Santa Comba - Ordenanza municipal reguladora da ocupación de terreos de uso público con mesas e cadeiras
FUNDAMENTO
Tendo en conta o baleiro normativo nesta materia e co obxecto de regular o aproveitamento privativo ou especial do dominio público, faise necesario aprobar polo órgano competente esta Ordenanza.
Artigo 1.- Obxecto
A presente Ordenanza ten por obxecto regular os aproveitamentos privativos ou especiais de terreos municipais de uso público mediante a instalación de mesas e cadeiras no termo municipal de Santa Comba.
O uso e aproveitamento de terreos suxeitarase a autorización administrativa. Todas as licencias se outorgarán deixando a agás o dereito de propiedade e.sen prexuízo de terceiros, o exercicio da actividade desenvolverase a risco e ventura dos interesados.
A licenza non poderá ser arrendada, subarrendada, nin cedida, directa ou indirectamente, en todo ou en parte.
A presente ordenanza non será de aplicación aos actos de ocupación da vía pública que sendo de carácter hostaleiro realícense con ocasión de feiras, festexos, actividades deportivas e análogas, os cales se suxeitarán ás súas normas específicas.
Artigo 2.- Solicitantes
Poderán solicitar autorización para instalación de veladores as persoas físicas ou xurídicas que cumpran os seguintes requisitos:
1.- Ser titular da licenza de apertura dun establecemento destinado á actividadde café, bar, restaurante, mesón, xeladería ou similar.
2.- Estar ao corrente do cumprimento das obrigas tributarias co Concello de Santa Comba.
3.- Aboar a taxa correspondente segundo a Ordenanza Fiscal reguladora da taxa por ocupación de terreos de uso público.
Artigo 3.- Concepto
Enténdese por terraza o conxunto de veladores instalados por un establecemento na vía pública. A terraza poderá estar integrada por veladores, parasois ou sombrillas e por elementos móbiles de separación. En ningún caso permítese a instalación de máquinas
Considérase velador o conxunto composta por mesa e catro cadeiras.
TÍT. II.- REQUISITOS PARA A INSTALACIÓN
Artigo 4.- Condicións da vía pública
1.- Só concederase autorización cando o establecemento solicitante se vaia situar nunha vía pública cuxas características permitan a ocupación sen causar prexuízo ou detrimento ao tránsito peonil e á libre circulación de persoas, e sempre que o aproveitamento non derive perigo para a seguridade das persoas e bens nin interrompa a evacuación do local propio ou dos lindeiros.
2.- A terraza non poderá afectar os accesos a locais ou edificios contiguos nin invadirá os espazos de escaparates doutras locais. Tampouco poderá interromper o acceso a pasos de viandantes.
3.- A autorización para ocupación da vía pública con veladores non implica
autorización algunha para efectuar obras no pavimento.
4.- O número de veladores autorizados determinarase en función das condicións da vía pública na que se pretenda instalar.
5.- A superficie susceptible de ser ocupada, será con carácter xeral a da beirarrúa lindeiro co establecemento.
6.- Non se instalarán terrazas fronte a pasos de viandantes nin a vaos de vehículos.
7.- As acometidas de todas as instalacións serán subterráneas.
Artigo 5.- Terrazas cubertas.
Excepcionalmente poderanse instalar terrazas cubertas desmontables, autoportantes, incluso pechadas, con carácter temporal, sempre que o seu emprazamento sexa urbanísticamente correcto, a xuízo razoado dos técnicos municipais. As instalacións permanentes serán obxecto de concesión administrativa. As terrazas poden ser adosadas ou exentas, en todo caso han de cumprir os seguintes requisitos:
- O conxunto será transparente, a estrutura será lixeira, non podendo sobrepasar ningún elemento da construción os 3,00 m de altura.
- A dimensión máxima da terraza exterior non poderá sobrepasar a dimensión da fachada á que está adscrita
- Autorízase unha soa terraza por local.
O solicitante presentará proxecto técnico de terraza asinado por técnico competente e visado, sinalando cores e características da áncora, o cal será informado polos servizos Técnicos Municipais e aprobado polo Alcalde-Presidente ou Concelleiro en quen delegue.
TÍT.III.- PROCEDEMENTO DE CONCESIÓN DE AUTORIZACIÓNS.
Artigo 6.- Solicitudes
1.- A solicitude de primeiro aproveitamento deberá reunir os seguintes requisitos:
a.) Titular da licenza de apertura e representante, se é o caso.
b.) Nome comercial e dirección do establecemento.
c.) Copia da licenza municipal de apertura a favor do solicitante.
d.) Plano de situación do local.
Plano a escala 1:100 e limitado da terraza sinalando:
a.) Implantación da terraza
b.) Zonas de tránsito peonil afectadas
d.) Fotografía do lugar.
e.) Memoria descritiva de materiais e cores.
f.) Certificado da Tesourería Municipal de acharse ao corrente do cumprimento das obrigas tributarias con esta casa Do concello.
g) O solicitante deberá dispoñer e presentar seguro de responsabilidade civil e de incendios do establecemento principal que deberá estender a súa cobertura aos posibles riscos que puidesen derivarse do funcionamento da instalación.
Artigo 7.- Autorización.
