Cambre - ORDENANZA REGULADORA DA PRESTACIÓN DOS SERVIZOS CONTIDOS NO PROGRAMA MAÑANCEIRO, INSCRICIÓN E SELECCIÓN DOS SOLICITANTES.

Publicación provisional: 31/08/2004 BOP Nº: 201
Publicación definitiva: 23/10/2004 BOP Nº: 270
Aplicable dende: 23/10/2014

INTRODUCIÓN

Ao longo do curso 2003 - 2004 xurdiu a idea de crear un servizo de apertura do colexio antes do comezo das clases a primeira hora da mañá, idea que estivo apoiada polas diversas peticións de pais e nais de escolares de Cambre, como medida conciliadora da vida familiar e laboral de moitas familias do noso municipio. Por iso a área de Cultura e Benestar Social, por medio da Concellaría de Educación, comezou a traballar nesta idea para poñer en marcha un novo programa de protección, vixilancia e almorzo dos escolares dos centros públicos de Educación Infantil e Primaria do municipio de Cambre que se denominou "Mañanceiro" .

O artigo 25.2 k) da Lei 7/ 1985, de 2 de abril, reguladora das bases do réxime local, e o artigo 80.2 k) da Lei 5/ 1997, de 22 de xullo, de administración local de Galicia establecen que o municipio exercerá, en todo caso, competencias nos termos da lexislación do Estado e da Comunidade Autónoma en materia de prestación dos Servizos Sociais, e o artigo 26.1 c) da Lei 7/ 85 atribúe aos municipios con poboación superior a 20.000 habitantes a prestación de servizos sociais con carácter obrigatorio.

O artigo 5.3 b) da Lei 4/ 1993, do 14 de abril, de Servizos Sociais de Galicia establece entre as áreas de actuación nas que se estructura o sistema de servizos sociais, as dirixidas á familia, infancia e mocidade, incluíndo estes sectores de poboación dentro da sección II de Servizos Sociais de atención especializada definidos no artigo 12. Pola súa parte, o artigo 20 do citado texto normativo atribúe competencias en materia de Servizos Sociais a Concellos, Diputacións Provinciais e Comunidade Autónoma, e o artigo 21 establece que corresponden ós Concellos, de conformidade co previsto na Lei 7/ 85, as competencias relativas á creación e xestión de Servizos Sociais especializados de ámbito local, entendendo por tales aqueles nos que os usuarios sexan predominantemente residentes do respectivo municipio.

En virtude do exposto, e de conformidade coas competencias que en materia de prestación de Servizos Sociais teñen atribuídas as Corporacións Locais, regúlanse os servizos incluídos no denominado "Programa Mañanceiro".

Art. 1.- Obxecto

O Programa Mañanceiro ten como obxectivo principal responder ás necesidades familiares derivadas do desfase existente entre os horarios escolares e laborais, garantindo a atención dos nenos e nenas por persoas debidamente cualificadas que lles ofrezan actividades encamiñadas a fomentar a súa creatividade, autonomía e interese por coñecer e desfrutar o seu contorno, cubrindo a necesidade de atención a nenos e nenas antes do inicio das clases pola mañá, así como ofrecer o servizo dun almorzo equilibrado que os pais ou familiares, en moitos casos como consecuencia das súas actividades profesionais e de traballo, vense imposibilitados de prestar axeitadamente, máxime se se ten en conta a importancia que ten o almorzo para o rendemento do neno/a durante a xornada escolar.

Os obxectivos específicos son:

1. Aproveitar o tempo para facer actividades lúdicas e de recreación.

2. Colaborar coas familias e o profesorado na adquisición, por parte dos escolares, de hábitos saudables de vida, consumo, alimentación e utilización do tempo de lecer.

3. Brindar unha metodoloxía de traballo que contribúa ao desenvolvemento global dos nenos/as, fomentando a súa creatividade, autonomía, comunicación e socialización.

4. Facilitar o apoio técnico necesario para a posta en marcha, nos centros que o soliciten.

5. Garantir a atención dos escolares por persoal debidamente cualificado durante o tempo previo á xornada lectiva.

6. Controlar a calidade e coherencia do prestado a través do seguimento continuado por parte do equipo supervisor do programa.

Art. 2.- Prestación dos servizos

1.- Os servizos que comprende o ¿Programa Mañanceiro" prestaranse, de luns a venres, en días lectivos, nos seguintes centros:
-CEIP Gonzalo Torrente Ballester de Sigrás: un grupo de escolares, en un periodo de estancia de 2,5 horas antes do comezo do horario escolar.
-CEIP Wenceslao Fernández Flórez de Cambre: un grupo de escolares, nun periodo de estancia de 2 horas antes do comezo do horario escolar.
-CEIP Emilio González López de Brexo-Lema: un grupo de escolares, nun periodo de 2 horas antes do comezo do horario escolar.
-CEIP Portofaro: un grupo de escolares, nun periodo de 1,5 horas antes do comezo do horario escolar.
-CEIP Graxal II: un grupo de escolares, nun periodo de 1,5 horas antes do comezo do horario escolar.
O número de grupos de escolares poderá aumentar en función da demanda existente para cada curso escolar.

2.- Comezará a partires das 7:30 horas da mañá, coa apertura do centro educativo, e rematará co comezo do horario escolar establecido en cada centro.

3. O número de alumnos/as por grupo en cada centro será unha media de 13 como mínimo e no caso dos centros escolares dunha liña o número mínimo de solicitudes necesarias para poñelo en marcha é de 6."

4.- Os servizos serán prestados polo seguinte persoal:
- Un camareiro/ a por cada grupo de ata 35 alumnos, 2 de 36 a 71 e 3 de 72 a 104.
- Dous monitores por cada grupo de ata 26 alumnos, 3 de 27 a 40, 4 de 41 a 65 e 5 de 66 a 104.
- Un coordinador/ a do programa.
- No suposto de ter un alumno/a con necesidades educativas especiais e como consecuencia dunha valoración técnica municipal, existirá un monitor de apoio especializado.

Art. 3.- Servizos que comprende o Programa Mañanceiro.

1.- Servizos de acollida, protección e vixilancia de escolares participantes e organización de actividades de ocio.

Respecto da realización de actividades lúdicas e de recreación as propostas de actividades que se formulan no Programa Mañanceiro deberán estar relacionadas co fomento de hábitos saudables de vida, consumo, alimentación e utilización do tempo de lecer e estarán adaptadas ao grupo de idade co que se vaia a traballar.

No deseño das propostas dos contidos das actividades de ocio utilizarase unha temática transversal, que deberá ter en conta os medios rural e urbano que se mesturan e caracterizan ao municipio de Cambre, así como impartir ensinanzas relacionadas coa educación para a paz, educación para a tolerancia e solidariedade, educación medioambiental, coeducación.... En todo caso, deberán contemplar: actividade motriz, plástica, música, animación teatral, animación á lectura, e medios audiovisuais.

2.- Servizo de almorzo.

Art. 4.- Beneficiarios do Programa Mañanceiro.

O "Programa Mañanceiro" está dirixido a tódolos alumnos/as dos centros públicos de educación infantil e primaria do municipio de Cambre, polo que son requisitos:

- Estar empadroados no Concello de Cambre. Só en caso de que haxan prazas valeiras poderanse admitir participantes que non estén empadroados.

- Estar matriculados nun centro escolar de educación infantil e primaria do Concello de Cambre.

A integración de nenos/as con discapacidade estará supeditado para cada curso escolar a la existencia de persoal cualificado e en número suficiente. Aún así, solicitarase informe médico que acredite o nivel de autonomía e así poder valorar a posibilidade de integralo no programa.

Art. 5.- Tramitación de acceso aos servizos.

1.- Os servizos do programa serán prestados polo Concello de Cambre por instancia dos interesados, e estabelécese un prazo de inscrición que será dende a segunda quincena do mes de xuño ata a primeira quincena do mes de xullo do curso escolar anterior ao da posta en marcha do novo servizo.
Non obstante, poderá presentarse solicitude con posterioridade, durante a duración do curso escolar, tendo en conta que, no suposto de que o grupo xa contara co máximo de alumnos/ a, o solicitante sería incluído na lista de espera.
En cada curso escolar deberase solicitar de novo a praza para participar no programa.

2.- As solicitudes presentaranse no Rexistro Xeral do Concello segundo o modelo establecido, modelo que se achega como ANEXO II, achegando con ela fotocopia da seguinte documentación, que será compulsada no momento de entregala para o que deberase amosar os orixinais:

a) Xunto coa solicitude e se se dese o caso:
¿ Título de familia numerosa
¿ Aqueles participantes que teñan problemas alimentarios (celíaco, diabético...) ou otros que sexa necesario ter coñecemento deles por parte do Concello de Cambre, achegarán informe médico onde se recollan.

b) No suposto de que haxa máis solicitudes que prazas, e logo do requerimento dende o Concello de Cambre:
¿ Libro de familia.
¿ Vida laboral do pai, nai e/ ou titor legal ou tarxeta de demanda de emprego, segundo o caso.
¿ Sentenza de separación ou divorcio ou xustificante de viuvez.
¿ Xustificación de ingresos económicos: Autorización asinada para que o Concello solicite os datos da renda á Axencia Tributaria, segundo modelo que se achega.
Se se dese o caso:
¿ Certificado de minusvalía do participante e informe médico.
¿ Outros documentos, se procede, nos que consten incidencias familiares, económicas e sociais puntuábeis no baremo.
¿ Declaración xurada de situacións que non poidan ser documentadas de forma oficial.
____________________________________________________
AUTORIZACIÓN BANCARIA
D./ Dna.: ______________________________________con DNI: ______________ como titular da conta bancaria número:
Nº CC: __________/ ___________/ _____/ ___________________________________
autorizo a domiciliación dos recibos do Programa Mañanceiro para o curso escolar 20__-20__ do Concello de Cambre.
Asinado:______________________
____________________________________________________
Para tal efecto, rematado o prazo de recepción de solicitudes procederase ao exame da documentación presentada e no suposto de que se presentasen máis solicitudes que prazas, requiriráselles aos interesados para que no prazo de 10 días presenten a documentación á que se fai referencia no punto dous b, do presente artigo coa indicación de que, se así non se fixese, terase por desistido da súa petición, logo da resolución en tal sentido.

Art. 6.- Baremo de admisión.

1.- Admitiranse logo da resolución adoptada para o efecto a todos os solicitantes sempre e cando non haxa máis solicitudes ca prazas.

2.- E de non ser así, a selección dos participantes efectuarase en función da puntuación conseguida segundo o baremo estabelecido no Anexo I, mediante o que se avaliarán os factores socioeconómicos, familiares e laborábeis da unidade familiar.

No caso de obter a mesma puntuación darase prioridade á renda per cápita máis baixa. Se continuara o empate, fariase sorteo entre estes.

Enténdese por unidade familiar o conxunto de persoas unidas polo vínculo de matrimonio ou parentesco, ou as unidades de convivencia cando constitúa núcleos estables de vida en común.


Art 7.- Comisión de Baremación.

A todas as solicitudes recibidas aplicarase un procedemento de estimación. Para tal fín constituirase unha comisión de seguimento composta por:
- O/ A concelleiro/a da área de quen dependa o Programa Mañanceiro.
- O/A concelleiro/a de quen dependa o Programa Mañanceiro.
- O/A director/a do Centro Escolar de Educación Infantil e Primaria correspondente.
- O/A presidente/ a da ANPA ou membro en quen delegue.
- O/ A funcionario/a responsable do programa.
Os acordos tomaránse por maioría simple e resolverá, en caso de empate, o Concelleiro da Área

Art. 8.- Relación de admitidos, excluídos e lista de espera.

Unha vez estudadas todas as solicitudes presentadas e unha vez resoltas, publicarase a relación de admitidos, excluídos e lista de espera no taboleiro de anuncios.

As vacantes que se vaian producindo serán cubertas polos/ as nenos/as que estean en lista de espera.

Art. 9.- Extinción dos servizos.

1.- Serán causas de baixas nos servizos:

- O incumprimento dos requisitos establecidos.

- A solicitude dos pais ou representantes legais.

- O non pagamento da cota establecida.

- A comprobación de falsedade nos documentos ou datos achegados.

- A falta de asistencia continuada durante un mes sen causa xustificada.

2.- Se houbese máis solicitudes ca prazas no prazo de 10 días deberá presentar a documentación que mostramos a continuación, segundo o estabelecido no artigo 5 da ordenanza reguladora do Programa Mañanceiro.

- Libro de familia.

- Certificado de minusvalía do participante, se se dese o caso, e informe médico.

- Aqueles participantes que teñan problemas alimentarios (celíaco, diabético...) achegarán informe médico onde se recollan.

- Vida laboral do pai, nai e/ou titor legal.

- Tarxeta de demanda de emprego.

- Sentencia de separación ou divorcio ou xustificante de viuvez.

- Xustificación de ingresos económicos:

- Se tivo que facer declaración do IRPF:

* Declaración do IRPF, de cada membro da unidade familiar computábel para efectos económicos, do ano anterior.

- Se non tivo obriga de presentar declaración:

* Certificado da Axencia Tributaria, do ano anterior, onde figure que non fixo a declaración do IRPF.

* Certificado de Bases Impoñíbeis, do ano anterior.

* Certificación expedida polo organismo competente (INEM, Xunta, Seguridade Social...) se percibise algunha prestación ou pensión (RISGA, PNC, viuvez, orfandade, xubilación...).

- Outros documentos se procede nos que consten incidencias familiares, económicas e sociais puntuábeis no baremo.

Cambre, ...... de ..............de 200.... Sinatura (pai /nai /titor)

Disposición adicional única.

A xestión dos servizos comprendidos no "Programa Mañanceiro", como servizos públicos en canto tenden á consecución dos fins sinalados como da competencia municipal, e tendo en conta o establecido nos artigos 22.2 f) e 85 da Lei 7/85, xestionaranse de forma indirecta, mediante concesión.

Disposición final.

A presente ordenanza entrará en vigor unha vez publicado integramente o seu texto no Boletín Oficial da Provincia e transcorra o prazo previsto no artigo 65.2 da Lei 7/ 85, do 2 de abril, reguladora das bases de réxime local.

ANEXO I

Baremo de aplicación ás solicitudes de admisión no Programa Mañanceiro:

1º .- Situación socio - familiar:

 

SITUACIÓNPUNTOS
Familia monoparental ( pai, nai, ou titor legal)6
Familia numerosa:4
Por discapacidade física, psíquica ou sensorial do participante.3
Familia formada por pai e nai.2
Calquera outra situación socio-familiar que sexa susceptible de valoración.1

 

2º Situación laboral-familiar:
SITUACIÓN
PUNTOS
Familia monoparental en situación de desemprego ou emprego
7
Pai ou nai en situación de emprego (cada un)
3
Pai e/ou nai en situación de desemprego sen prestación económica (cada un)
3
Pai e/ou nai en situación de desemprego sen prestación económica (cada un)
3
3º.- Situación económica, tendo en conta a renda anual da unidade familiar:
SITUACIÓN
PUNTOS
Ingresos iguais ou inferiores ao indicador público de renda de efectos múltiples (iprem).
8
Ingresos superiores ao iprem e inferiores ao duplo deste indicador
7
Ingresos superiores ao duplo do iprem e inferiores ao triplo deste indicador.
6
Ingresos iguais ou superiores ao triplo do iprem.
5

4º - Permanencia no programa:

 

SITUACIÓNPUNTOS
Por permanencia do alumno/a no programa no curso anterior (todos os meses e días da duración do programa)2

 

ANEXO II

INSCRICIÓN
1.- DATOS DO NENO/A
APELIDOS.............................................................................
NOME....................................................................................
Rúa ou praza ...... Nº ......... Piso ...........................................
Municipio ......................... C.P ........ Teléfono ....................
Outros teléfonos ................................. C.electrónico ..................................................................................................................
Centro Escolar.......................................Curso.............Data de nacemento...................................
2.- DATOS FAMILIARES
Pai, Nai ou titor .....................................................................
DNI ........................................................................................
3.- DATOS DO PROGRAMA MAÑANCEIRO
Horario de entrada: 7:30....... □
8:00....... □
8:30....... □
Tempo de solicitude: Un mes............. 
Todo o curso..... □
Días soltos: ________No mes de: ________
Almorzo: Si.... □
Non.... □
Accede ás reducións segundo o baremo presentado no reverso da folla
Solicita redución do 30% ..... □
Solicita redución do 100% ... □
Familia Numerosa □
Tarifas:
CENTRO
CON ALMORZO
SEN ALMORZO
 
Mes
completo
Días
soltos
Mes
completo
Días
soltos
W.FDEZ. FLÓREZ CAMBRE
    
GONZALO T. BALLESTER DE SIGRÁS
    
O GRAXAL
    
PORTOFARO
    
EMILIO G. LÓPEZ DE BREXO-LEMA
    
FAMILIA NUMEROSA: _______________________________
NON EMPADROADO: _______________________________
Número de conta bancaria (20 díxitos)
________/_______/____/___________________
As solicitudes presentaranse no Rexistro Xeral do Concello segundo o modelo establecido, modelo que se achega como ANEXO II, achegando con ela fotocopia da seguinte documentación, que será compulsada no momento de entregala para o que deberase amosar os orixinais:
a) Xunto coa solicitude e se se dese o caso:
¿ Título de familia numerosa
¿ Aqueles participantes que teñan problemas alimentarios (celíaco, diabético...) ou otros que sexa necesario ter coñecemento deles por parte do Concello de Cambre, achegarán informe médico onde se recollan.
b) No suposto de que haxa máis solicitudes que prazas, e logo do requerimento dende o Concello de Cambre:
¿ Libro de familia.
¿ Vida laboral do pai, nai e/ ou titor legal ou tarxeta de demanda de emprego, segundo o caso.
¿ Sentenza de separación ou divorcio ou xustificante de viuvez.
¿ Xustificación de ingresos económicos: Autorización asinada para que o Concello solicite os datos da renda á Axencia Tributaria, segundo modelo que se achega.
Se se dese o caso:
¿ Certificado de minusvalía do participante e informe médico.
¿ Outros documentos, se procede, nos que consten incidencias familiares, económicas e sociais puntuábeis no baremo.
¿ Declaración xurada de situacións que non poidan ser documentadas de forma oficial.
____________________________________________________
AUTORIZACIÓN BANCARIA
D./ Dna.: __________________________con DNI: _________
como titular da conta bancaria número:
Nº CC: _________/ __________/ _____/ __________________
autorizo a domiciliación dos recibos do Programa Mañanceiro para o curso escolar 20__-20__ do Concello de Cambre.
Asinado:______________________
____________________________________________________
Cambre,¿¿de¿¿¿.. de 200¿
Sinatura (pai/ nai/titor)