Santa Comba - Ordenanza municipal reguladora da ocupación de terreos de uso público con mesas e cadeiras

Publicación provisional: 13/07/2009 BOP Nº: 156
Publicación definitiva: 13/10/2009 BOP Nº: 220
Aplicable dende: 30/10/2009

FUNDAMENTO

Tendo en conta o baleiro normativo nesta materia e co obxecto de regular o aproveitamento privativo ou especial do dominio público, faise necesario aprobar polo órgano competente esta Ordenanza.

Artigo 1.- Obxecto

A presente Ordenanza ten por obxecto regular os aproveitamentos privativos ou especiais de terreos municipais de uso público mediante a instalación de mesas e cadeiras no termo municipal de Santa Comba.

O uso e aproveitamento de terreos suxeitarase a autorización administrativa. Todas as licencias se outorgarán deixando a agás o dereito de propiedade e.sen prexuízo de terceiros, o exercicio da actividade desenvolverase a risco e ventura dos interesados.

A licenza non poderá ser arrendada, subarrendada, nin cedida, directa ou indirectamente, en todo ou en parte.

A presente ordenanza non será de aplicación aos actos de ocupación da vía pública que sendo de carácter hostaleiro realícense con ocasión de feiras, festexos, actividades deportivas e análogas, os cales se suxeitarán ás súas normas específicas.

Artigo 2.- Solicitantes

Poderán solicitar autorización para instalación de veladores as persoas físicas ou xurídicas que cumpran os seguintes requisitos:

1.- Ser titular da licenza de apertura dun establecemento destinado á actividadde café, bar, restaurante, mesón, xeladería ou similar.

2.- Estar ao corrente do cumprimento das obrigas tributarias co Concello de Santa Comba.

3.- Aboar a taxa correspondente segundo a Ordenanza Fiscal reguladora da taxa por ocupación de terreos de uso público.

Artigo 3.- Concepto

Enténdese por terraza o conxunto de veladores instalados por un establecemento na vía pública. A terraza poderá estar integrada por veladores, parasois ou sombrillas e por elementos móbiles de separación. En ningún caso permítese a instalación de máquinas

Considérase velador o conxunto composta por mesa e catro cadeiras.

TÍT. II.- REQUISITOS PARA A INSTALACIÓN

Artigo 4.- Condicións da vía pública

1.- Só concederase autorización cando o establecemento solicitante se vaia situar nunha vía pública cuxas características permitan a ocupación sen causar prexuízo ou detrimento ao tránsito peonil e á libre circulación de persoas, e sempre que o aproveitamento non derive perigo para a seguridade das persoas e bens nin interrompa a evacuación do local propio ou dos lindeiros.

2.- A terraza non poderá afectar os accesos a locais ou edificios contiguos nin invadirá os espazos de escaparates doutras locais. Tampouco poderá interromper o acceso a pasos de viandantes.

3.- A autorización para ocupación da vía pública con veladores non implica

autorización algunha para efectuar obras no pavimento.

4.- O número de veladores autorizados determinarase en función das condicións da vía pública na que se pretenda instalar.

5.- A superficie susceptible de ser ocupada, será con carácter xeral a da beirarrúa lindeiro co establecemento.

6.- Non se instalarán terrazas fronte a pasos de viandantes nin a vaos de vehículos.

7.- As acometidas de todas as instalacións serán subterráneas.

Artigo 5.- Terrazas cubertas.

Excepcionalmente poderanse instalar terrazas cubertas desmontables, autoportantes, incluso pechadas, con carácter temporal, sempre que o seu emprazamento sexa urbanísticamente correcto, a xuízo razoado dos técnicos municipais. As instalacións permanentes serán obxecto de concesión administrativa. As terrazas poden ser adosadas ou exentas, en todo caso han de cumprir os seguintes requisitos:

- O conxunto será transparente, a estrutura será lixeira, non podendo sobrepasar ningún elemento da construción os 3,00 m de altura.

- A dimensión máxima da terraza exterior non poderá sobrepasar a dimensión da fachada á que está adscrita

- Autorízase unha soa terraza por local.

O solicitante presentará proxecto técnico de terraza asinado por técnico competente e visado, sinalando cores e características da áncora, o cal será informado polos servizos Técnicos Municipais e aprobado polo Alcalde-Presidente ou Concelleiro en quen delegue.

TÍT.III.- PROCEDEMENTO DE CONCESIÓN DE AUTORIZACIÓNS.

Artigo 6.- Solicitudes

1.- A solicitude de primeiro aproveitamento deberá reunir os seguintes requisitos:

a.) Titular da licenza de apertura e representante, se é o caso.

b.) Nome comercial e dirección do establecemento.

c.) Copia da licenza municipal de apertura a favor do solicitante.

d.) Plano de situación do local.

Plano a escala 1:100 e limitado da terraza sinalando:

a.) Implantación da terraza

b.) Zonas de tránsito peonil afectadas

d.) Fotografía do lugar.

e.) Memoria descritiva de materiais e cores.

f.) Certificado da Tesourería Municipal de acharse ao corrente do cumprimento das obrigas tributarias con esta casa Do concello.

g) O solicitante deberá dispoñer e presentar seguro de responsabilidade civil e de incendios do establecemento principal que deberá estender a súa cobertura aos posibles riscos que puidesen derivarse do funcionamento da instalación.

Artigo 7.- Autorización.

1.- Presentada a solicitude e documentación esixida os Servizos Técnicos Municipais emitirán informes sobre a procedencia da autorización sinalando se a instalación da terraza causaría prexuízo ou detrimento ao tránsito peonil, propoñendo, se é o caso, a redución do número de veladores solicitado, ou un lugar alternativo de ubicación.

