Narón - ORDENANZA FISCAL Nº 10 REGULADORA DA TAXA POR RECOLLIDA DE REFUGALLOS SÓLIDOS URBANOS

Publicación provisional: BOP Nº:
Publicación definitiva: 25/05/2016 BOP Nº: 98
Aplicable dende: 25/05/2016

ARTÍGO 1.-FUNDAMENTOS E NATUREZA.

No uso das facultades concedidas pola lei reguladora das facendas locais, este Concello establece a Taxa por recollida de lixo, que se rexerá pola presenta Ordenanza fiscal.

ARTÍGO 2.-FEITO IMPOÑIBLE.

1.- Constitúe o feito impoñible da taxa a prestación do servizo de recepción obrigatoria de recollida de lixo domiciliaria e refugallos sólidos urbanos de vivendas, aloxamentos e locais ou establecementos onde se exerzan actividades industriais, comerciais, profesionais, artísticas, deportivas de carácter privado e de servizos.

2.- A tal efecto, consideráse lixo domiciliario e refugallos sólidos urbanos os restos e desperdicios de alimentación ou detritos procedentes da limpeza normal de locais ou vivendas e exclúense de tal concepto os refugallos de tipo industrial, cascallos de obras, detritos humanos, materias e materiais contaminados, corrosivos, perigosos ou se a recollida ou vertido esixe a adopción de especias medidas hixiénicas, profilácticas ou de seguridade.

3.- Non está suxeita á Taxa a prestación, de carácter voluntario e a instancia de parte, dos seguintes servicios:

  1. Recollida de lixo e refugallos non cualificados de domiciliarios e urbanos de industrias, hospitais e laboratorios.

  2. Recollida de escouras e cinzas de calefaccións centrais.

  3. Recollida de cascallos de obras.

ARTÍGO 3.-SUXEITOS PASIVOS.

1.- Son suxeitos pasivos contribuíntes as persoas físicas ou xurídicas e as entidades ás que se refire a Lei Xeral Tributaria, que ocupen ou utilicen as vivendas e locais emprazados nos lugares, prazas, rúas ou vías públicas nas que se preste o servicio, e as que sexan susceptibles de ser utilizadas temporal o permanentemente xa sexa a título de dono ou de usufructuario, habitacionista, arrendatario ou incluso de precario 

2.- Terá a consideración de suxeito pasivo substituto do contribuínte o dono das vivendas ou locais, que poderá repercutir, no seu caso, as cotas satisfeitas sobre os usuarios daquelas, beneficiarios do servicio.3.- Entenderase como vivenda susceptible de ser habitada aquela que dispoña do correspondente certificado de habitabilidade ou, no seu defecto, dos servicios que posibilitan a súa ocupación: subministración de energía eléctrica e redes de abastecemento de auga e saneamento, no seu caso.

ARTÍGO 4.- RESPONSABLES.

1.- Responderán solidariamente das obrigacións tributarias do suxeito pasivo as persoas físicas e xurídicas ás que se refiren a Lei Xeral Tributaria.

2.- Serán responsables subsidiarios os administradores das sociedades e os síndicos, interventores ou liquidadores de quebras, concursos, sociedades e entidades en xeral, nos supostos e co alcance que sinala a Lei Xeral Tributaria.

ARTÍGO 5.-COTA TRIBUTARIA

No caso de que SOGAMA acorde baixar o canon de tratamento de residuos que repercute ao Concello de 74,64 a 67,18 euros por tonelada, as tarifas contidas no artigo 5: COTA TRIBUTARIA pasaran a ser as seguintes, a partir da data en que se formalice a redución:

1. A cota tributaria consistirá nunha cantidade fixa, por unidade de local, que se determinará en función da natureza e destino dos inmobles.

2. Para tal efecto, aplicarase a seguinte tarifa:

A) Inmobles desocupados ou non utilizados. Trimestre

a) Vivendas deshabitadas

14,81

€/trimestre

B) Nas rúas nas que a recollida de refugallos se faga en días alternos. Mes

a) Para lixo de carácter doméstico de vivenda

7,63

€/mes

b)Para lixo e refugallos de comercios, tendas, panaderías, oficinas e bancos

21,60

€/mes

c)Para lixo e regullados de talleres mecánicos

34,92

€/mes

d) Para lixo e refugallos procedentes de industrias, bares, cafés, restaurantes, así como para supermercados e instalacións deportivas privadas de menos de 120 m2.

