Narón - ORDENANZA FISCAL Nº 1, XERAL DE XESTIÓN, RECADACIÓN E INSPECCIÓN
CAPITULO PRIMEIRO: PRINCIPIOS XERAIS.
Sección Primeira: Carácter e Obxecto.
Sección Segunda: Ámbito de aplicación.
Sección Terceira: Interpretación das normas fiscais.
CAPITULO SEGUNDO: ELEMENTOS DA RELACIÓN TRIBUTARIA.
Sección Primeira: O Feito Impoñible.
Sección Segunda: O Suxeito Pasivo. Domicilio. Obrigacións.
Sección Terceira: Base impoñible e base liquidable.
CAPITULO TERCEIRO: A DÉBEDA TRIBUTARIA.
Sección Primeira: Determinación.
Sección Segunda: Contido.
Sección Terceira: Extinción.
Subsección Primeira: Pago.
Subsección Segunda: Prescrición.
ARTIGO 17.
1. Prescribirán aos catro anos os seguintes dereitos e accións.
a) O dereito da Administración para determinar a débeda tributaria mediante a oportuna liquidación. O prazo de prescrición comezará a contarse desde o día seguinte a aquel en que finalice o prazo regulamentario para presentar a correspondente declaración ou autoliquidación.
b) O dereito da Administración para esixir o pagamento das débedas tributarias liquidadas e autoliquidadas. O prazo de prescrición comezará a contarse desde o día seguinte a aquel en que finalice o prazo de pagamento en período voluntario, sen prexuízo do disposto no apartado 3 deste artigo.
c) O dereito a solicitar as devolucións derivadas da normativa de cada tributo, as devolucións de ingresos indebidos e o reembolso do custo das garantías. O prazo de prescrición comezará a contarse desde o día seguinte a aquel en que finalice o prazo para solicitar a correspondente devolución derivada da normativa de cada tributo ou, en defecto de prazo, desde o día seguinte a aquel en que a dita devolución puido solicitarse; desde o día seguinte a aquel en que se realizou o ingreso indebido ou desde o día seguinte á finalización do prazo para presentar a autoliquidación se o ingreso indebido se realizou dentro do devandito prazo; ou desde o día seguinte a aquel en que adquira firmeza a sentenza ou resolución administrativa que declare total ou parcialmente improcedente o acto impugnado.
No suposto de tributos que graven unha mesma operación e que sexan incompatibles entre si, o prazo de prescrición para solicitar a devolución do ingreso indebido do tributo improcedente comezará a contarse desde a resolución do órgano especificamente previsto para dirimir cal é o tributo procedente.
d) O dereito a obter as devolucións derivadas da normativa de cada tributo, as devolucións de ingresos indebidos e o reembolso do custo das garantías. O prazo de prescrición comezará a contarse desde o día seguinte a aquel en que finalicen os prazos establecidos para efectuar as devolucións derivadas da normativa de cada tributo ou desde o día seguinte á data de notificación do acordo onde se recoñeza o dereito a percibir a devolución ou o reembolso do custo das garantías.
2. O prazo de prescrición para esixir a obrigación de pagamento aos responsables solidarios comezará a contarse desde o día seguinte á finalización do prazo de pagamento en período voluntario do debedor principal.
No entanto o disposto no parágrafo anterior, no caso dos responsables solidarios previstos no apartado 2 do artigo 42 da Lei xeral tributaria , o devandito prazo de prescrición iniciarase no momento en que ocorran os feitos que constitúan o orzamento da responsabilidade.
Tratándose de responsables subsidiarios, o prazo de prescrición comezará a computarse desde a notificación da última actuación recadatoria practicada ao debedor principal ou a calquera dos responsables solidarios.
ARTIGO 18.
1. O prazo de prescrición do dereito ao que se refire o parágrafo a) do apartado 1 do artigo 17 desta ordenanza interrómpese:
a) Por calquera acción da Administración tributaria, realizada con coñecemento formal do obrigado tributario, conducente ao recoñecemento, regularización, comprobación, inspección, aseguramento e liquidación de todos ou parte dos elementos da obrigación tributaria.
b) Pola interposición de reclamacións ou recursos de calquera clase, polas actuacións realizadas con coñecemento formal do obrigado tributario no curso das devanditas reclamacións ou recursos, pola remisión do tanto de culpa á xurisdición penal ou pola presentación de denuncia ante o Ministerio Fiscal, así como pola recepción da comunicación dun órgano xurisdicional na que se ordene a paralización do procedemento administrativo en curso.
c) Por calquera actuación fidedigna do obrigado tributario conducente á liquidación ou autoliquidación da débeda tributaria.
2. O prazo de prescrición do dereito ao que se refire o parágrafo b) do apartado 1 do artigo 17 desta ordenanza interrómpese:
a) Por calquera acción da Administración tributaria, realizada con coñecemento formal do obrigado tributario, dirixida de forma efectiva á recadación da débeda tributaria.
b) Pola interposición de reclamacións ou recursos de calquera clase, polas actuacións realizadas con coñecemento formal do obrigado no curso das devanditas reclamacións ou recursos, pola declaración do concurso do debedor ou polo exercicio de accións civís ou penais dirixidas ao cobro da débeda tributaria, así como pola recepción da comunicación dun órgano xurisdicional na que se ordene a paralización do procedemento administrativo en curso.
c) Por calquera actuación fidedigna do obrigado tributario conducente ao pagamento ou extinción da débeda tributaria.
3. O prazo de prescrición do dereito ao que se refire o parágrafo c) do apartado 1 do artigo 17 desta ordenanza interrómpese:
a) Por calquera actuación fidedigna do obrigado tributario que pretenda a devolución, o reembolso ou a rectificación da súa autoliquidación.
b) Pola interposición, tramitación ou resolución de reclamacións ou recursos de calquera clase.
4. O prazo de prescrición do dereito ao que se refire o parágrafo d) do apartado 1 do artigo 17 desta ordenanza interrómpese:
a) Por calquera acción da Administración tributaria dirixida a efectuar a devolución ou o reembolso.
b) Por calquera actuación fidedigna do obrigado tributario pola que esixa o pagamento da devolución ou o reembolso.
c) Pola interposición, tramitación ou resolución de reclamacións ou recursos de calquera clase.
5. Producida a interrupción, iniciarase de novo o cómputo do prazo de prescrición, salvo o establecido no apartado seguinte.
6. Cando o prazo de prescrición se interrompeu pola interposición do recurso ante a xurisdición contencioso-administrativa, polo exercicio de accións civís ou penais, pola remisión do tanto de culpa á xurisdición competente ou a presentación de denuncia ante o Ministerio Fiscal ou pola recepción dunha comunicación xudicial de paralización do procedemento, o cómputo do prazo de prescrición iniciarase de novo cando a Administración tributaria reciba a notificación da resolución firme que poña fin ao proceso xudicial ou que levante a paralización, ou cando se reciba a notificación do Ministerio Fiscal devolvendo o expediente.
Cando o prazo de prescrición se interrompeu pola declaración do concurso do debedor, o cómputo do prazo de prescrición iniciarase de novo no momento de aprobación do convenio concursal para as débedas tributarias non sometidas a este. Respecto das débedas tributarias sometidas ao convenio concursal, o cómputo do prazo de prescrición iniciarase de novo cando aquelas resulten exixibles ao debedor. Se o convenio non fose aprobado, o prazo reiniciarase cando se reciba a resolución xudicial firme que sinale a devandita circunstancia.
O disposto neste apartado non será aplicable ao prazo de prescrición do dereito da Administración tributaria para esixir o pagamento cando non se acordou a suspensión en vía contencioso-administrativa.
7. Interrompido o prazo de prescrición para un obrigado tributario, o devandito efecto esténdese a todos os demais obrigados, incluídos os responsables. No entanto, se a obrigación é mancomunada e só se reclama a un dos obrigados tributarios a parte que lle corresponde, o prazo non se interrompe para os demais.
Se existisen varias débedas liquidadas a cargo dun mesmo obrigado ao pagamento, a interrupción da prescrición só afectará á débeda á que se refira.
3.1.- Procederase á anulación e baixa en contas daquelas débedas de importe principal inferior a 6,01 €, sempre que se trate de débedas en periodo executivo.
3.2.- Con carácter xeral, non se practicarán liquidacións por xuros de demora por importe inferior a 12 euros cando sexan notificados individualmente, salvo nos supostos de suspensión, aprazamento e fraccionamento.
Subsección Terceira: Compensación.
Subsección Cuarta: Condonación.
Subsección Quinta: Insolvencia do debedor.
CAPITULO CUARTO: GARANTIAS DA DÉBEDA TRIBUTARIA.
Sección Primeira: Prelación no Cobro.
Sección Segunda: garantias de aprazamento ou fraccionamento
ARTIGO 28.º.-GARANTÍAS PARA APRAZAMENTO OU FRACCIONAMENTO.
1. Como regra xeral, requerirase ó solicitante que ofreza garantía en forma de aval solidario de entidade de crédito ou sociedade de garantía recíproca ou certificado de seguro de caución. En todo caso achegarase coa solicitude o correspondente compromiso expreso e irrevogable da entidade de formalizar o aval necesario no caso de que o aprazamento fose concedido. O aval deberá achegarse no prazo de trinta días seguintes ó da notificación do acordo de concesión.2. Cando se xustifique que non é posible obter o aval, ou certificado, ou que con isto se compromete seriamente a viabilidade da actividade económica, o órgano competente poderá admitir algunha das seguintes garantías:
a) Hipoteca inmobiliaria.
b) Hipoteca mobiliaria.
c) Prenda con ou sen desprazamento.
d) Fianza persoal e solidaria.
e) Calquera outro que estime pertinente.
Nestes casos, o debedor debéra de acompañar xunto coa solicitude de aprazamento ou fraccionamento a seguinte documentación:
Declaración responsable e xustificación documental da imposibilidade de obter aval ou certificado de seguro de caución, na que consten as xestións efectuadas para a súa obtención (deberán xuntarse negativa de, alomenos, dúas entidades financieiras ou de caución ás que se tivera dirixido o solicitante para a obtención da devandita garantía).
Valoración dos bens ofrecidos en garantía, efectuada por empresas ou profesionales especializados e independentes e cunha antigüedade máxima de seis meses dende da data da súa emisión ata a de presentación. Cando exista un rexistro de empresas ou profesionales especializados na valoración dun determinado tipo de bens, a valoración deberá efectuarse, preferentemente, por unha empresa ou profesional inscrito no devandito rexistro.
3. Cando se solicite a dispensa particular, xa sexa total ou parcial, de garantías, aportaranse ademáis dos documentos esixidos con carácter xeral, os seguintes:
Declaración responsable e xustificación documental manifestando carecer de bens ou non posuir outros que os ofrecidos en garantía. A estos efectos, deberase aportar certificacións actualizadas do Catastro e do Rexistro da Propiedade.
Xustificación da imposibilidade de obter aval ou certificado de seguro de caución, na que consten as xestións efectuadas para a súa obtención. Esixirase certificado negativo de, alomenos, dúas entidades financieiras ou de caución ás que se tivera dirixido o solicitante para a obtención da correspondente garantía.
Plan de viabilidade ou calquera outra información que xustificque a posibilidade de cumprir o aparazamento ou fraccionamento solicitado, e que poña de manifestó que a imposibilidade para facer fronte ó pago é transitoria e non estructural.
4. Non se esixirá garantía cando a contía da débeda a aprazar ou fraccionar non exceda de 6.000 €.
5. A garantía cubrirá o importe do principal e dos xuros de demora que xere o aprazamento, máis un 25 por cento da suma de ambas partidas.
6. A garantía constituída mediante aval ou certificado de seguro de caución deberá ser por termo que exceda, cando menos, en seis meses ó vencemento do prazo ou prazos garantidos.
Sección Terceira: Transmisibilidad.
CAPITULO QUINTO: INFRACCIÓNS E SANCIÓNS TRIBUTARIAS.
Sección Primeira: Concepto e Clase.
Sección Segunda: Suxeitos Infractores.
Sección terceira: Sancións.
Sección Cuarta: Gradación das Sancións.
CAPITULO SEXTO.- NORMAS DE GESTION.
Sección Primeira.- Principios Xerais.
Sección Segunda: Iniciación da xestión.
Sección Terceira: Investigación e inspección.
Sección Cuarta: Proba e presuncións.
Sección Quinta: As Liquidacións tributarias.
Sección Sexta: Padróns de Contribuíntes.
CAPITULO SEPTIMO: RECAUDACION.
Sección Primeira: A Xestión Recadatoria. Concepto e Disposicións Xerais.
ARTIGO 76. CONCEPTO E RÉXIME XURÍDICO.
1. Concepto. A xestión recadatoria consiste no exercizo da función administrativa conducente ao cobro dos créditos tributarios e demais recursos de natureza pública de titularidade do Concello.
2. Réxime Legal. A xestión recadatoria rexirase:
a) Pola Lei Xeral Tributaria e as súas normas de desenrolo, incluidos o Regulamento Xeral de Recadación aprobado por Real Decreto 939/2005, de 29 de xullo e o Regulamento de Desenrolo da Lei 58/2003, en materia de revisión en vía administrativa, aprobado por Real Decreto 520/2005, de 13 de maio.
b) Polo Real Decreto Lexislativo 2/2004, de 5 de marzo, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Reguladora das Facendas Locais.
c) Pola Lei 47/2003, de 26 de novembro, Xeral Presupostaria.
d) Polos tratados, acordos, convenios e demais normas internacionales ou emanadas de entidades internacionales-supranacionales, aplicables a dita xestión.
e) Pola presente Ordenanza e as suas normas de desenrolo.
f) Polas ordenanzas reguladoras dos tributos e demais recursos obxeto da xestión recadatoria.
g) Por calesqueira outra disposición que resulte de aplicación.
ARTIGO 77. PROCEDEMENTO RECADATORIO
1. A xestión recadatoria consiste no exercizo da función administrativa conducente ao cobro dos créditos tributarios e demais recursos de natureza pública de titularidade do Concello.
2. O procedemento recadatorio será exclusivamente administrativo e constará de dous periodos, voluntario e executivo.
3. No periodo voluntario, os obrigados ao pagamento farán efectivas as débedas dentro dos prazos sinalados no artigo 86 desta Ordenanza.
4. No periodo executivo, a reccadación efectuarase coercitivamente, por vía de prema sobre o patrimonio do obrigado que non cumprira a obriga ao seu cargo no periodo voluntario.
ARTIGO 78. ÓRGANOS RECADADORES
1. Organos recadadores. Son órganos da función recadatoria municipal:
a) O Alcalde
b) A Tesourería
2. Poden prestarlle o Servizo de Caixa aos distintos órganos de recadación, os Bancos, Caixas de Aforro e Cooperativas de Crédito, que en adiante serán denominadas Entidades de Depósito, coas que o Concello así o conveña.
3. Son colaboradoras na recadación as Entidades de Depósito autorizadas para exercer dita colaboración.
4. O Concello poderá conferir a condición de colaboradoras a outras Entidades e agrupacións de contribuíntes.
5. A autorización conferida ás entidades mencionadas nos apartados nº 2,3 e 4 en ningún caso lles conferirá o carácter de órganos de recadación municipal.
ARTIGO 79.-
Sección Segunda: Clasificación da Débeda Tributaria.
Sección Terceira: Pago
ARTIGO 82. LEXITIMACIÓN, LUGAR DE PAGO E FORMA DE PAGO
1. Pode efectuar o pago, en periodo voluntario ou executivo, calquer persona, teña ou non interese no cumprimento da obriga, xa o coñeza e o aprobe, xa o ignore o obrigado ao pago.
O terceiro que abone a débeda non estará lexitimado ante o Concello para exercitar os dereitos que lle correspondan ao obrigado ao pago.
2. O pago das débedas poderá realizarse, no seu caso, nas entidades que presten o servizo de caixa, nas entidades colaboradoras e demais personas ou entidades autorizadas para recibir o pago, directamente ou por vía telemática, cando así esté previsto.
3. Os pagos realizados a órganos non competentes para recibilos ou personas non autorizadas para elo non liberarán ao debedor da súa obriga de pago, sen perxuizo das responsabilidades de todo orde en que incorra o perceptor que admita indebidamente o pago.
4. O pago das débedas poderá realizarse en efectivo, mediante efectos timbrados e en especie.
ARTIGO 83. MEDIOS E MOMENTO DO PAGO EN EFECTIVO.
1. O pago das débedas e sancións tributarias que deba realizarse en efectivo poderase facer sempre en diñeiro de curso legal.
Asemade, poderá realizarse por algún dos seguintes medios, cos requisitos e condicións que para cada un de elos se establecen nesta Ordenanza, e seguindo os procedementos que se dispoñan en cada caso:
a) Cheque
b) Tarxeta de crédito e débito
c) Transferencia bancaria
d) Domiciliación bancaria
e) Calesqueira outros que se autoricen polo Ministerio con competencias na materia.
A sede electrónica do Concello de Narón facilitará a realización de pagos por internet.
2. O pago en efectivo de débedas non tributarias efectuarase polos medios que prevea a súa normativa. En defecto de normativa, será de aplicación o disposto neste artigo.
3. Enténdese pagada en efectivo unha débeda cando se realizou o ingreso do seu importe nas entidades colaboradoras, entidades que presten o servizo de caixa ou demais personas ou entidades autorizadas para recibir o pago.
4. Cando o pago se realice a través de entidades de crédito ou outras personas autorizadas, a entrega ao debedor do xustificante do ingreso liberará a este dende a data que se consigne no xustificante e polo importe que figure en el, quedando obrigada a entidade de crédito ou persona autorizada frente á Facenda Municipal dende ese momento e por dito importe.
5. Cheque.
5.1. Poderán efectuarse pagos mediante cheque, bancario ou de conta corrente, o cal ademáis dos requisitos xerais esixidos pola lexislación mercantil, deberá ser nominativo a favor do Concello de Narón e estar debidamente conformado ou certificado pola entidade de crédito en data e forma.
En todo caso, deberá de acompañarse de documento adxunto que identifique ao debedor e mais o desglose da débeda que se pretende abonar.
A entrega do cheque liberará ao obrigado ao pago polo importe satisfeito cando sexa feito efectivo.
5.2. No caso de entrega de cheques en entidades colaboradoras ou entidades que presten o servizo de caixa, a súa admisión quedará supeditada, ademáis dos requisitos anteriores, a que o cheque sexa cruzado. A admisión de cheques que incumpran algún dos requisitos anteriores quedará a risco da entidade que os acepte.
Cando un cheque debidamente conformado ou certificado non poida ser feito efectivo en todo ou en parte, unha vez transcorrido o periodo voluntario de pago, dictarase providencia de prema pola parte non pagada, para o seu cobro pola entidade que o conformou ou certificou.
A entrega do cheque na entidade que, no seu caso, preste o servizo de caixa ou sexa colaboradora liberará ao debedor polo importe satisfeito, cando sex afeito efectivo. En tal caso, surtirá efectos dende a data na que tivo entrada en dita entidade.
6. Pago mediante tarxeta de crédito e débito
6.1. Será admisible o pago mediante tarxetas de crédito ou débito, sempre que a tarxeta a utilizar se atope incluida entre as que, a tal fin, sexan admitidas pola Administración Tributaria municipal.
6.2. Non poderá simultanearse, para un mesmo documento de ingreso, o pago mediante tarxeta con calquera outro dos medios de pago admitidos.
6.3. Non se admitirán pagos parciais mediante este medio de pago.
6.4. Os importes ingresados polos obrigados ao pago a través de tarxetas de crédito ou débito non poderán ser minorados como consecuencia de descontos pola súa utilización ou por calquer outro motivo.
6.5. Os ingresos efectuados por este medio de pago, entenderanse realizados no día en que aqueles tivesen entrada na conta bancaria municipal correspondente.
7. Pago mediante transferencia bancaria
7.1. Será admisible o pago por transferencia bancaria a contas bancarias municipais únicamente naqueles supostos en que así se lle comunique ao obrigado ao pago pola Tesourería.
7.2. O mandato da transferencia será por importe igual ao da débeda e expresará o concepto tributario co que se corresponda.
7.3. Simultáneamente ao mandato da transferencia o ordenante poñerá en coñecemento da Tesourería a data, importe e concepto a que se corresponde.
7.4. Considerarase momento do pago a data en que tivese entrada o importe correspondente nas contas municipais.
8. Pago mediante domiciliación bancaria
8.1. Poderá domiciliarse o pago en conta corrente de débedas de vencemento periódico, así como no caso de aprazamentos e fraccionamentos, resultando, neste caso, a domiciliación de carácter obrigatorio.
8.2. A domiciliación bancaria deberá axustarse aos seguintes requisitos:
Solicitude á Tesourería municipal cun mínimo de dous meses de antelación á data de inicio do periodo voluntario. Noutro caso, surtirá efectos no periodo de pago voluntario seguinte.
A solicitude será asinada polo titular de conta corrente na que se ordene a domiciliación e, no seu caso, polo seu representante.
Que o obrigado ao pago sexa titular da conta na que se domicilie o pago e que dita conta se atope aperturada nunha entidade de crédito.
O pago poderá domiciliarse nunha conta que non sexa de titularidade do obrigado ao pago, sempre que o titular da conta autorice a domiciliación.
8.3 As domiciliacións de pago para o mesmo obxeto e titular terán validez por tempo indefinido, mentres non sexa anulada polo interesado ou a Tesourería dispoña expresamente a súa anulación por razón xustificadas. Neste último caso, notificarase o acordó polo que se declare a invalidez ao obrigado ao pago.
8.4. No caso de recibos domiciliados, non será necesario remitir ao domiciliio do obrigado ao pago o documento de pago.
8.5. Os pagos realizados mediante domiciliación bancaria entenderanse realizados na data de cargo en conta das ditas domiciliacións, considerándose xustificante do ingreso o que a tal efecto expida a entidade de depósito onde se atope domiciliado o pago.
ARTIGO 84.-APRAZAMENTOS E FRACCIONAMENTOS. NORMAS XERAIS.
1. O pagamento das débedas tributarias e demais de dereito público poderá aprazarse ou fraccionarse só nos casos e na forma que se determina na presente ordenanza.
2. Os aprazamentos e fraccionamentos concederaos a Administración municipal tras a petición dos obrigados ó pagamento, de conformidade coas regras dos artigos seguintes.
3. As débedas aprazadas ou fraccionadas deberán garantirse mediante aval solidario de entidade de crédito ou sociedade de garantía recíproca ou certificado de seguro de caución, coas salvedades reguladas no artigo 82 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, xeral tributaria.
4. As cantidades aprazadas que estiveran garantidas cos medios citados no punto anterior, devengarán xuro de demora na contía do xuro legal.
5. A presentación dunha solicitude de aprazamento ou fraccionamento en período voluntario impedirá o inicio do período executivo, pero non o devengo do xuro de demora.
ARTIGO 85.-DÉBEDAS TRIBUTARIAS APRAZABLES E DOCUMENTACIÓN A ACHEGAR. TRAMITACIÓN E RESOLUCIÓN DE SOLICITUDES, CALCULO DE XUROS, PRAZOS, FORMA DE PAGAMENTO E EFECTOS DA FALTA DE PAGO.
1. Poderá aprazarse o pagamento da débeda, tanto en período voluntario como executivo, tras a petición dos obrigados cando a súa situación económica-financeira lles impida, transitoriamente, efectuar o pagamento dos seus débitos.
2. O fraccionamento de pagamento, como modalidade de aprazamento, será rexido polas normas aplicables a este no que non estea regulado especialmente.
3. A Tesourería disporá o necesario para que as solicitudes se formulen en documento específico, no que se indiquen os criterios de concesión e denegación de aprazamentos e fraccionamentos, así como a necesidade de fundamentar as dificultades económico-financeiras, aportando os documentos oportunos.
4. O acordo de concesión especificará a clase de garantía que o solicitante deberá aportar ou, no seu caso, a dispensa desta obriga.
5. Os criterios xerais de concesión de aprazamentos e fraccionamentos son:
a) As débedas entre 100,00 € e 300,00 € poderán aprazarse ou fraccionarse ata un máximo de tres meses ou mensualidades.
b) As débedas entre 300,01 € e 900,00 € poderán aprazarse ou fraccionarse ata un máximo de seis meses ou mensualidades.
c) As débedas entre 900,01 € e 1500,00 € poderán aprazarse ou fraccionarse ata un máximo de nove meses ou mensualidades.
d) As débedas entre 1.500,01 € e 3.000,00 € poderán aprazarse ou fraccionarse ata un máximo de doce meses ou mensualidades.
e) As débedas entre 3.000,01 € e 6.000,00 € poderán aprazarse ou fraccionarse ata un máximo de quince meses ou mensualidades.
f) As débedas de importe superior a 6.000,01 € poderán aprazarse ou fraccionarse ata un máximo de vintecatro meses ou mensualidades.
6. Excepcionalmente, aprazaranse ou fraccionaranse débedas de contía inferior a 100 € ou por prazos superiores aos previstos para aqueles contribuíntes que se atopen en situación de emerxencia social, ou que pertenza a unha unidade familiar que se atope nalgunha destas circunstancias, acreditada mediante informe dos servizos sociais: familias con problemas de integración social, familias con menores con problemas de integración social, casos de intervención socio familiar ou calquer outra situación debidamente xustificada polos servicios sociais do Concello.
Tamén con carácter excepcional atendendo a unha situación de precariedade económica en función da documentación adicional que a xuizo da tesourería se lle poida requerir, podrá outorgarse aprazamento ou fraccionamentos de débedas de contía inferior a 100,00 € ou por prazos superiores aos previstos con carácter xeral.
7. Será obrigatoria na concesión de fraccionamentos e aprazamentos a domiciliación do pago dos correspondentes prazos, e deberase facer constar o IBAN no propio escrito da solicitude.
9. A concesión do aprazamento ou fraccionamento outorgarase de forma automática para débedas de contía inferior a 6.000,00 €, susbstituíndose a presentación de documentos xustificativos pola simple declaración responsable da existencia de dificultades económico-financieiras que impiden de forma transitoria efectuar o pago no prazo establecido.
10. Documentación que se ten que achegar:
10.1. Xunto coa solicitude deberase achegar, con carácter xeral, a seguinte documentación:
- Xustificación da existencia de dificultades económico-financieiras que impiden ó debedor de forma transitoria efectuar o pago no prazo ordinario establecido. Sen perxuízo de que o debedor poida presentar calquer outro que estime oportuno, requeriranse con carácter xeral os seguintes documentos:
Persoas físicas:
1. Copia íntegra da declaración do imposto sobre a renda de personas físicas correspondente ó último exercicio ou, no seu defecto, certificación da Axencia Estatal da Administración Tributaria de non estar obrigado a presentala.
2. Se recibe algunha pensión, certificado que acredite o seu importe, expedido pola Seguridade Social ou organismo competente en cada caso.
3. No seu caso, certificación da prestación por desempleo, facendo constar o seu importe, ou de atoparse en situación de demanda de emprego, expedidas polo organismo competente.
Persoas xurídicas:
1. Balance de situación e conta de perdas e ganancias do último exercicio pechado.
2. Copia, debidamente compulsada, do imposto sobre sociedades correspondente ó último exercicio económico presentado
3. Último balance de comprobación de sumas e saldos, certificado pola persona ou órgano que corresponda.
- Acreditación da titularidade da conta de cargo.
Cando sexa de titularidade do debedor, esta poderá acreditarse con calqueira documento emitido pola entidade de crédito na que conste o código conta cliente (CCC) e o nome e apelidos ou razón social do titular.
Se o solicitante non fose titular da conta de cargo, requerirase ademáis, autorización expresa de este para que realicen os cargos na conta da súa titularidade, acompañada de fotocopia do DNI de dito titular.
10.2. Cando o importe da débeda a aprazar ou fraccionar non exceda de 6000,00 €, non se esixirá ó debedor a presentación da documentación xustificativa das dificultades económico-financieiras bastando a declaración responsable e se lle dispensará da obriga de presentación de garantía.
11. O ingreso dos prazos deberá efectuarse nas datas establecidas nos acordos de concesión de aprazamento ou fraccionamento, que serán sempre o día 5 ou 20 do mes a que se refiran. Con carácter preferente considerarase o día 20 de cada mes.
12. Na petición de aprazamento ou fraccionamento farase constar, ademais dos datos identificativos do suxeito pasivo e da débeda, as causas que motivan a solicitude de aprazamento, os prazos e restantes condicións que se solicitan, e a garantía que se ofrece, así como o número de conta bancaria para a súa domiciliación das fraccións. Á solicitude achegaráselle a documentación que determine a norma regulamentaria de aplicación.
14. Tramitación e resolución.
14.1. A Tesourería do Concello tramitará as solicitudes de aprazamento ou fraccionamento examinando e avaliando a falta de liquidez e a capacidade para xerar recursos conforme ó disposto nas normas regulamentarias de aplicación, formulando a correspondente proposta de resolución ó órgano competente para a súa aprobación.
14.2. Salvo circunstancias excepcionais apreciadas polo órgano que resolva, denegaranse as seguintes solicitudes:
a) As de reconsideración de aprazamentos resoltos segundo os presentes criterios e que non estean debidamente fundadas, tendo como única finalidade demorar o cumprimento da obriga tributaria.
b) As presentadas por contribuíntes que incumpran aprazamentos concedidos ou non formalizaran as garantías.
c) As que correspondan a débedas illadas presentadas por contribuíntes que manteñen outras débedas co Concello sen regularizar.
d) Se se trata de empresas mercantís, cando a base impoñible para os efectos do Imposto sobre sociedades do último exercicio económico sexa superior a 6.000 €.
14.3. A resolución deberá de adoptarse no prazo máximo de seis meses a contar dende o día en que a solicitude tivo entrada no Rexistro Xeral do Concello. Transcorrido dito prazo poderá entenderse desestimada a solicitude.
15. Cálculo de xuros en aprazamentos e fraccionamentos.
15.1. As cantidades que se apracen ou fraccionen devengarán o xuro de demora regulado no artigo 14 desta Ordenanza e 17 da Lei Xeral Orzamentaria, segundo se trate de débedas tributarias ou non tributarias, respectivamente, que será o xuro legal que corresponda ata a data do seu ingreso.
15.2. No caso de concesión de aprazamento, os xuros de demora calcularanse sobre a débeda aprazada polo tempo concedido entre o vencemento do periodo voluntario e o vencemento do prazo concedido. Se o aprazamento foi concedido en periodo executivo a base para o cálculo de xuros non incluirá o recargo do periodo executivo que corresponda. Os xuros devengados deberá ingresarse xunto coa débeda aprazada.
15.3. No caso de fraccionamentos, calcularanse xuros de demora por cada fracción da débeda, computándose o tempo dende o vencemento do periodo voluntario ata o vencemento do prazo de ingreso concedido para cada fracción.
Os xuros devengados para cada fracción deberá pagarse xunto coa fracción no prazo de ingreso desta. Se o fraccionamento foi solicitado en periodo executivo, a base de cálculo non inlcuirá o recargo do periodo executivo que corresponda.
15.4. En caso de denegación de aprazamento ou fraccionamento de débedas:
Se foi solicitado en periodo voluntario, liquidaranse xuros de demora polo periodo transcorrido dende o vencemento do periodo voluntario ata a data da resolución denegatoria.
Se foi solicitado en periodo executivo, liquidaranse xuros unha ves efectuado o pagamento dacordo co establecido na normativa regulamentaria de aplicación.
16. Prazos de ingreso, forma de pagamento e efectos da falta de pagamento.
1. O ingreso dos prazos deberá realizarse nas datas establecidos nos acordos de concesión do fraccionamento ou aprazamento, que serán sempre o día 5 ou 20 do mes a que se refiran.
2. Será obrigatoria a domiciliación do pago dos correspondentes prazos, e deberase facer constar o IBAN no propio escrito da solicitude.
3. Nos aprazamentos e fraccionamentos concedidos, se chegado o vencemento do prazo concedido ou fraccionado non se efectuase o pagamento procederase a exaccionar a débeda pola vía de constrinximento ou ben a executar a garantía de conformidade co disposto no artigo 168 da Lei 58/2003, xeral tributaria e normativa regulamentaria de aplicación.
Sección Cuarta.- Procedemento de recadación en periodo voluntario.
ART. 86 RECADACIÓN EN PERIODO VOLUNTARIO
1. O prazo de ingreso en periodo voluntario das débedas de vencemento periódico e notificación colectiva, tanto por tributos como por outros ingresos de dereito público, serán os determinados cada ano polo concello a través do calendario fiscal do contribuínte proposto pola Tesourería municipal. Para a determinación dos periodos de cobro teranse en conta, fundamentalmente, as previsións anuais da tesourería así como as particularidades do feito impoñible, procurando a distribución das cargas fiscais ao longo do exercizo.
O calendario fiscal será publicado no BOP e exposto no Taboleiro de anuncios do Concelllo e na páxina web municipal, podendo difundirse, ademáis, por outros medios que se consideren adecuados.
Cando o calendario fiscal modifique o periodo de cobro dun tributo de vencemento periódico, non será preciso notificar individualmente aos suxeitos pasivos tal circunstancia.
2. O prazo de ingreso en voluntaria das débedas por liquidación individuais, non comprendidas no apartado anterior, será o que conste no documento-notificación dirixido ao suxeito pasivo, sen que poida ser inferior ao periodo establecido no artigo 62.2 da Lei Xeral Tributaria.
3. As débedas tributarias resultantes dunha autoliquidación deberán de satisfacerse nos prazos que estableza a normativa de cada tributo.
4. As débedas non satisfeirtas nos periodos anteriores, esixiranse en periodo executivo, computándose, no seu caso, como pagos a conta as cantidades satisfeitas fóra de prazo.
5. As débedas por conceptos diferentes dos regulados nos apartados anteriores, deberán abonarse nos prazos que determinen as normas conforme as que tales débedas deban esixirse. En caso de non determinación de prazos, aplicarase o disposto neste artigo.
ART.87. RECADACIÓN DE DÉBEDAS DE VENCEMENTO PERIÓDICO E NOTIFICACIÓN COLECTIVA. MODALIDADES DE COBRO.
1. A recadación de débedas de vencemento periódico e notificación colectiva poderá realizarse, segundo se estableza en cada caso:
Pola Tesourería municipal.
Pola Tesourería dos organismos autónomos municipais que teñan ao seu cargo a xestión dos recursos.
Pola Empresa Mixta Municipal respecto da taxa de recollida e tratamento de lixo e RSU, e calesqueira outros conceptos en que así o acorde o Concello.
Por calesqueira outra modalidade que se estableza polo Concello para o ingreso dos recursos da Facenda municipal.
2. A comunicación do periodo de cobro levarase a cabo de forma colectiva, publicándose os correspondentes edictos no Boletín Oficial da Provincia. Ditos edictos poderán divulgarse polos medios de comunicación que se consideren adecuados.
ART. 88. INGRESOS EN OUTROS ÓRGANOS DA ADMINISTRACIÓN MUNICIPAL
1. O Alcalde, a proposta da Tesourería, poderá autorizar ingresos provisionales en Caixas situadas en dependencias de órganos das Administración municipal distintos da Tesourería, cando existan razón de economía, eficacia ou mellor prestación do servizo aos usuarios. Asemade, cando concurran tales razóns, as ordenanzas fiscales de cada tributo poderán autorizar a recadación por órganos distintos da Tesourería. En todo caso, deberán aplicarse, como mínimo, as seguintes normas:
De todo ingreso se entregará xustificante.
Os fondos serán trasladados á conta operativa do Concello que a Tesourería estableza no prazo que ésta determine, compatible co criterio de boa xestión.
En cada caixa auxiliar levarase un diario de ingresos que poderá estar constituido por relacións de ingresos debidamente numeradas, foliadas e rubricadas polo caixeiro.
Sección quinta. Ingresos nas contas operativas do Concello
ART. 89. NORMAS XERAIS
1. As cantidades percibidas polos distintos órganos, unidades administrativas e entidades no exercizo da función recadatoria serán ingresadas por éstos nas contas operativas do Concello que a Tesourería estableza.
Cando as entidades que presten o servizo de caixa, as colaboradoras na recadación e calqueira outra persona ou entidade que recade por conta do Concello non efectúe os ingresos en ditas contas nos prazos establecidos, a Tesourería esixirá o inmediato ingreso e practicará liquidación por xuros de demora que será notificada para o seu ingreso.
Tanto os retrasos comos as demais anomalías na prestación dos servizos, poderán dar lugar á suspensión temporal ou á revocación da autorización, sen perxuizo de que se esixan as responsabilidades doutra índole en que poidesen incorrer, a cuxo efecto exercitaranse as acción que con arreglo a dereito procedan.
2. Entidades colaboradoras.As entidades colaboradoras centralizarán as operacións de ingreso e o envío á Tesourería da documentación correspondente, na oficina que a tal efecto sinalen.
As entidades colaboradoras ingresarán nas contas operativas o recadado en cada quincena dentro dos sete días hábiles seguintes ao fin de cada unha. Cada quincena comprenderá dende o fin da anterior ata o día 5 ou 20 seguinte ou ata o inmediato hábil posterior se son inhábiles.
3. Outros ingresos. As cantidades recadadas por persona ou entidade por conta da Facenda municipal deberán transferirse ás contas operativas do Concello nas datas establecidas nas súas normas reguladoras.
En defecto de normas reguladoras especiais, as cantidades recadadas nas caixas dos órganos xestores, organismos, personas ou entidades autorizadas para elo deberán ingresarse nas contas operativas do Concello, co límite máximo do último día do mes en que foran recadadas ou, de tratarse de débedas de vencemento periódico e notificación colectiva, o último día do mes en que remate o periodo voluntario de cobro de dita débeda.
Sección sexta. Recadación en periodo executivo
ART. 90. RECADACIÓN EN PERIODO EXECUTIVO.
1. A recadación en periodo executivo se inicia dacordo co disposto no artigo 161.1 da Lei 58/2003, de 17 de decembro, Xeral Tributaria, en relación cos importes non satisfeitos en periodo voluntario.
2. Iniciado o periodo executivo, a recadación efectuarse mediante o procedemento de prema, que se iniciará, á súa vez, mediante a notificación da providencia de prema a que se refire o artigo 70 do Regulamento Xeral de Recadación.
ART. 91. POTESTADE DE UTILIZAR A VÍA DE PREMA
1. O Concello ten a potestade para utilizar a vía de prema na recadación executiva das débedas de dereito público, de conformidade co disposto no art. 2.2 do Texto Refundido da Lei Reguladora das Facendas Locais e 4.1 da Lei Reguladora das Bases de Réxime Local.
ART. 92. COMPETENCIA DOS ÓRGANOS DE RECADACIÓN
1. Corresponde ao Departamento de recadación da Tesourería o desenrolo das actuacións materiais necesarias para a execución dos actos que se dicten no procedemento de prema.
2. A Tesourería municipal é compentente para efectuar a recadación das débedas de dereito público cuxa xestión recadatoria en periodo voluntario sexa de titularidade municipal.
ART. 93. CARÁCTER DO PROCEDEMENTO
1. O procedemento será exclusivamente administrativo, sendo privativa da Administración municipal a competencia para entender do mesmo e resolver todas as súas incidencias. Non será acumulable aos xudiciales nin a outros procedementos de execución. Non se suspenderá pola iniciación de aqueles, salvo cando proceda dacordo co establecido na Lei Orgánica 2/1987, de 18 de maio, de conflictos xurisdiccionais ou coas normas sobre concorrencia de procedementos.
2. O procedemento de prema se inicia e impulsa de oficio en todos os seus trámites, e, unha vez iniciado, sólo se suspenderá nos casos e na forma prevista na normativa tributaria.
3. Sen perxuizo de que a tramitación dos expedientes de prema se soporte en papel, rexistrarase no soporte informático a través da aplicación de Xestión de Ingresos-Recadación.
Sección séptima. Recadación polo Concello dos créditos a favor doutros entes municipais.
ART. 94. PROCEDEMENTO
1. A recadación en vía administrativa de prema dos créditos xestionados pola empresa pública municipal Compañía de Servicios Medioambientales do Atlántico, SA (COSMA), terá as seguintes particularidades:
a) A providencia de prema será expedida polo Tesoureiro/a Xeral, a proposta e previa certificación acreditativa de non terse abonados as debedas en periodo voluntario, expedida polo órgano competente de dita entidade. Dita relación deberá ir acompañada de ficheiro informático.
b) O importe principal recadado, será transferido á conta da empresa pola Tesourería municipal, con carácter anual.
c) Cando as débedas sexan inferiores ás cantidades que se fixen como coste mínimo estimado de recadación executiva (6,01 €), sólo se expedirá certificación e formulará proposta cando se acumularan débitos do mesmo debedor por importe superior.
2. O disposto neste artigo, coa excepción do disposto nos apartados 1.b) e 1c), será de aplicación tamén a aqueles outros créditos tributarios cuxa xestión recadatoria esté atribuida á citada empresa.
Neste último caso, e para caso dos créditos de contribuíntes en situación concursal, non satisfeitos no periodo voluntario e que non poden ser obxeto de providencia de prema polas limitacións legais, deberase presentar a correspondente relación de debedores xunto co ficheiro informático para a súa incorporación ao aplicativo de recadación.
3. Para calesqueira outra consideración non prevista expresamente nesta ordenanza estarase ás instruccións da Tesourería ou resolución e ou acordó do órgano competente.
CAPITULO OITAVO: REVISION E RECURSOS.
Sección Primeira: Revisión.
Sección Segunda: Recursos.
CAPITULO NOVE: RESPONSABILIDADES.
Sección Primeira: Responsabilidades
CAPITULO DEZ: TECNOLOXÍAS INFORMÁTICAS E TELEMÁTICAS.
Sección Primeira: Aplicacións tecnológicas
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMEIRA- REDONDEO DOCUMENTOS COBRATORIOS-
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA.- REDUCIÓN DE TAXAS, PREZOS PÚBLICOS E OUTROS INGRESOS DE DEREITO PÚBLICO POR CIRCUNSTANCIAS EXCEPCIONAIS
1.- Cando o feito impoñible obxecto das taxas, prezos públicos e demáis ingresos de dereito público de competencia municipal resultasen restrinxidos ou limitados no seu normal desenvolvemento polas normas xurídicas dictadas, tanto pola Administración do Estado como pola Autonómica, con ocasión da declaración de alarma ou emerxencia e demáis situacións de excepción, as ditas taxas, prezos públicos e demáis ingresos de dereito público de competencia municipal poderán adaptarse ao alcance das restriccións ou limitacións impostas por aquela normativa.
2.- Aos efectos do parágrafo anterior, previa elevación pola Acaldía, o Concello en Pleno pronunciarase sobre a adaptación proposta en cada caso. Esta adaptación terá que ser motivada e axustada ás limitacións impostas segundo as circunstancias excepcionais que resulten de aplicación en cada momento, tendo en conta sempre o seu impacto na estabilidade orzamentaria.
DISPOSICIÓN TRANSITORIA PRIMEIRA- DELEGACIÓNS TRIBUTARIAS
DISPOSICIÓNS FiNAIS
A presente ordenanza, entrará en vigor o mesmo día da súa publicación no BOP, permanecendo en vigor mentres non se acorde a súa modificación ou derrogación expresa.