Advertidos erros no anuncio de aprobación definitiva da modificación da Ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar, publicado no BOP n.º 38, de data 25 de febreiro de 2014, procédese a publicar o texto íntegro das modificacións da citada ordenanza de conformidade co artigo 70.2 da Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das bases de réxime local.
Mesía - ORDENANZA MUNICIPAL DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE MESÍA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS
A Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das bases de Réxime Local (BOE nº 80, do 3 de abril de 1985), establece no seu artigo 25.2k) que os concellos exercerán, en todo caso, competencias nos termos da lexislación do Estado e das Comunicades Autónomas en materia de prestación de servizos sociais e de promoción e reinserción social.
A Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, regula o dereito de todas as persoas aos servizos sociais, correspondéndolles, aos poderes públicos, garantir este dereito, posibilitando así que as liberdades e igualdades entre individuos sexan reais e efectivas, tal e como consagra a propia Constitución Española.
A Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, establece no seu capítulo II, o catálogo de servizos sociais, onde define o servizo de axuda no fogar coma un servizo consistente en ofrecerlles un conxunto de atencións ás persoas ou familias no seu propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e permanencia no seu contorno habitual. Esta mesma lei establece no seu artigo 11.f) que é función dos servizos sociais comunitarios básicos a xestión da axuda no fogar.
Coa entrada en vigor da Lei 39/2006, de 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia, así como a normativa estatal e galega que a desenvolve, fíxose necesario establecer un novo marco regulador de carácter básico dos contidos, formas de prestación e aspectos procedementais e organizativos de axuda no fogar de maneira que coa aprobación da Orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar, se estableceron pautas de carácter xeral para asegurar un nivel equitativo de atención a todas as persoas que tiñan limitada a súa autonomía persoal.
O Decreto 254/2011, do 23 de decembro, polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e a inspección dos servizos sociais en Galicia, establece no seu artigo 7. b) como requisito xeral dos centros e programas de servizos sociais, dispoñer dunhas normas de funcionamento, visadas polo órgano competente, en materia de autorización e inspección de servizos sociais, da Xunta de Galicia, que garanta o respecto ao dereito das persoas usuarias e establezan as condicións de prestación e desenvolvemento dos servizos.
Coa aprobación e publicación do Decreto 99/2012, do 16 de marzo, polo que se regulan os servizos sociais comunitarios e o seu financiamento, faise necesario adaptar a normativa municipal existente en materia de axuda no fogar co fin de dar cumprimento ao establecido na disposición derradeira primeira do citado decreto.
En consecuencia e coa finalidade de garantir unha equidade, calidade e intensidade homoxéneas nos tipos de atención e os criterios de participación económica das persoas usuarias, o Concello de Mesía, de conformidade co marco normativo referenciado que confire aos concellos a potestade regulamentaria, e de autoorganización dentro da esfera das súas competencias, regula os requisitos e condicións da prestación do servizo de axuda no fogar municipal, a través da presente ordenanza.
CAPÍTULO I: DISPOSICIÓNS XERAIS
Artigo 1º.- Obxecto.
É obxecto desta ordenanza a regulación do servizo de axuda no fogar desenvolvido polo Concello de Mesía.
Artigo 2º.- Ámbito de aplicación.
O establecido nesta ordenanza é de aplicación ao servizo de axuda no fogar que se desenvolve no Concello de Mesía.
Artigo 3º.- Natureza, definición e obxectivos do servizo.
1. O servizo de axuda no fogar é un servizo público de carácter local, consistente en ofrecer un conxunto de atencións ás persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio, para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu contorno habitual.
2. O servizo de axuda no fogar poderá prestarse, a calquera persoa ou unidade de convivencia, para as cales, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu medio inmediato.
3. O servizo de axuda no fogar ten por obxecto prestar un conxunto de atencións ás persoas no seu domicilio, dende unha perspectiva integral e normalizadora, naquelas situacións en que teñan limitada a súa autonomía persoal ou nos casos de desestructuración familiar.
Son obxectivos do servizo de axuda no fogar:
a) Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.
b) Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.
c) Favorecer e potenciar a autonomía persoal no propio domicilio.
d) Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.
e) Previr situacións de dependencia ou exclusión social.
f) Retardar ou evitar a institucionalización.
g) Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.
Artigo 4º.- Contido do servizo
1. De conformidade coa valoración técnica realizada en cada caso polos servizos sociais, no marco do servizo de axuda no fogar poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:
a) Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, tales como:
I. Asistencia para levantarse e deitarse.
II. Tarefas de coidado e hixiene persoal, así como para vestirse.
III. Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.
IV. Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.
V. Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espacio-temporal.
VI. Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.
VII. Outras tarefas para favorecer a atención integral da persoa usuaria.
b) Acompañamento persoal na realización doutras actividades complementarias:
I. Seguimento das intervencións realizadas polo sistema sanitario.
II. Apoio en trámites urxentes de carácter administrativo, xudicial e similares.
c) Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda, tales como:
I. Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.
II. Compra de alimentos e outros produtos de uso común.
III. Preparación de alimentos.
IV. Lavado e coidado de pezas de vestir, así como do enxoval doméstico.
V. Apoio á unidade familiar.
VI. Coidados e mantemento básico da vivenda.
Este tipo de atención poderá ser facilitado en parte, se é o caso, por programas específicos de lavandaría ou alimentación a domicilio.
d) Atencións de carácter psicosocial e educativo: intervencións técnico-profesionais formativas e de apoio ao desenvolvemento das capacidades persoais, á afectividade, á convivencia e á integración na comunidade así como á mellora da estruturación familiar.
2. Con carácter complementario, unha vez garantido o nivel básico de atención, o servizo de axuda no fogar poderá incorporar, ademais, os seguintes tipos de atencións e servizos:
a. Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables.
b. Servizo de préstamo de axudas técnicas ou produtos de apoio para persoas en situacións de dependencia ou dependencia temporal. Para estes efectos enténdese por axuda técnica ou produto de apoio calquera dispositivo, equipamento, instrumento, tecnoloxía ou software, fabricado especialmente ou dispoñible no mercado, para previr, compensar, controlar, mitigar ou neutralizar deficiencias ou limitacións na actividade e restricións na participación social das persoas.
c. Prestación de atención a distancia mediante dispositivos de teleseguimento, teleasistencia e similares.
d. Adaptación funcionais do fogar
e. Servizo de podoloxía.
f. Servizo de fisioterapia.
g. Terapia ocupacional.
3. Poderán integrarse, ademais, dentro do servizo de axuda no fogar, determinadas atencións e actividades que se desenvolvan fóra do marco do domicilio da persoa usuaria, sempre que, de acordo coa prescrición técnica sobre o contido do servizo, incidan de maneira significativa na posibilidade de permanencia no fogar e na mellora da autonomía e calidade de vida.
4. En todo caso, as atencións prestadas terán un carácter de reforzo e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu contorno inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.
5. En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:
a) A realización de actividades domésticas, que non fosen incluídas no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
b) Actuacións, que polo seu carácter sanitaria, deban en todo caso, ser realizadas por persoal facultativo.
Artigo 5º.- Persoas destinatarias.
1. O servizo de axuda no fogar estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia para as que, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato, así como fogares con menores, en que se observe a necesidade dunha intervención de carácter socioeducativo. Tamén poderá dar unha resposta preventiva e socializadora a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.
