como fecha estimada da súa entrada en vigor o prazo de quince días hábiles a partir da publicación definitiva.