34,69

€/mes

e) Para lixo e refugallos procedentes de instalacións deportivas privadas e supermercados de máis de 120 m2, moblarías e comercios de vendas por xunto.

71,08

€/mes

f) Hoteis e hostais de menos de 3 estrelas

2,92

€/hab/mes

g) Hoteis e hostais de 3 estrelas ou máis.

4,37

€/hab/mes

h) Residencias xeriátricas.

1,21

€/hab/mes

C) Nas rúas nas que a recollida de refugallos se faga a diario:

a) Para refugallos de carácter doméstico de vivendas

9,22

€/mes

b) Para lixo e refugallos de comercios, tendas, panadarías, oficinas e bancos

26,01

€/mes

c)Para lixo e regullados de talleres mecánicos

42,32

€/mes

d) Para lixo e refugallos procedentes de industrias, bares, cafés, restaurantes, así como para supermercados e instalacións deportivas privadas de menos de 120 m2.

42,32

€/mes

e) Para lixo e refugallos procedentes de instalacións deportivas privadas e supermercados de máis de 120 m2, moblarías e comercios de vendas por xunto.

83,93

€/mes

f) Para lixo e refugallos procedentes de supermercados de máis de 400 m2

558,84

€/mes

g) Centros de comercio mixto, grandes almacéns, hipermercados, economatos e cooperativas de consumo de máis de 2.500 m2

3133,98

€/mes

h) Hoteis e hostais de menos de 3 estrelas

2,92

€/hab/mes

i) Hoteis e hostais de 3 estrelas ou máis

4,37

€/hab/mes

j) Residencias xeriátricas.

1,21

€/hab/mes

D) POLIGONOS INDUSTRIAIS E SOLO URBANO INDUSTRIAL

a) Establecementos de 120 a 250 m2

114,17

€/mes

b) Establecementos de 250 a 500 m2

133,58

€/mes

c) Establecementos de 500 m2 a 1500

152,98

€/mes

d) Establecementos de 1500 a 5000 m2

171,26

€/mes

e) Establecementos de mais de 5000 m2

190,26

€/mes

E) Polo tratamento de residuos sólidos urbanos para grandes áreas de distribución e almacenaxe de máis de 10.000 m2

68,50

€/tonelada tratada

Nos establecementos hoteleros aboarase, ademais da tarifa que lles corresponda, a cantidade de 2,92 ou 4,38 euros por habitación e mes ou 35,12 ou 52,50 euros por habitación e ano segundo o número de estrelas.

Cando no mesmo establecemento coexistan varias actividades, aplicarase exclusivamente a taxa de maior importe.

No apartado D) POLIGONOS INDUSTRIAIS E SOLO URBANO INDUSTRIAL, incluiranse todas as empresas a excepción de: talleres, supermercados, centros de comercio mixto, grandes almacéns, hipermercados, economatos e cooperativas de consumo e instalacións deportivas privadas; aos cales lles corresponderá as tarifas do apartado C).

A tarifa E) será de aplicación cando a xestión dos residuos se realice na súa totalidade a través do Concello de Narón, no caso contrario aplicarase a do punto D.e)

ARTÍGO 6.-BENEFICIOS FISCAIS

1. Non se aplicarán exencións, bonificacións nin reducións para a determinación da débeda tributaria que os suxeitos pasivos deban satisfacer por esta taxa.

2. De conformidade co disposto na normativa vixente para a determinación da contía das taxas, salvo que se constate a inexistencia de situación de necesidade, poderán terse en conta criterios xerais de capacidade económica dos suxeitos obrigados a satisfacelas cotas tributarias.

2.1.- Bonificarase nun 75 por 100 sobre a tarifa prevista:

- As unidades familiares de 1-2 membros que non alcancen o 100% do IPREM (*), unha vez deducidos os custos de alugamento ou hipoteca da vivenda.

- As unidades familiares de 3-4 membros que non alcancen o 125% do IPREM (*), unha vez deducidos os custos de alugamento ou hipoteca da vivenda.

- As unidades familiares superiores a 4 membros que non alcancen o 150% do IPREM (*), unha vez deducidos os custos de alugamento ou hipoteca da vivenda.

2.2.- Bonificarase nun 50 por 100 sobre a tarifa prevista:

- As unidades familiares de 1-2 membros con capacidade económica comprendida entre o 100% e o 110% do IPREM (*), unha vez deducidos os custos de alugamento ou hipoteca da vivenda.

- As unidades familiares de 3-4 membros con capacidade económica superior ao 125% do IPREM e que non supere o 135% do IPREM (*), unha vez deducidos os custos de alugamento ou hipoteca da vivenda.

- As unidades familiares superiores a 4 membros con capacidade económica superior ao 150% do IPREM e que non superen o 160% IPREM (*), unha vez deducidos os custos de alugamento ou hipoteca da vivenda.

(*) En aplicación do Real decreto - Lei 3/2004, a referencia ao IPREM vén determinada pola contía anual con inclusión das pagas extraordinarias.

Para o cómputo da renda teranse en conta os datos correspondentes á última declaración fiscal dispoñible ou pensión coñecida, así como calquera outro ingreso ou recurso económico da unidade de convivencia.

Esta bonificación unicamente poderá ter lugar para a que sexa a vivenda familiar habitual.

Prazos:

O prazo para solicitar a bonificación para todo o ano abarcará dende o 2 ata o 31 de xaneiro.

Abrirase un segundo prazo (prórroga do anterior) dende o 1 ata o 15 de xullo para bonificacións do segundo semestre do ano.

Artigo 7.- DECLARACIÓN E INGRESO

1.- Devéngase a Taxa e nace a obriga de contribuir desde o intre en que se inicie a prestación do servicio, entendéndose iniciada, dada a natureza de recepción obrigatoria do  mesmo, cando estea establecido e en funcionamento o servicio municipal de recollida de lixo domiciliaria nas rúas ou lugares onde figuren as vivendas ou locais utilizados polos contribuíentes suxeitos á taxa.

2.- Establecido e en funcionamente o referido servicio as cotas devengaranse o primeiro día de cada mes natural, salvo que o devengo da Taxa se producise con posterioridade a dita data, caso no que se devengará a primeira cota o primeiro día de cada mes seguinte.

3.- O cobro das cotas efectuarase trimestralmente mediante recibo derivado do padrón.

4.- Na zona rural:

a.- Na zona rural xirarase o importe da taxa por recollida de lixo, no mesmo recibo de carácter trimestral no que se inclúen as taxas polos servizos de auga e rede de sumidoiros. Nas vivendas ou empresas da zona rural que non dispoñan de servizo de abastecemento e/ou saneamento xirarase o importe por recollida de lixo da mesma forma, incluíndo as taxas polos servizos de auga e saneamento unha vez que dispoñan dos mesmos).

ARTÍGO 8.-DECLARACIÓN E INGRESO.

Cando o abonado teña a condición de arrendatario ou titular de calquera outro dereito de uso, o propietario ou usufructuario das vivendas ou locais arrendados ou cedidos poderá formalizar a baixa cando teña coñecemento de que o arrendatario ou usuario non a formalizou.

O propietario ou o usufructuario, segundo os casos, na súa condición de substituto do contribuinte, estará obrigado ao pagamento das cantidades facturadas á vivenda ou local, unha vez abandonados os inmobles polos arrendatarios ou os titulares de dereitos de uso, si non comunica calquera cambio de arrendamento ou actividade.

ARTÍGO 9.-INFRACCIÓNS E SANCIÓNS.

En todo o relativo á cualificación de infraccións tributarias, así como das sancións que ás mesmas correspondan en cada caso, estarase ó disposto na Lei Xeral Tributaria.

DISPOSICIÓN FINAL.

A modificación da presente ordenanza entrará en vigor o día 1 de xaneiro de 2016.