Muros - Ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar do Concello de Muros
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS.
O Estatuto de Autonomía de Galicia, no seu artigo 4.2, encomenda ós poderes públicos de Galicia a obriga de promover as condicións para que a liberdade e a igualdade do individuo e dos grupos en que se integran sexan reais e efectivas, debendo remover os atrancos que impidan ou dificulten a súa plenitude e facilitando a participación de todos os galegos e todas as galegas na vida económica, cultural e social; concretamente, o artigo 27.23 atribúelle á Comunidade Autónoma de Galicia, con carácter exclusivo, competencia en materia de asistencia social.
A Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases de réxime local, establece no seu artigo 25.2.k) como competencia municipal a prestación de servicios sociais e de promoción e reinserción social nos termos da lexislación do Estado e das Comunidades Autónomas.
A Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, no seu artigo 4, establece que os principios dos servizos sociais rexeranse, entre outros, polos principios de prevención, acción integral e personalizada, autonomía persoal e vida independente, integración e normalización, coordinación e planificación. Así mesmo, no artigo 11.1.f) establece como funcións dos servizos sociais comunitarios básicos a xestión do servizo de axuda no fogar, así como a participación na xestión das prestacións destinadas a garantir a autonomía persoal e a atención á dependencia; o capítulo II do catálogo de servizos sociais recolle, no seu artigo 20, ós servizos e actuacións de natureza material ou tecnolóxica, concretamente no punto d) define o servizo de axuda no fogar como aquel consistente en ofrecerlles un conxunto de atencións a persoas e familias no seu propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu contorno habitual.
A Lei 39/2006, de 1 de decembro, de promoción da autonomía persoal e atención ás persoas en situación de dependencia establece a creación dun sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia que garanta un contido mínimo común de dereitos no relativo á promoción da autonomía persoal e á atención ás persoas en situación de dependencia, así como a participación das Entidades Locais. Concretamente no seu artigo 15, establece o Catálogo de Servizos, recollendo entre eles o Servizo de Axuda a Domicilio (15.1.c). A normativa estatal e autonómica que desenvolve a citada lei, implica a necesidade de adaptación do regulamento do servizo de axuda no fogar, principalmente segundo o establecido no Decreto 727/2007 sobre criterios para determinar as intensidades de protección dos servizos e contías de prestacións económicas, o Decreto 176/2007 polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e o dereito ás prestacións do sistema na Comunidade Autónoma de Galicia e a Orde do 17 de Decembro de 2007 pola que se establecen os criterios básicos para a elaboración do programa individual de atención, fixación das intensidades de protección dos servizos, réxime de incompatibilidades das prestacións e contía das prestacións económicas.
A Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar configúrase como a normativa de referencia autonómica para o servizo de axuda no fogar, establecendo as normas xerais de prestación do Servizo na Comunidade Autónoma de Galicia e, principalmente na súa Disposición Transitoria Primeira, a obrigatoriedade de adaptación das ordenanzas municipais ó disposto na mesma.
1.- OBXECTO E ÁMBITO DE ACTUACIÓN
A presente ordenanza ten por obxecto o regulamento do Servizo de Axuda no fogar desenvolvido polo Concello de Muros, que poderá prestarse directamente polo concello local ou ben de forma indirecta, de conformidade coas modalidades previstas na lexislación de contratación administrativa.
O ámbito de actuación deste servizo comprende aos veciños do Concello de Muros, que residan real e efectivamente no termo municipal.
2.- DEFINICIÓN E OBXECTIVOS
1.- O Servizo de Axuda no Fogar enténdese como a prestación dun conxunto de atencións ás persoas no seu domicilio, desde unha perspectiva integral e normalizadora, naquelas situacións en que teñan limitada a súa autonomía persoal ou nos casos de desestructuración familiar.
2.- Son obxectivos do Servizo de Axuda no Fogar.
a) Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.
b) Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.
c) Favorecer e potenciar a autonomía persoal no seu propio domicilio.
d) Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.
e) Previr situacións de dependencia ou exclusión social.
f) Retardar ou evitar a institucionalización.
g) Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.
h) Facilitar que a persoa usuaria ( e a súa familia) adquira, manteña ou recobre os recursos, habilidades ou hábitos que lles permitan manter unha vida máis autónoma e satisfactoria posible na súa casa, compensándolle os posibles déficits ou discapacidades.
i) Implicar ás persoas usuarias na resolución da súa problemática persoal ou familiar, potenciando a utilización positiva dos recursos e fomentando cambios favorables na dinámica familiar.
3.- CONTIDO DO SERVIZO
1.- De conformidade coa valoración do/a traballador/a social coordinador/a do servizo, poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:
a) Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, tales como:
¿ Asistencia para levantarse e deitarse.
¿ Apoio no coidado e hixiene persoal, así como para vestirse e espirse.
¿ Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.
¿ Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.
¿ Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espacio- temporal.
¿ Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.
b) Atencións de carácter persoal na realización doutras actividades da vida diaria, tales como:
¿ Acompañamento fóra do fogar para acudir a consultas ou tratamentos, sempre cos medios propios e/ou recursos do usuario.
¿ Apoio na realización de xestións necesarias ou urxentes.
c) Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda, tales como:
¿ Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.
¿ Compra de alimentos e outros productos de uso común.
¿ Preparación dos alimentos.
¿ Lavado e coidado das prendas de vestir.
¿ Coidados básicos da vivenda.
Este tipo de atención poderá ser facilitado en parte, se é o caso, por programas específicos de lavandería ou alimentación a domicilio.
d) Atencións de carácter psicosocial e educativo: intervencións técnico - profesionais formativas e de apoio ao desenvolvemento das capacidades persoais, á afectividade, á convivencia e á integración na comunidade así como á mellora da estructuración familiar.
2.- Con carácter complementario, o servizo de axuda no fogar poderá incorporar, entre outros, os seguintes tipos de atención:
a) Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables.
b) Prestación de atención a distancia mediante dispositivos de teleseguimento, teleasistencia e similares.
c) Adaptacións funcionais do fogar.
d) Servizo de podoloxía.
e) Servizo de fisioterapia.
Poderán integrarse, ademais, dentro do servizo de axuda no fogar, determinadas atencións e actividades que se desenvolvan fóra do marco do domicilio para a persoa usuaria, sempre que, de acordo coa prescrición técnica sobre o contido do servizo, incidan de maneira significativa na posibilidade de permanencia no fogar e na mellora da autonomía e a calidade de vida.
En todo caso as atencións prestadas terán un carácter de reforzo e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu contorno inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.
3.- En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:
¿ A realización de actividades que non fosen incluidas no proxecto de intervención e no acordo de servizo recollidos no artigo 10º deste regulamento.
¿ Actuacións que, polo seu carácter sanitario, deban en todo caso ser realizadas por persoal facultativo, tales como curas persoais, inxeccións, sondaxes, podoloxía e todas aquelas referentes á saúde.
¿ Limpezas integrais do fogar ou de estancias non utilizadas habitualmente pola persoa usuaria.
¿ Tarefas derivadas da convivencia con animais, que en todo caso deberán estar desparasitados e vacinados.
¿ Labores de xardín e horta.
4.- BENEFICIARIOS DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR.
1.- O servizo de axuda no fogar estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia para as que, de acordo coa valoración do traballador/a social coordinador/a do servizo, supoña un recurso idóneo de atención.
2.- En todo caso, darase prioridade no acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.
3.- De xeito particular, o servizo atenderá:
a) Persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato.
b) Fogares con menores en que se observe necesidade dunha intervención de carácter socioeducativa.
c) Situacións de familias en risco de exclusión social como desposta preventiva e socializadora.
d) Persoas con dificultades temporais por convalecencias ou outras causas.
5.- REQUISITOS DOS BENEFICIARIOS.
Os requisitos que deben reunir as persoas beneficiarias do Servizo de Axuda no Fogar polo sistema de libre concorrencia son os seguintes:
a) Estar empadroada e ter residencia efectiva no Concello de Muros.
b) Non ter dereito ó Servizo a través doutro organismo público ou privado.
c) Non ter recoñecida unha situación de dependencia que, polo seu grao e nivel, lles permita acceder ó catálogo de recursos establecidos na Lei 39/2006.
d) O Servizo de Axuda no Fogar Municipal pode ser compatible coa axuda para o mesmo concepto de institucións ou entidades de iniciativa social sen ánimo de lucro, sempre que se recolla no Proxecto de Intervención (anexo III).
e) Que a vivenda onde se preste o servizo reúna unhas condicións mínimas de habitabilidade (cuarto de baño, auga corrente, electricidade, etc) para que se poidan facer efectivas as tarefas sen risco para o persoal e a persoa usuaria. En ausencia destas condicións deberán exercerse outro tipo de medidas previas a prestación do servizo.
f) Reunir a puntuación precisa segundo as condicións persoais, sociais, económicas, etc., establecidas nos baremos. Para poder ter acceso ó Servizo é necesario obter un mínimo de 30 puntos.
g) Respectar e cumprir os deberes establecidos no artigo 7 da presente Ordenanza.
6.- DEREITOS DOS BENEFICIARIOS.
As persoas usuarias do servizo, no marco dos dereitos que con carácter xeral se lle recoñecen na lexislación aplicable sobre servizos sociais e, se é o caso, sobre o procedemento administrativo común, terán dereito:
a) A seren tratadas co respecto debido á súa dignidade.
b) A recibiren unha atención adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración prescritas en cada caso.
c) A coñeceren a organización e o regulamento do servizo.
d) A coñeceren a situación do seu expediente.
e) Ao tratamento confidencial dos seus datos de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal ou a normativa vixente ao respecto.
f) A recibiren información precisa e clara sobre as posibles modificacións sobrevidas durante a prestación efectiva do servizo.
g) A presentaren queixas e suxestións ao persoal coordinador do servizo cando expresaren reclamacións ou fixeren suxestións sobre a súa prestación efectiva.
7.- DEBERES DOS BENEFICIARIOS.
As persoas usuarias, no marco dos deberes que con carácter xeral se recollen na Orde do 22 de xaneiro de 2009 polo que se regula o servizo de axuda no fogar, referido ó artigo 7 da Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, terán os seguintes deberes:
a) Cumprir cas condicións do servizo, facilitándolle a execución das tarefas ó persoal a cargo e poñendo á súa disposición, se é o caso, os medios materiais necesarios (tales como productos de limpeza, aseo e hixiene persoal, etc).
b) Colaborar , na medida das súas posibilidades, no desenvolvemento do servizo en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.
c) A facilitar e colaborar no seguimento e avaliación do servizo.
d) Respectar a dignidade persoal e profesional das persoas que presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais (non facelas partícipes da súa vida persoal, no ofrecerlles obsequios nin regalos, non manter contactos fóra do horario laboral...)
e) Informar á persoa coordinadora do servizo dos cambios de calquera circunstancia que impliquen unha modificación na súa capacidade económica, así como de circunstancias relevantes de carácter persoal ou familiar que puidesen dar lugar á modificación, suspensión ou extinción na prestación do servizo.
f) Participar no pagamento do servizo nos termos establecidos na Ordenanza Fiscal reguladora do prezo público pola Prestación do Servizo de Axuda no Fogar Municipal.
g) A comunicar á persoa coordinadora do servizo, en circunstancias ordinarias e previsibles, con quince días de antelación, calquera ausencia temporal do domicilio que puidese impedir a prestación do servizo.
h) Compromiso da persoa usuaria cumprir as condicións establecidas no correspondente Acordo do Servizo mediante a sinatura do mesmo (anexo IV).
i) Permanecer no domicilio no horario de prestación do servizo. En ningún caso, as/os profesionais que interveñen no servizo custodiarán as chaves do domicilio.
k) Facilitar ás/ós Auxiliares de Axuda no Fogar ós materiais necesarios para a prestación do servizo segundo as tarefas establecidas.
8.- PERSOAL E FUNCIÓNS
O persoal que pode intervir no Servizo de Axuda no Fogar estará composto por profesionais e voluntarios e as súas funcións e tarefas serán as seguintes:
a) Traballador/a social, como profesional responsable do Programa que recibirá a demanda, fará o estudio e a valoración da situación presentada, deseñará o proxecto de intervención axeitado a ela e será responsable do seu seguimento e valoración. As súas funcións e tarefas concretas serán:
¿ Estudo e valoración das necesidades e recursos da comunidade.
¿ Programación e avaliación xeral do servizo, no marco da programación xeral dos Servizos Sociais Comunitarios Básicos municipais.
¿ Difusión e información sobre o servizo.
¿ Estudo das demandas de información e atención das persoas solicitantes, valoración da situación, deseño da proposta de intervención, cos obxectivos e as estratexias que cómpre seguir, mobilizando e asignando os recursos necesarios.
¿ Estímulo das responsabilidades da familia como coidador primario e fomento da autoestima das persoas usuarias.
¿ Asignación e supervisión de tarefas.
¿ Formulación de propostas de concesión, denegación, suspensión ou extinción do servizo se fose necesario.
¿ Apoio e promoción da formación- reciclaxe do persoal relacionado co servizo.
¿ Avaliación e seguimento dos casos atendidos, a adaptación do servizo ás necesidades presentadas.
¿ Coordinación do servizo con profesionais, institucións, asociacións e voluntariado.
b) Auxiliar de Axuda no Fogar, como profesional que realizará as tarefas en contacto directo coas persoas usuarias, as familias e o contorno. Aterase ós Principios Éticos da Profesión de Axuda a Domicilio recollidos no compromiso establecido ó respecto (anexo I) e realizará as actividades establecidas no Plan de Traballo (anexo II). As súas funcións e tarefas concretas serán:
¿ Asistencias, de atención persoal e doméstica.
¿ De orientación en actividades da vida cotiá, favorecendo unha normalización no funcionamento d fogar.
¿ Psicosociais e educativas, potenciando o protagonismo da persoa beneficiaria, non substituíndoa naquelas tarefas que poida realizar por si mesma e facilitando as canles de comunicación co seu entorno.
¿ De colaboración co técnico responsable na coordinación e avaliación do servizo.
As tarefas serán aquelas necesarias para levar a cabo as funcións anteriormente enumeradas, establecidas e supervisadas en cada caso polo técnico coordinador.
c) Outros profesionais coordinados cos traballadores/as sociais, tales como outros traballadores sociais, educadores sociais, técnicos superiores en integración social ou outros profesionais que colaboren co Servizo de Axuda no Fogar.
d) Voluntarios: son aquelas persoas que actúan de forma solidaria, sen expectativas de remuneración económica e dentro do programa de intervención correspondente, complementando de forma coordinada as funcións e tarefas do persoal anteriormente relacionado. Dado o seu carácter de relación interpersoal de diversidade, de flexibilidade de horarios e dispoñibilidade de tempo libre, as tarefas que poderán desempeñar serán as de compañía, fomento de relacións e comunicación e ocupación do tempo libre, tanto dentro con fóra do fogar, e outras que contribúan ó fomento da autoestima. A tal fin deberán contar coa formación conveniente de acordo coa lexislación vixente sobre voluntariado.
9.- FACULTADES E DEBERES DO CONCELLO.
1.- O Concello de Muros como entidade pública prestadora do Servizo de Axuda terá as seguintes facultades:
a) Cando por necesidade de organización do servizo se valore necesario realizar puntualmente un cambio no horario establecido no Acordo do Servizo (anexo IV), o técnico responsable poderá xestionalo informando de dito cambio á persoa usuaria, permanecendo igualmente vixente dito Acordo.
b) Cando por necesidades de organización do servizo se valore necesario realizar puntualmente un cambio da persoa auxiliar asignada, o técnico responsable poderá xestionalo informando de dito cambio á persoa usuaria.
c) Cando suceda que a auxiliar de axuda no fogar asignada non poida asistir de xeito temporal ó traballo, a entidade procederá a cubrir a atención con outra persoa auxiliar no fogar, informando de dita substitución á persoa usuaria.
d) Ó mesmo tempo, cando a persoa usuaria decida non cubrir a atención nos casos de que a ausencia de auxiliar asignada supere tres días consecutivos da prestación do servizo, a entidade procederá a cobrar igualmente conforme ó horario establecido no Acordo do Servizo (anexo IV).
e) Cando a persoa usuaria non comunique coa suficiente antelación, en circunstancias ordinarias e previsibles, calquera ausencia temporal do domicilio que puidese impedir a prestación do servizo, a entidade procederá a cobrar igualmente conforme ó horario establecido no Acordo do Servizo (anexo IV).
f) O técnico responsable poderá valorar a idoneidade de reforzar con persoal de apoio ( unha segunda persoa auxiliar no fogar, voluntariado, etc.) á auxiliar asignada por motivos xustificados.
g) Se a persoa usuaria rexeita ó auxiliar que se lle asigne, sen razón suficientemente xustificada, a entidade poderá valorar a posibilidade de extinción do Servizo de Axuda no Fogar.
2.- O Concello de Muros deberá:
a) Expoñer publicamente o regulamento de funcionamento do Servizo de Axuda no Fogar e facilitar ós interesados ó acceso ó mesmo.
b) Tratar as persoas sen discriminación co respecto debido á súa dignidade.
c) Ao tratamento confidencial dos datos de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal ou a normativa vixente ó respecto.
d) Recoller e valorar as queixas e suxestións presentadas ao persoal coordinador do servizo cando expresaren reclamacións ou fixeren suxestións sobre a súa prestación efectiva.
e) Prestar unha atención adaptada ás necesidades da persoa usuaria.
f) Ó cumprimentos das condicións e requisitos establecidos no Decreto 143/2007 polo que se regula o réxime de autorización e acreditación dos programas e dos centros de servizos sociais.
g) A persoa coordinadora do Servizo terá a cualificación de Asistente Social ou Diplomatura Universitaria en Traballo Social e equivalentes. No caso de que o número de persoas usuarias sexa menor de 50, o persoal técnico mínimo esixible será de 0,02 profesionais en cómputo de xornada completa por persoa usuaria. Nos demais casos aplicarase a seguinte táboa:
Nº de persoas usuarias |
Traballador/a Social (xornada completa) |
50 a 99 |
1 |
100 a 199 |
2 |
200 a 399 |
3 |
Incrementos sucesivos |
Por cada grupo de 200 persoas usuarias corresponderá un incremento de 1 Traballador/a Social a xornada completa |
h) O persoal que presta atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por Auxiliares de Axuda no Fogar, que, no caso de atender a persoas afectadas por déficit de autonomía, deberá estar en posesión do título da formación profesional de grao medio de atención sociosanitaria ou equivalente, regulado no Real Decreto 496/2003, do 2 de maio, ou en posesión do certificado de profesionalidade de atención sociosanitaria a persoas no domicilio ou equivalente, regulado no Real Decreto 1379/2008, do 1 de agosto, polo que se establecen os certificados de profesionalidade da familia profesional de servizos socioculturais e á comunidade.
i) Dotar do material necesario para a prestación do servizo a cada auxiliar de axuda no fogar.
j) O Departamento de Servizos Sociais e, de ser o caso, a entidade que preste indirectamente o servizo, abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que se presta o servizo, no cal constará, cando menos:
¿ Un informe social, asinado polo traballador social coordinador do Servizo.
¿ Un proxecto de intervención, asinado polo traballador social coordinador do servizo (anexo III).
¿ Un acordo de servizo asinado entre o traballador social coordinador do Servizo e a persoa usuaria, (anexo IV). Este Acordo irá acompañado do impreso de domiciliación de recibos, se procede (anexo V) e do Compromiso Informado (anexo VI).
k) Garantir unha supervisión do servizo efectivamente prestado, segundo se reflicte no artigo 11.
10.- PROCEDEMENTO
1.- Procedemento para causar alta no servizo.
A) As persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do Sistema de Autonomía e Atención á Dependencia, causarán alta no servizo mediante presentación da Resolución de aprobación do programa individualizado de atención no que se recoñeza o dereito ao Servizo de Axuda no Fogar municipal e a intensidade correspondente. A persoa coordinadora do servizo poderá solicitar canta información e/ou documentación considere precisa para valorar a situación, elaborar o Proxecto de Intervención e realizar o seguimento do caso.
B) O procedemento de acceso por libre concorrencia ao Servizo de Axuda no Fogar será o seguinte:
1º. Recepción da demanda e información sobre o servizo polo traballador social coordinador do programa nos Servizos Sociais Comunitarios Básicos.
2º. Presentación do impreso de solicitude no Rexistro do Concello coa documentación esixida (anexos VII e VIII), de conformidade cos principios xerais recollidos na Lei 30/1992, do 26 de novembro, de réxime xurídico das administracións e do procedemento administrativo común. O prazo de solicitude estará aberto todo o ano. Cando circunstancias debidamente acreditadas no expediente así o xustifiquen, o procedemento de acceso ao servizo poderá iniciarse de oficio.