2. En todo caso, darase prioridade de acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.
Artigo 6.- Dereitos das persoas usuarias.
As persoas usuarias do servizo, no marco dos dereitos que con carácter xeral se lle recoñecen na lexislación aplicable sobre servizos sociais e, se é o caso, sobre o procedemento administrativo común, terán dereito:
1. A seren tratadas co respecto debido á súa dignidade, intimidade e autonomía.
2. A accederen e utilizaren o servizo en condicións de igualdade e non discriminación.
3. A recibiren unha atención individualizada e adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración determinadas en cada caso.
4. A recibiren unha información de xeito áxil, suficiente, veraz e comprensible sobre os recursos e as prestacións do sistema galego de servizos sociais, así como a que sexan asistidas e orientadas nos trámites necesarios de cara ao seu acceso aos demais sistemas de benestar social.
5. A teren asignada unha persoa profesional de referencia que actúe como interlocutora principal e que asegure a coherencia da intervención.
6. A coñeceren a organización e o regulamento do servizo.
7. Ao tratamento confidencial dos seus datos de acordo co disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
8. A coñeceren a situación do seu expediente
9. A seren informadas, de maneira clara e precisa, sobre a intervención prevista e elixir libremente, dentro da capacidade de oferta do sistema e logo da valoración técnica, o tipo de medidas ou de recursos adecuados para o seu caso, así como a participar na toma de decisións que modifiquen o proceso de intervención acordado.
10. Á calidade dos servizos recibidos e a presentaren queixas e suxestións á persoa coordinadora do servizo.
11. Ao respecto dos seus dereitos lingüísticos, garantindo, en todo caso, o desenvolvemento da actividade do servizo dende a práctica dunha oferta positiva do idioma galego.
Artigo 7º.- Deberes das persoas usuarias.
As persoas usuarias, no marco dos deberes que con carácter xeral se establecen no artigo 7 da Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, e, se é o caso, na lexislación vixente sobre o procedemento administrativo común, terán os seguintes deberes:
1. Cumprir as normas, requisitos e procedementos para o acceso aos diferentes servizos.
2. Facilitar a información precisa e veraz sobre as circunstancias determinantes para o acceso e utilizacón dos servizos, así como comunicar ao persoal de referencia, os cambios de circunstancias familiares, sociais ou financeiras que puideren resultar relevantes na asignación, modificación, suspensión ou extinción das prestacións ou servizos.
3. Cumprir coas condicións do servizo, facilitando e colaborando na execución das tarefas do persoal ao seu cargo e pondo á súa disposición, cando se trate dun servizo realizado no domicilio, os medios materiais necesarios.
4. Colaborar co persoal encargado do seu caso, acudindo ás entrevistas programadas, seguindo as orientacións e participando no desenvolvemento das actividades incluídas no servizo, centro ou programa en función das súas capacidades e nos termos acordados en cada caso.
5. Manter unha actitude positiva de colaboración coas persoas profesionais dos servizos sociais comunitarios, participando activamente no proceso pautado de mellora, autonomía persoal e inserción social.
6. Facilitar e cooperar no seguimento, avaliación e inspección do servizo.
7. Respectar a dignidade persoal e profesional das persoas que lles presten o servizo, así como respectar os límites das súas obrigas laborais.
8. A comunicar, con dez días de antelación, en circunstancias ordinarias e previsibles, calquera ausencia temporal que puidese impedir ou dificultar a execución dos servizos que, se fose o caso, se prestasen no seu domicilio.
9. Manter informado sobre os aspectos relativos á súa saúde para mellorar a súa atención, e permitir adoptar as medidas preventivas que se requiran.
10. Non realizar cambios de horarios, tarefas, etcétera, sen autorización do técnico responsable do servizo.
11. Participar no pagamento do servizo nos termos que se estableza na súa norma reguladora.
Artigo 8º.- Deberes dos/as auxiliares de axuda no fogar.
1. O trato será sempre de respecto, evitando que a confianza co usuario e a súa familia interfiran no seu traballo.
2. Respectar a confianza do usuario e gardar a debida confidencialidade.
3. Non acudir ó lugar de traballo acompañado de persoas alleas ó servizo.
4. Non se poderá recibir en custodia, diñeiro, xoias nin obxectos.
5. Non recibir ningún tipo de prestación/bonificación por parte do usuario/a do servizo de axuda no fogar.
6. Non facerlle traballos a outros membros da familia distintos dos beneficiarios, aínda que convivan na mesma casa, se así non está establecido no proxecto de intervención.
7. Non realizar en ningún caso tarefas domésticas que non foran incluídas no proxecto de intervención.
8. Non se dispoñerá de chaves de ningún domicilio salvo autorización por escrito do usuario/a.
9. En caso de ausencia os/as auxiliares deberán poñelo en coñecemento do xefe de persoal coa maior brevidade posible para facilitar así a súa substitución a fin de evitar a non prestación do servizo de usuarios/as do mesmo.
Artigo 9º.- Causas de extinción e modificación do servizo.
1. Son causas de extinción do servizo de axuda no fogar, as seguintes:
a. A renuncia da persoa usuaria
b. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidad eco servizo de axuda no fogar.
c. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.
d. Falecemento da persoa usuaria.
e. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.
f. A falta reiterada de pagamento do servizo.
g. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.
2. Ademais, con carácter xeral, a alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias, en calquera caso, deberán substanciarse no expediente individual, mediante un novo informe social.
3. Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar, asignado a persoas en situación de dependencia, na correspondente resolución de Programa Individual de Atención, consonte o establecido na Orde de 2 de xaneiro de 2012, de desenvolvemento do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento do sistema para a Autonomía e Atención á Dependencia, o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes, modificado polo Decreto 148/2011, do 7 de xullo, a incoación por parte da entidade titular do servizo, dun expediente de extinción ou modificación das condicións de prestación do servizo, deberá notificarse en todo caso ao órgano competente para ditar resolución de Programa Individual de Atención.
Artigo 10º.- Causas de suspensión temporal do servizo.
Son causa de suspensión temporal do servizo, logo de tramitación do correspondente expediente e informe razoado do persoal técnico coordinador do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal, as que seguen:
1. Ausencia temporal do domicilio: neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses para os usuarios de libre concorrencia e por un máximo de dous meses para os usuarios de dependencia, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.
2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: poderá suspenderse o servizo en tanto persista o cambio de circunstancias causante da suspensión, coa excepción das prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do sistema de autonomía e a atención á dependencia, suposto no que se estará ao disposto na correspondente normativa reguladora.
CAPÍTULO II. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO.
SECCIÓN 1ª. DISPOSICIÓNS COMÚNS
Artigo 11º.- Formas de prestación do servizo.
O servizo público de axuda no fogar será prestado polo Concello de Mesía ben directamente, ou ben mediante as diversas modalidades de contratación da xestión de servizos públicos, regulados na normativa vixente sobre contratos do sector público, a través de entidades privadas debidamente autorizadas.
Artigo 12º.- Requisitos específicos.
1. Existirá un profesional de referencia, que actuará como coordinador do servizo e que deberá estar en posesión dunha cualificación mínima de diplomatura universitaria na área de servizos sociais. No caso de que o número de persoas usuarias sexa menor de 50, o persoal técnico mínimo exixible será de 0,02 profesionais en cómputo de xornada completa por persoa usuaria. Nos demais casos aplicarase a seguinte táboa:
Número de persoas usuarias | Persoal técnico mínimo |
50 a 99 | 1 técnico/a titulado/a xornada completa |
100 a 199 | 2 técnicos/as titulados/as a xornada completa |
200 a 399 | 3 técnicos/as titulados/as a xornada completa |
Incrementos sucesivos | Por cada grupo de 200 persoas usuarias corresponderá un incremento de 1 técnico/a titulado/a a xornada completa |
2. O persoal que presta atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por auxiliares de axuda no fogar, que, no caso de prestar o servizo a persoas en situación de dependencia valorada, deberán estar en posesión do título de técnico en atención a persoas en situación de dependencia ou equivalente, regulado no Real decreto 1593/2011, do 4 de novembro, ou en posesión do certificado de profesionalidade de atención sociosanitaria a persoas no domicilio ou equivalente, regulado no Real decreto 1379/2008, de 1 de agosto, polo que se establecen os certificados de profesionalidade da familia profesional de servizos socioculturais e á comunidade.
3. O seguimento da prestación do servizo nos domicilios das persoas usuarias realizarase polo persoal coordinador sempre que as circunstancias o fagan necesario e, como mínimo, con carácter bimensual. Da supervisión realizada quedará constancia no correspondente expediente individual. Mediante esta supervisión revisarase e axustarase, se fose o caso, o contido das prestacións expresado no proxecto de intervención e no acordo de servizo.
4. O Concello de Mesía, e de ser o caso, a entidade prestadora en réxime privado do servizo, abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:
a. Un informe social, asinado por un traballador ou traballadora social da entidade titular do servizo.
b. Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o Anexo VI desta ordenanza.
c. Un acordo de servizo asinado entre o Concello de Mesía e a persoa usuaria, segundo o anexo IV desta ordenanza.
d. Informes de seguimento periódicos, que terán un carácter bimensual, ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.
En todo caso o tratamento da información contida nos expedientes realizarase de acordo coa Lei 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
SECCIÓN 2ª. DA PRESTACIÓN DO SERVIZO POLO CONCELLO DE MESÍA
Artigo 13º.- Modalidades de acceso ao servizo, organización e procedemento
O acceso ao servizo de axuda no fogar municipal producirase de acordo co seguinte:
1. O acceso será prioritario e directo para as persoas que, tendo recoñecida unha situación de dependencia, se lles asigne a axuda no fogar na correspondente resolución de programa individual de atención, e consonte a aplicación do programa de asignación de recursos, establecido no título II do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos. Para estes efectos, o Concello de Mesía, cando sexa o caso, procederá a dar de alta as persoas en agarda, de acordo coa orde de prelación establecida no programa de asignación de recursos. As persoas para as que o programa individual de atención, determine o servizo de axuda no fogar como recurso principal ou idóneo terán, en todo caso, preferencia sobre aquelas ás que se lles asigne o servizo de axuda no fogar como respiro do coidador.
2. Para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, o acceso ao servizo, logo da prescrición técnica do profesional de referencia resolverase en réxime de libre concorrencia, segundo o seguinte procedemento:
a. Presentación da solicitude, segundo o anexo I desta ordenanza, dirixida ao Alcalde no Rexistro Municipal do Concello, acompañada da seguinte documentación:
I. Fotocopia do DNI da persoa beneficiaria do servizo e das persoas que convivan no mesmo domicilio, de ser o caso.
II. Fotocopia da tarxeta sanitaria da persoa solicitante
III. Certificado de convivencia
IV. Informe médico ou clínico sobre o seu estado de saúde
V. Certificado de discapacidade e/ou certificado do grao e nivel de dependencia, de ser o caso
VI. Xustificantes de ingresos da persoa solicitante e do resto dos membros da unidade de convivencia:
1. Fotocopia da última declaración da renda ou no seu defecto certificado de imputacións do IRPF expedido pola Axencia Tributaria.
2. Certificados de todos os ingresos procedentes de salarios, pensións, subsidios e outros bens que posúan
3. Xustificante de aluguer de vivenda, de ser o caso.
4. Calquera outra documentación que sexa requirida polo traballador/a social para a valoración do seu expediente.
En todo caso, o tratamento da información contida nos expedientes individuais realizarase de acordo coa normativa vixente en materia de protección de datos de carácter persoal.
As solicitudes incompletas contarán cun prazo de 10 días para emendar deficiencias, en caso de non facelo, serán arquivadas sen máis trámite tal como se establece na lexislación que regula o procedemento administrativo.
b. As solicitudes presentadas serán valoradas polo/a traballador/a social dos servizos sociais comunitarios do concello, que, unha vez realizada a correspondente visita domiciliaria, determinará, mediante o informe técnico, a idoneidade do servizo, así como a intensidade recomendable para cada caso concreto, tendo en conta todas as circunstancias de necesidade e a aplicación do baremo establecido a tal fin, segundo anexo V.
O departamento de Servizos Sociais abrirá un expediente por cada persoa usuaria ou por cada unidade de convivencia á que presta o servizo, no cal constará, cando menos:
- Un informe social, asinado por un traballador ou traballadora social da entidade titular do servizo, segundo o anexo III.
- Un proxecto de intervención, asinado polo técnico responsable, segundo o anexo VI desta ordenanza (anexo II da Orde do 22 de xaneiro de 2009).
- Un acordo de servizo asinado entre o concello de Mesía e a persoa usuaria, segundo o anexo IV desta ordenanza.
- Informes de seguimento periódicos, que terán un carácter bimensual, ou extraordinarios, cando as circunstancias así o aconsellen.
c. O departamento de Servizos Sociais elaborará un Informe - proposta que será elevado á Xunta de Goberno Local, que no prazo máximo de tres meses, resolverá as solicitudes presentadas no Rexistro Xeral do concello. En caso favorable, a mesma terá a consideración de alta no servizo. En caso de non existir dispoñibilidade, a solicitude pasará a integrarse na lista de agarda, nunha orde de prioridade determinada pola puntuación que obtivese na aplicación do baremo. En caso de empate de puntuación, atenderase por orde temporal da demanda.
En todo caso, darase prioridade de acceso ao servizo, ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención, dentro do sistema de autonomía e atención á dependencia.
O acordo da Xunta de Goberno Local incluirá, no caso de ser favorable, indicación expresa do número de horas que se prestarán, relación de tarefas que se levarán a cabo e a porcentaxe de financiación da persoa usuaria sobre o custo total do servizo. No caso de ser desfavorable, o acordo deberá de motivar as razóns de denegación.
d. Cando concorran circunstancias que aconsellen a intervención inmediata do servizo, a Alcaldía resolverá o expediente, á vista do informe - proposta do/a traballador/a social. Este informe conterá as causas que motiven a tramitación pola vía de urxencia. O procedemento de urxencia terá validez mentres se manteña a situación desencadeante. A desaparición desta, levará consigo a extinción do servizo e a tramitación pola vía ordinaria.
e. Para o inicio da prestación do servizo será requisito previo asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo IV desta ordenanza (anexo III da Orde de 22 de xaneiro de 2009).
f. Anualmente, farase unha revisión de todas as persoas beneficiarias do servizo, co fin de comprobar que cumpre as condicións para a continuidade do mesmo. Para a renovación anual do servizo, as persoas beneficiarias deberán presentar a documentación establecida no apartado a) deste artigo, agás aquela que xa conste no seu expediente individual.
Artigo 14º.- Desenvolvemento da prestación do servizo.
1. O prazo de alta no servizo, será como máximo dunha semana, dende que a persoa usuaria se lle asigna o recurso dende o Programa de Asignación de Recursos para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de dependencia, ou dende que se aproba a súa solicitude na Xunta de Goberno Local, para as persoas que acceden ao servizo na modalidade de libre concorrencia. Para as persoas usuarias ás que se lles concede o servizo, pola vía de urxencia, o prazo de alta será como máximo de dous días.
2. Previo ao inicio do servizo, o persoal técnico realizará unha avaliación da situación e establecerá un consenso coa persoa usuaria, sobre as actuacións e tarefas a desenvolver no domicilio. Designarase tamén a persoa profesional de referencia.
3. A asignación do persoal de atención directa farase en base ó perfil requirido para cada caso concreto e realizarase unha visita domiciliaria para a presentación do persoal de atención directa á persoa usuaria.
Se a persoa beneficiaria, rexeita ao/á auxiliar de axuda no fogar que se lle asigna, sen razón suficientemente xustificada, pasará á lista de espera ata que se lle asigne outro/a auxiliar, sempre que sexa tecnicamente posible.
Os cambios no persoal técnico asignado, así como nos horarios de prestación do servizo, que deban efectuarse, por circunstancias de necesidades de organización do servizo, comunicaranse á persoa beneficiaria, seguindo en vigor o acordo asinado.
4. Para o inicio da prestación do servizo, será requisito previo, asinar o acordo de servizo, segundo o modelo establecido no anexo IV desta ordenanza.
5. O persoal técnico elaborará un proxecto de intervención, segundo o anexo VI desta ordenanza (anexo II da Orde do 22 de xaneiro de 2009), que deberá conter: días da semana de atención, horario concreto no que se desenvolverá a prestación, identidade do persoal de atención directa responsable da execución do proxecto, obxectivos e tarefas a desempeñar no domicilio, seguimento efectivo da prestación no domicilio do usuario, con carácter mínimo bimensual.
6. Farase entrega á persoa usuaria, dunha copia da ordenanza municipal de axuda no fogar, debidamente visada polo órgano competente.
7. Así mesmo, entregarase á persoa usuaria e ao persoal de atención directa, do documento que conteña as tarefas a desenvolver no domicilio.
8. Informarase ás persoas usuarias da existencia dun libro de reclamacións, que estará á súa disposición, para calquera queixa ou reclamación. No caso de queixa ou reclamación, facilitarase unha copia da queixa á persoa usuaria e remitirase o orixinal ao servizo de inspección no prazo de tres días, xunto cun informe do caso.
Artigo 15º.- Intensidade na prestación do servizo.
1. A intensidade do servizo determinarase, con carácter xeral, en horas mensuais de atención, distribuídas en función das necesidades da persoa usuaria e do informe técnico.
2. A intensidade do servizo de axuda no fogar, para as persoas atendidas no marco do sistema de autonomía persoal e atención á dependencia, estará predeterminada no seu programa individualizado de atención. A súa aplicación horaria será flexible e conforme co proxecto de intervención, de xeito que, cando menos, se garanta a cobertura das necesidades de atención de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria, relacionadas no artigo 4.1º a) da Orde de 22 de xaneiro de 2009, pola que se regula o servizo de axuda no fogar, todos os días da semana.
3. Nos restantes casos, a intensidade do servizo, virá determinada na prescrición efectuada polo departamento de servizos sociais do concello.
Artigo 16º.- Determinación da capacidade económica do sistema de atención a persoas usuarias da dependencia.
1. A capacidade económica das persoas dependentes, valoradas con dereito recoñecido de atención, mediante o servizo de axuda no fogar, calcularase de acordo coas normas de valoración contidas no capítulo II do título III do Decreto 149/2013, do 5 de setembro, polo que se define a carteira de servizos sociais para a promoción da autonomía persoal e a atención ás persoas en situación de dependencia e se determina o sistema de participación das persoas usuarias no financiamento do seu custo, observándose as normas de aplicación á materia, vixentes en cada momento, polo órgano competente en materia de servizos sociais da Xunta de Galicia.
2. O resultado do cálculo da capacidade económica, correspondente ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido no servizo de axuda no fogar, constará na resolución do plan individualizado de atención que se desenvolva en cada caso, de conformidade co que establece o artigo 38 do Decreto 15/2010, do 4 de febreiro, polo que se regula o procedemento para o recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema para a autonomía e atención á dependencia, o procedemento para a elaboración do programa individual de atención e a organización e funcionamento dos órganos técnicos competentes.
Artigo 17º.- Determinación da capacidade económica das persoas usuarias doutros servizos que impliquen copagamento.
No servizo de axuda no fogar prestado a persoas ou unidades de convivencia distintas ás referidas no artigo anterior, o cómputo da capacidade económica farase de acordo cos seguintes criterios:
1. Computarase a renda de todas as persoas residentes na mesma unidade de convivencia. Para estes efectos considérase renda a suma de calquera das modalidades de ingreso a que se refire o artigo 6.2 da Lei 35/2006, do 28 de novembro, do imposto sobre a renda das persoas físicas.
2. Computarase, así mesmo, o patrimonio neto de todas as persoas residentes na unidade de convivencia. Para estes efectos, enténdese por patrimonio neto o conxunto de bens e dereitos de contido económico de que sexan titulares, determinados consonte as regras de valoración recollidas na Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, con dedución das cargas e gravames de natureza real que diminúan o seu valor, así como das débedas e obrigas persoais das cales deba responder. Igualmente, para o cómputo do patrimonio neto deberán terse en conta as exencións que prevé a Lei 19/1991, do 6 de xuño, do imposto sobre o patrimonio, ao respecto da vivenda habitual e doutros bens e dereitos.
3. A capacidade económica calcularase sumando todas as rendas computables, modificacas á alza pola suma dun 5% do patrimonio neto en cómputo anual, e dividindo o resultado da dita suma entre o total de persoas que convivan no fogar.
Artigo 18º.- Participación no financiamento do servizo das persoas dependentes con dereito de atención recoñecido como usuarias do servizo de axuda no fogar.
1. No caso de que a capacidade económica da persoas usuaria do servizo de axuda no fogar para persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido sexa igual ou inferior ao indicador publico de rendas a efectos múltiples (IPREM), quedara exenta da obriga de participar no custo do servizo.
