Frades - ORDENANZA REGULADORA DOS SERVIZOS SOCIAIS ESPECIALIZADOS DO CONCELLO DE FRADES

Publicación provisional: 12/04/2024 BOP Nº: 72
Publicación definitiva: 04/06/2024 BOP Nº: 107
Aplicable dende: 05/06/2024

Artigo 1.-

Os servizos sociais especializados (podoloxía, perruquería, fisioterapia, hixiene postural, lavandería, prevención da dependencia¿) teñen por obxecto promover a autonomía persoal no medio habitual das persoas con limitacións para as actividades básicas e instrumentais da vida diaria. Poderán prestárselle a calquera persoa para a cal, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, atenderanse persoas maiores con déficit de autonomía e persoas con discapacidade recoñecida, especialmente cando carezan de apoio social no seu medio inmediato.

Este conxunto de atencións serán realizadas por persoal cualificado e sempre coa supervisión técnica dos servizos sociais comunitarios do concello.

Estes programas e/ou atencións, poderán complementar ou non á axuda no fogar.

Artigo 2.-

Os requisitos xerais para acceder ós servizos son:

- Empadroamento e residencia efectiva no Concello de Frades con 6 meses de antigüidade a lo menos.

- Ser persoas maiores de 65 anos, con dificultades de mobilidade ou autonomía determinados polo informe médico, ou con discapacidade/ dependencia recoñecida

- Non presentar un estado de deterioro físico ou psiquiátrico tal que precise dun internamento nun centro asistencial.

- Estar ó correntes das súas obrigas tributarias e coa Seguridade Social, podendo autorizar ó concello a súa comprobación.

Excepcionalmente poderán ser beneficiarias as persoas que non cumpran estes requisitos, previo informe do traballador social, sempre que a gravidade ou urxencia da situación fagan necesaria esta axuda.

Artigo 3.-

As solicitudes da prestación do servizo serán facilitadas polos servizos sociais do concello, e á mesma xuntarase a seguinte documentación:

· DNI de todos os membros da unidade de convivencia.

· Xustificantes de ingresos económicos da unidade familiar.

· Informe médico segundo modelo

· Certificado de discapacidade o dependencia (se é o caso)

· Calquera outro documento que se considere necesario para a valoración da solicitude e que teña relación cos aspectos valorados nesta.

A solicitude e documentación presentada será estudada e valorada polo traballador social, por orde de entrada, e emitirá un informe no que se porá de manifesto se a persoa interesada cumpre os requisitos sinalados para percibir a prestación.

Artigo 4.-

A Alcaldía ou órgano municipal competente, logo de ver o informe-proposta resolverá a adxudicación da axuda no prazo máximo de 15 días hábiles. Se transcorrido este prazo, a solicitude non é respostada polo concello, considerarase desestimada

O prazo de solicitude permanecerá aberto todo o ano

Os usuarios dos servizos sociais especializados do Concello de Frades, terán os seguintes dereitos:

- Ser tratados co respecto debido á súa dignidade, intimidade e autonomía.

- Acceder á axuda en condicións de igualdade e non discriminación.

- O tratamento confidencial dos seus datos de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.

- A unha asistencia personalizada acorde ás súas necesidades específicas, coa calidade e duración prescritas en cada caso

Artigo 5.-

Os usuarios terán, ademais das obrigas que resulten do conxunto do ordenamento xurídico os seguintes deberes:

- Cumprir as normas, os requisitos e o procedemento para acceder ós diferentes servizos.

- Cumprir cas condicións do servizo, facilitar e colaborar na execución das tarefas do persoal, poñendo os medios necesarios.

- Facilitar e cooperar no seguimento, na avaliación e na inspección do servizo.

O incumprimento inxustificado e non comunicado dalgún destes deberes e obrigas por parte da persoa usuaria, ou persoa en que delegue, poderá implicar a suspensión cautelar ou a extinción da prestación do servizo.

O Concello de Frades prestará estes servizos ben directamente ou ben a través de entidades privadas debidamente autorizadas.

Artigo 6.-

No caso de que os servizos non conten con capacidade para atender todas as solicitudes elaborarase unha lista de agarda á que se accederá pola puntuación determinada por:

- Informe médico: o punto de corte establecese en ≤ 60 puntos (baseado no Indice de Barthel que valora a capacidade individual para realizar as actividades da vida diaria)

- Valoración de risco social, realizada polo traballador social. O punto de corte mínimo establecese en 12 puntos (baseada na escala de valoración sociofamiliar de Gijón)

- Capacidade económica segundo o seguinte baremo:

CAPACIDADE ECONÓMICA

PUNTUACION

Inferior ou igual ó IPREM

50

Máis do 100% e igual ou inferior ó 150% do IPREM

30

Máis do 150% e igual ou inferior ó 200% do IPREM

10

Máis do 200% do IPREM

0



ANEXO


15860.png

15868.png

15875.png

15882.png

 









Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios

  A ordenanza dispón a súa entrada en vigor ao día seguinte da súa publicación no B.O.P., pero se debe ter en conta que o artigo 70.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril , reguladora das Bases do Réxime Local establece que:

¿¿..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el ¿Boletín Oficial" de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en la Ley 39/1988, de 28 de diciembre, Reguladora de las Haciendas Locales....." (desde el 10 de marzo de 2004 RDL 2/2004, de 5 de marzo).

Artigo 65.2: ¿El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo."