Coristanco - REGULAMENTO ORGÁNICO MUNICIPAL DO CONCELLO DE CORISTANCO

Publicación provisional: 03/06/2008 BOP Nº: 126
Publicación definitiva: 08/09/2008 BOP Nº: 207
Aplicable dende: 08/09/2008

TÍTULO PRELIMINAR. Disposicións xerais

Artigo 1.º.

O Concello de Coristanco, no exercicio da potestade regulamentaria e de autoorganización que lle concede a Lei 7/1985, do 2 de Abril, reguladora das Bases de Réxime Local, promove, polo presente Regulamento, a súa organización e réxime de funcionamento de órganos básicos e complementarios que neste se establecen

Artigo 2.º.

Na regulación das materias obxecto deste Regulamento rexe a seguinte prelación de fontes:
a) A Lei Reguladora das Bases do Réxime Local.
b) Lexislación da Comunidade Autónoma Galega.
c) Regulamento Orgánico Municipal.
d) Lexislación Xeral do Estado, especialmente o Regulamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais, aprobado por Real Decreto 2.568/86, do 28 de Novembro, para aquelas materias non reguladas polo presente Regulamento Orgánico ou que o seu desenvolvemento resulte insuficiente.

Artigo 3.º.

Corresponde ao Alcalde ditar instrucións interpretativas e aclaratorias da normativa salientada no artigo anterior, para a súa aplicación no Municipio.

Artigo 4.º.

Corresponde ao Concello Pleno o control e fiscalización de todos os órganos de goberno.

TÍTULO I. DOS GRUPOS MUNICIPAIS

Artigo 5.º.

Os membros da Corporación para os efectos da súa actuación corporativa, constituiranse en grupos. Ninguén pode pertencer simultaneamente a máis dun grupo.

Artigo 6.º.

Os Partidos Políticos ou Agrupacións que teñan na Corporación un só Concelleiro, consideraranse igualmente como Grupo Político Independente, sen prexuízo de que o Alcalde poida decretar en calquera momento a creación do Grupo Mixto e integrar no todas as listas electorais que non obtiveran un mínimo de dous Concelleiros ou aqueles outros que por calquera causa abandonaran os seus grupos orixinarios.

Artigo 7.º.

Os Grupos Políticos constituiranse mediante escrito dirixido ao Presidente e subscrito por todos os seus integrantes, que se presentarán na Secretaría Xeral da Corporación dentro dos cinco días hábiles seguintes á constitución da Corporación.
No mesmo escrito de constitución farase constar a designación de Voceiro do Grupo, podendo designarse tamén suplente

Artigo 8.º.

Da constitución dos Grupos Políticos e dos seus integrantes e Voceiros, o Presidente dará conta ao Pleno na primeira sesión que se celebre tras cumprirse o prazo previsto no artigo anterior.

Artigo 9.º.

Os membros da Corporación que adquiran a súa condición con posterioridade á sesión constitutiva, deberán incorporarse aos Grupos, conforme ás regras anteriores.

Artigo 10.º.

Será Voceiro de cada Grupo Municipal, que designe cada un no momento da súa constitución ou ben que posteriormente sexa designado pola maioría dos compoñentes da lista respectiva.
No caso de creación do Grupo Mixto poderán establecer unha quenda rotativa para o desempeño da función de Voceiro.
O Voceiro de cada Grupo será o encargado de intervir, normalmente, nas deliberacións dos asuntos.

Artigo 11.º.

Corresponde aos Grupos Políticos designar, mediante escrito do seu Voceiro dirixido ao Presidente e nos termos previstos en cada caso no presente Regulamento, aqueles dos seus compoñentes que os representen en todos os Órganos colexiados integrados por membros da Corporación pertencentes aos diversos Grupos.

TÍTULO II. ORGANIZACIÓN NECESARIA DO CONCELLO

Artigo 12.º.

Son Órganos necesarios do Concello os seguintes:
- Alcalde
- Tenentes de Alcalde
- Pleno
- Xunta de Goberno Local
- Comisións informativas, sempre e cando o Concello conte con máis de 5.000 habitantes e a Comisión Especial de Contas en todo caso.

Artigo 13.º.

As atribucións do Alcalde, do Pleno e da Xunta de Goberno Local, son as que veñen determinadas na Lei Reguladora das Bases do Réxime Local (Lei 7/85, do 2 de Abril) , así como no Texto Refundido de Disposicións Legais vixentes en materia de Réxime Local (R.D.L. 781/1986, do 18 de Abril).

Artigo 14.º.

O Pleno e o Alcalde poden efectuar delegacións en favor da Xunta De Goberno Local. Pode tamén o Alcalde efectuar delegacións xenéricas en favor dos Concelleiros membros da Xunta de Goberno Local e delegacións específicas en favor de calquera dos Concelleiros, aínda que non pertenzan á devandita Xunta.

Artigo 15.º.

As delegacións xenéricas e específicas referiranse a unha ou varias áreas ou materias determinadas, abranguendo tanto a facultade de dirixir os servizos correspondentes como a de xestionalos, baixo a supervisión directa do Alcalde.
De todas as delegacións e das súas modificacións darase conta ao Pleno na primeira sesión que se celebre.

Artigo 16.º.

O Órgano delegante poderá avocar en calquera momento as competencias delegadas.
Ningún Órgano poderá delegar nun terceiro as atribucións ou potestades recibidas por delegación doutro Órgano

Artigo 17.º.

O número e a denominación das distintas áreas de servizos que poden ser obxecto de delegación será de libre determinación polo Alcalde.

Artigo 18.º.

O nomeamento dos Tenentes de Alcalde será libremente realizado polo Alcalde de entre os membros da Xunta de Goberno Local.
O nomeamento, así como o cesamento, farase mediante resolución do Alcalde, da que se dará conta ao Pleno na primeira sesión que se celebre, facéndose público polos medios de costume, todo iso sen prexuízo da súa efectividade dende o día seguinte á sinatura da resolución, se nela non se dispuxese outra cousa.

Artigo 19.º.

A condición de Tenente de Alcalde pérdese, ademais de polo cesamento decretado pola Alcaldía, por renuncia expresa manifestada por escrito e por perda da condición de membro da Xunta de Goberno Local

Artigo 20.º.

Corresponde aos Tenentes de Alcalde substituír na totalidade das súas funcións e pola orde do seu nomeamento, ao Alcalde, nos casos de ausencia, enfermidade ou impedimento que imposibilite a este para o exercicio das súas atribucións, así como desempeñar as funcións de Alcalde nos supostos de vacante de Alcaldía, ata que tome posesión o novo Alcalde.
En caso de ausencia, enfermidade ou impedimento, as funcións do Alcalde non poderán ser asumidas polo Tenente de Alcalde a quen corresponda sen expresa delegación da Alcaldía.
Non obstante o disposto anteriormente, cando o Alcalde se ausente do Termo Municipal sen conferir a delegación ou cando por causa imprevista lle resultase imposible outorgala, substituiralle o Tenente de Alcalde que corresponda, dando conta posterior á Corporación.

Artigo 21.º.

Nos supostos de substitución do Alcalde por razóns de ausencia ou enfermidade, o Tenente de Alcalde que asuma as súas funcións non poderá revogar as delegacións que outorgase o primeiro.

TÍTULO III. FUNCIONAMENTO DOS ÓRGANOS NECESARIOS

Sección 1.ª.-Funcionamento do pleno

Artigo 22.º.

Os tipos de sesións e a súa convocatoria rexerase polo establecido na Lei Reguladora das Bases de Réxime Local e polo Texto Refundido das Disposicións Legais sobre Réxime Local.

Artigo 23.º.

O Pleno celebrará sesión ordinaria o primeiro mércores de cada mes, a excepción dos meses de xullo, agosto e decembro que non haberá plenos ordinarios.
O Pleno sinalará igualmente os días e horas en que terán lugar as devanditas sesións, que poderán ser cambiados en calquera momento posterior, polo devandito Órgano. Igualmente o Alcalde, por propia iniciativa ou a petición dos Voceiros, por causa xustificada, poderá variar o día ou a hora dalgunha sesión, afastándoo só o imprescindible dos fixados polo Pleno e comunicándoo aos interesados e publicándoo no Taboleiro de Anuncios coa maior anticipación posible.

Artigo 24.º.

As sesións poderán celebrarse en primeira ou segunda convocatoria. A segunda convocatoria sería dous días despois da sinalada para a primeira ou ao día seguinte hábil se coincidise en festivo. Neste caso non sería necesario o envío da Orde do Día, pero si a notificación da súa celebración en segunda convocatoria.

Artigo 25.º.

As sesións extraordinarias convocadas con tal carácter por solicitude da cuarta parte, polo menos, do número legal de membros da Corporación, deberán pedirse por escrito en que se razoe o asunto ou asuntos que a motiven, asinado persoalmente por todos os que a subscriben. Tamén deberán acompañar ao devandito escrito todos os documentos que haxan de estar a disposición dos señores Concelleiros na Secretaría Xeral, dende o momento da convocatoria. A relación de asuntos incluídos no escrito non enerva a facultade do Alcalde de determinar os puntos da Orde do Día, se ben a exclusión neste dalgún dos asuntos propostos, deberá ser motivada.

Artigo 26.º.

Calquera que sexa a clase de sesión, haberá de ser levantada o mesmo día que se abrira e deberá respectar o principio de unidade de acto.

Artigo 27.º.

A Orde do Día das sesións será fixada polo Alcalde asistido do Secretario. Así mesmo, poderá solicitar a asistencia dos membros da Xunta de Goberno Local e consultar, se o considera oportuno, aos Voceiros dos Grupos existentes na Corporación.
Os asuntos que se inclúan na Orde do Día deberán estar, previamente, ditaminados ou informados pola Comisión Informativa correspondente, no caso de que o Pleno acordara a súa constitución.
Cando non fose creada Comisión Informativa con competencias por razón da materia que sexa obxecto do asunto a incluír na orde do día, o ditame ou informe previo non será esixible, nin para a devandita inclusión nin para a válida adopción do acordo. Non obstante, o Alcalde, en aqueles asuntos que discrecionalmente considere oportunos, poderá substituír o ditame ou informes previos, cando non existise a Comisión Informativa, polo do Concelleiro Delegado na área respectiva.
Nos Plenos Ordinarios haberá unha parte dedicada ao control dos demais Órganos da Corporación para a formulación de Mocións, Rogos e Preguntas. Os Grupos Municipais poderán formular, como máximo cada un, tres Mocións, tres Rogos e tres Preguntas.

Artigo 28.º.

O Alcalde convocará os Concelleiros a sesión ordinaria ou extraordinaria con dous días de antelación como sinala a Lei, remitíndolles xunto coa comunicación da convocatoria a Orde do Día a que haberá de suxeitarse a devandita sesión, no que figurarán, numerados e salientados suficientemente, os asuntos a tratar. Os Concelleiros acusarán recibo da convocatoria asinando en folla ao efecto.
Se varios Concelleiros desexasen examinar os expedientes á vez, distribuiranse entre eles mesmos. Se non se puxesen de acordo, requirirán o Secretario para que emita un informe-proposta verbal. Se a devandita proposta tampouco satisfai aos interesados, someterase á decisión do Sr. Alcalde-Presidente, que resolverá distribuíndo o tempo e os expedientes de forma que estes poidan ser vistos por quen de aqueles quixesen facelo.

Artigo 29.º.

O horario para exame de expedientes será o correspondente ao normal de oficina. Non obstante, aquel poderá ser ampliado pola Presidencia cando o número ou a importancia dos asuntos así requírao. A devandita ampliación será posta en coñecemento dos señores Concelleiros e da Secretaría Xeral. Baixo ningún concepto os expedientes poderán extraerse da Secretaría Xeral.

Artigo 30.º.

O quórum mínimo dun terzo do número legal de membros da Corporación, haberá de manterse durante o desenvolvemento da sesión. Para tal efecto a ausencia dun ou varios Concelleiros, unha vez iniciada a deliberación dun asunto, equivale á súa presenza e á abstención na votación, salvo que se incorpore a tempo de emitir o seu voto.

Artigo 31.º.

O disposto no artigo anterior enténdese sen prexuízo de que os asuntos a resolver nunha sesión, ou algún deles, esixan un número especial de asistentes para adoptar acordos válidos sobre eles, en cuxos casos o quórum preciso para celebrar validamente a sesión ou adoptar acordos válidos sobre os devanditos asuntos, será que se estableza con ese número especial en cada caso.

Artigo 32.º.

No suposto de que en día e hora sinalados na convocatoria para celebrar sesión non concorresen membros da Corporación bastantes para celebrala, acreditarase tal circunstancia polo Secretario, mediante dilixencia, na que se expresará o número e nome dos que asistisen e dos que xustificasen a súa ausencia e reiterarase a convocatoria cantas veces sexa preciso ata lograr a asistencia do número de Concelleiros necesario para celebrar validamente a sesión.

Artigo 33.º.

O público asistente ás sesións non poderá intervir, nin tampouco se permitirán manifestacións de agrado ou desagrado, podendo a Presidencia proceder, en casos extremos, á expulsión do salón, de todo aquel que por calquera causa impida o normal desenvolvemento da sesión.

Sesión 2.ª.-Dos debates e intervencións

Artigo 34.º.

Aberta a sesión o Secretario procederá á lectura da acta da sesión anterior, agás que se recibise previamente copia desta, en cuxo caso se ten por lida, quedando aprobada se ningún dos asistentes formulase reparos.
Se houbese oposición a Corporación decidirá, por maioría simple, a súa aprobación ou modificación, que en ningún caso afectará ao fondo dos acordos adoptados e só se poderán emendar os meros erros materiais ou de feito.

Artigo 35.º.

O estudio dos asuntos iniciarase coa lectura polo Secretario de cada un dos puntos da Orde do Día e dos ditames elaborados polas Comisións Informativas, se existisen, ou dos Concelleiros-Delegados das respectivas áreas. Se ninguén pedise a palabra, quedarán aprobados por unanimidade.

Artigo 36.º.

Se se promove debate, as intervencións serán ordenadas polo Alcalde, conforme ás seguintes regras:
a) Só poderá facerse uso da palabra, logo de autorización de Presidente.
b) No debate, os diversos Grupos consumirán unha primeira quenda, dunha duración proporcional aos resultados electorais, conforme ao artigo 37, parágrafo segundo.
c) Os Concelleiros que consumiron a súa quenda, poderán volver facer uso da palabra para rectificar concisamente, e por unha soa vez, os feitos ou conceptos que se lle atribuísen. Para estes efectos o Alcalde concederalles a palabra pola metade do tempo anterior como máximo.
d) Quen se considere aludido por unha intervención, poderá solicitar do Alcalde que se conceda unha quenda por alusións, que será breve e conciso, sen que poida exceder dun minuto e medio.
e) O Presidente poderá reducir ou ampliar os tempos de intervención nos debates en razón da importancia ou trascendencia do asunto.
f) Non se admitirán outras interrupcións que as do Presidente para chamar á orde ou á cuestión debatida.
Os membros da Corporación poderán, en calquera momento do debate, pedir a palabra para formular unha cuestión de orde, invocando ao efecto a norma a aplicación da cal reclama. O Presidente resolverá o que proceda sen que por este motivo se entaboe debate ningún.
O Secretario e o Interventor poderán intervir cando fosen requiridos polo Presidente por razóns de asesoramento técnico ou aclaración de conceptos. Cando os devanditos Funcionarios entendan que no debate se formulou algunha cuestión sobre a que poida dubidarse sobre a legalidade ou puidese ter implicacións económicas poderán solicitar ao Presidente o uso da palabra para asesorar a Corporación.

Artigo 37.º.

Nas deliberacións poderán intervir cada Grupo Municipal mediante o Voceiro ou outros membros pola orde inversa de representantes na Corporación, consumindo quenda en primeiro lugar o Grupo Mixto, se o houbese, logo os minoritarios e en último termo o maioritario.
A intervención normal de cada Grupo non excederá de cinco minutos. Non obstante, naqueles temas que pola súa importancia ou complexidade así o requiran e a petición de calquera Voceiro, o Presidente informará ao Pleno a duración das intervencións antes de comezar estas.
A duración da segunda quenda terá unha duración máxima do cincuenta por cento da quenda anterior.
O tempo que corresponda ao Grupo Mixto poderá repartirse por igual entre os representantes das listas que o integran.
O Presidente poderá acordar, durante o transcurso da sesión, que se interrompa a mesma para permitir as deliberacións dos Grupos sobre a cuestión debatida ou para descanso dos debates. Estas interrupcións non terán duración superior a dez minutos.

Artigo 38.º.

O Alcalde poderá chamar á orde a calquera membro da Corporación que:
a) Profira palabras ou verca conceptos ofensivos ao decoro da Corporación ou dos seus membros, das Institucións Públicas ou calquera outra persoa ou Entidade.
b) Produza interrupcións ou de calquera outra forma altere a orde das sesións.
c) Pretenda facer uso da palabra sen que lle fose concedida ou unha vez que lle sexa retirada.
Tras tres chamadas ao orde na mesma sesión (ou dúas chamadas á orde no debate dun mesmo asunto) coa advertencia na última, das consecuencias dunha nova chamada, o Presidente poderá ordenar a un Concelleiro que abandone o local en que se está a celebrar a reunión, adoptando as medidas que considere oportunas para facer efectiva a expulsión.

Artigo 39.º.

Nos supostos en que, de conformidade co establecido no artigo 76 da Lei 7/85, algún membro da Corporación deba absterse de participar na deliberación e votación, deberá abandonar o Salón mentres se discuta e vote o asunto, salvo cando se trate de debater a súa actuación como Corporativo, en que terá dereito a permanecer e defenderse.

Artigo 40.º.

Aos efectos do desenvolvemento das sesións e para definir o carácter das intervencións dos membros da Corporación, utilizarase a seguinte terminoloxía:
1.-Dictame é a proposta sometida ao Pleno tras o estudio do expediente pola Comisión Informativa. Contén unha parte expositiva e un acordo a adoptar.
2.-Proposición é a proposta que se somete ao Pleno, relativa a un asunto incluído na Orde do Día que acompaña a convocatoria. Conterá unha parte expositiva ou xustificación e un acordo, así mesmo, a adoptar.
3.-Moción é a proposta que se somete directamente a coñecemento do Pleno ao amparo do prevido no Regulamento. Deberá formularse por escrito.
4.-Voto particular é a proposta de modificación dun ditame formulada por un membro que forma parte da Comisión Informativa. Deberá acompañar o ditame dende o día seguinte á súa aprobación pola Comisión.
5.-Enmenda é a proposta de modificación dun ditame ou proposición presentada por calquera membro mediante escrito presentado ao Presidente antes de iniciarse a deliberación de asunto.
6.-Rogo é a formulación dunha proposta de actuación dirixida a algúns dos órganos de goberno municipal. Os rogos formulados no seo do Pleno poderán ser debatidos, pero en ningún caso sometidos a votación.
Poden formular Rogos todos os membros da Corporación, ou os Grupos Municipais a través dos seus Voceiros, sempre que se formulen por escrito e se anuncien á Presidencia con 24 horas de antelación ao comezo da sesión. Serán debatidos na sesión seguinte, sen prexuízo de que o poidan ser na mesma sesión, se o Alcalde ou Presidente o considera conveniente.
7.-Pregunta é calquera cuestión formulada aos Órganos de Goberno no seo do Pleno. Poden formular preguntas todos os membros da Corporación, ou os Grupos Municipais a través dos seus Voceiros. Presentaranse por escrito con 24 horas de antelación ao comezo da sesión, e serán contestadas polo seu destinatario na sesión ou por causas debidamente motivadas, na seguinte.

Artigo 41.º.

Finalizado o debate dun asunto, procederase á súa votación.
Antes de comezar a votación o Alcalde formulará clara e concisamente os seus termos e a forma de emitir o voto.
Unha vez iniciada a votación non pode interromperse por ningún motivo. Durante o desenvolvemento da votación, o Presidente non concederá o uso da palabra e ningún membro corporativo poderá entrar no Salón ou abandonalo.

Artigo 42.º.

O voto dos Concelleiros é persoal e indelegable.

Artigo 43.º.

As votacións poden ser ordinarias, nominais e secretas:
Son ordinarias as que se manifestan por signos convencionais de asentimento, disentimento ou abstención.
Son nominais aquelas votacións que se realizan mediante chamamento por orde alfabético de apelidos e sempre en último lugar o Presidente e na que cada membro da Corporación, ao ser chamado, responde en voz alta ¿si", ¿non" ou abstéñome".
Son secretas as que se realizan por papeleta que cada membro da Corporación vaia depositando nunha urna ou bolsa.

Artigo 44.º.

O sistema normal de votación será a votación ordinaria.
A votación nominal requirirá a solicitude dun Grupo Municipal aprobada polo Pleno por unha maioría simple en votación ordinaria, de acordo co disposto no artigo 46 da Lei 7/85.

Artigo 45.º.

Rematada a votación ordinaria, o Presidente declarará o acordado.
Inmediatamente de concluír a votación nominal ou secreta, o Secretario computará os votos emitidos e anunciará en voz alta o seu resultado, en vista do cal o Presidente proclamará o acordo adoptado.

Sección 3.ª.-Das actas

Artigo 46.º.

De cada sesión o Secretario extenderá acta na que haberá de constar todos os requisitos que sinala o artigo 109 do ROF.
De non se celebrar sesión por falta de asistentes ou outros motivos, o Secretario suplirá a acta cunha Dilixencia autorizada coa súa sinatura, na que consigne a causa e nomes dos concorrentes e dos que escusasen a súa ausencia.

Artigo 47.º.

O Secretario redactará a acta de forma concisa, configurando un extracto do sucedido e recollendo as opinións sintetizadas dos membros da Corporación que interviñesen nas deliberacións, plasmando de forma fidedigna os acordos e os presupostos imprescindibles que lle sirvan de base

Artigo 48.º.

Unha vez aprobada a acta polo Pleno, transcribirase no Libro de Actas, autorizándoa coa sinatura do Alcalde e do Secretario.

Sección 4.ª.-Funcionamento da Xunta de Goberno Local

Artigo 49.º.

A Xunta de Goberno Local celebrará sesión constitutiva a convocatoria do Alcalde, dentro dos quince días seguintes a aquel en que este designara os membros que a integran.
As sesións ordinarias terán lugar cada quince días. Non obstante, por proposta da Presidencia, poderá acordarse pola propia Comisión, a celebración de sesións ordinarias semanalmente.
Corresponde ao Alcalde fixar mediante providencia o día e hora das sesións ordinarias.
As sesións extraordinarias e urxentes terán lugar cando con tal carácter sexan convocadas polo Alcalde.
O Alcalde poderá, en calquera momento, reunir á Xunta de Goberno Local cando o estime necesario para coñecer o seu parecer ou pedir a súa asistencia con anterioridade a ditar resolucións en exercicio das atribucións que lle correspondan.

Artigo 50.º.

As sesións da Xunta de Goberno Local axustaranse ao disposto na lexislación vixente e neste Regulamento para as sesións plenarias coas seguintes modificacións:
a) Entre a convocatoria e a celebración da sesión non poderán transcorrer menos de vinte e catro horas, salvo nos casos de sesións extraordinarias e urxentes nas que, antes de entrar a coñecer os asuntos incluídos na Orde do Día, deberá ser declarada a urxencia por acordo favorable da maioría dos seus membros.
b) As sesións da Xunta de Goberno Local non serán públicas, sen prexuízo da publicidade e comunicación ás Administracións Estatais e Autonómicas dos acordos adoptados. Ademais no prazo de dez días deberá enviarse a todos os membros da Corporación copia da acta.
c) O Alcalde dirixe e ordena ao seu prudente arbitrio os deberes no seo da Xunta de Goberno Local.
d) As actas das sesións da Xunta de Goberno Local transcribiranse nun Libro distinto do das sesións do Pleno.
Tanto nas sesións coma nas reunións da Xunta de Goberno Local, o Alcalde poderá requirir a presenza de membros da Corporación non pertencentes á Xunta de Goberno Local ou de persoal ao servizo da Entidade, ao obxecto de informar no relativo ao ámbito das súas actividades.

TÍTULO IV. FUNCIONAMENTO DOS DEMAIS ÓRGANOS NECESARIOS E DOS COMPLEMENTARIOS

Artigo 51.º.

Son órganos complementarios do Concello:
- Os Concelleiros-Delegados.

Artigo 52.º.

Os Concelleiros-Delegados son aqueles que ostentan, dentro das súas respectivas áreas de servizos, todas aquelas facultades, dereitos ou deberes referidos á materia delegada que corresponden ao órgano que ten asignadas orixinariamente as atribucións

Artigo 53.º.

A Comisión Especial de Contas é de existencia preceptiva, segundo dispón o artigo 116 da Lei 7/1985, do 2 de abril.
Corresponde á Comisión Especial de Contas o exame, estudio e informe de todas as contas, presupostarias e extrapresupostarias, que deba aprobar o Pleno da Corporación, de acordo co establecido na Lexislación reguladora da contabilidade das Entidades Locais.
Nela estarán representados todos os Grupos Políticos que integren a Corporación Municipal, de forma que a súa composición se acomode á proporcionalidade existente entre os distintos Grupos como resultado das Eleccións, de tal maneira que o Partido ou Agrupación que ostente maioría absoluta na Corporación, manteña a devandita maioría no seo da propia Comisión.

Artigo 54.º.

Son de existencia preceptiva tamén no Municipio sempre e cando conte con máis de 5.000 habitantes, as Comisións Informativas, e o seu número e denominación será determinado polo Pleno do Concello. No caso de que o Pleno acorde a constitución destas Comisións, o seu ditame terá carácter preceptivo e non vinculante.

Artigo 55.º.

O Alcalde é o Presidente nato de todas as Comisións, non obstante, a Presidencia efectiva poderá delegala en calquera membro da Corporación, a delegación da cal poderá avocala a Presidencia en calquera momento.
Cada Comisión estará integrada de forma que a súa composición se acomode á proporcionalidade existente entre os distintos Grupos Políticos representados na Corporación.
A adscrición concreta a cada Comisión dos membros da Corporación que deban formar parte desta en representación de cada Grupo, realizarase mediante escrito do Voceiro do mesmo dirixido ao Alcalde e do que se dará conta ao Pleno. Poderá designarse, de igual forma, un suplente por cada titular.
En supostos de urxencia en que o ditame fose preceptivo, o Pleno poderá adoptar acordos sobre asuntos non ditaminados pola Comisión Informativa competente, dando conta posteriormente a esta.

Artigo 56.º.

Se a peculiar constitución da Corporación, para garantir o dereito de representación de todos os Grupos Políticos nas distintas Comisións Informativas, voluntarias ou forzosas, determinase a formación dunha Comisión excesivamente numerosa, o Pleno, por proposta do Alcalde, poderá utilizar o sistema de ¿voto ponderado", aplicando ao emitido por cada asistente o coeficiente resultante de dividir o número de compoñentes do grupo polo número de representantes asignados a este na Comisión.

Artigo 57.º.

As Comisións Informativas serán convocadas polo seu Presidente e para validez dos seus ditames deberán asistir, en primeira convocatoria, polo menos un terzo dos seus membros, sempre que sexan como mínimo tres.
En segunda convocatoria, que será media hora despois da sinalada para a primeira, reunirase cos membros que asistan, calquera que sexa o seu número. Deberá asistir, como mínimo, o Presidente e un vogal.

Artigo 58.º.

O Presidente das Comisións poderá requirir a presenza nas súas sesións, do persoal municipal que considere conveniente, para os efectos informativos.

Disposición final

No non previsto neste Regulamento rexerán as disposicións de carácter xeral recollidas no Regulamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais.
Contra o acordo de aprobación definitiva deste Regulamento poderán os interesados interpor directamente o recurso contencioso-administrativo, ante a Sala correspondente do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, no prazo de dous meses seguintes a partir do día seguinte a esta publicación.
E, de conformidade co disposto no artigo 49, da Lei 7/85, do 2 de Abril, o expediente sométese a información pública e audiencia dos interesados para a presentación de reclamacións e suxestións por prazo de trinta días.
No caso de que non se presenten reclamacións ou suxestións entenderase definitivamente adoptado o acordo ata entón provisional.
Contra o presente acordo caberá a posibilidade de interpoñer recurso contencioso-administrativo ante o Xulgado correspondente.