Culleredo - Ordenanza fiscal núm. 3, reguladora do imposto sobre o incremento do valor dos terreos de natureza urbana
Artigo 1. Feito impoñible
1. O imposto sobre o Incremento de Valor dos Terreos de Natueza Urbana é un tributo directo que grava o incremento de valor que experimenten estes terreos e se poña de manifesto a consecuencia da transmisión da propiedade dos terreos por calquera título ou da constitución ou transmisión de calquera dereito real de goce, limitativo do dominio, sobre os referidos terreos.
2. Non está suxeito a este imposto o incremento de valor que experimenten os terreos que teñan a consideración de rústicos para efectos do Imposto sobre Bens Inmobles. En consecuencia con isto, está suxeito o incremento de valor que experimenten os terreos que deban ter a consideración de urbanos, para efectos deste Imposto sobre Bens Inmobles, con independencia de que estean ou non contemplados como tales no Catastro ou no padrón daquel. Para os efectos deste imposto, estará así mesmo suxeito a este o incremento de valor que experimenten os terreos integrados nos bens inmobles clasificados como de características especiais para efectos do Imposto sobre Bens Inmobles.
3. Non se producirá a suxeición ao imposto nos supostos de achegas de bens e dereitos realizados polos cónxuxes á sociedade conxugal, adxudicacións que ao seu favor e no pagamento delas se verifiquen e transmisións que se fagan aos cónxuxes en pagamento dos seus haberes comúns.
Tampouco se producirá a suxeición ao imposto nos supostos de transmisións de bens inmobles entre cónxuxes ou a favor dos fillos, como consecuencia do cumprimento de sentenzas nos casos de nulidade, separación ou divorcio matrimonial, sexa cal sexa o réxime económico matrimonial
Artigo 2. Suxeito pasivo
1. É suxeito pasivo do imposto a título de contribuínte:
a) Nas transmisións de terreos ou na constitución ou transmisión de dereitos reais de goce limitativos do dominio a título lucrativo, a persoa física ou xurídica, ou a entidade a que se refire o artigo 35.4 da Lei 58/2003, de 17 de decembro, xeral tributaria, que adquira o terreo ou a favor do cal se constitúa ou transmita o dereito real de que se trate.
b) Nas transmisións de terreos ou na constitución ou transmisión de dereitos reais de goce limitativos do dominio a título oneroso, a persoa física ou xurídica, ou a entidade a que se refire o artigo 35.4 da Lei 58/2003, de 17 de decembro, xeral tributaria, que transmita o terreo, ou que constitúa ou transmita o dereito real de que se trate.
2. Nos supostos a que se refire o parágrafo b) do apartado anterior, terá a consideración de suxeito pasivo substituto do contribuínte, a persoa física ou xurídica, ou a entidade a que se refire o artigo 35.4 da Lei 58/2003, de 17 de decembro, xeral tributaria, que adquira o terreo ou a favor do cal se constitúa ou transmita o dereito real de que se trate, cando o contribuínte sexa unha persoa física non residente en España.
Artigo 3. Exencións
1. Estarán exentos deste imposto os incrementos de valor que se manifesten como consecuencia dos seguintes actos:
a) A constitución e transmisión de dereitos de servidume.
b) As transmisións de bens que se encontren dentro do perímetro delimitado como Conxunto Histórico- Artístico, o foran declarados individualmente de interese cultural, segundo o establecido na Lei 16/1985, de 25 de xuño, do Patrimonio Histórico Español, cando os seus propietarios ou titulares de dereitos reais acrediten que realizaran ao seu obras de conservación, mellora ou rehabilitación nos mencionados inmobles. Para estes efectos, a ordenanza fiscal establecerá os aspectos substantivos e formais da exención.
2. Así mesmo, estarán exentos deste imposto os correspondentes incrementos de valor cando a obriga de satisfacer aquel recaia sobre as seguintes persoas ou entidades:
a) O Estado, as comunidades autónomas e as entidades locais, ás que pertenza o municipio, así como os organismos autónomos do Estado e as entidades de dereito público de análogo carácter das comunidades autónomas e destas entidades locales.
b) O municipio da imposición e demais entidades locais integradas ou nas que se integre este municipio, así como as súas respectivas entidades de dereito público de análogo carácter aos organismos autónomos do Estado.
c) As institucións que teñan a cualificación de benéficas ou de benéfico-docentes.
d) As entidades xestoras da Seguridade Social e as mutualidades de previsión social reguladas na Lei 30/1995, de 8 de novembro, de ordenación e supervisión dos seguros privados.
e) Os titulares de concesións administrativas revertibles respecto aos terreos afectos a estas.
f) A Cruz Roja Española.
g) As persoas ou entidades a favor das que se recoñecese a exención en tratados ou convenios internacionais.
Artigo 4. Base impoñible
1. A base impoñible deste imposto está constituída polo incremento do valor dos terreos, posto de manifesto no momento do devengo e experimentado ao longo dun período máximo de 20 anos.
Para efectos da determinación da base impoñible, haberá que ter en conta o valor do terreo no momento do devengo, de acordo co previsto nos apartados 2 e 3 deste artigo, e a porcentaxe que corresponda en función do previsto no seu apartado 4.
2. O valor do terreo no momento do devengo resultará do establecido nas seguintes regras:
a) Nas transmisións de terreos, o valor destes no momento do devengo será o que teña determinado nese momento para efectos do Imposto sobre Bens Inmobles.
Non obstante, cando este valor sexa consecuencia dun relatorio de valores que non reflexe modificacións aprobadas con posterioridade á aprobación do citado relatorio, poderase liquidar provisionalmente este imposto con arranxo a aquel. Nestes casos, na liquidación definitiva aplicarase o valor dos terreos unha vez se obtivese conforme aos procedementos de valoración colectiva que se instrúan, referido á data do devengo. Cando esta data non coincida coa de efectividade dos novos valores catastrais, estes se corrixirán aplicando os coeficientes de actualización que correspondan, establecidos para o efecto nas Leis de orzamentos xerais do Estado.
Cando o terreo, aínda sendo de natureza urbana ou integrado nun ben inmoble de características especiais, no momento do devengo do imposto, non teña determinado valor catastral nese momento, o concello poderá practicar a liquidación cando o referido valor catastral sexa determinado, referindo ese valor ao momento do devengo.
b) Na constitución e transmisión de dereitos reais de goce limitativos do dominio, as porcentaxes anuais contidas no apartado 4 deste artigo se aplicarán sobre a parte do valor definido no parágrafo a) anterior que represente, respecto daquel, o valor dos referidos dereitos calculado mediante a aplicación das normas fixadas para efectos do Imposto sobre transmisións patrimoniais e actos xurídicos documentados.
c) Na constitución ou transmisión do dereito a elevar unha ou máis plantas sobre un edificio ou terreo, ou do dereito de realizar a construción baixo solo sen implicar a existencia dun dereito real de superficie, as porcentaxes anuais contidos no apartado 4 deste artigo se aplicarán sobre a parte do valor definido no parágrafo a) que represente, respecto daquel, o módulo de proporcionalidade fixado na escritura de transmisión ou, no seu defecto, o que resulte de establecer a proporción entre a superficie ou volume das plantas a construír no voo ou subsolo e a total superficie ou volume edificados unha vez que se construíron aquelas.
d) Nos supostos de expropiacións forzosas, as porcentaxes anuais contidos no apartado 4 deste artigo se aplicarán sobre a parte do prezo xusto que corresponda ao valor do terreo, salvo que o valor definido no parágrafo a) do apartado 2 anterior fose inferior, en caso do que prevalecerá este último sobre o prezo xusto.
3. Cando se modifiquen os valores catastrais como consecuencia dun procedemento de valoración colectiva de carácter xeral, se tomará, como valor do terreo, ou da parte deste que corresponda segundo as regras contidas no apartado anterior, o importe que resulte de aplicar aos novos valores catastrais a redución que en cada caso fixen os respectivos concellos. Esta redución aplicarase respecto de cada un dos cinco primeiros anos de efectividade dos novos valores catastrais.
A redución terá como límite mínimo o 40 % e como límite máximo o 60 %, aplicándose, en todo caso, no seu límite máximo nos municipios nos que os concellos non fixen redución algunha. Os concellos podrán fixar un tipo de redución distinto para cada un dos cinco anos de aplicación da redución.
A redución prevista neste apartado non será de aplicación aos supostos nos que os valores catastrais resultantes do procedementos de valoración colectiva a que aquel se refire sexan inferiores aos ata entón vixentes.
O valor catastral reducido en ningún caso poderá ser inferior ao valor catastral do terreo antes do procedemento de valoración colectiva.
Para determinar a porcentaxe, aplicaranse as regras seguintes:
1.ª O incremento de valor de cada operación gravada polo imposto determinarase con arranxo á porcentaxe anual fixada polo concello para o período que comprenda o número de anos ao longo dos que se puxera de manifesto este incremento.
2.ª A porcentaxe a aplicar sobre o valor do terreo no momento do devengo será o resultante de multiplicar a porcentaxe anual aplicable a cada caso concreto polo número de anos ao longo dos que se poña de manifesto o incremento do valor.
3.ª Para determinar a porcentaxe anual aplicable a cada operación concreta conforme á regra 1.ª e para determinar o número de anos polos que se debe multiplicar esta porcentaxe anual conforme á regra 2ª, só se considerarán os anos completos que integren o período de posta de manifesto do incremento de valor, sen que para tales efectos poidan considerarse as fraccións de anos dese período.
As porcentaxes anuais fixadas neste apartado poderán ser modificadas polas Leis de orzamentos xerais do Estado.
Artigo 5. Cota tributaria.
1. A cota íntegra deste imposto será a resultante de aplicar á base impoñible o tipo do 25%.
2. A cota liquida deste imposto será a resultante de aplicar á cota íntegra as bonificacións que, no seu caso, procedan de acordo co artigo seguinte.
Artigo 6. Bonificacións
Nos casos en que o incremento do valor se manifieste por causa de falecemento aplicaránse as seguintes bonificacións sobre a cuota en función dos seguientes tramos de valor catastral do dolo do inmoble.
Igual o inferior a 2.500 euros: 95%
Superior a 2.500 euros y que no excede de 10.000 euros: 75%
Superior a 10.000 euros y que no excede de 30.000 euros: 50%
Superior a 30.000 euros: 15%
Os requisitos para a aplicación das bonificacións serán os seguintes:
-Ascendentes do causante
-Descendentes do causante
-Cónyuge viuvo
-Quen houbera convivido co causante con análoga relación de afectividade a do cónyuge e ademais esté inscrito no Rexistro de Unións de Feito.
Os requisitos para a aplicación das bonificacións serán os seguintes.
-Vivenda habitual do causante o locais de negocio afectos á actividade económica exercida polo causante.
-Para os locais de negocios, o sucesor debe manter a adquisición e ejercer a actividade económica durante os cinco anos seguintes, salvo falecemento dentro dese prazo.
A solicitude da bonificación deberá facerso no prazo de seis meses a contar dende a data de falecemento, prorrogable por outros seis meses, no rexistro xeral do Concello de Culleredo
Artigo 7. Devengo
1. O imposto devéngase:
a) Cando se transmita a propiedade do terreo, xa sexa a título oneroso ou gratuíto, entre vivos ou por causa de morte, na data da transmisión.
b) Cando se constitúa ou transmita calquera dereito real de goce limitativo do dominio, na data en que teña lugar a constitución ou transmisión.
2. Cando se declare ou recoñeza xudicial ou administrativamente por resolución firme que tivo lugar a nulidade, rescisión ou resolución do acto ou contrato determinante da transmisión do terreo ou da constitución ou transmisión do dereitoo real de goce sobre aquel, o suxeito pasivo terá dereito á devolución do imposto satisfeito, sempre que ese acto ou contrato non producise efectos lucrativos e que reclame a devolución no prazo de cinco anos desde que a resolución quedou firme, entendéndose que existe efecto lucrativo cando non se xustifique que os interesados deban efectuar as recíprocas devolucións a que se refire o artigo 1.295 do Código Civil. Aínda que o acto ou contrato non producira efectos lucrativos, se a rescisión ou resolución se declarase por incumprimento das obrigas do suxeito pasivo do imposto, non haberá lugar a devolución algunha.
3. Se o contrato queda sen efecto por mutuo acordo das partes contratantes, non procederá a devolución do imposto satisfeito e se considerará como un acto novo suxeito a tributación. Como tal mutuo acordo se estimará a avinza en acto de conciliación e o simple allanamento á demanda.
4. Nos actos ou contratos en que medie algunha condición, a súa cualificación farase con arranxo ás prescricións contidas no Código Civil. Se fose suspensiva non se liquidará o imposto ata que esta se cumpra. Se a condición fose resolutoria, esixirase o imposto desde logo, a reserva, cando a condición se cumpra, de facer a oportuna devolución segundo a regra do apartado anterior.
Artigo 8. Xestión
Artigo 9. Presentación da declaración liquidación
1.-As declaracións-liquidacións serán suscritas polo suxeto pasivo, que as podrá presentar por sí mismo ou a través de xestorías o notarías.
2.-Se deben presentar xunto cos documentos que xustifiquen o dereito as exencions e bonificacions, e fotocopia do documento público, acto xudicial, administrativo ou privado no que conste o acto que orixina o imposto.
3.-O ingreso da cuota resultante das declaracións-liquidacións, debe realizarse nos seguintes prazos:
a) Nas transmisións intervivos, constitución de dereitos reais e donacións, dentro dos trinta días hábiles seguintes o da data do devengo.
b) Nas transmisións mortis-causa, dentro do prazo de seis meses contados a partir do día do fallecemento do causante, prorrogables ata un ano, previa solicitude do suxeto pasivo efectuada dentro dos seis meses.
Artigo 10.-Alcance da declaración.
1.-As declaracións-liquidacións debénse efectuar sempre sobre a totalidade de bens inmobles e dereitos sobre eles constituídos que adquira cada suxeto pasivo, sitos no termo municipal, e incluindo sempre a todos os causahabientes.
2.-O suxeto pasivo poderá solicitar do Concello, a elaboración técnica da declaración-liquidación.
Artigo 11.-Requerimentos a interesados.
O Concello poderá requerir as persoas interesadas:
1.-Que aproten no prazo de trinta días, prorrogables por outros quince a petición do interesado, outros documentos que estime necesarios para levar a efecto a liquidación do imposto, incurrindo, aqueles que non atendan os requerimentos formulados dentro de tales prazos, nas infraccións e sancións tributarias correspondentes, en canto ditos documentos foran necesarios para comprobar a declaración.
Si tales documentos sólo constituien o medio de probar circunstancias alegadas polo interesado en beneficio exclusivo do mesmo, o incumprimento do requerimento determinará a práctica da liquidación facendo caso omiso das circunstancias alegadas e non xutificadas.
2.-Para que formulen a declaración, sempre que o Concello teña doñecemento da realización dos feitos impoñibles que non houbesen sido obxeto de declaración, dentro dos prazos sinalados, sen perjuicio das infraccións tributarias nas que se houbera incurrido e das sancións, no seu caso, procedentes.
Si cursados polo Concello ditos requerimentos, os interesados non presentaran a correspondente declaración, instruirase o expedente de oficio, cos datos obrantes no seu poder, practicando a liquidación procedente, con indicación dos prazos de ingreso e expresión dos recursos procedentes, sen prejuicio das infraccións tributarias nas que houbera incurrido e das sancións, no seu caso, procedentes.
Artigo 12.-Obligaciones formales de persoas que non son suxeto pasivo
Independentemente do disposto en artigos anteriores, están igualmente obrigados a comunicar o Concello a realización do feito impoñible nos mesmos prazos que os suxetos pasivos:
1.-Nas transmisión a título lucrativo sempre que fora producido no negocio jurídico entre vivos, o donante ou a persoa que consitiuia o u transmita o dereito real de que se trate.
2.-Nas transmisións a título oneroso, o adquirente ou a persoa a cuio favor se constituia ou transmita o dereito real de que se trate.