1.- Presentada a solicitude e documentación esixida os Servizos Técnicos Municipais emitirán informes sobre a procedencia da autorización sinalando se a instalación da terraza causaría prexuízo ou detrimento ao tránsito peonil, propoñendo, se é o caso, a redución do número de veladores solicitado, ou un lugar alternativo de ubicación.
2.- A autorización concederase polo Alcalde-Presidente ou Concelleiro en quen delegue e terá vixencia durante o período de tempo que solicite a persoa interesada"
A tarifa por tempada será irreducible, aínda que o aproveitamento non teña lugar a totalidade dos días. Iso, non obstante, durante o transcurso da tempada o titular pode renunciar ao aproveitamento comunicándoo á Administración Municipal, en cuxo caso terá dereito á devolución da diferenza entre a taxa por tempada e a cota resultante da liquidación que corresponda polos días de efectiva ocupación, calculando esta de acordo co artigo que marque a correspondente Ordenanza Fiscal.
Artigo 8.- Renovación das autorizacións.
1.- Os titulares de establecementos poderán solicitar a renovación da autorización durante os anos seguintes sempre que non se altere ningunha das condicións de mobiliario, vía pública ou calquera outra á que se suxeitou a primeira licenza.
2.- Dita renovación solicitarase no mes de xaneiro, previo pagamento da taxa por ocupación da vía pública prevista na Ordenanza Fiscal e terá vixencia durante o ano natural para o que se solicite.
3.- Se se modifica algunha das condicións a que se suxeita a primeira licenza, se deberá solicitar de igual forma que no primeiro aproveitamento.
Articulo 9.- Obriga dos titulares
O titular da autorización queda sometido ás seguintes obrigas:
1.- Retirada do mobiliario da terraza da vía pública durante as horas en que o establecemento permaneza fechado ao público.
2.- Mantemento do espazo público ocupado perfectamente limpo.
3.- Exhibición da autorización municipal na propia instalación, sinalando vixencia,número de mesas autorizadas e planos que serviron de base á concesión da licenza.
4.- Evitar todo tipo de molestias ou incomodidades a terceiros.
5.- Pagamento da taxa por ocupación de vía pública segundo a correspondente Ordenanza Fiscal.
Artigo 10.- Prohiblcións
1. Se prohibe a instalación de billares, futbolíns, máquinas recreativas, grellas ou instalacións similares, así como a utilización de aparellos audiovisuais e reprodutores de son.
TIT. V.- RÉXIME SANCIONADOR.
Artigo 11
Artigo 12
a.) Terrazas colocadas sen licenza.
b.) Terrazas cun número de veladores superior ao autorizado.
c.) Terrazas non retiradas da vía pública durante o tempo en que o establecemento estea fechado ao público.
Artigo 13
1. Son faltas leves:
a) A falta de ornato e limpeza na terraza ou no seu contorno.
b) O deterioración leve nos elementos do mobiliario e ornamentais urbanos anexos ou lindeiros ao establecemento que se produzan como consecuencia da actividade obxecto de a licenza.
2. Son faltas graves:
a) A reiteración por dúas veces na comisión de faltas leves.
b) A ocupación de maior superficie da autorizada en máis dun 10 por 100.
c) A falta de exhibición ou exhibición defectuosa, da lista, rótulo de prezos ou título habilitante da ocupación.
d) A colocación de envases ou calquera clase de elementos fóra do recinto do establecemento principal.
e) A consumición de bebidas fóra do recinto do establecemento no que fosen expedidas.
f) A emisión de ruidos por riba dos límites autorizados.
g) A non exhibición das autorizacións municipais preceptivas aos inspectores ou autoridades municipais que solicíteno.
h) A non instalación dos elementos de limpeza e decorou establecidos por esta ordenanza.
3. Son faltas moi graves:
a) A reiteración en tres faltas graves.
b) A desobediencia aos lexítimos requirimentos dos inspectores e autoridades.
c) Non desmontar as instalacións unha vez terminado o período de licenza ou cando así fose ordenado pola autoridade municipal.
d) Instalar calquera tipo de ornamento non autorizado polos Servizos Municipais.
e) A deterioración grave dos elementos de mobiliario urbano e ornamentais lindeiros ao establecemento como consecuencia da colocación das terrazas.
Artigo. 14- Sancións
a) As faltas leves sancionaranse con multa de ata 750 €
b) As faltas graves sancionaranse con multa de 751 a 1500 C.
c) As faltas moi graves sancionaranse con multa de 1501 a 3000 €, podendo ser revogada a licenza e inhabilitar ao adxudicatario para sucesivas autorizacións.
Artigo 15.
Na aplicación das sancións que se establecen no artigo anterior atenderase ao grao de culpabilidade, entidade da falta cometida, perigosidade que implique a infracción, reincidencia ou reiteración e demais circunstancias atenuantes e agravantes que concorran.
Artigo 16.
No caso de destrución ou deterioración do dominio público ocasionado como consecuencia da ocupación, e con independencia das sancións que se establezan, os titulares das licencias quedan obrigados á reparación dos desperfectos.
DISPOSICION TRANSITORIA.
Durante o ano 2009 poderanse presentar ao longo de todo o ano, e a vixencia das autorizacións que se concedan será desde a data de outorgamento ata o 31 de decembro de 2009.
DISPOSICIÓN DERRADEIRA
A presente ordenanza entrará en vigor unha vez publicada integramente no Boletín Oficial da Provincia e transcorra o prazo de quince días previsto no artigo 65.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril.