Laxe - Ordenanza fiscal núm. 5 reguladora da taxa por expedición de documentos administrativos do Concello de Laxe

Publicación provisional: 24/07/2024 BOP Nº: 142
Publicación definitiva: 10/10/2024 BOP Nº: 196
Aplicable dende: 10/10/2024

Artigo 1.º .-Fundamento e natureza.

En uso das facultades concedidas polos artigos 131.2 e 142 da Constitución e polo artigo 105 da Lei 7/1995, do 2 de abril, reguladora das Bases de Réxime Local, e de acordo co disposto nos artigos 15 ó 19 da Lei 39/1988, do 28 de decembro, reguladora das Facendas Locais, este Concello establece a Taxa por expedición de documentos administrativos, que se rexerá pola presente Ordenanza Fiscal, aténdose as súas normas ó previsto no artigo 20, apartado 1, letra B) e apartado 4, letra a), e no artigo 58 da xa citada Lei 39/1988.

Artigo 2.º .-Feito impoñible.

1.-Constitúe o feito impoñible da taxa a actividade administrativa desenvolvida con motivo da tramitación, a instancia de parte, de toda clase de documentos que expida ou de que entendan a Administración ou as autoridades municipais.

2.-A estes efectos, entenderase tramitada a instancia de parte calquera documentación administrativa que se provocara polo particular ou redunde no seu beneficio aínda que non mediara solicitude expresa do interesado.

3.-Non estará suxeita a esta taxa a tramitación de documentos e expedientes necesarios para o cumprimento de obrigas fiscais, así como as consultas tributarias, os expedientes de devolución de ingresos indebidos e os relativos á prestación de servicios ou realización de actividades de competencia municipal e á utilización privativa ou o aproveitamento especial de bens de dominio público municipal, que estean gravados por outra taxa municipal.

Artigo 3.º .-Suxeitos Pasivos.

Son suxeitos pasivos contribuíntes as persoas físicas e xurídicas e as entidades a que se refire o artigo 33 da Lei Xeral Tributaria que soliciten, provoquen, ou que redunde no seu interese a tramitación do documento ou expediente de que se trate.

Artigo 4.º .-Responsables.

1.-Responderán solidariamente das obrigas tributarias do suxeito pasivo as persoas físicas e xurídicas a que se refiren os artigos 38.1 e 39 da Lei Xeral Tributaria.

2.-Serán responsables subsidiarios os Administradores das sociedades e os síndicos, interventores ou liquidadores de quebras, concursos, sociedades e entidades en xeral, nos supostos e co alcance que sinala o artigo 40 da Lei Xeral Tributaria.

Artigo 6.º .-Cota tributaria.

1.-A cota tributaria determinarase por unha cantidade fixa sinalada según a natureza dos documentos ou expedientes a tramitar, de acordo ca tarifa que contén o artigo seguinte.

2.- A cota de tarifa corresponde á tramitación completa, en cada instancia, do documento ou expediente de que se trate, desde a súa iniciación ata a súa resolución final, incluída a certificación e notificación ó interesado do acordo recaído.

3.-As cotas resultantes por aplicación da anterior tarifa incrementaranse nun 50 por 100 cando os interesados solicitasen con carácter de urxencia a tramitación dos expedientes que motivasen o devengo.

Artigo 7º.- Tarifas.

Epígrafe 1. Certificados e informes:

1.1.- Certificacións de resolucións ou acordos municipais:

1.1.1- Relativas ao último trienio: 4,00 euros.

1.1.2- Anteriores ao último trienio: 8,00 euros.

1.1.3- Anteriores a 1 de xaneiro de 1996: 10,00 euros

1.2.- Certificacións de informes emitidos por técnicos municipais: 25,00 euros.

1.3.- Certificados ou volantes de empadroamento:

1.3.1- Anteriores a 01/05/1996: 3,00 euros.

1.3.2- Posteriores a 01/05/1996: 2,00 euros.

1.4.- Informes de convivencia ou residencia: 1,00 euros.

1.5.- Outros informes ou certificados sen necesidade de informe técnico:3,00 euros.

Epígrafe 2. Documentos e expedientes relativos a servizos de urbanismo:

2.1.- Por tramitación de expediente de declaración de ruína: 120,00 euros.

2.2.- Certificacións ou informes de cualificación ou clasificación urbanística: 30,00 euros.

2.3.- Por tramitación de expediente de actos de uso do solo ou subsolo suxeito a licencia: 20,00 euros.

2.4.- Por tramitación de expediente suxeitos a intervención municipal de comunicación previa: 5,00 euros.

2.5.- Por tramitación de expediente acreditativo da antigüidade das edificacións ou sobre incoación ou non de expediente de reposición de legalidade ou sancionador: 30,00 euros.

2.6.- Por tramitación de expediente de segregación, parcelación, agrupación e declaración de innecesariedade: 30,00 euros por parcela resultante ou previa á agrupación (non se computarán as parcelas resultantes destinadas a viais de cesión obrigatoria).

2.7.- Tramitación de expedientes de actividades suxeitos a comunicación previa ou declaración responsable: 5,00 euros

2.8.- Tramitación de expedientes de actividades suxeitos a: autorización ambiental integrada, avaliación de impacto ambiental, evaluación de incidencia ambiental ou as suxeitas a normativa de espectáculos públicos e actividades recreativas: 15,00 euros.

2.9.- Tramitación de expedientes de prorrogas de licenzas: 10,00 euros.

2.10.-Tramitación de expedientes de desenvolvemento urbanístico:

2.10.1- Ámbitos con superficie de actuación <10.000m²: 600 €

2.10.2- Ámbitos con superficie de actuación >10.000m²: 1.000 €

2.10.3- Estudos de detalle: 150 €

2.11.- Expedientes de investigación de bens: 30,00€

Epígrafe 3. Documentos e expedientes relativos a servizos de contratación e concesións demaniais:

3.1.-Devolución de garantías constituídas por mor de calquera licitación municipal, por cada acto: 18,00 euros.

3.2.- Por formalización de contratos e concesións demaniais en documento administrativo: 40,00euros.

Epígrafe 4. Dereitos de exame:

4.1.- Prazas do Grupo A1/A2/B ou asimiladas: 15,00€

4.2.- Outras prazas: 5,00€

Epígrafe 5. Por copias de documentos illados dun expediente administrativo ou expediente completo.

5.1.- Copia de expediente completo: 70,00 €

5.2.- Copia de cada documento: 3,00€

Epígrafe 6. Tarifa reducida.-

Aplicarase unha tarifa reducida do 75% a aqueles contribuíntes nos que concorran algunha das seguintes circunstancias, debidamente acreditadas, a través da certificación correspondente outorgada polo departamento de Servizos Sociais:

a.) Persoas en risco de exclusión social

b.) Obte-lo beneficio de xustiza gratuíta, no que respecta ós documentos administrativos que orixinen o devengo da taxa que estean directamente relacionados no procedemento xudicial no que se declara o dereito.

Artigo 8.º .-Bonificacións da cota.

Non se concederá bonificación ningunha dos importes das cotas tributarias sinaladas na tarifa desta taxa.

Artigo 9.º .-Devengo.

1.-Devéngase a taxa e nace a obriga de contribuír cando se presente a solicitude que inicie a tramitación dos documentos e expedientes suxeitos ó tributo, que non se realizará sen que se efectúe o pago correspondente.

2.-Nos casos a que se refire o número 2 do artigo 2.º , o devengo prodúcese cando teña lugar nas circunstancias que provean a actuación municipal de oficio ou cando esta se inicie sen previa solicitude do interesado pero redunde no seu beneficio.

Artigo 10.º .-Declaración e ingreso.

A taxa esixirase en réxime de autoliquidación polo procedemento do selo municipal adherido ó escrito de solicitude da tramitación do documento ou expediente, ou nestes mesmos, se aquel escrito non existira, ou a solicitude non fora expresa.

Artigo 11.º .-Infraccións e sancións.

En todo o relativo á cualificación de infraccións tributarias, así como das sancións que ás mesmas correspondan en cada caso, estarase ó disposto no artigo 77 e seguintes da Lei Xeral Tributaria.

Disposición final.

A presente ordenanza derroga a aprobada polo pleno da corporación en sesión de data 8 de agosto de 1989, así como as modificacións aprobadas polo mesmo órgano mediante acordos plenarios de 23 de novembro de 1991 e 14 de outubro de 1995.

Entrará en vigor o 1 de xaneiro de 1999 permanecendo vixente ata que se acorde a súa modificación ou derrogación expresa.