3º. O traballador social procederá a comprobación dos datos proporcionados e á valoración técnica da necesidade, podendo solicitar canta información e/ou documentación considere precisa para valorar a situación, facendo unha visita a domicilio do solicitante e emitindo un informe social, preceptivo e vinculante, que reflictirá a idoneidade ou non do servizo, a puntuación acadada no baremo de puntuación (anexo X), así como a intensidade recomendable para cada caso concreto.
4º. Proposta de resolución do Concelleiro responsable no que reflicta a concesión, inclusión na lista de agarda ou denegación, segundo a posibilidade de acceder ás prazas do Servizo de Axuda no Fogar Municipal.
5º. O técnico do servizo económico municipal correspondente, comprobará a documentación relativa á capacidade económica e emitirá un informe especificando a achega económica que corresponda das solicitudes con proposta de concesión, segundo o establecido na Ordenanza Fiscal reguladora do prezo público pola prestación do Servizo de Axuda no Fogar.
6º. Resolución do órgano competente especificando o establecido no punto 4. No caso de resolución de concesión, deberá especificar a achega económica correspondente.
7º. Notificación da resolución adoptada.
8º. Inicio do Servizo de Axuda no Fogar segundo o establecido no Protocolo para inicio da prestación efectiva e establecemento do vínculo entre a persoa auxiliar no fogar e a persoa usuaria do servizo no artigo 13.
2. Procedemento para causar baixa no servizo:
A) Son causas de extinción do Servizo de Axuda no Fogar, as seguintes:
1º. A renuncia da persoa usuaria.
2º. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidade co servizo de axuda no fogar.
3º. Traslado definitivo da súa residencia a outro Concello.
4º. Falecemento do beneficiario.
5º. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.
6º. A falta reiterada de pagamento do servizo, entendéndose por tal a falta de pagamento durante tres meses consecutivos.
7º. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.
B) O procedemento de extinción do servizo de axuda no fogar será o seguinte:
1º. Emisión dun informe do coordinador do servizo, no que se reflicta a causa da extinción.
2º. Proposta de resolución de extinción do Concelleiro responsable, especificando o artigo do regulamento ao que se recolle.
3º. Resolución do órgano competente e notificación ao beneficiario. No caso de persoas beneficiarias polo Sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia, notificarase tamén á Unidade de Coordinación da Dependencia.
3. Procedemento para causar modificación do servizo.
A) Con carácter xeral, a alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias, en calquera caso, deberán substanciarse no expediente individual, mediante un novo informe e a modificación concretarase coa sinatura dun novo Acordo de Servizo.
B) Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar asignado a persoas en situación de dependencia na correspondente resolución do Programa Individual de Atención, consonte o establecido no Decreto 176/2007, do 6 de setembro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do Sistema na Comunidade Autónoma de Galicia, a incoación, por parte da entidade particular do servizo deberá notificarse en todo caso ao órgano competente para ditar resolución de Programa Individual de Atención.
4.- Procedemento para causar suspensión do servizo.
A) Son causa de suspensión temporal do servizo, logo de tramitación do correspondente expediente e informe de seguimento da persoa coordinadora do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal, as que seguen:
1º. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.
2º. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo, por un período máximo de tres meses, en tanto persista o cambio de circunstancias causante da suspensión.
As prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do Sistema de Autonomía e a Atención á Dependencia , estarase ao disposto na correspondente normativa. En todo caso, comunicarase ao correspondente ao Sistema Galego de Atención á Dependencia.
B) Procederase segundo o seguinte:
1º. Comunicar e xustificar á persoa coordinadora do servizo o motivo de suspensión, de ser posible cunha antelación de 15 días e concretando a duración prevista da ausencia.
2º. O técnica coordinador reflictirá no correspondente expediente a data de comunicación, motivo e duración prevista da suspensión.
3º. No caso de superar o período máximo de tres meses, para as persoas que accederon ao servizo mediante o procedemento de libre concorrencia, procederase á retirada do servizo. Se a persoa beneficiaria, demanda o reinicio do servizo, deberá solicitar segundo o procedemento para causar alta no servizo.
11.- SUPERVISIÓN E AVALIACIÓN.
A persoa responsable do Programa garantirá a supervisión do servizo efectivamente prestado, realizando o seguimento de cada caso, establecendo canles de coordinación e reunións periódicas cas profesionais que interveñen no servizo, así como facendo unha nova valoración das situacións sempre que as circunstancias a fagan necesaria e, como mínimo, cunha periodicidade de dous meses.
Así mesmo, o traballador social responsable valorará a realización das correspondentes visitas ó domicilio das persoas usuarias. En todo caso, realizarase a visita domiciliaria correspondente á revisión anual.
Da supervisión realizada quedará constancia no correspondente expediente individual. Mediante esta supervisión revisarase e axustarase, se fose o caso, o contido das prestacións expresando no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
Así mesmo, a supervisión levará consigo a avaliación continua do servizo, valorando a adaptación do mesmo ás necesidades presentadas, grao de satisfacción das persoas usuarias (anexo XI) e de cumprimento do proxecto de intervención.
12.- REVISIÓN
As persoas beneficiarias do Servizo de Axuda no Fogar presentarán a documentación correspondente para a revisión anual no primeiro trimestre do ano.
O traballadora social procederá a valorar as situacións realizando a correspondente visita domiciliaria e, se fose necesario, adecuará o servizo ás necesidades presentes en cada caso.
Así mesmo, o servizo económico municipal valorará a documentación relativa á capacidade económica e emitirá, se procedera, un informe especificando a nova achega económica correspondente, segundo o establecido no Ordenanza Fiscal reguladora do prezo público pola prestación do Servizo de Axuda no Fogar.
13.- PROTOCOLOS DE ACTUACIÓN
1.- Protocolo para inicio da prestación efectiva e establecemento do vínculo entre a persoa auxiliar no fogar e a persoa usuaria so servizo.
1º. O tempo máximo de duración dende a resolución de concesión e o inicio da prestación do servizo non poderá ser superior a 10 días hábiles.
2º. Elaboración do Proxecto de Intervención asinado polo técnico coordinador do servizo (anexo III).
3º. Formalización por escrito das prestacións do servizo, tarefas que se realizarán, horario e días de asistencia mediante a sinatura do Acordo do Servizo (anexo IV)
4º. Elaboración e sinatura do correspondente Plan de Traballo da persoa Auxiliar no Fogar (anexo II).
5º. Visita domiciliaria do traballador social para a presentación da persoa Auxiliar no Fogar.
6º. Inicio do Servizo de Axuda no Fogar nos termos establecidos.
2.- Protocolo de actuación no caso de urxencias e incidencias das persoas usuarias.
Ante a comunicación por calquera medio dunha situación de urxencia e/ou incidencia, a persoa coordinadora do servizo procederá da seguinte maneira:
1º. Estudio da situación por parte do traballador social coordinador do servizo mediante a consulta do expediente individual, e de ser o caso contacto con familiares, outros profesionais ou servizos, visita ó domicilio, etc.
2º. Valoración da situación e, se procede, mobilización de algún servizo de urxencia, modificación do servizo conforme ao procedemento correspondente ou calquera outra medida que se valore oportuna para previr ou reparar a situación de urxencia e/ou incidencia.
3º. Coordinación coa persoa auxiliar no fogar no relativo á situación de urxencia e/ou incidencia e ás medidas ao respecto.
4º. Rexistro no correspondente expediente individual.
3.- Protocolos de substitucións da persoa Auxiliar no Fogar.
a) Cando o Servizo de Axuda no Fogar sexa prestado directamente por persoal do concello, o procedemento será o seguinte:
1º. Comunicación á persoa usuaria da substitución da persoa auxiliar no fogar.
2º. No caso de substitución que se prevea sexa á longo prazo da auxiliar no fogar asignada, elaboración e sinatura do correspondente Plan de Traballo da persoa Auxiliar no Fogar (anexo II).
3º. No caso de substitución puntual da auxiliar no fogar asignada, facilitaráselle unha copia do Plan de Traballo da persoa auxiliar no fogar recollido no expediente individual.
4º. Visita domiciliaria do traballador social para a presentación da persoa Auxiliar no Fogar.
b) Cando o Servizo de Axuda no Fogar sexa prestado indirectamente por unha entidade autorizada, procederase segundo os protocolos internos da mesma.
4.- Protocolo de actuación no caso de queixa no Libro de Reclamacións.
1º. Facilitar unha copia da folla de reclamacións á persoa usuaria.
2º. Remitir orixinal ao servizo de inspección correspondente.
3º. Recoller e valorar as queixas presentadas.
14.- OFICINA DE ATENCIÓN Ó PÚBLICO E HORARIOS.
1.- A sede oficial estará ubicada nas dependencias municipais. Concretamente, a oficina de base do programa ubicarase no Departamento de Servizos Sociais Comunitarios Básicos, onde se xestionará o Servizo de Axuda no Fogar, así como a participación na xestión das prestacións destinadas a garantir a autonomía persoal e a atención á dependencia, nos termos establecidos na normativa que resulte aplicable.
2.- O horario de atención ó público para o Programa de Axuda no Fogar estará exposto nas dependencias do Departamento de Servizos Sociais Municipais.
3.- Límites horarios para a prestación do servizo:
a) Para as persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia, a intensidade estará predeterminada na Resolución de Aprobación do Programa Individualizado de Atención onde se recoñece o dereito ó Servizo de Axuda no Fogar municipal. O horario será flexible de maneira que se garanta a cobertura das necesidades de atención, podendo ser tódolos días da semana, e virá establecido no Proxecto de Intervención e no Acordo do Servizo, podendo modificarse en función da variación das necesidades das persoas usuarias.
b) Para as persoas que resultasen beneficiarias do Servizo de Axuda no Fogar polo sistema de libre concorrencia os límites serán os seguintes:
1º. Por norma xeral, o servizo prestarase entre as 08:00 e as 15:00 horas de luns a venres, agás festivos. No caso de novas contratacións, valorarase a posibilidade de establecer outros horarios.
2º. A intensidade do servizo establécese por domicilio segundo a seguinte táboa:
|
Mínimo |
Máximo |
Diaria |
1 hora |
2 horas |
Semanais |
3 horas |
10 horas |
3º. O horario virá establecido no Proxecto de Intervención e no Acordo do Servizo e poderá modificarse conforme os procedementos establecidos no presente regulamento.
15.- NORMATIVA SUBSIDIARIA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA
DISPOSIÓN FINAL
ANEXO I
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
COMPROMISO DE CUMPRIMENTO DOS PRINCIPIOS ÉTICOS DA PROFESIÓN DE AXUDA A DOMICILIO
D./Dona.
_____________________________________________________________
como Auxiliar no Fogar do Concello de Muros, comprométome a cumprir os seguintes presupostos:
A.- Na relación co usuario:
1. Gardar Segredo Profesional sobre todo aquilo que coñeza no exercicio do traballo, agás no referente ao seguimento do Servizo pola/o técnica/o coordinador/a.
2. O trato será sempre de respecto, sen permitir que a confianza ou diferenzas cas persoas usuarias e/ou ca súa familia poida interferir na calidade do servizo.
3. Fomentar a independencia e autonomía das persoas usuarias, implicándoas, na medida do posible, na realización das tarefas e respectando sempre a súa autodeterminación.
4. Establecer unha relación profesional coas persoas usuarias, polo que non debe: facelas partícipes da súa vida persoal, percibir obsequios ou regalos, permancer no domicilio sen a súa presencia ou custodiar as chaves do domicilio, facer visitas ao domicilio fóra do horario do servizo, facilitar o número de teléfono persoal...
5. Manter unha actitude de discreción e imparcialidade, evitando comentarios sobre as demais persoas usuarias nin doutras situacións coñecidas polo seu traballo.
6. Non debe facer traballos a outros membros da familia distintos dos beneficiarios, aínda que convivan na mesma vivenda. De existir outras persoas que presenten necesidade de atención, deberán iniciar o procedemento de alta no servizo.
7. Non realizar actividades correspondentes aos servizos sanitarios, agás os coñecementos de primeiros auxilios, ata recibir asistencia médica.
8. Utilizar o material necesario para a realización das tarefas.
9. Respectar integramente o Plan de Traballo establecido para cada persoa usuaria.
B.- Na relación co Departamento de Servizos Sociais, as súas obrigas serán:
1. Realizar cursos de formación e reciclaxe profesional.
2. Seguir o Plan de Traballo deseñado para cada persoa usuaria e/ou familia, cumprindo as directrices do técnico coordinador do servizo.
3. Colaborar coa persoa responsable do Programa no seguimento do servizo, informando periodicamente da evolución de cada caso e de todas as incidencias ou cambios que se produzan, así como participar na confección e modificación de Plans de Traballo alternativos ou xa existentes.
4. Comunicar as incidencias sobrevidas ás persoas usuarias.
Muros, __________ de _______________________________ de 20____.
AUXILIAR DE AXUDA NO FOGAR
Asdo:____________________________
ANEXO II
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
PLAN DE TRABALLO DA PERSOA AUXILIAR NO FOGAR
D./Dna._______________________________________________ Auxiliar de Axuda no Fogar do Concello de Muros, comprométome a realizar o seguinte Plan de Traballo respectando os Principios Éticos da Profesión de Axuda a Domicilio.
Plan de Traballo para
D/Dna.______________________________________________
Atencións de carácter persoal:
______________________________________________________
Atención doméstica:
______________________________________________________
Atencións de apoio psicosocial e socioeducativo:
______________________________________________________
Atencións complementarias:
___________________________________________________________
Muros, ________ de ______________________________ de 20____.
AUXILIAR DE AXUDA NO FOGAR O TÉCNICO/A RESPONSABLE
Asdo:____________________________ Asdo: _______________________
ANEXO III
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
PROXECTO DE INTERVENCIÓN
1. DATOS DE IDENTIFICACIÓN DO EXPEDIENTE
Nº Expediente: Nº Expediente SIUSS: |
Intervención nº: |
Data de solicitude: |
Data de inicio: |
||
Nome e apelidos: |
Data de nacemento: |
DNI núm.: |
Sexo: |
Estado Civil: |
|
Sector de referencia: |
Ámbito de Atención: |
Nº total de usuarios: |
|||
Nº Proxecto: |
Data do proxecto: |
Data fin de proxecto: |
Antecedentes relevantes:
___________________________________________________
2. ATENCIÓN QUE SE PRESTARÁ
Nº horas semanais/ mensuais |
Días da semana |
Horario |
|
|
|
Tipo de Servizo:
_____________________________________________________
Perfil das/os profesionais
________________________________________________________
3. EXISTENCIA DOUTROS SERVIZOS/APOIOS PRESTADOS NO DOMICILIO.
Sí
Non
Tipo de servizos/ apoios |
Nº horas semanais |
|
|
|
|
4. OBXECTIVOS ESPECÍFICOS E TAREFAS QUE SE PROPOÑEN:
Obxectivos:
_______________________________________________________
Tarefas:
_______________________________________________________
Periodicidade do Seguimento:
Diario Semanal Quinquenal Mensual Bimensual
O TÉCNICO RESPONSABLE
Asdo:_________________________
***
ANEXO IV
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
ACORDO DE SERVIZO
Reunidos en Muros, o día ................ de¿¿.........................¿¿¿¿¿. de 20¿..............¿., dunha parte
Don/Dona¿¿¿¿....................................................¿¿..
con DNI........................................ e doutra........................................................................
en calidade de técnica/o responsable do Servizo de Axuda no Fogar do Concello de Muros,
ACORDAN:
1. Que o Concello de Muros prestará o Servizo de Axuda no Fogar (SAF) á persoa arriba citada dende o día ............ de .............................. de 20.........
2. Que a prestación do SAF realizarase por un prazo de .............................................con posibilidade de pórroga segundo a valoración da/o técnica/o responsable do SAF.
3. Que o SAF se levará a cabo de acordo coa seguinte táboa:
Nº de horas semanais/mensuais |
Días da semana |
Horario |
|
|
|
4. Que atendendo á Orde do 22 de xaneiro de 2009, que regula o SAF, á Ordenanza fiscal municipal que regula o prezo público do SAF e á aplicación do baremo correspondente, a persoa usuaria comprométese á achegar______________ € por hora como contribución ó custe do servizo.
5. Que a persoa usuaria acepta domiciliar o aboamento por prezo público do SAF establecido no punto 4, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.
6. Que de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:
Atencións de carácter persoal e doméstico: tarefas realizadas pola persoa auxiliar no fogar, recollidas no punto 7.
________________________________________________________
Atencións de apoio psicosocial:
________________________________________________________
Atencións de carácter socioeducativo:
________________________________________________________
Atencións de carácter técnico e complementario:
________________________________________________________
7. Que as tarefas que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF, e que serán levadas a cabo polo persoal serán as seguintes:
Atención de carácter persoal:
_________________________________________________________
Atención de carácter doméstico:
_______________________________________________________
Atencións de apoio psicosocial e socioeducativo:
________________________________________________________
Atencións complemetarios:
________________________________________________________
8. Que así mesmo, a persoa usuaria e a súa familia ou persoas achegadas se comprometen alevar a cabo as seguintes tarefas:
________________________________________________________
9. Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste acordo deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e a persoa responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.
10. Que o servizo se prestará atendendo ás condicións reguladas na Orde do 22 de xaneiro de 2009, que regula o servizo de axuda no fogar, e na ordenanza municipal sobre SAF, onde están recollidos os dereitos e as obrigas da persoa usuaria, baixas temporais e causas de extinción, entre outras.
Ambas partes dan a súa conformidade a este acordo de prestación do SAF e asínao en
Muros, _____ de __________________________ de 20____.
A PERSOA USUARIA TÉCNICO RESPONSABLE
OU FAMILIAR DE REFERENCIA
Asdo:____________________________ Asdo: ______________________
ANEXO V
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO MUROS
DOMICILIACIÓN DE RECIBOS
SOLICITANTE |
||||||||
DNI/CIF/NIE |
Nome e apelidos / Razón Social |
|||||||
Rúa |
Núm. |
Escaleira |
Andar |
Porta |
||||
CP |
Municipio |
Provincia |
Teléfono |
|||||
Correo electrónico |
REPRESENTANTE |
||||||||
DNI/CIF/NIE |
Nome e apelidos / Razón Social |
|||||||
Rúa |
Núm. |
Escaleira |
Andar |
Porta |
||||
CP |
Municipio |
Provincia |
Teléfono |
|||||
Correo electrónico |
OBXECTO TRIBUTARIO E CONTA DE DOMICILIACIÓN |
||||||||
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR |
||||||||
Titular do recibo: |
||||||||
DNI/CIF/NIE |
Nome a apelidos / Razón social |
|||||||
Enderezo tributario: |
Número |
Escaleira |
Andar |
Porta |
||||
Código conta de domiciliación |
Entidade |
Oficina |
DC |
Número de conta |
Muros, ______ de _____________________ de 20______.
Asdo._____________________________________
SR./SRA. CONCELLEIRO/A DELEGADO/A DE SERVIZOS SOCIAIS DO CONCELLO DE MUROS.
Conforme ao disposto na Lei Orgánica 15/1999 do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal, os seus datos serán tratados de xeito confidencial. Poderán ser incorporados aos ficheiros do Concello de Muros relacionados con este trámite. En calquera momento poderá exercer os dereitos de acceso, cancelación, rectificación e oposición comunicándoo ó Concello de Muros.
ANEXO VI
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
COMPROMISO INFORMADO
DEREITOS DAS PERSOAS USUARIAS.
1. A seren tratadas co respecto debido á súa dignidade.
2. A recibiren unha atención adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración prescritas en cada caso.
3. A coñeceren a situación do seu expediente.
4. A coñeceren a situación do seu expediente.
5. Ó tratamento confidencial dos seus datos de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal ou a normativa vixente ó respecto.
6. A recibiren información precisa e clara sobre as posibles modificacións sobrevidas durante a prestación efectiva do servizo.
7. A presentaren queixas e suxestións ao persoal coordinador do servizo cando expresaren reclamacións ou fixeren suxestións sobre a súa prestación efectiva.
DEBERES DAS PERSOAS USUARIAS.
1. Cumprir coas condicións do servizo, facilitándolle a execución das tarefas ao persoal a cargo e poñendo á súa disposición, se é o caso, os medios materiais necesarios (tales como productos de limpeza, aseo e hixiene persoal...).
2. Colaborar, na medida das súas posibilidades, no desenvolvemento do servizo en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.
3. A facilitar e colaborar no seguimento e avaliación do servizo.
4. Respectar a dignidade persoal e profesional das persoas que presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais ( non facelas partícipes da súa vida persoal, non ofrecerlles obsequios nin regalos, non manter contactos fóra do horario laboral...)
5. Informar á persoa coordinadora do servizo dos cambios de calquera circunstancia que impliquen unha modificación na súa capacidade económica, así como de circunstancias relevantes de carácter persoal ou familiar que puidesen dar lugar á modificación, suspensión ou extinción na prestación do servizo.
6. Participar no pagamento do servizo nos termos establecidos na Ordenanza Fiscal reguladora do prezo público pola Prestación do Servizo de Axuda no Fogar Municipal.
7. A comunicar á persoa coordinadora do servizo, en circunstancias ordinarias e previsibles, con quince días de antelación, calquera ausencia temporal do domicilio que puidese impedir a prestación do servizo.
8. Compromiso da persoa usuaria a cumprir as condicións establecidas no correspondente Acordo do Servizo mediante a sinatura do mesmo (Anexo IV).
9. Permanecer no domicilio no horario de prestación do servizo. En ningún caso, as/os profesionais que interveñen no servizo custodiarán as chaves do domicilio.
10. Facilitar ás/ós Auxiliares de Axuda no Fogar ós materiais necesarios para a prestación do servizo segundo as tarefas establecidas.
CAUSAS DE EXTINCIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR:
1. A renuncia da persoa usuaria.
2. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidade co servizo de axuda no fogar.
3. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.
4. Falecemento da persoa usuaria.
5. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.
6. A falta reiterada de pagamento do servizo, por norma xeral, establéces un máximo de tres meses.
7. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.
CAUSA DE SUSPENSIÓN TEMPORAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR:
1. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.
2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo, por un período máximo de tres meses, en tanto persista o cambiode circunstancias causante da suspensión.
Recibín duplicado, Muros a ____ de__________________ de_________
Asdo. Don/dona ________________________________________________
***
ANEXO VII
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
SOLICITUDE DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
Datos da persoa interesada
NOME |
APELIDOS |
|
DNI |
DATA DE NACEMENTO |
ESTADO CIVIL |
ENDEREZO |
TELÉFONO |
Datos da persoa representante
NOME |
APELIDOS |
DNI |
RELACIÓN COA PERSOA INTERESADA |
ENDEREZO |
TELÉFONO |
DOCUMENTACION A APORTAR DA PERSOA INTERESADA
Documento Nacional de Identidade / Número de Identificación de Estranxeiros.
Tarxeta sanitaria.
Libro de familia.
Informe médico segundo anexo VIII
Declaración da Renda; en caso de non estar obrigados a realizala, Certificado de Imputacións da Axencia Tributaria ou autorización para obtelo (Anexo IX)
Xustificantes de ingresos (nóminas, certificados das pensións ou prestacións actuais, certificado de intereses bancarios...)
Xustificantes do patrimonio (última declaración de patrimonio, xustificantes de impostos de Bens Inmobles...)
Outros:_____________________________________________________
Quen abaixo asina:
¿ Declara que todos os datos contidos nesta solicitude e nos documentos que se achegan son verdadeiros, non existindo o omisión de datos.
¿ Autoriza ó persoal responsable do Concello de Muros da valoración desta solicitude a acceder ós datos existentes nos Padróns Municipais.
Sinatura da persoa interesada ou representante.
Muros a_______ de __________________ de 20______.
Os datos de carácter persoal que se coñezan con motivo desta solicitude serán tratados de xeito confidencial e poderán ser incorporados ó ficheiro de persoas usuarias do Departamento de Servizos Sociais do Concello de Muros, segundo o disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de Decembro, de protección de datos de carácter persoal. En calquera momento poderá exercer os dereitos de acceso, cancelación, rectificación e oposición comunicándoo ó Concello de Muros.
ANEXO VIII
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR CONCELLO DE MUROS
INFORME MÉDICO
PERSOA INTERESADA:
Nome e apelidos:__________________________________________________
DNI ________________________
Nº Afilicación:_____________________________
MÉDICO RESPONSABLE:
Nome e apelidos:__________________________________________________
Nº Colexiado:___________________________
Centro de traballo:_________________________________________________
VALORACIÓN DA AUTONOMÍA PERSOAL
ACTIVIDADES |
INDEPENDENTE |
ALGUNHA DIFICULTADE |
MOITAS DIFICULTADES |
DEPENDENTE |
Vestirse e espirse |
|
|
|
|
Aseo e hixiene persoal |
|
|
|
|
Continencia urinaria e fecal |
|
|
|
|
Mantemento de saúde: control medicación... |
|
|
|
|
Axuda para transferencias cama- cadeira/sofá |
|
|
|
|
Axuda para a deambulación dentro do fogar |
|
|
|
|
Preparación de alimentos |
|
|
|
|
Limpeza e mantemento básico do fogar |
|
|
|
|
Roupa: lavala, tendela, pasar o ferro |
|
|
|
|
Manexo de aparellos básicos do fogar: butano, luz... |
|
|
|
|
Administración de bens e cartos |
|
|
|
|
Xestións externas: ir ó médico, banco, compras |
|
|
|
|
DIAGNÓSTICO: ____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
MEDICACIÓN: ____________________________________________________________
____________________________________________________________
___________________________________________________________
OBSERVACIÓNS: __________________________________________________________
___________________________________________________________data e sinatura
ANEXO IX
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
AUTORIZACIÓN
ACCESO ÓS DATOS DA AXENCIA TRIBUTARIA RELATIVOS Ó NIVEL DE RENDA (IRPF)
A/s persoa/s abaixo asinante/s autoriza/n ó persoal do Concello de Muros responsable da valoración da solicitude do Servizo de Axuda no Fogar a solicitar da Axencia Estatal de Administración Tributaria información de natureza tributaria para o recoñecemento, seguimento e control do Programa de Axuda no Fogar, cando a persoa que figura no apartado A da presente autorización poida resultar beneficiaria.
A presente autorización outorgase ós efectos do recoñecemento, seguimento e control do Programa de Axuda no Fogar e en aplicación do artigo 95.1 k) da ¿LeI 58/2003, Xeral Tributaria" que permite, previa autorización do interesado, a cesión dos datos tributarios que precisen as AA.PP. para o desenvolvemento das súas funcións.
INFORMACIÓN TRIBUTARIA AUTORIZADA: DATOS QUE POSEE A AXENCIA TRIBUTARIA DO IMPOSTO SOBRE A RENDA DAS PERSOAS FÍSICAS DO EXERCICIO 20_____.
A.- DATOS DO SOLICITANTE DO PROGRAMA DE AXUDA NO FOGAR
Apelidos e nome: |
|
DNI: |
Sinatura: |
B.- DATOS DOUTROS MEMBROS DA FAMILIA DO SOLICITANTE, DOS QUE OS INGRESOS SON COMPUTABLES PARA O RECOÑECEMENTO, SEGUIMENTO OU CONTROL DO PROGRAMA DE AXUDA NO FOGAR
(Unicamente maiores de 18 anos)
Parentesco co solicitante |
Nome e apelidos |
DNI |
Sinatura |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muros, ________ de___________________________ de 20______.
NOTA: A Autorización concedida por cada asinante pode ser revocada en calquera momento mediante escrito dirixido ao Concello de Muros.
***
ANEXO X
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
BAREMO DE PUNTUACIÓN
A finalidade do baremo é establecer unha orde de prioridade para a asignación do Servizo de Axuda no Fogar en réxime de libre concorrencia, de acordo cos seguites criterios:
1) Autonomía persoal (36 puntos)
2) Situación socio familiar/ socialización menores (20 puntos).