2. Nos demais supostos, aplicaranse a seguinte táboa, na cal se expresa o copagamento en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade do servizo asignado:
Capacidade económica | GRAO I | GRAO II | GRAO III |
<=20 horas | <=45 horas | <=70 horas | |
100% | 0% | 0% | 0% |
115% | 4,52% | 9,61% | 14,70% |
125% | 5,41% | 11,50% | 17,58% |
150% | 5,55% | 11,79% | 18,03% |
175% | 5,65% | 12,00% | 18,35% |
200% | 5,72% | 12,16% | 18,60% |
215% | 5,81% | 12,34% | 18,87% |
250% | 6,03% | 12,82% | 19,61% |
300% | 6,24% | 13,26% | 20,29% |
350% | 6,42% | 13,63% | 20,85% |
400% | 6,54% | 13,90% | 21,25% |
450% | 6,63% | 14,09% | 21,55% |
500% | 6,70% | 14,25% | 21,79% |
> 500% | 6,76% | 14,36% | 21,97% |
3. Nos casos en que, por renuncia parcial expresa da persoa beneficiaria ao seu dereito de atención co número de horas expresadas no PIA, ou cando por tratarse dun suposto de compatibilización do SAF con outro servizo ou prestación do catálogo as horas reais prestadas de servizo de axuda no fogar sexan inferiores á cantidade expresada en cada columna da táboa anterior para o grao e nivel correspondente, a cantidade a pagar será minorada proporcionalmente á diminución das horas efectivas de servizo.
4. En ningún caso, o importe da participación económica que deberá ingresar a persoa beneficiaria en concepto de copagamento, poderá exceder o 90% do custo do servizo, determinado en termos de prezo/hora.
5. No caso das atencións e servizos complementarios do nivel básico do servizo de axuda no fogar, prestados ás persoas dependentes valoradas con dereito de atención recoñecido, para os efectos de facer efectiva a obriga de participar no custo do servizo por parte das persoas usuarias, aplicarase a seguinte táboa, na cal se expresa a súa participación en termos de porcentaxe sobre a capacidade económica da persoa usuaria e en función da intensidade e do tipo de atención ou servizo asignado:
% capacidade económica (referencia ao IPREM) ata | GRAO I | GRAO II | GRAO III | ||||||
Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía e fisioterapia | Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables | Servizo de préstamo de axudas técnicas | Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía e fisioterapia | Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables | Servizo de préstamo de axudas técnicas | Adaptacións funcionais do fogar, podoloxía e fisioterapia | Actividades de acompañamento, socialización e desenvolvemento de hábitos saudables | Servizo de préstamo de axudas técnicas | |
<=15 | <=28 | <=45 | |||||||
100,00% | 0,00% | 12,87% | 13,76% | 0,00% | 22,73% | 24,29% | 0,00% | 35,51% | 37,95% |
115,00% | 5,98% | 13,10% | 14,00% | 10,56% | 23,12% | 24,71% | 16,50% | 36,13% | 38,61% |
125,00% | 7,15% | 13,39% | 14,31% | 12,63% | 23,64% | 25,26% | 19,73% | 36,94% | 39,47% |
150,00% | 7,34% | 13,52% | 14,44% | 12,95% | 23,87% | 25,50% | 20,24% | 37,29% | 39,85% |
175,00% | 7,47% | 13,61% | 14,54% | 13,18% | 24,03% | 25,67% | 20,60% | 37,54% | 40,12% |
200,00% | 7,57% | 13,76% | 14,70% | 13,36% | 24,29% | 25,96% | 20,87% | 37,96% | 40,56% |
215,00% | 7,68% | 13,83% | 14,78% | 13,56% | 24,42% | 26,09% | 21,18% | 38,16% | 40,77% |
250,00% | 7,98% | 13,96% | 14,91% | 14,09% | 24,64% | 26,33% | 22,01% | 38,50% | 41,14% |
300,00% | 8,25% | 14,06% | 15,02% | 14,57% | 24,82% | 26,52% | 22,77% | 38,78% | 41,44% |
350,00% | 8,48% | 14,16% | 15,13% | 14,98% | 25,00% | 26,72% | 23,40% | 39,07% | 41,74% |
400,00% | 8,65% | 14,35% | 15,33% | 15,27% | 25,33% | 27,06% | 23,85% | 39,57% | 42,29% |
>400,00% | 8,77% | 14,48% | 15,48% | 15,48% | 25,57% | 27,32% | 24,19% | 39,95% | 42,69% |
Artigo 19.- Participación das persoas usuarias no financiamento doutros servizos que impliquen copagamento.
1. Para o servizo de axuda no fogar, en réxime de libre concorrencia, para as persoas que non teñan o recoñecemento da situación de dependencia, ou non as asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia, segundo o calendario de implantación que se establece na Lei 39/2006, aplicarase a seguinte táboa que regula unha progresiva participación económica no custo do servizo en base ó cálculo da capacidade económica per cápita, de acordo co establecido no artigo 18 desta ordenanza.
CAPACIDADE ECONÓMICA | Participación no custe do servizo de SAF básico |
Menor de 0,80 IPREM | 0% |
Maior de 0,80 e menor ou igual a 1,00 IPREM | 10% |
Maior de 1,00 e menor ou igual a 1,50 IPREM | 12% |
Maior de 1,50 e menor ou igual a 2,00 IPREM | 20% |
Maior de 2,00 e menor ou igual a 2,50 IPREM | 40% |
Maior de 2,50 IPREM ou igual a 3,50 IPREM | 60% |
Maior de 3,50 IPREM | 90% |
2. Sen prexuízo do anterior, poderán establecerse excepcións aos criterios xerais do referido copagamento nos casos en que a situación causante da aplicación do servizo de axuda no fogar sexa unha problemática de desestructuración familiar, exclusión social ou pobreza infantil, circunstancia que deberá estar debidamente xustificada no correspondente informe social.
3. En calquera caso, establecerase un límite máximo de participación económica das persoas usuarias do 40% da súa capacidade económica.
Artigo 20º.- Afectación dos ingresos municipais polo copagamento dos servizos.
De conformidade co artigo 56.7 de Lei 13/2008, de servizos sociais de Galicia, en todo caso, os ingresos que recade o Concello de Mesía, en concepto de achega das persoas usuarias para a súa participación no custo dos servizos sociais comunitarios, estarán afectados ao financiamento dos servizos sociais que reciban.
Artigo 21º.- Da coordinación coas entidades privadas que atendan a persoas usuarias financiados total ou parcialmente con fondos públicos.
1. No caso de que o servizo de axuda no fogar se preste, a través dunha entidade privada, existirá unha coordinación efectiva cos servizos sociais comunitarios.
2. Para tal efecto, establecerase un protocolo de comunicación de altas no servizo de cada persoa usuaria, dirixido aos servizos sociais comunitarios do concello.
3. Así mesmo, a entidade trasladará aos servizos sociais comunitarios, unha copia actualizada do correspondente proxecto de intervención e dos informes de seguimento.
Artigo 22º.- Obrigados ao pagamento.
Están obrigados ao pagamento do prezo público regulado nesta ordenanza, as persoas usuarias beneficiarias do servizo prestado por este Concello ás que se refire o artigo 5.
Artigo 23º. -Nacemento da obriga de pago.
A obriga de pagar os prezos públicos regulados neste acordo regulador, nace, en xeral, dende que se inicie a prestación do servizo e deberá facerse efectivo de acordo coas seguintes normas de xestión:
1. Os prezos públicos contemplados nesta ordenanza satisfaranse con carácter posterior á prestación do servizo e con carácter específico, durante a primeira quincena do mes seguinte.
2. Por parte do concello e sobre a base do parte de traballo asinado, conxuntamente pola persoa usuaria e polo persoal de atención directa, elaborarase un recibo individual có importe correspondente ao servizo prestado no mes anterior, que se remitirá á entidade bancaria elixida pola persoa beneficiaria para que se efectúe o pagamento.
Artigo 24º. - Infraccións e sancións.
As infraccións e sancións rexeranse, no relativo ós pagos, pola Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria e polo Real Decreto 939/2005, do 29 de xullo, polo que se aproba o Regulamento Xeral de Recadación, e no resto das materias, polo disposto na Lei 13/2008, de 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia.
DISPOSICIÓN DERROGATORIA
Esta ordenanza derroga expresamente o regulamento da prestación do servizo de axuda no fogar no Concello de Mesía e a ordenanza núm. 9 reguladora do prezo público pola prestación do servizo de axuda no fogar, aprobados en sesión plenaria, de 26 de setembro de 2009, e publicados no Boletín Oficial da Provincia núm. 245, do 17 de novembro de 2009, e calquera outra disposición de igual ou inferior rango que sexa contraria á mesma.
DISPOSICIÓN DERRADEIRA
A presente ordenanza entrará en vigor tras a súa aprobación definitiva, unha vez publicado integramente o seu texto no Boletín Oficial da Provincia, e transcorrido o prazo a que se refiren os artigos 65.2 e 70.2 da Lei 7/85, do 2 de abril, reguladora das bases do réxime local, permanecendo en vigor ata a súa modificación ou derrogación expresa.
ANEXOS
ANEXO I.- SOLICITUDE DE AXUDA NO FOGAR.
NOME E APELIDOS: | DNI: |
ENDEREZO: | TELÉFONOS: FIXO: MÓBIL: |
DATOS DA PERSOA REPRESENTANTE OU GARDADOR/A DE FEITO.
NOME E APELIDOS: | DNI: |
ENDEREZO: | TELÉFONOS: FIXO: MÓBIL: |
DATOS DA UNIDADE FAMILIAR.
NOME E APELIDOS | DNI | DATA DE NACEMENTO | PARENTESCO | SITUACIÓN LABORAL |
SOLICITO: horas á semana, para
DECLARO:
Que toda a información que figura nesta solicitude e nos documentos que se achegan é verdadeira, non existindo omisión de datos e que autorizo ao concello de Mesía para que realice as consultas precisas de ficheiros públicos para os efectos de comprobar a veracidade dos datos declarados
Mesía a de do 20 .
SINATURA DO SOLICITANTE OU REPRESENTANTE LEGAL.
Asdo.:
ANEXO II.- INFORME MÉDICO
NOME E APELIDOS DO/A DOUTOR/A | Nº COLEXIADO/A |
MOTIVO: Valoración de solicitude de axuda no fogar Centro de saúde de ______________________________. | TELÉFONO: |
DATOS DA PERSOA SOLICITANTE.
NOME E APELIDOS: | DNI: |
ENDEREZO: | TELÉFONOS: FIXO: MÓBIL: |
(MARCAR CUNHA X).
Padece enfermidade infecto-contaxiosa. | Si | Non | ||
Atópase inmobilizado na cama, precisando coidados médicos de maneira permanente. | Si | Non | ||
Presenta trastornos psíquicos graves que poden producir alteración na convivencia. | Si | Non |
SITUACIÓN FÍSICA/SENSORIAL.
Válese por si mesmo, segundo o seu estado físico para desenvolverse nas actividades normais da vida diaria. | Si | Non | ||||||||||
1.1- Limitacións no campo visual e/ou auditivo. | Non | Leve | Importante | Total | ||||||||
1.2- Incontinencia. | Non | Ocasional | Frecuente | Total | ||||||||
1.3- Dificultade no manexo das extremidades superiores. | Non | Leve | Importante | Total | ||||||||
1.4- Dificultade no manexo das extremidades inferiores. | Non | Leve | Importante | Total | ||||||||
1.5- Dificultade respiratoria. | Non | Leve | Moderada | Total |
SITUACIÓN PSÍQUICA.
Válese por si mesmo, segundo o seu estado psíquico para desenvolverse nas actividades normais da vida diaria. | Si | Non | ||||||||||
2.1- Desorientación temporal-espacial. | Non | Leve | Importante | Total | ||||||||
2.2- Alteracións de percepción. | Non | Leve | Moderada | Importante | ||||||||
2.3- Incoherencia na comunicación. | Non | Leve | Moderada | Importante | ||||||||
2.4- Descontrol emocional. | Non | Lixeiro | Importante | Total | ||||||||
2.5- Trastorno da memoria. | Non | Leve | Moderada | Severa | ||||||||
2.6- Trastorno da conducta. | Non | Leve | Moderada | Grave |
DIAGNÓSTICO (Especificarase o tratamento e a evolución).
Mesía a de do 20 .
Asdo.:
ANEXO III .- INFORME SOCIAL.
Concello: Mesía. Motivo: Solicitude de Servizo de axuda no fogar. Teléfono: | Traballadora Social: Nº Colexiado/a: |
DATOS DE IDENTIFICACIÓN DA PERSOA SOLICITANTE.
NOME E APELIDOS: | DNI: |
DATA DE NACEMENTO: | Nº DA SEGURIDADE SOCIAL: |
ENDEREZO: | TELÉFONOS: |
1.COMPOSICIÓN DO GRUPO DE CONVIVENCIA.
NOME E APELIDOS | PARENTESCO | DATA DE NACEMENTO | ESTADO CIVIL | PROFESIÓN |
Solicitante | ||||
2.FAMILIARES OU PERSOAS ACHEGADAS NON CONVIVINTES.
NOME E APELIDOS | PARENTESCO | ENDEREZO | TELÉFONOS: |
3.SITUACIÓN SOCIOFAMILIAR.
3.1. Situación familiar.
Vive con parella e/ou familia sen conflicto.
Vive con parella e/ou familia con conflicto.
Vive con parella e/ou familia e/ou outros, pero non poden ou non queren atendelo/a,
Causas:_________________________________________________________________.
Vive só/a, con fillos e/ou familiares próximos que no cobren as súas necesidades,
Causas:_________________________________________________________________.
Vive só/a.
3.2. Relacións e contactos sociais.
Mantén relacións sociais fóra do domicilio con normalidade.
Relaciónase só coa súa familia ou veciños/as, aínda que sae da casa.
Só se relaciona coa súa familia, raramente sae da casa.
Non sae do seu domicilio, recibe familia ou visitas (> 1 por semana).
Non sae do seu domicilio, nin recibe visitas (< 1 por semana).
3.3. Apoios/rede social.
Non precisa ningún apoio.
Recibe apoio da familia e/ou veciños/as.
Recibe apoio social formal suficiente (centro de día, Traballador/a familiar...).
Ten soporte social pero é insuficiente.
Non ten ningún soporte social e precísao.
4.SITUACIÓN SOCIOPERSOAL E FUNCIONAL DO SOLICITANTE CON RELACIÓN Ó CONTIDO DO PROGRAMA.
Se existen conflictos na familia (explicalos brevemente).
Causas:______________________________________________________________________.
Se existen persoas con limitacións de tempo para realizar as tarefas de coidado.
Se existen dificultades por parte do/a solicitante para desenvolver as tarefas esenciais ou instrumentais da vida diaria.
Se existe desestructuración familiar (explicar brevemente as razóns ou motivos)
Causas:______________________________________________________________________.
(1) Indicar cal é o membro da familia, ou persoa, que asume o rol de coidador/a principal, en caso de que exista.
5.SITUACIÓN ECONÓMICO-LABORAL DO/A SOLICITANTE.
INGRESOS NETOS (pensións, prestacións económicas, retribucións pecuniarias,...) CONCEPTO | CONTÍA ANUAL |
DO SOLICITANTE | DO SOLICITANTE |
DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR | DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR |
CAPITAL MOBILIARIO (xuros, venda de valores, letras do tesouro .../accións, contas correntes ...) CONCEPTO | CONTÍA ANUAL |
DO SOLICITANTE | DO SOLICITANTE |
DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR | DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR |
OUTROS RENDEMENTOS (capital mobiliario, actividades económicas ...) CONCEPTO | CONTÍA ANUAL |
DO SOLICITANTE | DO SOLICITANTE |
DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR | DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR |
BENS INMOBLES CONCEPTO | VALOR CATASTRAL |
DO SOLICITANTE | DO SOLICITANTE |
DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR | DA UNIDADE DE CONVIVENCIA FAMILIAR |
6.CARACTERÍSTICAS DA VIVENDA.
6.1. Tipo de vivenda
Piso.
Vivenda unifamiliar.
Infravivenda/chabola.
Outros (especificar)_________________________________________________________.
6.2. Réxime de tenza
Propia.
Propia con préstamo hipotecario. Gasto mensual __________________________________.
Alugada. Gasto aluguer ____________________________________.
Cedida.
Outros (especificar)_________________________________________________________.
6.3.Equipamento e adaptabilidade
Calefacción. Teléfono. Ascensor. Auga corrente. Auga quente. Luz eléctrica. Retrete. Cuarto de baño. | Barreiras arquitectónicas SI. NON. Indicar cales: |
6.4. Características da zona. Localización da vivenda. Núcleo urbano. Fora do núcleo urbano. Zona rural. Zona rural illada. | Accesibilidade, medios de comunicación ós equipamentos e servizos. Proximidade. Pouca distancia/accesos aceptables. Distancia media/accesos con certas deficiencias. Moita distancia/vías de acceso deficientes. |
7. DATOS DE SAÚDE.
Especial referencia á existencia de persoas con dependencia ou discapacidade na unidade familiar.
8.OUTROS DATOS DE INTERESE RELACIONADOS CO OBXECTIVO DO INFORME.
Se o/a solicitante ten outros apoios informais de interese para a súa situación, etc.
9.INTERPRETACIÓN E VALORACIÓN PROFESIONAL.
En Mesía a de do 20 .
Asdo.: O/A traballador/a social.
Esta información remítoa para que teña os efectos oportunos e dado que contén datos de carácter persoal, está amparada pola LOPD (Lei Orgánica 15/1999).
ANEXO IV .- ACORDO DE SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
Reunidos en Mesía o día .........de 20.. dunha parte don/dona ................con D.N.I.
E doutra, o Concello de Mesía e na súa representación, ..............., traballadora social municipal, colexiada nº ......., en calidade de Técnico responsable do servizo de axuda no fogar
ACORDAN:
PRIMEIRO: Que a prestación do Servizo de Axuda no Fogar se realizará con carácter indefinido no caso de persoas usuarias derivadas do Sistema de Atención á Dependencia e para os usuarios que accedan ao servizo polo sistema de libre concorrencia por un prazo de .............., con posibilidade de prórroga segundo valoración técnica do departamento de Servizos Sociais do Concello de Mesía.
SEGUNDO: Que o número de horas mensuais a realizar no domicilio é de................ distribuídas nos seguintes días da semana: ...............................
TERCEIRO: Que atendendo á Orde do22 de xaneiro do 2009, que regula o servizo de axuda no fogar, ó Decreto 99/2012, de 16 de marzo e á Ordenanza fiscal municipal que regula as taxas do SAF e a aplicación do baremo que corresponde, a persoa usuaria conta cunha capacidade económica de ............ euros, polo que lle corresponde unha porcentaxe de . ..... sobre a súa capacidade económica. En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo comprométese a achegar a cantidade de .......... euros polas horas prestadas.
CUARTO: Que atendendo á Orde do 22 de xaneiro do 2009, que regula o servizo de axuda no fogar, ó Decreto 99/2012, de 16 de marzo, á Ordenanza fiscal municipal que regula as taxas do SAF e a aplicación do baremo que corresponde, a persoa usuaria conta cunha capacidade económica de ............ euros, polo que lle corresponde unha porcentaxe de . ..... sobre o custo do servizo. En base ao anterior e tendo en conta a intensidade do servizo comprométese a achegar a cantidade de .......... euros polas horas prestadas.
QUINTO: Que a persoa usuaria acepta domiciliar o abono da taxa do SAF establecido no punto 4º ou 5ª, segundo a modalidade do servizo, na entidade bancaria da súa elección, no número de conta autorizada para tal efecto.
SEXTO: Que de acordo co proxecto de intervención establecido para o caso, as actividades que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF son as seguintes:
Atencións de carácter persoal
Atencións de carácter persoal doutras actividades da vida diaria (acompañamentos fora do fogar)
Atencións de apoio psicosocial e educativo
Atencións de carácter doméstico e da vivenda
Atencións de carácter técnico-complementario
SÉTIMO: Que as tarefas que se fixan inicialmente para o desenvolvemento do SAF, e que serán levadas a cabo polo persoal auxiliar do servizo serán as contempladas no Proxecto de intervención individual deseñado pola entidade prestadora, conforme a este acordo de Servizo.
OITAVO: Que as modificacións que puidese haber nas condicións inicialmente estipuladas neste acordo, deberán ser recollidas nun documento novo asinado pola persoa usuaria e a persoa responsable do SAF, sendo anexadas ao acordo orixinal.
NOVENO: Que no concello existen follas de queixa e reclamación a disposición das persoas usuarias.
Ambas partes dan a súa conformidade ó presente acordo de prestación do SAF, e o asinan
En ¿¿¿¿¿¿¿¿¿ a ¿¿ de ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿.de 200¿...
A persoa usuaria O técnico responsable
_______________________ _________________________
ANEXO V .- BAREMO PARA DETERMINAR A ASIGNACIÓN DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR EN RÉXIME DE LIBRE CONCORRENCIA.
(modalidade de prestación básica de servizos sociais de atención primaria).
FACTOR-1: AUTONOMÍA PERSOAL (máximo total 40 puntos).
O valor asignado en función da falta de autonomía das persoas será o que se deduza da valoración realizada polos órganos oficiais competentes para a valoración da discapacidade e do grao de dependencia.
As persoas dependentes valoradas que polo calendario oficial de implantación teñan dereito á prestación pola vía de acceso directo do sistema da dependencia (PIA con posible asignación de servizos de axuda no fogar), non poderán acceder polo sistema de libre concorrencia.
A asignación de valor en función do factor ¿autonomía persoal" realizarase de acordo coa seguinte táboa:
TÁBOA DE EQUIVALENCIAS PARA A VALORACIÓN DO NIVEL DE AUTONOMÍA PERSOAL | |||||||||
De 33% a 64% de discapacidade | De 65% a 74% de discapacidade | 75%-100% | 25-39 pts BVD | 81%-87% | 50-64 pts BVD | 88%-93% | 75-89 pts BVD | 94%-100% | Grao de discapacida de en menores de 18 anos sen valoración de ATP ou BVD |
75%-100% discapacidade e ata 14 pts ATP | 75%-100% discapacidade e 15-29 pts ATP | 75%-100% discapacidade e 30-44 pts ATP | 75%-100% discapacidade e 45-72 pts ATP | Grao de Discapacidade + Axuda Terceira Persoa. ATP RD 1971/1999 | |||||
75% discapacidade e ata 24 pts BVD | 40-49 pts BVD | 65-74 pts BVD | 90-100 pts BVD | Grao de Discapacidade + Axuda Terceira Persoa. Puntuación BVD (RD. 504/2007) | |||||
Grao I, Nivel 1 | Grao I, Nivel 2 | Grao II, Nivel 1 | Grao II, Nivel 2 | Grao III, Nivel 1 | Grao III, Nivel 2 | Situación de dependencia. Decreto 176/2007 | |||
5 pts | 10 pts | 14 pts | 20 pts | 24 pts | 30 pts | 32 pts | 38 pts | 40 pts | PUNTUACIÓN Nivel de Autonomía persoal |
Puntos
Total puntos autonomía persoal...................................................................................................... |
FACTOR-2: APOIO SOCIAL (máximo total 20 puntos).
Puntos
A persoa vive soa e carece de familiares e/ou redes distintas de apoio (20 puntos) | ||||
A persoa vive soa, carece de familiares e só ten apoio do contorno veciñal ou outras redes (18 puntos) | ||||
A persoa convive con persoa sen capacidade para atendelo (ata 12 puntos): | ||||
Cunha persoa maior de 70 anos (3 puntos) | ||||
Cunha persoa con discapacidade ou dependencia (3 puntos) | ||||
Cunha persoa que carece de tempo (3 puntos) | ||||
Con incapacidade para organizarse (3 puntos) | ||||
Os familiares néganse a atendelo/a aínda que teñan posibilidades (8 puntos) | ||||
Vive só/soa pero hai familiares con posibilidade de atendelos no mesmo concello ou a menos de 20 km (5 puntos) | ||||
Está ben atendido (0 puntos) |
Puntos
Total puntos apoio social |
FACTOR-3: SITUACIÓN FAMILIAR/SOCIALIZACIÓN MENORES (máximo total 20 puntos)
3.1. Conflito (máximo total 4 puntos) Puntos
Cun membro xerador de conflito de nivel moderado (1 punto) | |
Cun membro xerador de conflito de nivel grave (2 puntos) | |
Con máis dun membro xerador de conflito de nivel moderado (3 puntos) | |
Con máis dun membro xerador de conflito de nivel grave (4 puntos) |
3.2. Limitacións de rol (máximo total 2 puntos) Puntos
Familias nas que ambos proxenitores ou titores teñan importantes limitacións físicas ou psíquicas para proporcionar unha axeitada atencións aos menores (2 puntos) |
3.3. Monoparentalidade (máximo total 2 puntos) Puntos
Familias monoparentais que por distintas circunstancias (saúde, traballo, idade avanzada...) non poidan atender aos menores (2 puntos) |
3.4. Habilidades parentais (máximo total 2 puntos) Puntos
Familias con escasas habilidades parentais (carencia de hábitos alimenticios, aseo persoal, administracións do orzamento, ausencia de roles, organización...) (2 puntos) |
3.5. Número de menores (máximo total 10 puntos) Puntos
Un menor (3 puntos) | |
Dous menores (5 puntos) | |
Tres menores (7 puntos) | |
Catro ou máis menores (10 puntos) |
Puntos
Total puntos situación familiar/socialización menores |
FACTOR-4: OUTROS ASPECTOS SOCIAIS (máximo total 20 puntos)
4.1. Vivenda (total 10 puntos) Puntos
Non hai luz eléctrica (1 punto) | |
Non hai auga corrente (1 punto) | |
Non posúe WC (1 punto) | |
Non posúe cuarto de baño completo (1 punto) | |
Non ten neveira (1 punto) | |
Non ten quentador (1 punto) | |
Non ten lavadora (1 punto) | |
Non reúne condicións mínimas de hixiene/habitabilidade (1 punto) | |
Existen barreiras arquitectónicas no interior da vivenda (1 punto) | |
Existen barreiras arquitectónicas no exterior da vivenda (1 punto) |
4.2. Integración no contorno (total 10 puntos) Puntos
Situación de illamento ou de rexeitamento (10 puntos) | |
Ausencia de relacións sociais (6 puntos) | |
Existen escasas relacións coas persoas do contorno (4 puntos) | |
Integración axeitada no contorno (0 puntos) |
Puntos
Total puntos outros aspectos sociais | |
TOTAL XERAL |
Puntos
ANEXO VI.- SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
Proxecto de Intervención
1.-Datos de Identificación do Expediente
Expediente (1) | Intervención nº (2) | Data de solicitude | Data de Inicio |
Sector de Referencia (3) | Ámbito de Atención 3 | Nº Total de Usuarios |
Nome e Apelidos | Data de Nacemento | DNI | Sexo | Estado Civil |
Proxecto | Data do Proxecto | Data Fin de Proxecto |
Antecedentes relevantes:
2.-Atención a prestar
Días da semana
L | M | X | J | V | S | D | Nº de horas semanais | Horario | ||
Tipo de servizo a prestar (4)
Perfil dos/as profesionais
Outros servizos:
3.-Existencia doutros Servizos/Apoios prestados a Domicilio
Existencia:
Servizos/apoios:
Nº de horas semanais:
4.-Obxectivos Específicos e Tarefas que se propoñen
Obxectivos do servizo proposto:
Tarefas a realizar:
5.-Periodicidade do Seguimento (mínimo bimensual)
Técnico responsable:
Asdo.:
(1) Identificación do expediente en SIUSS
(2) Número de orde desta intervención en relación co total realizadas neste expediente
(3) Tipoloxía SIUSS
(4) Pódese empregar a tipoloxía SIUSS
Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios
A ordenanza dispón a súa entrada en vigor unha vez publicado o seu texto completo no Boletín oficial da Provincia, e transcorrido o prazo previsto ao que se refiren os artigos 70.2 e 65.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:
Artigo 70.2: ¿¿..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el ¿Boletín Oficial" de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en
Artigo 65.2: ¿El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo."
Ó no ter coñecemento da fecha exacta da recepción da comunicación do acordo, o Servizo de Asistencia Económica a Municipios toma como fecha estimada da súa entrada en vigor o prazo de quince días hábiles a partir da publicación definitiva.
Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios
BOP nº 49 de 13/03/2014:
Corrección de erros no anuncio de aprobación definitiva da Ordenanza reguladora do servizo de axuda no fogar
Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios
A modificación da ordenanza dispón a súa entrada en vigor unha vez publicado o seu texto completo no Boletín oficial da Provincia, e transcorrido o prazo previsto no artigo 70.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das Bases do Réxime Local:
¿¿..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el ¿Boletín Oficial" de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en
Ó no ter coñecemento da fecha exacta da recepción da comunicación do acordo, o Servizo de Asistencia Económica a Municipios toma como fecha estimada da súa entrada en vigor o prazo de quince días hábiles a partir da publicación definitiva.