Laracha A - REGULAMENTO ORGÁNICO MUNICIPAL

Publicación provisional: 28/04/2015 BOP Nº: 78
Publicación definitiva: 12/06/2015 BOP Nº: 110
Aplicable dende: 28/09/2018

Título preliminar. Disposicións xerais.

Artigo 1º.

O concello da Laracha, no exercicio da potestade regulamentaria e de autoorganización que lle concede a Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das Bases de Réxime Local, promove, polo presente Regulamento, a súa organización e réxime de funcionamento de órganos básicos e complementarios que no mesmo establécense.

Artigo 2.-

Na regulación das materias obxecto deste Regulamento rexe a seguinte prelación de fontes:

a) A Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local

b) A Lei 5/1997, do 22 de xullo, da Administración Local de Galicia.

c) O presente Regulamento Orgánico Municipal

d) A lexislación do Estado, en especial ou Regulamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais, aprobado por Real Decreto 2568/1986, de 28 de novembro, para aquelas materias non reguladas polo presente Regulamento Orgánico o para cando este resulte insuficiente. Polo tanto, as disposicións do presente Regulamento orgánico serán de aplicación preferente ás contidas no Regulamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais.

Artigo 3º.

Corresponde ao Alcalde ditar instrucións interpretativas e aclaratorias da normativa apuntada no artigo anterior, para a súa aplicación no Municipio.

Artigo 4º.

Corresponde ao Concello Pleno o control e fiscalización de todos os órganos de goberno.

Título I. Dos grupos municipais.

Artigo 5º.

Os membros da Corporación a efectos da súa actuación corporativa, constituiranse en grupos. Ninguén pode pertencer simultaneamente a máis dun grupo.

Artigo 6º.-

1.- Cada partido político, federación, coalición o agrupación constituirá un único grupo. Ninguén pode pertencer simultaneamente a máis dun grupo. En consecuencia, os grupos políticos municipais constitúense en función da lista electoral pola que foron elixidos.

2.- Para constituír grupo político municipal requiriranse un mínimo de dous concelleiros/as.

3.- O Grupo mixto estará constituído polas concelleiras/os que, tendo sido elixidos por unha determinada lista electoral, non tivesen acadado o número de concelleiros suficientes para constituír grupo municipal propio. No suposto de que non existira grupo mixto, este quedará constituído polo membro do partido político, federación, coalición ou agrupación que obtivera un só representante.

4.- En ningún caso poderán constituírse en grupo municipal separado as/os concelleiras/os que pertenzan a unha mesma lista electoral.

5.- Durante o mandato da corporación ningún membro poderá integrarse nun grupo distinto daquel non que o fixera inicialmente.

Artigo 7º.

Os Grupos Políticos constituiranse mediante escrito dirixido ao Presidente e subscrito por todos os seus integrantes, que se presentarán na Secretaría Xeral da Corporación dentro do cinco días hábiles seguintes á constitución da Corporación.

No mesmo escrito de constitución farase constar a designación de Portavoz do Grupo, podendo designarse tamén suplente.

Artigo 8º.

Da constitución dos Grupos Políticos e dos seus integrantes e Portavoces, o Presidente dará conta ao Pleno na primeira sesión que se celebre tras cumprirse o prazo previsto no artigo anterior.

Artigo 9º.-

Os membros da Corporación que adquiran a súa condición con posterioridade á sesión constitutiva da mesma deberán incorporarse ao grupo correspondente á lista electoral pola que foran elixidos, ou, no seu caso, ao grupo mixto, mediante escrito dirixido ao sr. alcalde/alcaldesa cursado no prazo de cinco días hábiles, contados a partir do día da toma de posesión do cargo. A este escrito deberán acompañar a conformidade do portavoz do grupo ao que se adscriba.

Artigo 10º.-

Será Portavoz de cada Grupo Municipal, o que designe cada un non momento da súa constitución ou ben o que posteriormente sexa designado pola maioría dos compoñentes da lista respectiva.

Non caso do grupo mixto poderá establecerse unha quenda rotativa para desenvolver a función de portavoz.

Ou portavoz de cada grupo será ou encargado de intervir, normalmente, nas deliberacións dous asuntos.

Artigo 11º.

Corresponde aos Grupos Políticos designar, mediante escrito do seu Portavoz dirixido ao Presidente e nos termos previstos en cada caso no presente Regulamento, a aqueles dos seus compoñentes que haxan de representalos en todos os Órganos colexiados integrados por membros da Corporación pertencentes aos diversos Grupos.

Artigo 11 bis.-

1.- As/os concelleiras/os que adscritos inicialmente a un grupo desexen abandonalo, deberán dirixirse por escrito ao Alcalde/alcaldesa e a efectividade do abandono do grupo municipal ó que pertencía será dende a data de presentación do escrito no Rexistro Xeral do Concello. No caso de seren expulsados dun grupo político, o voceiro do mesmo presentará escrito dirixido ao Alcalde/alcaldesa no que se poña de manifesto de xeito fidedigno e se acredite dita expulsión.

2.- As/os concelleiras/os que opten por non incluírse en ningún grupo político municipal terán a consideración de concelleiras/os non adscritas/os.

3.- A consideración dunha concelleira/o como non adscrita/o non menoscabará, en ningún caso, os dereitos e obrigas que en canto á participación na organización municipal corresponde a toda concelleira/o de acordo co artigo 20 da Lei 7/85, do 2 de abril, de Bases do Réxime local. Terán o dereito de asistir ás Comisións Informativas convocadas de acordo co previsto neste regulamento e terán nas mesmas dereito de voto. Se o número de concelleiros non adscritos impide que a composición das Comisións Informativas se acomode á proporcionalidade existente entre os distintos grupos políticos representados na corporación, dita proporcionalidade volverá a recalcularse.

Artigo 12º.

Son Órganos necesarios Do Concello os seguintes:

- Alcalde

- Tenentes de Alcalde

- Pleno

- Xunta de Goberno Local

- Comisiones informativas, sempre e cando o Concello conte con máis de 5.000 habitantes e a Comisión Especial de Contas en todo caso.

Artigo 13º .

As atribucións do Alcalde, do Pleno e da Xunta de Goberno Local, son as que veñen determinadas na Ley Reguladora de las Bases del Régimen Local (Ley 7/85, de 2 de Abril), así como no Texto Refundido de Disposiciones Legales vigentes en materia de Régimen Local (R.D.L. 781/1986, de 18 de Abril).

Artigo 14º.

O Pleno e o Alcalde poden efectuar delegacións en favor da Xunta de Goberno Local. Pode tamén o Alcalde efectuar delegacións xenéricas en favor dos Concelleiros membros da Xunta de Goberno Local e delegacións específicas en favor de calquera dos Concelleiros, aínda que non pertenzan a dita Comisión.

Artigo 15º.

As delegacións xenéricas e específicas referiranse a unha ou varias áreas ou materias determinadas, abarcando tanto a facultade de dirixir os servizos correspondentes como a de xestionalos, baixo a supervisión directa do Alcalde.

De todas as delegacións e das súas modificacións darase conta ao Pleno na primeira sesión que se celebre.

Artigo 16º.

O Órgano delegante poderá avocar en calquera momento as competencias delegadas.

Ningún Órgano poderá delegar nun terceiro as atribucións ou potestades recibidas por delegación doutro Órgano.

Artigo 17º.

O número e a denominación das distintas áreas de servizos que poden ser obxecto de delegación será de libre determinación polo Alcalde

Artigo 18º.

O nomeamento dos Tenentes de Alcalde será libremente realizado polo Alcalde de entre os membros da Xunta de Goberno Local.

O nomeamento, así como o cese, farase mediante resolución do Alcalde, da que se dará conta ao Pleno na primeira sesión que se celebre, facéndose público polos medios de costume, todo elo sen prexuízo da súa efectividade desde o día seguinte á sinatura da resolución, si nela non se dispuxese outra cousa.

Artigo 19º.

A condición de Tenente de Alcalde pérdese, ademais de polo cese decretado pola Alcaldía, por renuncia expresa manifestada por escrito e por perda da condición de membro da Xunta de Goberno Local.

Artigo 20º.

Corresponde aos Tenentes de Alcalde substituír na totalidade das súas funcións e pola orde do seu nomeamento, ao Alcalde, nos casos de ausencia, enfermidade ou impedimento que imposibilite a este para o exercicio das súas atribucións, así como desempeñar as funcións de Alcalde nos supostos de vacante de Alcaldía, ata que tome posesión o novo Alcalde.

En caso de ausencia, enfermidade ou impedimento, as funcións do Alcalde non poderán ser asumidas polo Tenente de Alcalde a quen corresponda sen expresa delegación da Alcaldía.

Non obstante o disposto anteriormente, cando o Alcalde se ausente do Termo Municipal sen haber conferido a delegación ou cando por causa imprevista lle houbese resultado imposible outorgala, substituiralle o Tenente de Alcalde que corresponda, dando conta posterior á Corporación.

Artigo 21º.

Nos supostos de substitución do Alcalde por razóns de ausencia ou enfermidade, o Tenente de Alcalde que asuma as súas funcións non poderá revogar as delegacións que outorgase o primeiro.

Título III. Funcionamento dos órganos necesarios.

Sección 1ª.-Funcionamento do pleno.

Artigo 22º.

Os tipos de sesións e a súa convocatoria rexerase polo establecido na Lei Reguladora das Bases de Réxime Local e polo Texto Refundido das Disposicións Legais sobre Réxime Local

Artigo 23º.

O Pleno celebrará sesión ordinaria coa periodicidade que determine o propio Pleno a proposta do Alcalde.

O Pleno sinalará igualmente os días e horas en que terán lugar ditas sesións, que poderán ser cambiados en calquera momento posterior, polo devandito Órgano. Igualmente o Alcalde, por propia iniciativa ou a pedimento dos Portavoces, por causa xustificada, poderá variar o día ou a hora dalgunha sesión, afastándoo só o imprescindible dos fixados polo Pleno e comunicándoo aos interesados e publicándoo no Taboleiro de Anuncios coa maior anticipación posible.

Artigo 24º.

As sesións poderán celebrarse en primeira ou segunda convocatoria. A segunda convocatoria sería dous días despois da sinalada para a primeira ou ao día seguinte hábil si coincidise en festivo. Neste caso non sería necesario o envío da Orde do Día, pero si a notificación da súa celebración en segunda convocatoria.

Artigo 25º.

As sesións extraordinarias convocadas con tal carácter a solicitude da cuarta parte, polo menos, do número legal de membros da Corporación, deberán pedirse por escrito no que se razoe o asunto ou asuntos que a motiven, asinado persoalmente por todos os que a subscriben. Tamén deberán acompañar a devandito escrito todos os documentos que haxan de estar ao dispor dos señores Concelleiros na Secretaría Xeral, desde o momento da convocatoria. A relación de asuntos incluídos no escrito non enerva a facultade do Alcalde de determinar os puntos da Orde do Día, aínda que a exclusión en leste dalgún dos asuntos propostos, deberá ser motivada.

Artigo 26º.

Calquera que sexa a clase de sesión, haberá de ser levantada o mesmo día que se abriu e deberá respectar o principio de unidade de acto.

Artigo 27º.

A Orde do Día das sesións será fixado polo Alcalde asistido do Secretario. Así mesmo, poderá solicitar a asistencia dos membros da Xunta de Goberno Local e consultar, si estímao oportuno, aos Portavoces dos Grupos existentes na Corporación.

Os asuntos que se inclúan na Orde do Día deberán estar, previamente, ditaminados ou informados pola Comisión Informativa correspondente, no caso de que o Pleno acorde a súa constitución.

Cando non houber creada Comisión Informativa con competencias por razón da materia que sexa obxecto do asunto a incluír na orde do día, o ditame ou informe previo non será esixible, nin para a dita inclusión nin para a válida adopción do acordo. No entanto, o Alcalde, naqueles asuntos que discrecionalmente considere oportunos, poderá substituír o ditame ou informes previos, cando non existise a Comisión Informativa, polo do Concelleiro Delegado na área respectiva.

Nos Plenos ordinarios haberá unha parte dedicada ao control dos demais Órganos da Corporación para a formulación de Mocións, Rogos e Preguntas.

Os Grupos Municipais poderán formular, como máximo cada un, tres Mocións, tres Rogos e tres Preguntas.

Artigo 28º .

O Alcalde convocará aos Concelleiros a sesión ordinaria ou extraordinaria con dous días de antelación como sinala a Lei, remitíndolles xunto coa comunicación da convocatoria a Orde do Día a que haberá de suxeitarse dita sesión, no que figurarán, numerados e apuntados suficientemente, os asuntos a tratar. A convocatoria realizarase na conta de correo electrónico que indiquen os/as voceiros/as dos grupos e, se é o caso, os concelleiros/as non adscritos/as.

Artigo 29º .

O horario para exame de expedientes será o correspondente ao normal de oficina. No entanto, aquel poderá ser ampliado pola Presidencia cando o número ou a importancia dos asuntos así o requira. Dita ampliación será posta en coñecemento dos señores Concelleiros e da Secretaría Xeral. Baixo ningún concepto os expedientes poderán extraerse da Secretaría Xeral.

Artigo 30º .

O quórum mínimo dun terzo do número legal de membros da Corporación, haberá de manterse durante o desenvolvemento da sesión. Para ese efecto a ausencia dun ou varios Concelleiros, unha vez iniciada a deliberación dun asunto, equivale á súa presenza e á abstención na votación, salvo que se incorpore a tempo de emitir o seu voto.

Artigo 31º .

O disposto no artigo anterior enténdese sen prexuízo de que os asuntos a resolver nunha sesión, ou algún deles, esixan un número especial de asistentes para adoptar acordos válidos sobre eles, nese caso o quórum preciso para celebrar validamente a sesión ou adoptar acordos válidos sobre os devanditos asuntos, será o que se estableza con ese número especial en cada caso.

Artigo 32º .

No caso de que en día e hora sinalados na convocatoria para celebrar sesión non concorreren membros da Corporación bastantes para celebrala, acreditarase tal circunstancia polo Secretario, mediante dilixencia, na que se expresará o número e nome dos que houberen asistido e dos que houberen xustificado a súa ausencia e reiterarase a convocatoria cantas veces sexa preciso ata lograr a asistencia do número de Concelleiros necesario para celebrar validamente a sesión.

Artigo 33º.

1. As sesións do pleno son públicas, agás nos casos previstos no artigo 70.1 da Lei 7/1985, de 2 de abril.

2. Cando algunha das asociacións ou entidades a que se refire o artigo 72 da Lei 7/1985, de 2 de abril, debidamente inscritas no Rexistro Municipal de Asociacións, desexe efectuar unha exposición ante o Pleno en relación con algún punto da orde do día na materia da cal se poida discrecionalmente estimar que teña interese específico en razón a unha concreta relación do obxecto social estatutario co ámbito do asunto da orde do día, deberá solicitalo por escrito, ao alcalde/alcaldesa, polo menos 24 horas antes de comezar a sesión. Coa autorización deste, previa notificación aos portavoces, e a través dun único representante, poderá expor o seu parecer durante o tempo que sinale o/a alcalde/alcaldesa, con anterioridade á lectura, debate e votación da proposta incluída na orde do día.

3. Acabada a sesión do Pleno, o alcalde/alcaldesa pode establecer unha quenda de rogos e preguntas co público asistente sobre temas concretos de interese municipal. Corresponde ao alcalde/alcaldesa ordenar e pechar esta quenda. Para o desenvolvemento da quenda de referencia terase en conta as seguintes normas:

a. A petición de participar na quenda en cuestión deberá formularse por escrito coa antelación necesaria para que o alcalde/alcaldesa poida dar conta dela, aos/as portavoces, e neste escrito farase constar en forma breve pero motivada o asunto a tratar que, en todo caso, deberá referirse sempre a tema incurso na competencia municipal, é dicir, que o Concello poida pronunciarse sobre eles. Tampouco non poderá versar sobre temas que estean pendente de resolución, ou que fosen previamente contestados. En caso de discrepancia dos solicitantes sobre a cualificación do tema en relación coa competencia municipal ou a situación pendente de resolución do mesmo, o alcalde/alcaldesa, consultados os portavoces, cualificará a procedencia, ou non, da consideración do asunto.

b. No escrito citarase a persoa que deba intervir en nome do colectivo

c. O escrito de referencia presentarase no Rexistro Xeral do Concello.

Sección 2ª.-Dos debates e intervencións.

Artigo 34º.

Aberta a sesión o Secretario procederá á lectura da acta da sesión anterior, agás que se recibira previamente copia da mesma, nese caso tense por lida, quedando aprobada si ningún dos asistentes formulase reparos.

Si houbera oposición a Corporación decidirá, por maioría simple, a súa aprobación ou modificación, que en ningún caso afectará ao fondo dos acordos adoptados e só se poderán emendar os meros erros materiais ou de feito.

Artigo 35º .

O estudo dos asuntos iniciarase coa lectura polo Secretario de cada un dos puntos da Orde do Día e dos ditames elaborados polas Comisións Informativas, si existiren, ou dos Concelleiros-Delegados das respectivas áreas.

Si ninguén pedise a palabra, quedarán aprobados por unanimidade.

Artigo 36º .

Si promóvese debate, as intervencións serán ordenadas polo Alcalde, conforme ás seguintes regras:

a) Só poderá facerse uso da palabra, previa autorización do Presidente.

b) No debate, os diversos Grupos consumirán unha primeira quenda, dunha duración proporcional aos resultados electorais, conforme o artigo 37, parágrafo segundo.

c) Os Concelleiros que consumiron a súa quenda, poderán volver facer uso da palabra para rectificar concisamente, e por unha soa vez, os feitos ou conceptos que se lle atribuíron. A estes efectos o Alcalde concederalles a palabra pola metade do tempo anterior como máximo.

d) Quen se considere aludido por unha intervención, poderá solicitar do Alcalde que se conceda unha quenda por alusións, que será breve e conciso, sen que poida exceder dun minuto e medio.

e) O Presidente poderá reducir ou ampliar os tempos de intervención nos debates en razón da importancia ou transcendencia do asunto.

f) Non se admitirán outras interrupcións que as do Presidente para chamar á orde ou á cuestión debatida.

Os membros da Corporación poderán, en calquera momento do debate, pedir a palabra para expor unha cuestión de orde, invocando para o efecto a norma cuxa aplicación reclama. O Presidente resolverá o que proceda sen que por este motivo establézase debate algún.

O Secretario e o Interventor poderán intervir cando foren requiridos polo Presidente por razóns de asesoramento técnico ou aclaración de conceptos. Cando devanditos Funcionarios entendan que no debate expúxose algunha cuestión sobre a que poida dubidarse sobre a legalidade ou puidese ter implicacións económicas poderán solicitar ao Presidente o uso da palabra para asesorar á Corporación.

Artigo 37º.

Nas deliberacións poderán intervir cada Grupo Municipal mediante o Portavoz ou outros membros pola orde inversa de representantes na Corporación, consumindo quenda en primeiro lugar o Grupo Mixto, si houbelo, daquela os minoritarios e en último termo o maioritario.

A intervención normal de cada Grupo non excederá de cinco minutos. No entanto, naqueles temas que pola súa importancia ou complexidade así o requiran e a pedimento de calquera Portavoz, o Presidente informará o Pleno a duración das intervencións antes de comezar estas.

A duración da segunda quenda terá unha duración máxima do cincuenta por cento da quenda anterior.

O tempo que corresponda ao Grupo Mixto poderá repartirse por igual entre os representantes das listas que o integran.

O Presidente poderá acordar, durante o transcurso da sesión, que se interrompa a mesma para permitir as deliberacións dos Grupos sobre a cuestión debatida ou para descanso dos debates. Estas interrupcións non terán duración superior a dez minutos.

Artigo 38º .

O Alcalde poderá chamar á orde a calquera membro da Corporación que:

a) Profira palabras ou verta conceptos ofensivos ao decoro da Corporación ou dos seus membros, das Institucións Públicas ou calquera outra persoa ou Entidade.

b) Produza interrupcións ou de calquera outra forma altere a orde das sesións.

c) Pretenda facer uso da palabra sen que lle foi concedida ou unha vez que lle foi retirada.

Tras tres chamadas á orde na mesma sesión (ou dúas chamadas á orde no debate dun mesmo asunto), coa advertencia na última, das consecuencias dunha nova chamada, o Presidente poderá ordenar a un Concelleiro que abandone o local en que se está celebrando a reunión, adoptando as medidas que considere oportunas para facer efectiva a expulsión.

Artigo 39º .

Nos supostos en que, de conformidade co establecido no artigo 76 da Lei 7/85, algún membro da Corporación deba absterse de participar na deliberación e votación, deberá abandonar o Salón mentres se discuta e vote o asunto, salvo cando se trate de debater a súa actuación como Corporativo, en que terá dereito a permanecer e defenderse.

Artigo 40º.

Para os efectos do desenvolvemento das sesións e para definir o carácter das intervencións dos membros da Corporación, utilizarase a seguinte terminoloxía:

1.-Ditame é a proposta sometida ao Pleno tras o estudo do expediente pola Comisión Informativa. Contén unha parte expositiva e un acordo a adoptar.

2.-Proposición é a proposta que se somete ao Pleno, relativa a un asunto incluído na Orde do Día que acompaña a convocatoria. Conterá unha parte expositiva ou xustificación e un acordo, así mesmo, a adoptar.

3.-Moción é a proposta que se somete directamente a coñecemento do Pleno ao amparo do prevido no Regulamento. Deberá formularse por escrito.

4.-Voto particular é a proposta de modificación dun ditame formulada por un membro que forma parte da Comisión Informativa. Deberá acompañar ao ditame desde o día seguinte á súa aprobación pola Comisión.

5.-Emenda é a proposta de modificación dun ditame ou proposición presentada por calquera membro mediante escrito presentado ao Presidente antes de iniciarse a deliberación do asunto.

6.-Rogo é a formulación dunha proposta de actuación dirixida a algúns dos órganos de goberno municipal. Os rogos formulados no seo do Pleno poderán ser debatidos, pero en ningún caso sometidos a votación.

Poden expor Rogos todos os membros da Corporación, ou os Grupos Municipais a través dos seus Portavoces, sempre que se formulen por escrito e anúnciense á Presidencia con 24 horas de antelación ao comezo da sesión.

Serán debatidos na sesión seguinte, sen prexuízo de que o poidan ser na mesma sesión, si o Alcalde ou Presidente estímao conveniente.

7.-Pregunta é calquera cuestión exposta aos Órganos de Goberno no seo do Pleno. Poden expor preguntas todos os membros da Corporación, ou os Grupos Municipais a través dos seus Portavoces. Presentaranse por escrito con 24 horas de antelación ao comezo da sesión, e serán contestadas polo seu destinatario na sesión ou por causas debidamente motivadas, na seguinte.

Artigo 41º .

Finalizado o debate dun asunto, procederase á súa votación.

Antes de comezar a votación o Alcalde exporá clara e concisamente os termos da mesma e a forma de emitir o voto.

Unha vez iniciada a votación non pode interromperse por ningún motivo. Durante o desenvolvemento da votación, o Presidente non concederá o uso da palabra e ningún membro corporativo poderá entrar no Salón ou abandonalo.

Artigo 42º .

O voto dos Concelleiros é persoal e indelegable.

Artigo 43º .

As votacións poden ser ordinarias, nominais e secretas:

Son ordinarias as que se manifestan por signos convencionais de asentimento, disentimento ou abstención.

Son nominais aquelas votacións que se realizan mediante chamamento por orde alfabética de apelidos e sempre en último lugar o Presidente e na que cada membro da Corporación, ao ser chamado, responde en voz alta ¿si", ¿non" ¿ou me absteño".

Son secretas as que se realizan por papeleta que cada membro da Corporación vaia depositando nunha urna ou bolsa.

Artigo 44º .

O sistema normal de votación será a votación ordinaria.

A votación nominal requirirá a solicitude dun Grupo Municipal aprobada polo Pleno por unha maioría simple en votación ordinaria, de acordo co disposto no artigo 46 da Lei 7/85.

Artigo 45º.

Terminada a votación ordinaria, o Presidente declarará o acordado.

Inmediatamente de concluír a votación nominal ou secreta, o Secretario computará os votos emitidos e anunciará en voz alta o seu resultado, en vista do cal o Presidente proclamará o acordo adoptado.

Sección 3ª.-Das actas.

Artigo 46º .

De cada sesión o Secretario estenderá na que haberá de constar todos os requisitos que sinala o artigo 109 do ROF.

De non celebrarse sesión por falta de asistentes ou outros motivos, o Secretario suplirá a acta cunha Dilixencia autorizada coa súa firma, na que consigne a causa e nomes dos concorrentes e dos que escusasen a súa ausencia.

Artigo 47º .

O Secretario redactará a acta de forma concisa, configurando un extracto do sucedido e recollendo as opinións sintetizadas dos membros da Corporación que interviñesen nas deliberacións, plasmando de forma irrefutable os acordos e os orzamentos imprescindibles que lle sirvan de base.

Artigo 48º.

Unha vez aprobada a acta polo Pleno, transcribirase no Libro de Actas, autorizándoa coa sinatura do Alcalde e do Secretario. Na medida do posible, posibilitarase a levanza do Libro de Actas por medios electrónicos de conformidade coa Ordenanza Reguladora da administración electrónica municipal do Concello da Laracha.

Sección 4ª.-Funcionamento da Xunta de Goberno Local

Artigo 49º.

A Xunta de Goberno Local celebrará sesión constitutiva a convocatoria do Alcalde, dentro dos quince días seguintes a aquel no que este designara aos membros que a integran.

As sesións ordinarias terán lugar semanalmente.

Corresponde ao sr. alcalde fixar mediante Decreto o día e hora das sesións ordinarias.

As sesións extraordinarias e urxentes terán lugar cando con tal carácter sexan convocadas polo Alcalde

O alcalde poderá, en calquera momento, reunir á Xunta de Goberno Local cando o estime necesario para coñecer o seu parecer ou pedir a súa asistencia con anterioridade a ditar resolucións en exercicio das atribucións que lle correspondan.

Artigo 50º .

As sesións da Xunta de Goberno Local axustaranse ao disposto na lexislación vixente e neste Regulamento para as sesións plenarias coas seguintes modificacións:

a) Entre a convocatoria e a celebración da sesión non poderán transcorrer menos de vinte e catro horas, salvo nos casos de sesións extraordinarias e urxentes nas que, antes de entrar a coñecer os asuntos incluídos na Orde do Día, deberá ser declarada a urxencia por acordo favorable da maioría dos seus membros.

b) As sesións da Xunta de Goberno Local non serán públicas, sen prexuízo da publicidade e comunicación á Administración Estatal e Autonómica dos acordos adoptados. Ademais no prazo de dez días deberá enviarse a todos os membros da Corporación copia da acta. Non obstante, serán públicas cando o asunto a tratar o sexa por delegación de Pleno.

c) O Alcalde dirixe e ordena ao seu prudente arbitrio os deberes no seno da Xunta de Goberno.

d) As actas das sesións da Xunta de Goberno Local transcribirase nun Libro distinto do das sesións do Pleno. Na medida do posible, posibilitarase a levanza do Libro de Actas por medios electrónicos de conformidade coa Ordenanza Reguladora da administración electrónica municipal do Concello da Laracha.

Título IV. Funcionamento dos demais órganos necesarios e dos complementarios.

Artigo 51º .

Son órganos complementarios do Concello:

- Os Concelleiros-Delegados.

Artigo 52º .

Os Concelleiros-Delegados son aqueles que ostentan, dentro das súas respectivas áreas de servizos, todas aquelas facultades, dereitos ou deberes referidos á materia delegada que corresponden ao órgano que ten asignadas orixinariamente as atribucións.

Artigo 53º .

A Comisión Especial de Contas é de existencia preceptiva, segundo dispón o artigo 116 da Lei 7/1985, de 2 de abril.

Corresponde á Comisión Especial de Contas o exame, estudo e informe de todas as contas, orzamentarias e extraorzamentarias, que deba aprobar o Pleno da Corporación, de acordo co establecido na Lexislación reguladora da contabilidade das Entidades Locais.

Nela estarán representados todos os Grupos Políticos que integren a Corporación Municipal, de forma que a súa composición acomódese á proporcionalidade existente entre os distintos Grupos como resultado das Eleccións, de tal maneira que o Partido ou Agrupación que ostente maioría absoluta na Corporación, manteña dita maioría no seo da propia Comisión.

Artigo 54º .

Son de existencia preceptiva tamén no Municipio a condición de que conte con máis de 5.000 habitantes, as Comisións Informativas, e o seu número e denominación será determinado polo Pleno do Concello. No caso de que o Pleno acorde a constitución destas Comisións, o seu ditame terá carácter preceptivo e non vinculante.

Artigo 55º .

O Alcalde é o Presidente nato de todas as Comisións, con todo, a Presidencia efectiva poderá delegala en calquera membro da Corporación, cuxa delegación poderá avocarla a Presidencia en calquera momento.

Cada Comisión estará integrada de forma que a súa composición acomódese á proporcionalidade existente entre os distintos Grupos Políticos representados na Corporación.

A adscrición concreta a cada Comisión dos membros da Corporación que deban formar parte da mesma en representación de cada Grupo, realizarase mediante escrito do Portavoz do mesmo dirixido ao Alcalde e do que se dará conta ao Pleno. Poderá designarse, de igual forma, un suplente por cada titular.

En supostos de urxencia en que o ditame fose preceptivo, o Pleno poderá adoptar acordos sobre asuntos non ditaminados pola Comisión Informativa competente, dando conta posteriormente á mesma.

Artigo 56º .

Si a peculiar constitución da Corporación, para garantir o dereito de representación de todos os Grupos Políticos nas distintas Comisións Informativas, voluntarias ou forzosas, determinase a formación dunha Comisión excesivamente numerosa, o Pleno, a proposta do Alcalde, poderá utilizar o sistema de voto ponderado, aplicando ao emitido por cada asistente o coeficiente resultante de dividir o número de compoñentes do grupo polo número de representantes asignados ao mesmo na Comisión.

Artigo 57º.

As Comisións informativas serán convocadas polo seu Presidente ou, no caso de presidente/a sen dedicación exclusiva serán convocadas polo sr. alcalde, e para a validez dos seus ditames deberán asistir, en primeira convocatoria,cando menos un terzo dos seus membros, sempre que sexan como mínimo tres.

En segunda convocatoria, que será media hora despois da sinalada para a primeira, reunirase cos membros que asistan, calquera que sexa o seu número.

Deberá asistir, como mínimo, o Presidente e un vocal.

Artigo 58º .

O Presidente das Comisións poderá requirir a presenza nas súas sesións, do persoal municipal que estime conveniente, a efectos informativos.

Título V.- ESTATUTO DOS MEMBROS DA CORPORACIÓN

Artigo 59º. Dereito a información.

1. Cando se reclame por unha concelleira/o calquera tipo de información, deberase atenderse a facilitala coa maior dilixencia posible. Non obstante, cando a petición sexa de difícil cumprimentación pola súa extensión ou cando o traballo de facilitala supoña prexuízo para o servizo correspondente, poderá demorarse a información mediante decisión motivada.

2. As solicitudes de petición de información deberán realizarse por escrito presentado perante o rexistro xeral do Concello.

3. Procurarase que a petición de información sexa simplemente dar vista no expediente e evitándose, na medida do posible, a emisión de fotocopias sendo substituída a documentación que precisen por documentos escaneados que serán facilitados por medios telemáticos.

4. A consulta de calquera tipo de documentación deberá realizarse sempre nas dependencias nas que se atope sen que en ningún caso poda sacarse delas a documentación orixinal.

5. As/os concelleiras/os velarán porque a atención das súas peticións de información non entorpezan o normal funcionamento da dependencia correspondente.

6. As/os concelleiras/os teñen o deber de gardar reserva en relación coas informacións que se lles faciliten e queda expresamente prohibida a reprodución exacta da documentación facilitada para o seu estudio nin a súa gravación por calquera medio. O Alcalde/alcaldesa poderá sancionar ás/ós concelleiras/os polo incumprimento destas obrigas, nos termos que se establezan polas leis do Estado ou da Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 60º . Rexistro de intereses.-

1. O Pleno da Corporación aprobará os modelos de DECLARACIÓN DE BENS PATRIMONIAIS E DA PARTICIPACIÓN EN SOCIEDADES, DE CAUSAS DE POSIBLE INCOMPATIBILIDADE E RELACIÓN DE ACTIVIDADES, sendo os vixentes a entrada en vigor deste regulamento os aprobados polo Pleno da Corporación de data trinta de marzo de 2011, que se incorporarán como anexo a este regulamento, suprimindo a mención ao Imposto sobre o Patrimonio ao ter establecido o art. 61 da Ley 36/2014, de 26 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado para 2015, a modificación do Real Decreto-ley 13/2011, de 16 de septiembre, por el que se restablece el Impuesto sobre el Patrimonio, con carácter temporal, que establece, con efectos desde 1 de xaneiro de 2016, a modificación do art. 33 da Ley 19/1991, de 6 de junio, del Impuesto sobre el Patrimonio, que pasará a prever, sobre a cota íntegra do imposto unha bonificación do 100 por cento aos suxeitos pasivos por obrigación persoal ou real de contribuír.

2. Durante os meses de xullo dos anos do seu mandato, todos os concelleiros que compoñen a Corporación municipal teñen a obriga de presentar na Secretaría Xeral, debidamente cuberta:

· A declaración de bens e dereitos patrimoniais e da participación en sociedades,

· Copia compulsada da liquidación do Imposto sobre a renda das persoas físicas,

· O Imposto sobre Sociedades ou, en caso contrario, manifestación expresa de non ter obriga de declarar.

3. Asemade, calquera modificación ou declaración complementaria deberá notificarse no inmediato mes seguinte á Secretaria mediante copia compulsada das mesmas.

4. Os modelos de declaración de bens patrimoniais e da participación en sociedades de todo tipo do Concello da Laracha publicaranse con carácter anual, no mes de agosto, na páxina web municipal, que será de libre acceso. A mesma publicación levarase a cabo coas declaracións presentadas con ocasión do cesamento no cargo ou ao final do mandato ou de producirse calquera modificación.

5. Para salvagardar a privacidade e seguridade dos membros da Corporación excluiranse, tendo en conta a Lei orgánica 13/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal, os datos persoais como: DNI, enderezos, números de teléfono, números de contas bancarias, matrículas de automóbiles e calquera outro que corresponda en aplicación da citada normativa, así como os datos que permitan a localización dos seus bens (referencias catastrais, número finca rexistral, etc...).

6. O departamento de Secretaría dará cumprimento á publicidade na páxina web municipal dos modelos de declaracións así como á incorporación dos datos persoais que serán tratados no ficheiro ¿ÓRGANOS DE GOBERNO" do Concello da Laracha sendo a finalidade coñecer os bens e as causas de posible incompatibilidade e actividades dos membros da corporación, podendo ser utilizados de conformidade co establecido no artigo 75.7 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das bases do réxime local. O/A interesado/a poderá exercer os dereitos de acceso, rectificación, cancelación e oposición, polos motivos indicados na Lei orgánica 15/1999, presentando a solicitude no rexistro xeral do concello.

7. De todas as declaracións que se presenten entregarase unha copia dilixenciada ao interesado e o orixinal quedará na Secretaría durante o mandato do declarante, para a súa custodia en lugar pechado.

8. Ao rematar o mandato da Corporación as declaracións presentadas ao iniciarse ou as que foron presentadas durante o mesmo encadernaranse e arquivaranse definitivamente.

9. O secretario/a municipal velará polo cumprimento desta obriga, poñendo, se fose o caso, en coñecemento da autoridade competente a omisión da mesma.

Artigo 61º. Acceso ao Rexistro de intereses.

1. O acceso ao Rexistro de causas de incompatibilidade, de actividades e de bens patrimoniais, será o establecido na lexislación vixente.

2. Do Rexistro de bens patrimoniais poderán expedirse certificacións unicamente a petición do declarante, do Pleno, da Xunta de Goberno Local, do alcalde/alcaldesa, do representante legal do partido ou formación política pola que houbera sido elixidos ou de órgano xurisdicional.

Artigo 62º. Dereito e deber de asistencia.-

Os membros da Corporación teñen o dereito e a obrigación de asistir a tódalas sesións do Pleno e das Comisións das que formen parte, agás causa xustificada que llo impida e que deberán comunicar con antelación suficiente ao ou ao sr. Alcalde, ao Presidente do órgano correspondente ou ao Secretario da Corporación.

Artigo 63º. Deber de reserva e sixilo.-

Tódolos membros da Corporación teñen a obriga de gardar reserva e sixilo en relación coas informacións que se lles faciliten para facer posible o desenvolvemento das súas funcións, singularmente das que servirán de antecedentes para decisións que aínda se atopan pendentes de adopción, así como para evitar a reprodución de documentos que podan facilitárselle para o seu estudio.

REXISTRO DE INTERESES

DECLARACIÓN DE BENS PATRIMONIAIS E DA PARTICIPACIÓN EN SOCIEDADES

Corporación:

ANO ________ /____________

Data de anotación

_____/_____________/______

Número Rexistro______________

Datos do/da declarante

Apelidos e nome

NIF

Domicilio

C.Postal

Localidade

Provincia

Teléfono

Tipo de declaración

Sinale cun X o recadro que proceda

 Inicial (Antes da toma de posesión)  Anual

 Modificación (Variación das circunstancias de feito)  Final (declaración por cesamento no cargo)

En cumprimento do disposto no artigo 75.7 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das bases do réxime local, o/a que subscribe, cuxos datos de identidade arriba se consignan, formula a presente declaración de bens patrimoniais e da participación en sociedades que consta de _____ páxinas e manifesta, baixo a súa responsabilidade, que os datos son rigorosamente certos:

Clase (1)

Tipo (2)

Descrición

Emprazamento

Valor Catastral

% de participación

Data de Adquisición

Observacións

(1) Clase de ben: R:rústico; U:urbano

(2) Tipo de dereito: P: pleno dominio; N: nuda propiedade; M: multipropiedade ou fórmulas semellantes con titularidade parcial do ben; D: dereito real de uso e goce; C: concesión administrativa.

 Nada que declarar neste epígrafe 1.

No caso de que o espazo reservado para indicar os bens sexa insuficiente, indique o número de follas adicionais que se xuntan: ______

2.-DEPÓSITOS EN CONTA CORRENTE, DE AFORRO E OUTROS TIPOS DE IMPOSICIÓNS EN CONTA

Clase

Entidade de depósito

 Nada que declarar neste epígrafe 2.

No caso de que o espazo reservado para indicar as imposicións sexa insuficiente, indique o número de follas adicionais que se xuntan: ______

3.-OUTRO PATRIMONIO MOBILIARIO

Clase

Denominación e obxecto social

% de participación

Data de adquisición ou subscrición

Sociedades Participadas

Accións e participacións de todo tipo en sociedades e institucións de

investimento colectivo

Seguros de vida, plans de pensións, rendas temporais e vitalicias

Denominación e obxecto social

Data de adquisición ou subscrición

Débeda pública, obrigas e bonos

Outros bens patrimoniais (dereitos

derivados da propiedade intelectual ou industrial, obrigas de

pagamento, etc..)

 Nada que declarar neste epígrafe 3.

No caso de que o espazo reservado para indicar os bens sexa insuficiente, indique o número de follas adicionais que se xuntan: ______

4.-VEHÍCULOS (1)

Clase

Marca-Modelo

Data de Matriculación

(1) Automóbiles, embarcacións, aeronaves...etc.

 Nada que declarar neste epígrafe 4.

No caso de que o espazo reservado para indicar os vehículos sexa insuficiente, indique o número de follas adicionais que se xuntan: ______

5.-OBRAS DE ARTE, XOIAS, OUTROS BENS*

Clase

Descrición

Data de Adquisición

*Declararanse aqueles cuxo importe supere os 6.000 €

 Nada que declarar neste epígrafe 5.

No caso de que o espazo reservado para indicar os bens sexa insuficiente, indique o número de follas adicionais que se xuntan: ______

6.-SEMOVENTES

Especie

Nº de cabezas

Descrición

Observacións

 Nada que declarar neste epígrafe 6.

No caso de que o espazo reservado para indicar os semoventes sexa insuficiente, indique o número de follas adicionais que se xuntan: ______

7.-LIQUIDACIÓN DO IMPOSTO SOBRE A RENDA DAS PERSOAS FÍSICAS

 Achégase copia cotexada da liquidación do imposto sobre a renda das persoas físicas correspondente ao exercicio ______ (especificar ano)

 Manifesta que no exercicio ______ non ten obriga de declarar.

8.- LIQUIDACIÓN DO IMPOSTO SOBRE SOCIEDADES

 Achégase copia cotexada da liquidación do imposto sobre Sociedades correspondente ao exercicio ______ (especificar ano)

 Manifesta que no exercicio _______ non ten obriga de declarar.

A Laracha,¿¿¿.. de¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ de 20¿..

Asdo¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Diante de min, o secretario

Miguel Iglesias Martínez

________________________________________________________

Os datos persoais recollidos serán incorporados e tratados no ficheiro ¿ÓRGANOS DE GOBERNO" do Concello da Laracha cuxa finalidade é coñecer os bens e as causas de posible incompatibilidade e actividades dos membros da corporación, podendo ser utilizados de conformidade co establecido no artigo 75.7 da Lei 7/1985, de 2 de abril, reguladora das bases do réxime local. O/A interesado/a poderá exercer os dereitos de acceso, rectificación, cancelación e oposición, polos motivos indicados na Lei orgánica 15/1999, presentando a solicitude no REXISTRO XERAL DO CONCELLO".

Disposición final.

No non previsto neste Regulamento rexerán as disposicións de carácter xeral recollidas no Regulamento de Organización, Funcionamento e Réxime Xurídico das Entidades Locais.

Nota do Servizo de Asistencia Económica a Municipios

O regulamento non dispón a súa entrada en vigor, pero se debe ter en conta que o artigo 70.2 da Lei 7/1985, de 2 de abril , reguladora das Bases do Réxime Local establece que:

¿¿..Las ordenanzas, incluídos el articulado de las normas de los planes urbanísticos, así como los acuerdos correspondientes a éstos cuya aprobación definitiva sea competencia de los entes locales, se publicarán en el ¿Boletín Oficial" de la provincia y no entrarán en vigor hasta que se haya publicado completamente su texto y haya transcurrido el plazo previsto en el artículo 65.2 salvo los presupuestos y las ordenanzas fiscales que se publican y entran en vigor en los términos establecidos en la Ley 39/1988, de 28 de diciembre, Reguladora de las Haciendas Locales....." (desde el 10 de marzo de 2004 RDL 2/2004, de 5 de marzo).

Artigo 65.2: ¿El requerimiento deberá ser motivado y expresar la normativa que se estime vulnerada. Se formulará en el plazo de quince días hábiles a partir de la recepción de la comunicación del acuerdo."