3) Situación socioeconómica (10 puntos)
4) Valoración e adecuación do recurso (20 puntos)
1) Autonomía persoal para a realización das actividades básicas da vida diaria.
Puntuación máxima 36 puntos.
ACTIVIDADES |
PUNTUACIÓN* |
Vestirse e espirse |
0 1 2 3 |
Aseo e hixiene persoal |
0 1 2 3 |
Continencia urinaria e fecal |
0 1 2 3 |
Mantemento da saúde: control medicación... |
0 1 2 3 |
Axuda para transferencias cama - cadeira/sofá |
0 1 2 3 |
Axuda para a deambulación dentro do fogar |
0 1 2 3 |
Preparación de alimentos |
0 1 2 3 |
Limpeza e mantemento básico do fogar |
0 1 2 3 |
Roupa: lavala, tendela, pasar o ferro |
0 1 2 3 |
Manexo de aparellos básicos do fogar: butno, luz... |
0 1 2 3 |
Administración de bens e cartos |
0 1 2 3 |
Xestións externas: ir ó médico, banco, compras |
0 1 2 3 |
* 0 puntos: normalmente (é independente)
* 1 punto: con algunha dificultade
* 2 puntos: con moitas diicultades
* 3 puntos: non pode (dependente)
2) Situación socio familiar e apoio social, establecendo o grao en que a familia ou as persoas do seu entorno prestan coidados a atencións. Puntuación máxima 20 puntos.
a) A persoa vive soa:
Ningunha posibilidade de axuda |
20 puntos |
Ten veciñas ou veciños que o atenden en situacións de emerxencia |
18 puntos |
Os familiares non poden prestar a axuda (por enfermidade, traballar toda a xornada, cargas familiares, estar afastados¿) |
15 puntos |
Non recibe ningún tipo de axuda por falla de relación ou interese dos familiares directos, debendo exercerse algunha medida de tipo legal para o cumprimento desta axuda. |
10 puntos |
Ten familiares ou veciños que lle prestan axuda, pero a atención é insuficiente |
10 puntos |
Ten familiares con obriga de prestar alimentos que prestan unha axuda de, alomenos, 2 horas diarias |
5 puntos |
A persoa decide vivir soa cando pode vivir con familiares |
2 puntos |
A persoa non acepta outro recurso máis axeitado a súa situación |
0 puntos |
b) A persoa convive con familiares ou outras persoas:
Convivencia con menores de 16 anos ou outra persoa dependente |
20 puntos |
Os coidadores teñen recoñecida facultativamente déficits na saúde que lle dificulten a prestación da axuda |
15 puntos |
Os familiares carecen de habilidades para atendelo |
15 puntos |
Os coidadores traballan toda a xornada |
10 puntos |
Os coidadores traballan media xornada |
5 puntos |
Os familiares están sobrecargados e carecen de tempo de lecer (para a valoración da sobrecarga da persoa coidadora, poderanse utilizar escalas tales como o Test de Zarit...) |
2 puntos |
Os familiares que o atenden están desocupados e sen cargas familiares |
0 puntos |
c) Socialización dos menores. Este factor so se terá en conta no caso de que o beneficiario do Servizo de Axuda no Fogar sexa menor de idade, substituíndo os apartados anteriores.
I. Conflicto (máximo 5 puntos)
¿ Cun membro xerador de conflicto (2 puntos)
¿ Con máis dun membro xerador de conflicto (5 puntos)
II. Limitacións de rol (máximo 2 puntos)
Familias en que o/os proxenitor/es ou titor/es teñan importantes limitacións físicas ou psíquicas para proporcionar unha axeitada atención os menores (2 puntos).
RENDA DISPOÑIBLE ANUAL |
PUNTUACIÓN |
Ata o 75% do IPREM |
10 puntos |
Do 75% ata o 100% do IPREM |
6 puntos |
Do 100% ata o 125% do IPREM |
4 puntos |
Do 125% ata o 150% do IPREM |
2 puntos |
Mais do 150% do IPREM |
0 puntos |
III. Monoparentalidade (máximo 2 puntos)
Familias monoparentais que por distintas circunstancias (saúde, traballo, idade avanzada...) non poidan atender aos menores ( 2 puntos)
IV. Habilidades parentais (máximo 6 puntos)
Familias con escasas habilidades parentais (carencia de hábitos alimentícios, aseo persoal, administracións do orzamento, ausência de roles, organización...) (6 puntos)
V. Número de menores (máximo 5 puntos)
¿ Un menor (1 punto)
¿ Dous menores (2 puntos)
¿ Tres ou mais menores ou condición de familia numerosa (5 puntos).
3) Situación socioeconómica dos membros computables (persoa usuaria e, se é o caso, cónxuxe/ parella de feito e ascendentes ou fillos menores de 25 anos, ou maiores desta idade en situación de discapacidade, que dependesen economicamente da persoa usuaria), tomando como base a renda dispoñible anual.
Excepcionalmente, no caso de que as relacións entre os membros da unidade familiar sexan moi conflictivas, so se terá en conta a situación económica da persoa beneficiaria.
Puntuación máxima 10 puntos.
a.- Renda dispoñible anual: os ingresos anuais dos membros computables dividido entre o número de membros. Para o cálculo dos ingresos terase en conta: salarios, pensións ou prestacións de calquera clase, intereses bancarios e ingresos por calquera outro concepto.
b.- Indicado Público de Renda de Efectos Múltiples: será a correspondente contía anual fixada na lei de orzamentos do estado para cada ano.
4) Valoración da adecuación do recurso, a criterio do traballador/a social responsable. Puntuación máxima 20 puntos.
Recurso idóneo |
20 puntos |
Recurso complementario doutro recurso ou do apoio familiar |
15 puntos |
Recurso temporal mentres se resolve o trámite do recurso idóneo ou intervención coa familia para que presten apoio |
10 puntos |
Situación non prioritaria |
5 puntos |
Recurso non innecesario ou que non pode solventar a necesidade de atención |
0 puntos |
ANEXO XI
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MUROS
GRAO DE SATISFACCIÓN DAS PERSOAS USUARIAS
Nome e apelidos:________________________________________________
INDIQUE O SEU GRAO DE SATISFACCIÓN CO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR, ATENDENDO Á SEGUINTE GRADACIÓN:
1. Moi insatisfeito.
2. Bastante insatisfeito
3. Bastante satisfeito.
4. Moi satisfeito.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
NS/NC |
No cumprimento do horario fixado no acordo de servizo |
|
|
|
|
|
Na realización das tarefas fixadas no acordo de servizo |
|
|
|
|
|
Na atención persoal e profesional prestada |
|
|
|
|
|
Na comunicación e coordinación co técnico responsable |
|
|
|
|
|
Na resolución de queixas e suxestións presentadas |
|
|
|
|
|
Na percepción de que o servizo cobre as súas necesidades |
|
|
|
|
|
INDIQUE O SEU GRAO DE SATISFACCIÓN GLOBAL CO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR NUNHA ESCALA DE 1 A 10.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Moi insatisfeito |
Bastante insatisfeito |
Bastante satisfeito |
Moi satisfeito |
OBSERVACIÓNS___________________________________________
______________________________________________________________