2.- A autorización concederase polo Alcalde-Presidente ou Concelleiro en quen delegue e terá vixencia durante o período de tempo que solicite a persoa interesada"

A tarifa por tempada será irreducible, aínda que o aproveitamento non teña lugar a totalidade dos días. Iso, non obstante, durante o transcurso da tempada o titular pode renunciar ao aproveitamento comunicándoo á Administración Municipal, en cuxo caso terá dereito á devolución da diferenza entre a taxa por tempada e a cota resultante da liquidación que corresponda polos días de efectiva ocupación, calculando esta de acordo co artigo que marque a correspondente Ordenanza Fiscal.

Artigo 8.- Renovación das autorizacións.

1.- Os titulares de establecementos poderán solicitar a renovación da autorización durante os anos seguintes sempre que non se altere ningunha das condicións de mobiliario, vía pública ou calquera outra á que se suxeitou a primeira licenza.

2.- Dita renovación solicitarase no mes de xaneiro, previo pagamento da taxa por ocupación da vía pública prevista na Ordenanza Fiscal e terá vixencia durante o ano natural para o que se solicite.

3.- Se se modifica algunha das condicións a que se suxeita a primeira licenza, se deberá solicitar de igual forma que no primeiro aproveitamento.

Articulo 9.- Obriga dos titulares

O titular da autorización queda sometido ás seguintes obrigas:

1.- Retirada do mobiliario da terraza da vía pública durante as horas en que o establecemento permaneza fechado ao público.

2.- Mantemento do espazo público ocupado perfectamente limpo.

3.- Exhibición da autorización municipal na propia instalación, sinalando vixencia,número de mesas autorizadas e planos que serviron de base á concesión da licenza.

4.- Evitar todo tipo de molestias ou incomodidades a terceiros.

5.- Pagamento da taxa por ocupación de vía pública segundo a correspondente Ordenanza Fiscal.

Artigo 10.- Prohiblcións

1. Se prohibe a instalación de billares, futbolíns, máquinas recreativas, grellas ou instalacións similares, así como a utilización de aparellos audiovisuais e reprodutores de son.

TIT. V.- RÉXIME SANCIONADOR.

Artigo 11

O incumprimento das obrigas e prohibicións previstas nos artigos anteriores poderá dar lugar á revogación da autorización, retirada da terraza e o inicio dos expedientes sancionadores que procedan.

Artigo 12

A Policía Municipal poderá proceder ao desaloxo de todo o mobiliario que compoña a terraza nos seguintes casos:

a.) Terrazas colocadas sen licenza.

b.) Terrazas cun número de veladores superior ao autorizado.

c.) Terrazas non retiradas da vía pública durante o tempo en que o establecemento estea fechado ao público.

Artigo 13

As infraccións das normas contidas nesta ordenanza se clasifican en leves, graves e moi graves.

1. Son faltas leves:

a) A falta de ornato e limpeza na terraza ou no seu contorno.

b) O deterioración leve nos elementos do mobiliario e ornamentais urbanos anexos ou lindeiros ao establecemento que se produzan como consecuencia da actividade obxecto de a licenza.

2. Son faltas graves:

a) A reiteración por dúas veces na comisión de faltas leves.

b) A ocupación de maior superficie da autorizada en máis dun 10 por 100.

c) A falta de exhibición ou exhibición defectuosa, da lista, rótulo de prezos ou título habilitante da ocupación.

d) A colocación de envases ou calquera clase de elementos fóra do recinto do establecemento principal.

e) A consumición de bebidas fóra do recinto do establecemento no que fosen expedidas.

f) A emisión de ruidos por riba dos límites autorizados.

g) A non exhibición das autorizacións municipais preceptivas aos inspectores ou autoridades municipais que solicíteno.

h) A non instalación dos elementos de limpeza e decorou establecidos por esta ordenanza.

3. Son faltas moi graves:

a) A reiteración en tres faltas graves.

b) A desobediencia aos lexítimos requirimentos dos inspectores e autoridades.

c) Non desmontar as instalacións unha vez terminado o período de licenza ou cando así fose ordenado pola autoridade municipal.

d) Instalar calquera tipo de ornamento non autorizado polos Servizos Municipais.

e) A deterioración grave dos elementos de mobiliario urbano e ornamentais lindeiros ao establecemento como consecuencia da colocación das terrazas.

Artigo. 14- Sancións

a) As faltas leves sancionaranse con multa de ata 750 €

b) As faltas graves sancionaranse con multa de 751 a 1500 C.

c) As faltas moi graves sancionaranse con multa de 1501 a 3000 €, podendo ser revogada a licenza e inhabilitar ao adxudicatario para sucesivas autorizacións.

Artigo 15.

Na aplicación das sancións que se establecen no artigo anterior atenderase ao grao de culpabilidade, entidade da falta cometida, perigosidade que implique a infracción, reincidencia ou reiteración e demais circunstancias atenuantes e agravantes que concorran.

Artigo 16.

No caso de destrución ou deterioración do dominio público ocasionado como consecuencia da ocupación, e con independencia das sancións que se establezan, os titulares das licencias quedan obrigados á reparación dos desperfectos.

DISPOSICION TRANSITORIA.

Durante o ano 2009 poderanse presentar ao longo de todo o ano, e a vixencia das autorizacións que se concedan será desde a data de outorgamento ata o 31 de decembro de 2009.

DISPOSICIÓN DERRADEIRA

A presente ordenanza entrará en vigor unha vez publicada integramente no Boletín Oficial da Provincia e transcorra o prazo de quince días previsto no artigo 65.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril.