Melide - REGULAMENTO DE RÉXIME INTERNO (R.R.I.) DA ESCOLA INFANTIL MUNICIPAL DE MELIDE

Publicación provisional: 26/12/2019 BOP Nº: 245
Publicación definitiva: 15/02/2019 BOP Nº: 33
Aplicable dende: 08/03/2019

INTRODUCIÓN

Normativa aplicable.

¿ Decreto 254/2011, do 23 de decembro polo que se regula o réxime de rexistro, autorización, acreditación e inspección dos programas e dos centros de servizos socias, artigo 7 b) do referido decreto que establece como un dos requisitos funcionais o dispor dunhas normas de funcionamento.

¿ Decreto 329/2005 do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia.

¿ Decreto 330/2009, do 4 de xuño, polo que se establece o currículo de Educación Infantil.

¿ Lei Orgánica de Educación 2/2006 do 3 de maio.

¿ Lei 13/2008 do 3/12 de servizos sociais de Galicia.

¿ Ordenanza fiscal nº 20 reguladora da taxa pola prestación so servizo da Escola Infantil Municipal do Concello de Melide.

¿ Demais normativa aplicable na materia.

Obxecto do Regulamento

Este Regulamento ten por obxecto establecer a organización e o funcionamento da Escola Infantil Municipal do Concello de Melide, permitindo a mellora constante das relacións entre a dirección da Escola, os pais, nais, titores/as ou representantes legais, os /as educadores/as e a administración titular do centro, así como o procedemento de adxudicación de prazas e as condicións de uso. Así mesmo cooperará estreitamente cos pais, nais, titores/as ou representantes legais co fin de facilitar a conciliación da vida familiar e laboral, conseguir unha educación sen discriminacións de tipo social ou económica que proporcione ás persoas usuarias unha atención integral sen discriminación de tipo social ou económica.

A través dun programa global que garanta o pleno desenvolvemento físico, intelectual, afectivo, social e moral dos nenos e das nenas. Ademais desenvolverá un proxecto educativo baseado nos principios de liberdade, igualdade, solidariedade, diversidade, e respecto.

ARTIGO 1. DATOS DO CENTRO

1.1.- Definición do centro.

A Escola Infantil Municipal de Melide, defínese como aquel equipamento diúrno de carácter educativo e asistencial, dirixido o sector infantil da poboación abarcando dende os 3 meses ata os 3 anos de idade, que ten por obxecto o desenvolvemento harmónico dos nenos e das nenas realizando ademais unha importante labor de apoio á función educativa da propia familia á vez que facilitan o acceso dos/as pais/nais o mundo laboral.

1.2.- Datos de identificación

- Denominación: Escola Infantil Municipal de Melide.

- Enderezo: Rúa Martagona s/n, 15800 Melide.

- Teléfono: 981507738

- Correo electrónico: escolainfantil@ concellodemelide.gal

- Responsable: Directora do Centro.

1.3.- Titularidade:

- Entidade titular: Concello de Melide

- Nº de Inscrición no Rexistro de Entidades Prestadoras de Servizos Sociais: E - 0540.

- Tipoloxía: Escola Infantil.

- Representante legal: Alcalde/sa- Presidente/a do Concello de Melide.

- Enderezo: Praza do Convento nº 5, 15800 Melide ( A Coruña ).

- Data permiso de inicio de actividades: 21 - 11-1997.

- Tipo de xestión: Directa.

ARTIGO 2. FUNCIONAMENTO DO CENTRO

2.1 Funcións:

Segundo a Lei Orgánica de Educación, LOE, a Escola Infantil Municipal de Melide, cumpre cunha función eminentemente educativa e social, proporcionando os seus usuarios, unha atención integral sen distinción de raza, sexo ou condición social, a través, dun programa global, que garanta o desenvolvemento físico, intelectual, afectivo, social e moral dos/as nenos/as, o mesmo tempo que favorece e posibilita a conciliación da vida laboral, persoal e familiar.

2.2. Obxectivos do centro.

¿ Promover e fomentar o desenvolvemento integral dos/as nenos/as e a aprendizaxe das súas habilidades cognitivas e creativas.

¿ Facilitar a conciliación da vida laboral e familiar.

¿ Facilitar o desenvolvemento de valores individuais e sociais básicos: cooperación, solidariedade, igualdade, respecto...

¿ Lograr un equilibrio afectivo satisfactorio.

¿ Respectar a singularidade e a diversidade de cada neno/a.

¿ Posibilitar o coñecemento e a integración progresiva dos/as nenos/as na cultura e no medio ambiente da súa contorna.

¿ Crear un ambiente que favoreza o desenvolvemento individual e en grupo nas actitudes e nas actividades diarias.

¿ Facilitar a adquisición progresiva de hábitos de orde, limpeza e conservación dos materiais e dos recursos, facendo un uso axeitado destes, así como de pautas de comportamento ambientalmente sustentables

¿ Facilitar a integración dos /as nenos/as con necesidades educativas especiais.

¿ Potenciar a coeducación para eliminar as manifestacións máis evidentes de sexismos na escola como as relacións entre os/as nenos/as, a distribución de tarefas entre o alumnado e entre o profesorado, a utilización de tempos, espazos e recursos, e o uso non sexista da linguaxe.

Estes obxectivos deberanse desenvolver no Proxecto Educativo de Centro que é elaborado polos/as educadores/as da Escola Infantil Municipal.

2.3. Capacidade da Escola

A Escola Infantil Municipal de Melide conta con 86 prazas autorizadas distribuídas en 6 unidades do seguinte xeito:

¿ Unha unidade de 0-1 ano: 8 prazas

¿ Unha unidade de 0-2 anos: 10 prazas

¿ Unha unidade de 0-3 anos: 15 prazas

¿ Unha unidade de 1- 2 anos: 13 prazas

¿ Dúas unidade de 2 -3 anos: 20 prazas cada unha

No caso de non existir demanda suficiente para formar un ou varios grupos do mesmo nivel de idade, poderán agruparse, previa solicitude ao Servizo de Inspección e Autorización de Centros de Servizos Sociais, do seguinte xeito, segundo establece o Decreto 329/2005, do 28 de xullo:

¿ 1 unidade 0-2 ............ 10 prazas

¿ 1 unidade 0-3 ............. 15 prazas

2.3.1 Destinatarios

Poderán solicitar praza na Escola Infantil Municipal, os/as pais/nais, titores/as ou representantes legais dos/as nenos/as con idades comprendidas entre os 3 meses e os 3 anos ( idade máxima, non ter cumpridos os tres anos de idade o 31 de decembro do ano que presenta a solicitude).

2.4. Servizos xerais ofertados pola escola infantil

2.4.1. Servizo de atención educativa

Prestación que nace do dereito dos nenos e nenas á educación e o desenvolvemento integral da súa personalidade ( físico, afectivo, intelectual, moral e social), nun ambiente adecuado as súas necesidades.

A escola circunscribe as súas actuacións educativas á etapa de 0-3 anos, adaptando toda a súa metodoloxía, principios e recursos a favorecer o óptimo desenvolvemento do alumnado, tendo en conta en todo momento as necesidades evolutivas e de desenvolvemento que os nenos e nenas demandan nestas idades e atendendo ao Decreto 330//2009 de 4 de xuño, polo que se establece o currículo de Educación Infantil .

A Escola Infantil Municipal promoverá dentro das súas posibilidades, a integración dos nenos/as con necesidades educativas especiais. Nestes casos requirirase o informe previo do equipo de avaliación e orientación correspondentes, ó grao de discapacidade e a súa necesidade de integración.

No caso de integrarse nenos/as con necesidades educativas especiais, en ningún caso poderá haber máis de un/unha por aula. Para os efectos de ratio, estas prazas contabilizaranse como dúas.

2.4.2. Servizo de Cociña

Segundo o artigo 26 do Decreto 329/2005 entendendo por tal, a prestación consistente na achega dos medios persoais e materiais necesarios para a axeitada distribución e consumo dos alimentos que traen os propios usuarios/as. A Escola Infantil prestará o servizo de cociña diariamente, que será de uso voluntario.

As persoas usuarias do servizo de cociña, traerán a comida preparada da súa casa , o almorzo, comida ou merenda.

Os/as pais, nais, titores e representantes legais dos/as nenos/as que traian algún tipo de alimento o centro deberán asinar a autorización para a administración de ditos alimentos por parte do equipo educativo e o compromiso da adecuada elaboración, envasado, temperatura, etiquetado e transporte de alimentos, asumindo todas estas condicións como a súa responsabilidade.

Os horarios ( que respectarán a dinámica da aula ) serán os seguintes:

1. Almorzo: dende as 08:30 ata as 09:30 horas

2. Xantar: dende as 12:15 ata as 13:15 horas

3. Merenda: dende as 16:15 ata as 16:45 horas

2.4.3 Servizo de horario amplo.

O horario máximo de permanencia dos/as nenos/as na Escola Infantil Municipal de Melide será con carácter xeral de 8 horas diarias, excepto causas excepcionais e convenientemente xustificadas a valorar polo departamento de Servizos Socias, Dirección da escola infantil e Concelleiro/a responsable da Escola.

Enténdese por horario amplo a atención aos/as nenos/as por parte da Escola Infantil Municipal, todo o que supere as oitos horas de permanencia e nunca máis de 10 horas diarias ininterrompidas.

Non obstante, evitarase que o/a neno/a alongue súa estancia na Escola máis de 8 horas diarias, e de ser o caso, que sexa ante unha circunstancias moi excepcional e durante un corto período de tempo, que se deberá en todo caso xustificar coa documentación correspondente.

 

2.4.4 Actividades extraescolares e complementarias

A escola infantil municipal de Melide non oferta actividades extraescolares nin complementarias.

Todas as actividades forman parte do proxecto educativo do centro.

2.5 Calendario e horarios da escola

2.5.1 Calendario

A Escola Infantil Municipal de Melide, presta o seu servizo durante once meses o ano, dende o 1 de setembro ata o 31 de xullo, ámbolos dous inclusive, de luns a venres.

Serán días festivos da Escola os establecidos no calendario laboral do Estado nos da Comunidade Autónoma de Galicia e os festivos locais que aprobe cada ano a Corporación Local; tamén permanecerá pechada algúns días máis, 24 e 31 de decembro, o día da excursión de fin de curso, e outros días pechará ás 14:00 horas , Martes de Entroido, Festividade do Carme, etc.

Durante o mes de agosto a Escola permanecerá pechada, para realizar as obras de mantemento necesarias e por vacacións do persoal.

2.5.2 Horario

A Escola Infantil Municipal Melide ten un horario continuado dende as 08:30 ata as 17:30 horas.

As xornada ofertadas son:

Xornada completa: Máis de 5 horas de permanencia no centro.

Media xornada: Máximo de catro horas no centro.

Xornada de media xornada máis unha hora: Cinco horas continúas.

As familias respectarán o horario establecido por eles cando matriculan o/a neno/a.

En caso de atrasos inxustificados e reiterados, a dirección do centro estará obrigado a tomar as medidas oportunas poñéndoo en coñecemento da Comisión da escola.

O remate da xornada os/as nenos/as serán entregados os seus pais/nais, titores/as ou representantes legais., No caso de que autoricen a entrega a outra persoa, esta deberá ser debidamente identificada.

Ditos horarios poderán ser modificados, previa solicitude a Alcaldía, aportando os xustificantes correspondentes que motiven ditos cambios os cales, se resolveran en función da necesidade que o xustifique e da dispoñibilidade da nova franxa solicitada na escola.

O horario de funcionamento, apertura e peche, así como as xornadas ofertadas poderanse modificar, por resolución da Alcaldía para cada curso escolar ( segundo a proposta da Comisión Educativa), en función da demanda que para cada curso se presente, co fin de prestar un servizo de conciliación efectivo e real.

2.6. - Réxime de saídas/visitas:

É complicado nestas idades, a planificación das saídas ó exterior ( excursións, visitas museos....), xa que , aínda a súa mobilidade, autonomía e os espazos ós que non están acostumados, desoriéntanos, supoñendo un problema, pero sabemos que o feito de explorar outros contornos, son intres de intensidade e aprendizaxe para eles.

De todos os xeitos e aínda que tendo presente a realidade acerca das súas limitacións, planificaremos e organizaremos algún tipo destas actividades, contando sempre coa colaboracións dos/as pais, nais co fin de evitar calquera tipo de perigo ou contratempo que puidese xurdir. A planificación e organización, para que isto non aconteza, polo tanto, será moi meticulosa.

Para a seguridade dos/as nenos/as nos desprazamentos máis longos, requiriranse os xustificantes necesarios e planificados con detalle:

¿ O lugar da visita.

¿ O tempo de saída e chegada.

¿ O transporte a utilizar.

¿ Control do número de viaxeiros.

¿ Normas no lugar visitado, traballando na aula con anterioridade.

 

2.7. Sistemas de admisión e baixas (Proceso de selección. Criterios de prioridade para a adxudicación das prazas)

2.7.1.- Destinatarios/as:

Serán requisitos imprescindibles para ser adxudicatario/a dunha praza na Escola Infantil Municipal de Melide:

1. Idade do/a neno/a:

¿ Ter unha idade mínima de tres meses na data de ingreso, ( excepto situacións específicas as cales deberán de ser acreditativas co informe previo e favorable dos servizos sociais).

¿ Non ter feitos os tres anos de idade o 31 de decembro do ano que presenta a solicitude.

No obstante, poderanse eximir do límite dos 3 anos os /as nenos/as con necesidades educativas especiais sempre que a administración competente o autorice.

2.7.2. Proceso de selección

Na selección dos solicitantes para ocupar as prazas da Escola Infantil Municipal de Melide, participarán os/as técnicos da Área de Servizos Sociais, o Concelleiro/a de Servizos Sociais e a Directora da Escola, aplicando o baremo establecido pola Consellería competente da Xunta de Galicia ou organismo competente, mediante o que se avaliarán os factores socioeconómicos, familiares e laborais da unidade familiar, para tal fin, para o que deberán emitir informe e proposta de resolución.

2.7.3. Criterios de prioridade:

2.6.3.1. Antes de aplicar o baremos de admisión teranse en conta os seguintes criterios de prioridade:

1. Os alumnos que fosen admitidos nesta escola, terán garantido o acceso ós novos cursos do mesmo ciclo sen necesidade dun proceso de baremación.

Para renovación de praza é requisito imprescindible estar o día no pagamento das cotas mensuais na data de presentación da solicitude.

2. Para presentación da solicitude de novo ingreso será requisito imprescindible estar o día no pagamento das cotas de cursos anteriores, no caso daquelas familias que xa escolarizasen o outro fillo/a na mesma escola.

2.6.3.2. As novas solicitudes adxudícanse tendo en conta estas prioridades:

1. Os / as fillos/as da persoa que preste servizo na Escola Infantil Municipal de Melide.

2. Os/as solicitantes con irmán/á con praza (reservada ou de novo ingreso) nesta escola.

3. Os nenos/as de unidades de convivencia empadroados no Concello de Melide terán preferencia, en todo caso, respecto os dos outros Concellos. Unha vez cubertas as prazas por estas unidades familiares poderanse atender solicitudes de unidades familiares non empadroadas no Concello de Melide.

4. De existires prazas vacantes poderán acceder fillos/as de persoas que, estando empadroadas noutro concello, teñan o seus postos de traballo nunha empresa con sede social ou órgano de administración que radique no concello de Melide. Esta situación deberá acreditarse con certificado de empresa ou da institución correspondente.

5. As prazas que queden vacantes adxudicaranse,o resto das solicitudes, segundo a puntuación obtida pola aplicación do baremo de admisión.

No caso de obter igual puntuación, daráselle prioridade á renda per cápita máis baixa, tras aplicación deste criterio, terán preferencia as solicitudes de atención con servizo de comedor.

2.7.4. Solicitudes de novo ingreso e reserva de prazo: Forma e prazo

Os pai, nais, titores/as ou representantes legais do/a neno/a presentarán a solicitude para o novo ingreso/renovación, faranse nas instancias tipificadas, que para tal fin, se facilitarán, nas oficinas do Concello ou na propia Escola Infantil Municipal.

Ditas solicitudes presentaranse, no Rexistro de Entrada do Concello, dende o 1 o 15 de maio.

Con carácter excepcional poderanse presentar solicitudes fóra de prazo establecido nos seguintes casos:

1. Nacemento do/a neno/a con posterioridade o prazo de presentación de solicitudes.

2. Cambio de residencia da unidade familiar.

3. Outras circunstancias que motiven a necesidade de asistencia á escola infantil.

As solicitudes presentadas fóra de prazo deberán ir xunto coa xustificación acreditativa da circunstancia que a motiva.

Así mesmo, estarán condicionadas á existencia de prazas dispoñibles para o grupo de idade do/a neno/a.

Se a solicitude achegada non reunise todos os requisitos establecidos requirirase o interesado/a para que emende a falta ou acompañe os documentos preceptivos, con indicación de que se así no o fixese, teráselle por desistido a súa petición, previa resolución, concedéndolle un prazo para isto de 10 días naturais a partir da data de recibir o requirimento de documentación, con indicación de que, se non o fai, desestimarase a súa petición, segundo o artigo 71 da Lei 30/1992 do 26 de novembro do procedemento administrativo común.

Deberá presentarse xunto coa instancia, copia da seguinte documentación, podendo o Concello requirir, algunha documentación orixinal, no caso que estime oportuno:

a) Documentación xustificativa da situación familiar:

¿ Fotocopia compulsada do libro de familia ou, no seu defecto, outro documento que acredite oficialmente a situación familiar.

¿ Fotocopia compulsada do documento de identidade ou Pasaporte, do pai, nai, titores/as ou representantes legais.

¿ Fotocopia compulsada do Título de familia numerosa, de ser o caso.

¿ Certificado de empadroamento colectivo expedido polo Concello no que teña a residencia habitual a unidade familiar.

¿ A condición de familia monoparental acreditarase co libro de familia, copia da sentenza de divorcio, separación, nulidade ou mediadas paterno-filiais.

b) Documentación xustificativa da situación económica e laboral:

¿ Copia compulsada da última nómina ou no suposto de profesionais liberais ou autónomos último recibo de pagamento da cota da seguridade social ou certificado da mutualidade profesional.

¿ Copia da última declaración da renda de todos os membros da unidade familiar ou no seu defecto, certificado emitido pola delegación de facenda que avale a súa non presentación.

¿ No suposto de percibir pensión, certificado expedido polo Instituto Nacional da Seguridade Social ou da administración autonómica pagadora da mesma.

¿ No caso de nulidade matrimonial, separación ou divorcio considerarase a renda de quen exerza a garda e custodia do/a menor, as pensións compensatorias que perciba o cónxuxe que a ostente e de alimentos dos/as fillos/as o seu cargo. No caso de que non as percibir, acreditarase esta circunstancia coa copia da reclamación xudicial presentada ó efecto.

c) Outros documentos acreditativos de todas aquelas situacións que, por baremo, sexan susceptibles de puntuación.

¿ Certificación expedida polo INEM acreditativa das prestacións percibidas de ser o caso ou de estar inscrito como demandante de emprego.

¿ Certificado expedido polo organismo competente sobre o grao de discapacidade e certificado médico de enfermidade ou deficiencia alegada polos membros da unidade familiar.

¿ Informe dos Servizos Sociais, nos supostos nos que sexa necesario por razón da especial situación socioeconómica ou socio-familiar.

¿ Documentación acreditativa de incidencias tales como: separación de feito de cónxuxe, abandono do fogar, certificado de convivencia e xustificante de calquera circunstancia socio-familiar alegadas.

En todo momento o Concello poderá solicitar actualización dos datos socioeconómicos da unidade familiar susceptibles de variación.

A falta de presentación dalgún destes documentos dentro do prazo de solicitude suporá a non valoración da mesma.

1.6.5. Relación provisional de admitidos/as

A Comisión de Baremación, seguimento e control, será competente para efectuar a proposta inicial de cualificación e fará pública a relación provisional, coa puntuación obtida, de admitidos/as e excluídos/as, correspondendo a resolución o/á Sr../Sra. Alcalde/sa.

Esta resolución expoñerase no taboleiro de anuncios do Concello, no taboleiro da Escola Infantil Municipal, e poderase consultar na páxina web do Concello.

2.7.6. Reclamacións

Os/as solicitantes que o desexen poderán efectuar as reclamacións debidamente documentadas que estimen oportunas no prazo de 10 días naturais contados dende a data de publicación da relación provisional , o abeiro do establecido na Lei 39/2015, de 1 de outubro do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.

De non presentarse reclamacións, esa lista xa se considera a definitiva.

2.7.7. Relación definitiva de admitidos/as.

No caso, de ter se presentado reclamacións, unha vez que foron estudadas pola Comisión de Baremación todas as reclamacións presentadas e resoltas procederase á publicación da relación de admitidos/as e da listaxe de agarda, de ser o caso, no taboleiro do Concello no da propia escola e na páxina Web de Concello.

Os/as solicitantes disporán dun prazo de 15 días naturais desde e data de publicación da relación definitiva de admitidos/as para confirmar a súa praza e formalizar a matrícula, aportando a documentación que falta para completara o expediente que ten aberto.

2.7.8. Adxudicación de vacantes

1. As prazas que sen causa xustificada, non se atopen cubertas ós 15 días de iniciado o curso escolar, consideraranse como vacantes.

2. Durante o curso escolar poderá solicitarse o ingreso no centro, sempre que existan prazas libres, ata o novo inicio do prazo de matrícula para o vindeiro curso.

2.7.9. Causas de baixa

Causarase baixa na Escola Infantil Municipal de Melide por algunha das seguintes circunstancias:

1. Por incumprimento da idade máxima regulamentaria de permanencia na Escola Infantil, con excepción dos/as nenos/as con necesidades educativas especiais, sempre que exista informe do servizo especializado, podendo permanecer un ano mais na Escola Infantil Municipal.

2. Por solicitude dos pais, nais, titores/as ou representantes legais (ANEXO V)

3. Por non pagar a cota establecida durante dous meses consecutivos ou tres alternos.

4. Por comprobación de falsidade na documentación dos datos achegados.

5. Por incompatibilidade ou inadaptación absoluta para permanecer na Escola Infantil Municipal.

6. Por falta de asistencia continuada durante un mes sen causa xustificada.

7. Por incumprimento reiterado das normas na escola.

As baixas por incompatibilidade ou inadaptación serán resoltas pola Alcaldía, previo informe da Directora da escola infantil e da traballadora social dos servizos sociais municipais.

As prazas libres que queden o longo do curso escolar, serán cubertas coas solicitudes que estean en lista de espera, de ser o caso.

2.7.10. Réxime de saídas

Os/as nenos e nenas poderán realizar as saídas establecidas na programación do curso, previa autorización por escrito por parte dos pais, nais, titores/as ou representantes legais.

Cada responsable deberá especificar quen será a persoa ou persoas encargadas de recoller ao/a menor para calquera saída do centro. Non se autorizará a saída do/a menor con persoas que non estean autorizadas para iso e no caso de que fora outra persoa, debe avisarse ao centro e ir provistos, por escrito, da correspondente autorización. Os/as nenos/as poderán realizar as saídas establecidas na programación do curso, previa autorización por escrito por parte dos pais, titores ou representantes legais.

ARTIGO 3. ESTRUTURA ORGANIZATIVA

3.1 Organización interna

O persoal da Escola Infantil Municipal, desenvolverá a súa xornada laboral, xunto co persoal de apoio, de tal xeito, que dependendo da franxa horaria e da asistencia de usuarios a escola sempre vai contar con mínimo con dúas traballadoras.

Son órganos de goberno da Escola Infantil do Concello de Melide os seguintes:

a) Colexiados: Comisión de baremación da Escola

b) Unipersoais: Director/a

A Comisión da Escola estará composta polos seguintes membros :

¿ Presidente: O/A alcalde/sa do concello ou persoa en quen delegue.

¿ Vogais:

- Concelleiro/a de Educación ou concelleiro/a en quen delegue.

- Técnico/a responsable do Departamento de Servizos Sociais municipais do Concello de Outeiro de Rei

- Director/a do centro.

¿ Secretario/a: Secretario/a do concello ou funcionario/a en quen delegue.

3.2. Comisión de Baremación, seguimento e control

Será convocada polo Alcalde para levar a cabo o seguimento das solicitudes presentadas para cada curso no período de matrícula, ou ante calquera problema que poida xurdir na escola e precise un seguimento e control.

Estará composta por:

¿ Presidente/a: o/a alcalde/sa ou persoa en quen delegue.

¿ Traballador/a social ou secretario/a do concello.

¿ Vocais: o/a director/a pedagóxico/a do centro ou un/ha mestre/a en quen delegue e o/a concelleiro/a de Servizos Sociais ou persoa en quen delegue.

Competencias:

¿ Propoñer ao/a alcalde/sa as solicitudes de ingreso.

¿ Velar polo cumprimento do proceso de ingreso.

¿ Velar polo aplicación do procedemento de admisión.

3.3. Comisión educativa

Composta por:

¿ O/a alcalde/sa Presidente do concello ou concelleiro/a en quen delegue.

¿ Director/a: mestre/a encargado da Escola Infantil Municipal

¿ Un/ha técnico/a dos Servizos Sociais Municipais.

Competencias:

¿ Estudio e resolución de conflitos de réxime interno.

¿ Interpretación e aplicación do presente regulamento.

¿ Con carácter xeral a elaboración, aprobación e aplicación de calquera regulamento, norma, etc..., necesarios para o bo funcionamento do centro.

ÁRTIGO 4. NORMATIVA REFERENTE A TODO O PERSOAL

4.1. A escola infantil municipal dispón da seguinte estrutura orgánica:

¿ Dirección.

¿ Persoal de atención directa aos/as nenos/as: educadores/as e persoal de apoio.

¿ Persoal de limpeza.

O persoal deberá cumprir cos requisitos establecidos no artigo 20 e 27 do Decreto 329/2005 do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centro de atención á infancia e demais normas de aplicación.

Características do persoal da Escola Infantil Municipal:

a) Dirección:

A persoa que exerza a dirección da Escola Infantil Municipal será a responsable do seu correcto funcionamento. Deberá ter a titulación esixida pola normativa vixente, o título de licenciatura, diplomatura ou grao especialista en educación infantil ou equivalente. Dependerá directamente da alcaldía ou concellaría de Servizos Sociais.

Funcións:

1. Responsabilizarse da correcta xestión do centro.

2. Organización do persoal do centro e realizando tamén as funcións de persoal de apoio.

3. Remisión ó departamento de Intervención do concello, as taxas a liquidar cada mes.

4. Seguimento e control do proxecto educativo de centro, que elaborará xunto co persoal.

5. Cumprir e facer cumprir as leis, disposicións vixentes, ou regulamento de réxime interior, e cantas disposicións emanen dos órganos competentes da Xunta de Galicia e do Concello de Melide que lle afecten á escola.

6. Supervisar, coordinar e facer cumprir o correcto desenvolvemento das actividades programadas.

7. Programar actividades cos pais, nais, titores/as.

8. Elaborar, unha memoria anual académica e de actividades.

9. Remitirlle ó Concello e a outras administracións cantos informes e datos sexan requiridos relativos os menores atendidos ou a aspectos organizativos e funcionais do centro.

10. Convocar e presidir reunións do persoal da Escola Infantil Municipal, así como executar e facer cumprir os acordos adoptados nestas.

11. Prestar atención personalizada ás persoas usuarias, tanto a través do desempeño da función educativa como directiva.

b) Persoal de atención directa aos/as nenos/as.

O persoal de atención directa a nenos e nenas terá que estar en posesión da titulación ou habilitación correspondente, e realizará as funcións que segundo a súa categoría profesional se establezan no convenio colectivo de aplicación, así como lle encomende a dirección da Escola Infantil Municipal.

Segundo o artigo 20.4.c do Decreto 329/2005, todo o persoal que realice funcións educativas, de coidados ou vixilancia dos nenos e nenas deberá acreditar o seu correcto estado de saúde e con periodicidade anual someterase a recoñecemento médico que acredite que non padece enfermidade infecto-contaxiosa nin defecto físico ou psíquico que impida ou dificulte as súas funcións.

Ademais segundo este mesmo artigo e os apartados d) ¿Todo o persoal de atención e coidado deberá acreditar coñecementos básicos en primeiros auxilios", e e) ¿O persoal que manipule alimentos deberá estar en posesión do carné de manipulador segundo a normativa vixente."

Segundo os requisitos establecidos na normativa estatal básica comprendida no Real Decreto 132/2010, de 12 de febreiro / BOE núm. 62, de 12 de marzo) e no Real Decreto 476/2013, de 21 de xuño (BOE núm. 167, de 13 de xullo), o persoal de atención directa deberá estar en posesión dalgunha das seguintes titulacións: mestre/a especialista en educación infantil ou equivalente, técnica/o superior en educación infantil ou equivalente.

A proporción de persoal cualificado de atención educativa é, como mínimo, dun número igual o de unidades en funcionamento máis un, segundo o Decreto 329/2005, do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á primeira infancia.

A dirección pedagóxica do centro recaerá nalgún dos membros do persoal ca titulación licenciado/a, mestre/a especialista en educación infantil ou equivalente.

c) Persoal de apoio

Deberá haber, polo menos, unha persoa de apoio á atención e coidado dos/as nenos/as.

Ademais das titulacións recollidas no punto anterior, poderá estar en posesión dalgunha das seguintes: técnico/a en atención socio-sanitaria, técnico/a superior en animación

sociocultural, técnico/a en coidados auxiliares de enfermería, diplomado/a en puericultura recoñecido, ou aqueloutras recoñecidas como apropiadas polo órgano competente na autorización do centro.

d) Persoal de limpeza

Este persoal encargase da limpeza da escola, pero está contratado por unha empresa externa o Concello.

e) Relación do persoal da Escola Infantil Municipal:

¿ 1 Dirección

¿ 2 Educadoras

¿ 1 Persoal de apoio

¿ 1 persoal de limpeza

4.2. Dereitos e obrigas do persoal

a) Dereitos do persoal

¿ Recibir información periódica da marcha e funcionamento do centro, a través da directora responsable do mesmo.

¿ Presentar propostas que contribúan a mellorar o funcionamento do centro e atención prestada ós menores.

¿ Desenvolver as súas funcións educativas segundo o seu criterio persoal e sempre que se axusten á programación anual do centro.

¿ A que se lle proporcione, dentro das posibilidades do centro, os instrumentos e medios necesarios para desenvolver as súas funcións axeitadamente en beneficio dos menores atendidos.

b) Obrigas do persoal.

¿ Cumprir e facer cumprir, de acordo coas súas funcións, o Regulamento de réxime interno.

¿ Velar polo respecto ós dereitos dos menores recollidos no presente Regulamento e aqueles outros relacionados na lexislación vixente.

¿ Gardar estrita confidencialidade sobre os datos persoais dos/as menores ós que teñan acceso en razón das súas funcións.

¿ Cumprimento das tarefas e responsabilidades derivadas do seu posto de traballo.

¿ Elaboración do proxecto educativo.

¿ Establecer os criterios ós que deben adaptarse á programación do centro.

¿ Elaboración da memoria anual.

¿ Deseño de actividades en función das idades.

ARTIGO 5. NORMATIVA REFERENTE OS NENOS/AS.

5.1. Dereitos dos/as nenos/as.

¿ Os/as nenos/as teñen dereito a recibir unha educación que asegure o pleno desenvolvemento da súa personalidade.

¿ Todas/os as/os nenas/os teñen dereito ás mesmas oportunidades de acceso ós distintos niveis de ensinanza.

¿ Teñen dereito a nos ser discriminados por razón de nacemento, raza, sexo, capacidade económica, nivel social, conviccións políticas, morais ou relixiosas, así como por discapacidade físicas, sensoriais e psíquicas, ou calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social.

¿ As/os nenas/os teñen dereito a que a súa actividade educativa se desenvolva nas debidas condicións de seguridade e hixiene.

¿ Todas/os as/os nenas/os teñen dereito a que se respecte a súa integridade física e moral e a súa dignidade persoal, non podendo ser obxecto, en ningún caso, de tratos vexatorios degradantes.

¿ O sixilo profesional acerca dos datos do seu historial sanitario e socio familiar.

¿ A realizar saídas ao exterior.

¿ A intimidade persoal en función das condicións estruturais do centro.

¿ A recibir un tratamento individualizado de contido educativo cara a súa integración socio familiar, que terá como obxectivos prioritarios a súa protección, educación e formación.

¿ A ser educados para a compresión, tolerancia e convivencia democrática, posibilitándolles que poidan facer uso das súas opcións de forma libre e persoal.

¿ A participar os pais/nais/titores nas actividades educativas como: estas escolares ( magosto, nadal, entroido,...) conta-contos, axuda na preparación de materiais para os traballos dos nenos/as.

5.2. Normas de funcionamento

Durante a permanencia dos nenos/as na Escola Infantil e para un mellor funcionamento da mesma, deberanse cumprir o seguinte:

1.- Normas de saúde e hixiene persoal

¿ Non traer ó neno/a ó centro se ten síntomas de padecer un virus e ata dous días (como mínimo) despois de superalo.

¿ Os pais/nais comprometeranse a notificar as enfermidades que padecen os seus fillos, tanto se acoden á escola como se están de baixa, cunha demora non superior 24-48 horas. Esta comunicación é moi importante en enfermidades contaxiosas, mesmo aínda que as padezan outros membros da familia ( ex: hepatite, tuberculose...).

¿ Non serán admitidos no centro as/os nenas/os con temperatura igual ou superior a 38º, que padezan enfermidades infecto-contaxiosas ou parasitose. A aparición destas enfermidades deberá ser comunicada polos pais, nais titores/as ou representantes legais á dirección do centro.

¿ No caso de observar síntomas dun proceso infecto-contaxioso nos nenos/as no propio centro, avisaranse os seus pais, nais titores/as ou representantes legais, co fin de evitar a propagación da enfermidade entre os demais nenos/as. O

¿ reingreso na escola será posible logo de transcorrido o período de contaxio e tralo informe médico que acredite tal circunstancia.

¿ Cando se produza a falta de asistencia o centro por un período superior a 3 días, debido a enfermidade ou outras circunstancias, o/a pai/nai titor/a ou representante legal deberá comunicar este feito á dirección do centro.

¿ Cando se solicite por parte da escola, os pais deberán facilitar un informe médico do especialista ou centro hospitalario ó que asistiu o neno/a indicando o proceso que pasou ou está a pasar.

¿ No caso de que xurda un proceso febril durante o tempo de permanencia na escola, o persoal tentará reducila por medios físicos, de non conseguilo, seguirá as instrucións das autoridades sanitarias, previa chamada o 061,dando aviso ás familias do acontecido.

¿ Prohíbese terminantemente traer ós/ás nenos/as cunha temperatura igual ou superior a 38º C. ou solapada con antitérmicos, neste caso, chamarase ós proxenitores para que acudan á escola recoller o neno/a. Se esta situación persiste durante dous días seguidos pedirase un informe médico onde se especifiquen as causas da enfermidade.

¿ En caso de accidente actuarase do seguinte xeito:

En caso de ser leve o accidente, resolverano os/as educadores/as. Sempre que se produzan se lles comunicará ós pais ou titores legais oralmente ou por escrito a través da axenda.

Nun caso de maior consideración, o/a educador/a ou directora deberán chamar simultaneamente os pais para comunicarlles o sucedido, e ó 061 e o concello, xa que, non se pode trasladar nun vehículo particular ó accidentado.

¿ Nos casos nos que se deban administrar medicinas a os/as nenos/as e a súa asistencia ao centro esta autorizada polo/a médico/a, a familia axustará a dose fóra dos tempos de permanencia na escola. Naqueles casos nos que sexa imprescindible administrárllelas na escola estas deberán ir acompañadas da receita médica actualizada á data do tratamento, na que constará o nome do/a neno/a, o nome do medicamento, forma, dose e periodicidade na administración. Non se administrará ningunha medicación que non veña acompañada da autorización por escrito dos/as pais/nais, titores/as ou representantes legais, indicando horas de administración da dose correspondentes.

¿ Deberanse informar ás educadoras/es cando se inicie o proceso de control

1.1. Normativa médica de exclusión.

Salvo indicación contraria do pediatra por escrito, quedarán excluídos da escola infantil municipal mentres persistan os síntomas seguintes:

¿ Temperatura elevada mantida ( a partir de 38º).

¿ Vómitos repetidos.

¿ Diarrea líquida (dúas ou máis deposicións).

¿ Tose intensa que impida a actividade normal do/a neno/a.

¿ Dificultade respiratoria.

¿ Secreción purulenta de ollos.

¿ Dolor intenso e mantido de calquera localización.

¿ Erupción e coloración anormal de pel sen causa xustificada.

¿ Sempre que o/a neno/a non poida seguir o desenvolvemento normal das actividades da aula e da escola.

¿ Proceso catarral de vías altas. Ata que rematen os síntomas (febre elevada e malestar xeral).

¿ Proceso catarral de vías baixas. Ata que rematen os síntomas (febre elevada e dificultade respiratoria).

¿ Varicela. Os cinco días que seguen ao inicio do exantema.

¿ Rubéola. Alta pediátrica.

¿ Sarampelo. Alta pediátrica.

¿ Parotidite (Paperas). Os cinco días que seguen ao comezo da parotidite.

¿ Hepatite A. Alta pediátrica.

¿ Gastroenterite vírica. Ata a desaparición da febre elevada e melloría nas deposicións.

¿ Amigdalite Estreptocócica. Ata levar 48 horas de tratamento, e sempre e cando non teña febre.

¿ Conxutitive. Ata levar 48 horas de tratamento.

¿ Otite media. Ata que a dor intensa remita e poda desenvolver a súa actividade normal.

¿ Tosferina. Ata levar sete días de tratamento.

2. - Normas de alimentación

¿ Con respecto ós almorzos o horario será de 08:30 a 0 9:30 horas. Os/as nenos/as que cheguen despois desta hora non poderán almorzar na escola.

¿ A escola dispón de servizo de cociña para todos os/as nenos/as, toda a comida que aporten os pais debe vir nas condicións óptimas de transporte, e ten que vir preparada da forma que a coman os nenos/as( triturada, picada para darlla, sen osos, sen espiñas,...) .

¿ O horario de comedor será de 12:00 a 13:15 horas.

¿ O horario de merenda será de 16: 15 a 16:45 horas.

¿ Todas/os nenas/os que acoden á escola deberán deixar constancia por escrito de calquera posible alerxia. No caso de nenas/os con dietas especiais deberán presentar informe médico que o xustifique.

¿ O centro publicará no taboleiro de anuncios o menú mensual, o cal deben respectar os nenos/as que toman alimentación sólida.

3.- Normas de convivencia.

Recomendamos o cumprimento dos horarios de entrada e saída que os/as pais/nais estipulen para os/as alumnos/as, así como a puntualidade, co fin de poder dar comezo ás actividades na hora programada.

Se os/as nenos/as non van asistir á escola rogamos o comuniquen, tamén se a ausencia vai ser prolongada.

De producirse un atraso na hora de recollida do/a neno/a, será necesario avisar e xustificalo. O incorporarse á escola todos/as alumnos/as deberán traer:

¿ Muda completa: camiseta ou body segundo idade, braga/calzón, pantalón, xersei ou sudadeira, calcetíns e calzado.

¿ Un paquete de cueiros.

¿ Un paquete de toalliñas

¿ Pomada para o cambio de cueiros.

¿ Gorra ou viseira

¿ Vasiño con asa

Todo este material será para deixar na escola, polo que estará marcado co nome do/a neno/a, así como os obxectos que traian á escola, abrigos, chaquetas e mandilóns, para evitar posibles perdidas e confusións.

É importante que traian roupa cómoda, para que, se sintan ben faciliten a súa mobilidade. Rogamos e pedimos que se eviten os petos, tirantes, cintos..., co fin de favorecer a súa autonomía e o noso labor diario.

Recomendamos o chándal como prenda adecuada. O mandilón é obrigatorio e debe ter os botóns na parte dianteira e marcado á vista co nome do neno/a.

Se varía a persoa ou persoas que veñen habitualmente recoller o/a neno/a, será perceptivo informar á escola por escrito os datos da mesma, senón non se entregará por razóns de seguridade.

No caso, de que algún/ha neno/a teña problemática de separación dos pais ou mal entendemento por parte de ambos, non se lle negará a/o nena/o a ningunha das partes, a menos que exista sentencia dun xuíz ( documentación que se nos deberá facilitar).

Os/as titores/as só administrarán medicamentos xustificados con receita médica e a autorización firmada dos pais dando o seu consentimento para poderllos administrar na escola. Especificaranse as horas e as cantidades das tomas. Tamén rogamos que se informe á escola de calquera enfermidade infecto-contaxiosa como (conxuntivite, sarampelo, varicela,...), para tomar as debidas precaucións.

Recomendamos non traer xoguetes (evitando desta forma conflitos e perdidas) a excepción dos primeiros días de asistencia, que coinciden co período de adaptación á escola. Xa que, un xoguete ou obxecto de apego, serve neses intres como instrumento para o achegamento ó novo contorno e como elemento de socialización.

Recomendamos o uso da axenda escolar a todos/as os/as alumnos/as, co fin de intercambio de información e seguimento exhaustivo por ambas partes. A colaboración pais-escola é fundamental para unha boa evolución e desenvolvemento do pequeno.

Notificaráselles ós pais ou titores/as a través dunha circular de cal será o material didáctico a utilizar polos alumnos durante o curso escolar.

Notificaráselles ós pais ou titores/as a través dunha circular de cal será o material didáctico a utilizar polos alumnos durante o curso escolar.

5.3..Uso das dependencias e materiais

Cada espazo do centro ten unha función, obxectivo/finalidade e horas de utilización, así pois:

a) Sala de usos múltiples e patio interior: As horas nas que se utilizará a sala interior serán nas primeiras horas, como espazo de xogo e chegada dos/as nenos/as. Os/as educadores/as da primeira quenda ( abren o centro) son os/as encargados/as desta tarefa. A medida que as demais se incorporen ó traballo as responsabilidades de coidado e organización ampliaranse ó resto de educadores/as. Ademais a sala de usos múltiples tanto interior como exterior destinaranse para o desenvolvemento de actividades que o equipo educativo estime oportuno.

b) O comedor: usarase como tal para comer e para celebrar os aniversarios.

c) Porche /entrada: A entrada é para deixar e recoller os nenos/as, así mesmos hai un espazo habilitado para deixar as cadeiras dos cativos, e o mesmo tempo onde se levará a cabo a función de información ós/ás pais, nais. Os/as pais/ nais poden acceder as aulas sen problema, pero a hora de recoller é máis cómodo para as traballadoras que esa entrega se faga na entrada.

d) Dirección: lugar de reunións e visitas ó centro de carácter oficial e onde a directora realiza o traballo administrativo.

e) Patio exterior: é a zona de xogo libre, onde os/as nenos/as gozan dos xogos e xoguetes postos a súa disposición (tobogáns, bambán,....). As horas de utilización do mesmo variará en función do tempo e do clima.

f) Aseos: este espazo é para uso exclusivo do persoal da escola.

g) Cociña: está completamente equipada para o servizo de cociña, con espazo suficiente para gardar os alimentos e útiles de cociña.

h) Aulas: todas as aulas e o material que nelas hai deben cumprir á Normativa vixente. Ademais a ratio se organizará en función dos metros cadrados das mesmas e idade dos nenos/as.

Nas aulas os espazos estarán totalmente diferenciados por recunchos e momentos: de asemblea, traballo en mesa....

¿ Aulas de bebés, 0-1 ano

Dentro do espazo dedicado a este grupo de idade, existen varias zonas perfectamente delimitadas:

- Zona de descanso/dormitorio: espazo tenue e silencioso para facilitar o descanso do/a neno/a.

- Zona de cambios: dividida por un cristal da aula, pero non illada para facilitar o seu acceso e visibilidade)

- Ademais destas dúas zonas, a aula, conta cun espazo aberto dividido en lugares axeitados para as demais actividades propias desta idade:

¿ Zona ampla cómoda e libre de obstáculos para a realización de actividades de relaxación, estimulación, psicomotricidade,...

¿ Espazo destinado ó xogo: onde o/a neno/a disporá de xoguetes ó seu alcance e con liberdade de acción e de movemento dentro da aula.

¿ Aulas de 1-2 anos

- Zona de cambios ( separada do resto da aula, pero non illada).

- Zona de descanso/dormitorio: espazo tenue e silencioso para facilitar o descanso do neno/a.

- Espazo confortable destinado principalmente a actividades en grupo: expresivas, afectivas ( contar contos, escoitar música, relaxación).

- Zona de traballo: comezarase nesta idade con actividades destinadas á motricidade fina, dispoñendo para isto de mobiliario e elementos necesarios (plastilina, quebracabezas, bolas de ensartar, contos,...)

- Zona de movemento libre: representará o 75% aproximado da aula polo que o/a neno/a poderase mover ó seu gusto, traballando principalmente a motricidade grosa e lateralidade (pelotas, material de arrastre, xogos de construción...)

¿ Aulas de 2-3 anos

- Zona de aseo: (separada do resto da aula pero non illada). Destinada a fomentar os hábitos de hixiene.

- Espazo destinado especialmente a actividades en grupo, reunións, actividades afectivas,...

- Zona de movemento libre: representará aproximadamente o 75% da aula onde o neno/a poderase mover ó seu gusto traballando principalmente a motricidade grosa, coordinación da lateralidade (pelotas, material de arrastre, xogos de construción...)

- Zona de traballo: destinada a potenciar a motricidade fina, dispoñendo para iso dunha zona de mesas onde se realizarán actividades destinadas á (pintura, plastilina, barro, quebracabezas,...)

- Zona de xogo simbólico: onde o/a neno/a poda acceder de forma individual a realizar actividades e xogos convencionais (profesións, cociña, bonecos, animais,...)

- Zona de xogos estruturados: o obxectivos principal que se pretende conseguir é a estimulación intelectual, a actividade estará baseada na manipulación de obxectos para desenvolver as capacidades necesarias para o dominio psicomotor.

Para poder levar a cabo unha boa metodoloxía, entendemos a distribución do espazo como algo fundamental dentro do funcionamento global do centro. Tratase de facilitar un ambiente seguro, tranquilo e relaxado, rico en estímulos e medios.

A distribución de espazos e materiais permitirá o/a neno/a a posibilidade de elección e a creatividade. Será flexible de modo que permita ás distintas transformacións do espazo dando lugar a múltiples opcións educativas e sociais: dende a posibilidade de organizar a actividade educativa do centro distribuíndo os recunchos dentro de cada aula para cada grupo en particular, a distribuír os recunchos de xeito común para todos/as os/as alumnos/as, excepto para o grupo de 0 a 1 ano, rotando os grupos polos diferentes espazos.

A discriminación perceptiva, e a adquisición de esquemas mentais. Todo isto encamiñado á formación de pensamento lóxico, (quebracabezas, contos, papeis, tesoiros, madeiras peroradas, telas,..)

5.4.- A lingua

A lingua utilizada será a lingua oficial de Galicia, xa que, os usuarios da escola son galego falantes, pero atenderase de xeito individualizado a aqueles nenos/as que non teñan coñecemento suficientes da nosa lingua.

5.5.- Fomento da Igualdade das nenas e dos nenos

A Escola Infantil Municipal de Melide, programará actividades para promover a igualdade entre os nenos e nenas e evitar os comportamentos e as actividades discriminatorias por razón de sexo. Ditas actividades reflectiranse nos proxectos educativos e curriculares.

A Escola Infantil Municipal poñerá especial coidado en revisar aqueles materiais e ilustracións que se utilicen como instrumentos de traballo. Así mesmo vixiará que no uso da linguaxe se adopten expresións e formas non discriminatorias.

A Escola Infantil Municipal prestará especial atención ó fomento da interculturalidade como instrumento de superación das desigualdades, inxustizas, prexuízos e racismo.

ARTIGO 6. NORMATIVA REFERENTE Á FAMILIA

6.1. Normas.

Os/as pais/nais, titores/as ou representantes legais ao matricular ao/á neno/a nesta escola comprométense e aceptan cumprir as normas que se expoñen:

1. Os/as pais/nais, titores/as ou representantes legais teñen que facilitar os datos médicos que se soliciten (certificados médicos,...). Estes utilizaranse exclusivamente con fins médicos.

2. Os/as pais/nais ou titores/as teñen que notificar as enfermidades que padecen os/as nenos/as , tanto si acoden á escola coma si están de baixa; importante sobre todo as infecto-contaxiosas, incluso si as padecen outros membros da familia (ex. Tuberculose, hepatite...).

3. No caso de que o/a neno/a enferme estando na escola, os pais comprométense a recollelo o antes posible unha vez se lles notifique.

4. Cando se solicite, por causas de enfermidade, os pais deberán facilitar un informe do pediatra ou centro hospitalario que confirme que poden asistir a escola sen risco de contaxio.

5. Cando de xeito excepcional se teña que administrar unha medicación, indicarase por escrito o nome da mesma, horario e dose exacta ademais da copia da receita ou indicacións pediátricas (en impresos facilitados polo centro).

 

6.2. Dereitos e obrigas dos/as pais/nais.

Dereitos

¿ Acceder o centro e recibir asistencia sen discriminación por razón de nacionalidade, sexo, raza, relixión, ideoloxía ou calquera outra condición ou circunstancia persoal ou social.

¿ A consideración no trato, debida á dignidade da persoa, tanto por parte do persoal do centro como dos demais usuarios.

¿ Sixilo profesional acerca dos datos do seu historial sanitario e socio-familiar.

¿ A intimidade persoal en función das condicións estruturais da escola.

¿ A que se lle facilite o acceso á atención social, sanitaria, educación, cultural e en xeral a tódalas necesidades persoais que sexan precisas para conseguir o seu desenvolvemento integral.

¿ A recibir un tratamento individualizado de contido educativo cara a súa integración socio-familiar, que terá como obxectivos prioritarios a súa protección, educación e formación.

¿ A asociarse co obxecto de favorecer a súa participación na programación e no desenvolvemento da actividade escolar.

¿ A ser informado de xeito comprensible das medidas adoptadas respecto deles e pedir explicación en canto afecte a súa propia educación.

¿ A ser educados para a compresión, tolerancia, convivencia, posibilitándolles que poidan facer uso das súas opcións de forma libre e persoal.

¿ A participación dos/as pais/nais/titores nas actividades educativas como: festas escolares, Nadal, Entroido.

Obrigas:

¿ Aboar a taxa correspondente.

¿ Os/as pais/nais, titores ou representantes legais deben coñecer e cumprir co regulamento de réxime interno.

¿ Manter unha conduta inspirada no mutuo respecto, tolerancia e colaboración encamiñada a facilitar unha mellor convivencia.

¿ Comunicar a dirección do centro, calquera tipo de patoloxía que presente o menor e que poida afectar o seu desenvolvemento.

6.3.- Participación dos pais/nais

A dirección da escola infantil fomentará a colaboración dos/as pais/nais e titores legais, así como a súa participación nos órganos colexiados e os contactos e reunións do persoal con eles.

6.4.- Instrumentos de información a pais/nais

As familias serán coñecedoras do proxecto organizativo do centro e como parte implicada na educación e desenvolvemento dos seus fillos, respectarán na medida do posible, os horarios co fin de non provocar interrupcións ou conflitos no/a neno/a.

Para que isto poida acadarse é fundamental a comunicación entre os dous ámbitos educativos e puntos de referencia que ten o/a neno/a (familia-escola). Por iso, desenvolveranse en todo momento intercambios de información entre ambos:

¿ Na entrevista inicial coa directora da escola.

¿ De forma directa ( falando co/a titor/a ou coa/o directora/or no momento da entrada e saída do/a neno/a da escola).

¿ A través da axenda informativa

¿ Mediante circulares.

¿ Reunións co/a titor/a.

Con isto o que pretendemos é que ademais de estar informados ambas partes da evolución do/a alumno/a os/as pais/nais e familias participen de forma activa e colaboren nas actividades e proxectos do centro, así coma tamén realizaremos:

¿ Festas celebradas na escola.

¿ Saídas ó exterior próximo (excursións, visitas,...)

¿ Obradoiros

¿ Informe trimestral de seguimento individualizado

ARTIGO 7. RÉXIME DE COBRAMENTO

7.1.- A prestación do servizo da escola infantil municipal de Melide financiarase cos recursos xerais do Concello coas achegas da Xunta de Galicia e coas tarifas (Anexo I) que aboaran os usuarios/as.

7.2.- Forma de pago: con pago en conta.

Mensualidade: A liquidación da cota tributaria practicarase por meses naturais e deberán aboala os/as interesados/as nos dez primeiros días de cada mes.

A non asistencia do usuario á escola durante un período determinado non supón redución ningunha, nin extinción da tarifa, mentres non se formalice a baixa correspondente.

A solicitude de suspensión de cota, xunto coa acreditación documental da circunstancia que a motiva, deberá presentarse no Rexistro do Concello.

7.3.- Tarifas (Anexo I)

Normativa de referencia: Ordenanza fiscal número 20, reguladora da taxa pola prestación do servizo da Escola Infantil Municipal do Concello de Melide vixente.

Modificación nas tarifas: as tarifas recollidas no cadro anterior poderán ser modificadas por mor das seguintes circunstancias:

As tarifas axustaranse o DECRETO 49/2102 do 19 de xaneiro, polo que se aproba o réxime de prezos das escolas infantís 0-3 dependentes da Consellería de Política Social que establece no seu artigo primeiro que:

¿ ¿ Os prezos públicos se actualizarán cada curso escolar na mesma proporción que a variación interanual positiva experimentada polo índice xeral de prezos de consumo (IPC) para a Comunidade Autómoma de Galicia no mes de xaneiro anterior o do curso en que se pretende que produza efectos".

¿ A alcaldía ou a xunta de goberno local procederán adoptar outros prezos e tarifas se fora preciso adaptarse a novidades normativas ou á prestación de novos servizos.

ARTIGO 8. NORMATIVA REFERENTE Á INFRAESTRUTURA DO CENTRO

8.1.- De conformidade coa Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal, os datos persoais recollidos na tramitación desta orde, cuxo tratamento e publicación autorizan as persoas interesadas mediante a presentación das solicitudes, serán incluídas nun ficheiro. O órgano responsable deste ficheiro é o Concello de Melide. Os dereitos de acceso, rectificación, cancelación e oposición poderanse exercer ante o Concello de Melide, mediante o envío dunha comunicación o seguinte enderezo Concello de Melide, Praza do Convento, nº 5, 15800 Melide (A Coruña).

8.2. - Medidas de seguridade e hixiene:

A Escola Infantil Municipal no que se refire a medidas de seguridade e hixiene, rexese polo disposto na Lei 31/1995 de Prevención de Riscos Laborais e no Real Decreto 39/1997.

Todas as nosas educadoras dispoñen do curso de primeiros auxilios e manipulador de alimentos e atópanse vacinadas da rubeola. Ademais realizan un recoñecemento médico anual que acredita que non padecen enfermidades infecto-contaxiosas nin defecto físico ou psíquico que impida as súas tarefas na escola.

Así mesmo contamos cunha caixa de emerxencias.

O centro dispón de portas antipánico, extintores, detectores de fume e antipilladedos nas portas.

De conformidade co establecido no Decreto 329/2005 e o Decreto 254/2011, a Escola Infantil Municipal de Melide dispón de:

Un expediente individual de cada neno ou nena.

Unha póliza de seguro de responsabilidade civil

Unha póliza de sinistros-danos do local

Unha póliza de accidentes en contía suficientes para garantir a cobertura dos danos de sinistro e das eventuais indemnizacións que poidan xurdir ás persoas usuarias.

Un Libro de Rexistro de persoas usuarias informatizado.

Un Libro de Reclamacións á disposición das persoas usuarias.

Unha caixa de Suxestións.

Un Plan de Autoprotección implantado e inscrito no REGAPE.

O presente Regulamento de Réxime Interno está a disposición das persoas usuarias.

Toda esta documentación estará nun lugar visible no Centro ( taboleiro de anuncios).

DISPOSICIÓN FINAL

O presente Regulamento entrará en vigor os quince días da súa publicación no Boletín Oficial da Provincia e e manterá a súa vixencia en tanto non sexa modificada ou derogado expresamente.

DISPOSICIÓN DEROGATORIA.

Queda derogado o Regulamento de Réxime Interno da escola infantil en vigor, publicado no BOP o 08 de maio de 2010, así como todas as modificacións levadas a cabo en dito Regulamento e publicadas no BOP, así como cantas normas municipais acordos ou disposicións, contradigan o establecido no presente Regulamento.

ANEXOS

ANEXO II

BAREMO

1º. Situación familiar.

0.1. Por cada membro da unidade familiar: 2 puntos.

0.2. Por cada persoa que, non forma parte da unidade familiar e está ao seu cargo: 1 punto.

0.3. No caso de que o/a neno/a para o cal se solicita a praza nacese nun parto múltiple: 1 punto.

0.4. Por cada membro da unidade familiar afectado por discapacidade, enfermidade que requira internamento periódico, alcoholismo ou drogodependencia: 2 puntos.

0.5. Pola condición de familia monoparental: 3 puntos.

0.6. Por ausencia do fogar familiar de ambos os dous membros parentais: 6 puntos.

0.7. Pola condición de familia numerosa: 3 puntos.

0.8. Outras circunstancias familiares debidamente acreditadas: ata 3 puntos.

2º. Situación laboral familiar.

2.1. Situación laboral de ocupación:

- Nai: 7 puntos.

- Pai: 7 puntos.

2.2. Situación laboral de desemprego:

- Nai: 2 puntos.

- Pai: 2 puntos.

2.3. Persoas que desenvolvan e perciban o tramo de inserción (Risga):

- Nai: 3 puntos.

- Pai: 3 puntos.

3. Situación económica.

R.P.C. mensual da unidade familiar, referida ao indicador público de renda de efectos múltiples (IPREM) vixente.

- Inferior ao 30% do IPREM: + 4 puntos.

Entre o 30% e inferior ao 50% do IPREM: +3 puntos.

- Entre o 50% e inferior ao 75% do IPREM: + 2 puntos.

- Entre o 75 % e inferior ao 100 % do IPREM: + 1 punto.

- Entre o 100% e inferior ao 125% do IPREM: - 1 punto.

- Entre o 125 % e inferior ao 150 % do IPREM: - 2 puntos.

- Entre o 150% e o 200% do IPREM: - 3 puntos.

- Superior ao 200% do IPREM: - 4 puntos.

- En caso de obter igual puntuación, Terán preferencia en primeiro lugar as solicitudes coa renda per cápita máis baixa e despois as de xornada completa con servizo de comedor sobre as solicitudes de media xornada.

- Para os efectos desta resolución, están a cargo da unidade familiar as persoas que convivindo no mesmo domicilio e teñen ingresos inferiores ao indicador público de renda de efectos múltiples ( IPREM) vixente.

- No causo de ausencia do fogar familiar de ambos os dous membros parentais, adxudicarase a puntuación máxima nas epígrafes 2ª e 3ª do baremo.

- No caso de familias monoparentais, incrementarase nun 0,8 o número real de membros que compoñen a unidade familiar.

 

16763.png 

16779.png 

16790.png 

16801.png 

16812.png